Audi A4
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Pakokaasupäästöt (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Renkaat (2005, 2006, 2007) AKatsastus
- Käyttöjarru (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Etuakselisto (2004, 2003, 2001, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Seisontajarru (2002) AKatsastus
- Ohjauslaitteet (2000, 1999,1998, 1996) AKatsastus, TÜV, GTÜ
- Jarruputket ja letkut (yli kuusivuotiaat mallit) TÜV, GTÜ
Takaisinkutsuja
- Polttoainepumppu (2004) Trafi
- Alatukivarsi (2004) Trafi
- Etuakseliston pallonivelet kuluvat ja voivat murtua (2004) ADAC
- Ohjauslaitteiden pallonivelet kuluvat (1999) Vosa
- 2.7 TDI / 3.0 TDI: Vikamahdollisuus ruiskutuspumpussa (2005) ADAC, Vosa
- Turvatyyny ei mahdollisesti laukea (2002) Vosa
- Jäähdytysnestevuoto 2.0 TFSI (2010) ADAC
- Ahtojäähdytin, vuoto 3.0 TFSI (2010) ADAC
- Turvatyynyn aiheeton laukeaminen ADAC, Vosa (1995-1997)
Tielle jättäviä vikoja ADAC
- Akku tyhjä (2010 asti)
- Sytytyspuola rikki (2008 asti)
- Moottorinohjauksen häiriö (bens. ja diesel vm 2008 asti)
- Moottorivaurioita (2008 asti)
- Turboahdin rikki (diesel vm 2008 asti)
- Turbon letku irronnut (2007 asti)
- Dieselin hiukkassuodatin tukossa (2008 asti)
- Pakokaasujen takaisinkierrätys / venttiili jumissa (2008 asti)
- Öljynpainekytkin rikki (erityisesti vm 2006)
- Öljypumppu rikki / öljynpaine liian alhainen (Diesel 2007)
- Ruiskutussuutin rikki (diesel 2008 asti)
- Virtalukko jumittaa (2008 asti)
- Polttonestepumppu rikki (2008 asti ja 2011)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Alapallonivelet kuluneet (vm 1996) ADAC
- Natiseva ääni edestä, etuakselisto kulunut (vm 1994 2001) ADAC, Autobild
- Sähkölaitevikoja, kosteutta, vikoja lasinnostimissa, keskuslukituksessa ja ajonestojärjestelmässä ADAC, Autobild
- Diesel: Jakopään hammashihna rikki, ADAC, Autobild (2000 – 2007)
- Bensiini: Sytytyspuola rikki, ADAC, Autobild
- Diesel: Ilmamassamittari (vm 1994 – 2001) ADAC, Autobild
- Ilmastointilaitevikoja ADAC
- Diesel: kaksoismasssavauhtipyörässä vikoja (2007 >) Autobild
- Jäykkätoiminen käsivalintainen vaihteisto (2007 >) Autobild
- Kytkinvikoja ADAC Autobild
- Kaksoismassavauhtipyörän vikoja (2007 alkaen) Autobild
- Vikoja portaattomassa Multitronic CVT –automaattivaihteistossa Autobild
- Pysäköintijarrun vaijeri jäätyy (2007 asti) Autobild
- Dieselin turboahtimen vikoja (2007 asti) Autobild
- Käynnistysongelmia, akku liian pieni (2007 alkaen)
- Jäähdytysjärjestelmän letkuissa vuotoja, pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmän
- jäähdytinvuotoja: moottori ylikuumenee, moottorivaurioita (2007 alkaen) Autobild
- Ledtakavalot kostuvat, tiivisteet vuotavat (2007 alkaen) Autobild
- Irtoilevat kevytmetallivanteet, Audi vaihtanut veloituksetta (2007 alkaen) Autobild
- Seitsenvaihteisen DSGautomaatin pysäköintiasento jumittaa (2007 alkaen) Autobild
Audi A4 turbo 1.8 2003. Ajettu 270 tkm ja kun lämpötila nousee optimiin, niin yht`äkkiä koko sytytys sammuu. Lähtee kuitenkin startista uudelleen ja EPC merkkivalo palaa. Sekin sammuu kun moottori on taas kylmempi.
