POLOinen
POLOinen on liikenne- ja autoblogi, jonka perustin kesällä 2008. Aiemmin autot eivät kiinnostaneet yhtään, mutta hankittuani auton olosuhteiden pakosta innostuinkin autoilusta oikein kunnolla. Liikenne on minulle peliä, jossa pyrin menestymään aina vain paremmin!
Kirjoittelen blogiin kaikenlaisista autoiluun liittyvistä asioista moottoripyöräilyä unohtamatta. Erityisesti sydäntäni lähellä ovat Volkswagen, liikenneturvallisuus ja taloudellinen ajaminen.
Ota yhteyttä: poloinenblogi(a)gmail.com
POLOinen kirjoitukset
Uusimmat kommentit
Hieno auto, voisin käytettynä ostaa. Aika moni kaveri on meinannut saada sydärin kun on vienyt uudehkon sähköautonsa autokauppaan hyvityshintaa kysyäkseen…Varmaan leasing olisi järkevintä jos sähköauton haluaa?
Pistän paritonnin citikkaan 1400e.... äänieristykseen....
Ihanan kallista....
Miksi tämä vaimennusguru ei viitsi irroittaa etuistuimia jos kerran on tarkoitus tehdä kunnon äänenvaimennus? Käsittääkseni ne ovat nykyautoissakin vain muutamilla pulteilla kiinni, jotka yhdessä kuvassa näkyvätkin. Autosarjoissakin etuistuimet lentävät ensimmäisenä ulos kun sisustusta tuunataan.
Kiitos Juho kommentista!
Huippua että jaksat käydä katsomassa olenko kirjoittanut ja kommentoit! Lämmittää mieltä kovasti! Blogi elää melko hiljaiseloa nykyisin, mutta satunnaisesti kirjoitan kun on aihetta.
Kiva että sinäkin olet päässyt harjoittelemaan radalle! Ja kiva että on ollut myös slalom- ja jarrutusharjoitukset. Siellä on varmaan ollut useampi kouluttaja että on voinut korjata keilat takaisin pystyyn jos on siirtynyt?
Jälleen kerran perusteellinen kuvaus koulutuspäivästä. Näitä on ilo lukea.
Hyvä tietää, että tällaisia koulutuksia voi myös yksityishenkilönä hankkia kohtuu kuluilla.
Itse kävin joku vuosi takaperin tuolla samalla asialla amerikkalaisen automerkin sponsoroimana. Silloin radalle oli jonnekin matkan varrelle järjstetty pienemmät "slalom" ja jarrustusosiot tuon varsinaisen väistön ja kitkaympyrän lisäksi, jolloin kierros takaisin ei ollut ihan pelkkää köröttelyä.
Kyllä tuo sähköautoilu on aikuisten leikkikerho-puuhailua. Ja kalliiksi tulee kun lasketaan oikeat kustannukset eli valtava arvon alenema ja muut.
Saattaa vaikuttaa vähäiseltä vaimennukselta mutta 3dB vastaa kaksinkertaista äänenpainetta. (dB -asteikko ei ole logaritminen) Joten todella hyvin onnistunut vaimennus.
Turvallisuusuhkaa sovelluksissa:
Näkisin Crowdsorsan turvalliseksi ja vastuulliseksi. Crowdsorsa on tamperelaisen Finnora Oy:n kehittämä sovellus, joka on saanut myös EU:n rahoituksen. Kaupungit ja kunnat tilaavat Finnoralta kartoituksen kaduista, viemärinkansista, puistonpenkeistä, vieraslajeista, lätäköistä ja määrittelevät alueet mitkä kartoitetaan.
Matti:
Peliin tulee tehtäviä sen mukaan, mitä kaupungit ja kunnat haluavat kartoittaa. Voivat olla katuja tai vieraslajeja tai mitä vaan toimeksiantaja haluaa kartoittaa. Pelin kautta tavalliset ihmiset osallistavat kartoitukseen ja saavat korvauksen.
Sopisi yleisille teille, missä jo muutoinkin on esim Google Maps kautta nähtävissä kadut. Toimiiko Lahdessa? Vai pitääkö erikseen tehdä kartta?
Tämän päivän kaikkien jo paljastuneiden urkintasovellusten kannalta potentiaalinen peli. Onko tullut mieleen tarkistaa sovelluksen turvallisuus(taustat) kun käydään pelin varjolla kuvamassa suomen infrastruktuuria? Millaiset tahot näiden sovellusten takana? Ts. erittäin hyvä sovellus myös vakoiluun kun "pelaajat" käyvät kuvaamassa jopa puomien takaa. tehokkuutta lisää kun käyttäjälle annetaan rahan arvoisia hedelmiä/sovelluspalkintoja.