Alfa Romeo 156
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Ei AKatsastuksen tilastossa 2005, 2002, 2001
- Etuakselisto (2004, 2003, 2000, 1999, 1998) AKatsastus
- Pakokaasupäästöt (2004, 2003, 2000, 1999, 1998) AKatsastus
- Käyttöjarru (2000) AKatsastus
- Alusta (2000, 1999, 1998) AKatsastus
- Seisontajarru (2004) AKatsastus
- Hälytys: Runsaasti vikakohteita, joiden vuoksi Alfa 156/159 hylätään katsastuksessa. Omistajan kannattaa teettää huolellinen huolto ja tarkastus ennen katsastukseen menoa GTÜ
- Korin ja alustan massiivisia ruosteongelmia vanhemmissa 156 –mallissa TÜV
- Akselistot kuluvat nopeasti, runsaasti vikoja TÜV, GTÜ, DEKRA
- 159: Käyttöjarrujen teho heikko TÜV
- 156: Pysäköintijarrun teho heikko TÜV
- Takaakselistossa pyöräntuennan poikittaistuet laakereineen ja edessä ohjauslaitteiden nivelet kuluvat nopeasti 159mallissa TÜV
- Pyöräntuennan poikittaistuet ja niiden kumilaakerit kuluneet DEKRA
- Kuluneet raidetangonpäät ja alapallonivelet GTÜ, DEKRA
- Leveät matalaprofiilirenkaat rasittavat alustaa ja ohjauslaitteita DEKRA
- Haperot akselistojen kumilaakerit GTÜ
- Runsaasti valovikoja, muun muassa valonheittimen säädöt pielessä TÜV, GTÜ
- Vuotavat, vialliset tai huonosti kiinnitetyt pakoputkistot vanhemmissa malleissa TÜV, GTÜ
- Moottorin ja vaihteiston öljyvuodot GTÜ
- Heikko jarrujen teho 159mallissa TÜV
- Pakoputkisto ruostuu myös uudemmassa mallissa GTÜ, TÜV
Takaisinkutsuja
- VDCjärjestelmä? VDCjärjestelmä ei joissakin tapauksissa tunnista varapyörän olevan käytössä.
- Trafi 2008, Trafin sivulta ei selviä, mikä Alfa Romeon malli on kyseessä?
- 156 GTA: Etuakseliston vahvistuskiinnike voi irrota, mikä aiheuttaa meteliä ja pahimmassa tapauksessa voi vaikeuttaa auton ohjaamista ADAC 2003
- Konepelti voi avautua vauhdissa, mikäli auto huonosti hoidettu ja konepellin lukkomekanismi ja varmistushaka jätetty voitelematta ADAC 2004. Käyttöohjeita ja asiakkaiden neuvontaa tarkennettu konepellin oikean huollon ja sulkemistavan varmistamiseksi ADAC 2004.
- Tulipalovaara 156 GTA ja 2.5 V6 . Ohjaustehostimen putki voi vuotaa, mikä voi aiheuttaa tulipalon ja ohjaustehostuksen toiminnan lakkaamisen VOSA 2004
- Jarruputki voi vuotaa, jarrutusteho heikkenee VOSA 2004
- Tulipalovaara. Moottorin jäähdytysnesteen lisälämmittimen johdin voi mennä oikosulkuun ja aiheuttaa tulipalon moottorin lämpiämisvaihteen aikana VOSA 2006
- Jarrut saattavat pettää. Virheellisesti vulkanoidut jarruletkut saattavat vuotaa ja aiheuttaa jarrujen tehon heikkenemisen VOSA 2007
- Mahdollinen hallinnan menettäminen: Nelivetomalleissa vaihteiston mahdollinen öljyvuoto voi aiheuttaa takaakseliston lukkiutumisen ja auton hallinnan menetyksen KBA 2008, ADAC 2007
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Ilmamassamittarin vikoja (Diesel), lukuisia moottorivaurioita ADAC
- Kytkinvikoja ADAC
- Sähkölaitevikoja ADAC
- Epäluotettavuus ja vikaherkkyys ovat valitettavasti vakiona Autobild
- Rispautunut ja vaurioitunut jakopään hammashihna on aiheuttanut moottorivaurioita bensiinimoottoreissa Autobild
- Turboahtimen vikoja dieseleissä Autobild
- Sähkölaitevikoja Autobild
- Kytkimen käyttöjärjestelmän sylinteri vuotaa Autobild
- Muutamia vaihteistovaurioita Autobild
- Korin ruostevaurioita kahdeksannesta ikävuodesta alkaen Autobild
Ei kommentteja