Audi A4 2003. Takana vetopyörästön öljyvuoto. Mitä pitäisi tehdä.
oli sama vika siihen autto kierrosluku mittarin anturin vaihto on lähellä öljynsuodatinta ja nokkaakselin anturin vaihto molemmat voi vaihtaa itsekkin .sen jälkeen on pelannu hyvin
"Jäähdytysnestevuoto 2.0 TFSI" Tämä ominaisuus löytyy myös 2.0 FSI koneista! Tyyppivika on kohtuullisen halpa korjata; Syynä yleensä VESILAIPAN tiiviste (O-rengas), O-rengas maksaa Audilla pari euroa, työt EI merkkiliikkeessä n 80 euroa ja ei tiputa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Audi A4 2.0 TFSI 180hv vm2010 86000km nokkaketju hypännyt. Imuventtiilit uusiksi, Ketjut ja venttiilit n.2000e No premium paska meni vaihtoon.
Nokkaketju poikki 175000km 05vm 2.0tfsi 3800€. Kiitos.
3.0 tdi, 98 tkm, -10 vm. pakokaasun takaisinkierratysventtiili rikki? 1500€. Ei kiinnostusta merkkiliikkeessä osallistua kustannuksiin.
Vaihdelaatikosta laakeri rikki 56 tkm ajettuna, Takuu loppui muutama kuukausi sitten, maahantuoja "vastaantulo" rajoittuu laakeriin, ei työn osuuteen, elikkäs maksa uudenkarhean auton kallis remontti itse lähes kokonaan. Hienoa toimintaa premium-merkiltä. Älkää uskoko audimyyjien löpinöihin, takuuajan jälkeen olette omillanne.
Kahden alle satatuhatta ajetun Audin korjausten jälkeen ymmärsin vaihtaa merkkiä. Toisella oli matkamittarissa 48000 ja 2012 mallinen, joka neljä kertaa jo pajalla. Viimeinen ei mennyt takuuseen, niin vaihdoin merkin vittuuntuneena ja köyhtyneenä.
A4 2.0 tdi -06. Vakionopeusäädin lakkasi toimimasta, käyntiääni aaltoilee kiihdytettäessä. Viallinen kytkinpolkimen sähkökytkin.
audi a4 tfsi 2.0T guattro,käyntiääni varsinkin kuumana kuin diesel,onko kokemuksia?173t ajettu,olisko nokka ketjun/remmin vaihto aika?
Välillä kehuja Audille. Autoni mallia 2010 A4 1.8TFSI ajettu 129tkm. Mitattu öljynkulutus 0,91L/1000km. Männät ja kiertokanget vaihtoon, ym. maahantuoja korvasi kokonaisuudessaan. Että näin upeata palvelua !
Audi A4 B6 tdi vm -04 alkoi polttaa moottorin vikavaloa (koodi P0183), Viaksi paljastui polttoaineen lämpötila-anturin johto, joka oli poikki eristeen näyttäessä päällepäin ehjältä. Puolivillainenkin korjaus (uuden johdon tinaaminen liittimen johtoihin) sammutti vikavalon. Lisäksi moottorin lämpömittari alkoi toimia (ilmeisesti toinen tyyppivika).
A4 Avant B6 -02 3.0 V6 quattro ajettu 181tkm Putki jo aika entinen reikiä siellä täällä, katit paskana ja lambda vikaa.. Omistanko meressä käyneen vai onko noin huonoa laatua putkisto.. No.. Muuten toimii kivasti kun 2000e löi rahaa uusiin osiin >:(
Audi A4 2.0 TFSI 2016. Auton moottori sammui täysin odottamatta kesken matkan ja vauhdissa. Pakkasta -8, auto jo lämmennyt. Startti ei auttanut. 10-15 min odottelun jälkeen lähti käyntiin normaalisti eikä sen jälkeen ole ilmennyt vastaavaa. Passateissa kuulemma joku takaisinkutsu Ruotsissa samantyyppisen vian takia. Liekö Audeissa sama ongelma?
Audi A4 Ultra 2.0 D farmari ostettu uutena syyskuu 2015 Jarrut ovat puoltaneet voimakkaasti jarrutustilanteissa alusta saakka, jos tie on suolattu ja suola on sulattanut lunta siinä määrin paljon tielle, että roisketta ja vesisumua syntyy reippaasti. Ilmenee tilanteissa, joissa lämpötila välillä -1 - -3 astetta. Muissa olosuhteissa jarrut ja ajavakausjärjestelmä toimivat asianmukaisesti. Maahantuoja ja myyjä kertovan ilmiön olevan Audin omainaisuuden, ei virhe eikä vikä autossa. Kuluttajasuoja ei voi auttaa ellei saa kuvattua ilmiötä esim. autovideokameralla näytön saamiseksi. Pahimmallaa ajaneuvo on ajautunut jarrutustilanteessa voimakkaan puoltamisen vuoksi keskiviivan yli vastaan tulevan kaistalle, kun on jarrutettu porojen vuoksi kolarin estämiseksi. Tie oli kostea ja täysin sula suolauksen vuoksi eikä tiellä ollut sohjoa tai jääuria lainkaan. Onneksi ei tullut ketään vastaan.
