Audi A3
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Pakokaasupäästöt, AKatsastus (1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2006,2007, 2008, 2009)
- Pakoputkisto, TÜV (yli 11vuotiaat)
- Käyttöjarru, AKatsastus (1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006)
- Takaakselisto, AKatsastus, (2000, 2001), GTÜ (2000, 2001)
- Takapyörien tuennan kumiset laakeriholkit kuluneet (TÜV, GTÜ) (2001 ja vanhemmat)
- Vetoakselien suojakumit uudemmissa malleissa (TÜV)
- Etuakselisto, AKatsastus (1997, 1998, 1999, 2000)
- Ohjauslaitteet, AKatsastus (1997, 1998, 1999)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Ilmamassamittari rikki, useimmiten diesel (vuosimalliin 2003 asti) ADAC
- Jäähdyttimen nestevuotoja (vm 2003 asti) ADAC
- Kaksoismassavauhtipyörä, erityisesti lastuviritetyissä autoissa ei kestä vääntömomentin lisäystä,
- vuosimallit 2003 2012 Autobild
- Diesel: Turbo ja sylinterikannentiivistevikoja Autobild
- Diesel: Turbovikoja myös vuosien 2003 – 2012 malleissa Autobild
- Automaattinen Ilmastointilaite rikki (2003 ja vanhemmissa, joitakin uudemmissa) Autobild, ADAC
- Diesel: Jakopään hammashihna (2003 ja vanhemmissa) Autobild
- Sähkötoimiset ikkunannostimet oikuttelevat (2003 ja vanhemmissa) Autobild, ADAC
Takaisinkutsuja
- Turvavyöt, Vosa (1997-1999)
- (1997-1999)
- Takaakseliston pallonivelet, Vosa (2001)
- (2001)
- Vasen takajarruletku, Trafi (2004)
- Polttoaineen siirtopumppu, Trafi, ADAC (2004)
- Etuistuimen rungon kiinnitys, Trafi (2005)
- Jäähdytystuuletin oikosulku, Trafi, ADAC (2003)
- DSGkaksoiskytkin automaattivaihteiston ohjelmisto, Trafi, Vosa, ADAC (2009)
- Kaksoismassavauhtipyörä, Trafi, Kaksoismassavauhtipyörä tulipalovaara Vosa, ADAC (2006)
- Sivuturvatyyny (turvaverho), Trafi, Vosa, ADAC (2006)
- Polttonesteputket, Trafi (2011)
- Polttoaineputken vuoto, halkeama, ADAC (2012)
Audi A3 1.8T S-Line vm.2008 Takaoven lukko kuoli, korjaus 400e, ajettu 140000. Nokkaketjun kiristin levisi ja venttiilikoneisto solmussa, 4000e, ajettu 150000 Nokka-akselien ja tasapainoakselien hammaspyörät kuluneet. Korjaus maksaa saman kuin uusi moottori. Moottorin vaihto 8000e, mittarissa tällöin 160000 Lisäksi sisustan muoviosat nitisee ja natisee. Puhaltimen moottori inisee. Ainoa plussa pirssissä on ykkösluokan ajettavuus sekä moottorin hieno vääntö. Kiitos ja näkemiin.
Keskuslukituksesta tulee tyyppivika liian usein VW konserninkin autoissa! Ensimmäisenä kuskin ovi alkaa oireilemaan, ei avaudu eikä sulkeudu kaukosäätimellä, muut ovet toimii. Kuljettajan ovi toimii vain avaimella jne. Audi huollon ohjeella ensi kaapelisetti vaihtoon murtumien varalta; hintaa n.236 euroa. Seuraavana lukkoyksikkö vaihtoon, hintaa 317 euroa. Osien hinta noin 553 euroa! Työn hintaa ei edes uskalla kritisoida!!!!!!!!!!!!!!
-Vaihda sytytystulpat määrävälein huolto-ohjeistuksen mukaan. Viallinen sytytystulppa rikkoo puolan ja-päinvastoin. Puolat kestää jopa 200tkm, ellei ole maanantaikappale. -EGR venttiili linkaantuu tai rikkoutuu, omassa 275 tkm.n kohdalla, Venttiili n 250 euroa ja hiukan työtä. Molemmissa vikatapauksissa auto nykii ja tehot laskee.
Ilmastoinnin kompressori hajosi vm. 2013 Audi A3:sta. Ajettu alle 50 000km. Autolla ikää vian ilmetessä alle viisi vuotta. Audin merkkihuollossa korjaus noin 1500€. Maahantuoja kierteli vastuunsa, niin kuin tapana tuntuu olevan.
Audi A3 2.0 FSI tyyppiviat + (moottori kaikki merkit joissa VW 2.0 FSI) -Vetonivelet + suojakumit , etupyörän laakerit 200-250tkm -Takajarrusatulat, takapyörän laakerit 200-250tkm -Jäähdytysnestevuoto; vesilaipan tiiviste/ vetilaippa muovinen 200-250 tkm -Puolat, EGR venttiili; käyntihäiriön aiheuttaja (250 tkm) -Kuljettajan lukkolaite/ johtosarja (327e + 125e Audilla) 260 tkm -Etu alatukivarren takimmainen hela o/v 280 tkm -Takaiskunvaimentimien pölysuojat (suola syö metallisen kiinityshelan) -Lämmityslaitteen puhallin, vikinää pakkasella aluksi (280 tkm) -Moottoriöljyn tasoanturi, mittaritaulun juotokset?? -Moottoriöljyn suodattimen jalka (muovinen) + tiivisteet (tiputtaa öljyä 200--250 tkm) työ n8h! -Jarrulevyt/-palat/-suojakilvet, normaalia kulumista LOISTAVA AUTO AJAA!