Espoon Audi-Center, Haltilanniitty 6, 02200 Espoo: Audi A4:ssä (vm.2009) oli päästöt liian pienet, siis katsastusmies hylkäsi katsastuksen. Espoon Audi-Center tutki ja korjasi autoa 1300€:lla. Huohotinventtiilin vain vaihtoivat, hinta 125€. Loppu 1175€ oli valohoitoa. Huollon jälkeen päästöt olivatkin liian suuret. Eli ei edelleenkään mene katsastuksesta läpi. Auto ei enää edes käynyt kunnolla, vaikka ennen huoltoa toimi moitteettomasti Huollossa autosta tuli siis ajokelvoton. Audi-Centerin korjausehdotus: moottorin vaihto Kustannusarvio: 10.000€ Myöhemmin selvisikin, että moottorissa on alunperin joku tekninen suunnitteluvirhe, jota Audi ei myönnä.
Espoon Audi centeristä ostettu Audi A4 Avan Q (vm. 2011) Etulaakerit meni vaihtoon 62000km kohdalla. Audi myönsi että ei olisi pitänyt ja korvasi laakerit mutta työt jouduin maksamaan itse. Nyt ajettu 134000km ja taas laakerit vaihtoon. Kysyin Tampereen Audi Centeristä että korvaavatko mutta antoivat ymmärtää että tämän ikäisissä autoissa ihan normaalia että laakerit menevät rikki. Kysyin korjaamolta että mikä tässä mättää ja vastaus oli, että näissä K8 audeissa menee laakerit 40 - 60tkm:n välein. Selkeä laakerilaatuvika.
Audi on tullut vastaan aina, myös takuuajan jälkeen, silloin tosi harvoin jos on ollut vaikeuksia, kuten uuden akun saaminen takuun jälkeen, vaikkei liikkeen olisi tarvinnut. Menossa on nyt kymmenes uutena ostettu auto, joista kaksi viimeistä audeja, ja vähän on vaikeuksia ollut. Eniten on Opel Vectra kuluttanut hermoja joita tyhmyyksissäni ostin kolme, joka kerta aina kalliimman version, mutta ei siitä löytynyt apuja. Lähimmäksi audia pääsi Saab 900 turbo, jossa oli parasta korin ruostettomuus, sekä maalipinta, aikanaan myös suorituskykyinen.
Pyöränlaakerit menivät omassa autossa vaihtoon 63tkm ja toinen 64tkm ajettuna. Toinen kesti vain 27tkm, meni varaosan takuuseen. Kytkintä jouduttiin korjailemaan 63tkm kohdalla(painelaakeri, irroitusvipu vaihdettiin) ei johtunut käyttövirheestä, vaan selvä tyyppivika. PCV-venttiili alkoi temppuilemaan ja meni vaihtoon 93tkm ajettuna. Öljyä kuluttaa n.2dl/1000km. Muuten ihan kelpo kulkine.
Audi a4 1.8 tfsi 09 100 quattro 205tkm ekaks hajos puola no se korjattiin ajoin sen jälkeen noin 50km ja alko polttelee moottorinkuvaa no viaks paljastui imuilmavuoto. Mitähän seuraavaks
A4 B8 -09 2.0 tfsi ja 130 tkm. Öljyä paloi ja vaihdettiin kokonaan uusi kone vuonna 2017 ilman kustannuksia minulle. Myyjäliike sanoi laittaneensa kulut puoliksi tehtaan kanssa. Ei valittamista.
Audi a4 1994 2.6 ohjaustehostin tuntuisi olevan paskana onko jotai tyhppivikoja etupää myös natisee kun ratin vetää linkkuun
Audi A4 2007, kesken ajon alkoi pätkimään rajusti, veto hävisi ja lopulta sammui noin parin kilsan ajon jälkeen. Ei käynnisty. Pari kertaa lupasi startatessa. Ahtopaineletku vaihdettu 2kk sitten. 300t km ajettu, jakopää vaihdettu 80t km sitten. Ihanaa! Nyt odottelen korjaamon arviota.
Audi A4 1.8T Avant Quattro 2007 210tkm. Jarrulevyt vaihdettu. Etupyörän laakerit vaihdettu tällä viikolla ja takaa menee vaihtoon muutaman viikon sisällä. So wunderbar und fastastisch.
Mitäs tyyppivikoja, on Audi Q 7, autossa 4,2 V 8 bensiini? 2006-2008 mallisissa autoissa on? Turbo on myös autossa ja ilma alusta.