Audi A6
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Pakokaasupäästöt (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001) AKatsastus
- Käyttöjarru (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Etuakselisto (2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Ohjauslaitteet (2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
- Seisontajarru (1996) AKatsastus
- Renkaat (2006, 2005) AKatsastus
- Ohjausnivelissä väljää (2004 ja vanhemmat) TÜV
- Etuakseliston laakerointi (2004 alkaen) TÜV
- Jarruputket ja –letkut (2004 ja vanhemmat) TÜV, GTÜ
- Vetoakselien suojakumit (2004 ja vanhemmat) TÜV
- Raidetangonpäät (2004 ja vanhemmat) TÜV, GTÜ
- Moottorin ja voimansiirron öljyvuodot (2004 ja vanhemmat) GTÜ
- Kallistuksenvakaimen ja yhdystangon välykset DEKRA
Takaisinkutsuja
- Polttoainepumppu (2004) Trafi
- 2.7 TDI / 3.0 TDI: Vikamahdollisuus ruiskutuspumpussa ADAC
- Turvatyynyn ohjainlaitteen ohjelmisto (2005) Trafi
- Turvatyyny voi laueta liian myöhään (2005) Vosa
- Alatukivarsi (2004) Trafi
- Valokatkaisijan johtosarja (2006) Trafi
- Etuakseliston pallonivelet kuluvat ja vioittuvat (2004) ADAC, (1999) Vosa
- Kaasuläppä voi jäätyä – 15 astetta kylmemmässä (2.8 V6 vm 1998 ja 1999) ADAC
- Takaluukun avausmoottori (2007) ADAC, Vosa
- Raidetangonpäät kuluneet (1999) ADAC
- Turvatyynyn aiheeton laukeaminen (vm 199597) (1997) ADAC, Vosa
- Pääturvatyyny, Trafi 2011
Tielle jättäviä vikoja ADAC
- Akku tyhjä (2010 asti)
- Moottorinohjaus rikki (Diesel ja bensiini 2008 saakka)
- Moottorivaurioita (2008 asti)
- Sytytyspuola rikki (bensiini vm 2006 saakka)
- Laturi rikki (Diesel vm 2006 asti)
- Käynnistysmoottori rikki (Diesel 2007 asti)
- Turboahdin rikki (Diesel vm 2007 asti)
- Virtalukko jumittaa (2007 asti)
- Hiukkassuodatin tukkeutunut (Diesel 2010 asti)
- Polttonestepumppu rikki (2008 asti)
- Pakokaasujen takaisinkierrätys / venttiili jumissa (2007 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Sähkölaitevikoja (vuosimalli 2000 tai vanhempi) ADAC
- Dieselin ruiskutuspumpuissa ja –suuttimissa vikoja (2004 tai uudempi) Autobild
- Sytytyspuolavikoja bensiinimalleissa (2004 tai uudempi) Autobild
- Turboahdinvikoja (2004 alkaen) Autobild
- Sylinterikannen vikoja, halkeamia 2.0 TDI (2004 alkaen) Autobild
- Sisustuksen muoviosien kitinä (2004 alkaen) Autobild
- Dieselin ilmamassamittarissa vikoja (vm 2004 asti) Autobild, ADAC
- Jakopään hammashihnan vaihtokustannus kallis paljon ajaville (2004 asti) Autobild
- Nokkaakselin kuluminen 2.5 TDI Autobild
- Biodieselin käyttö vaurioittanut ruiskutuspumppua Autobild
- Portaattoman Multitronic CVTvaihteiston toimintahäiriöt ja öljyvuodot (2004 asti), myös uudemmassa mallissa vikoja (2004 alkaen) Autobild
- Kynnyskoteloiden, ovien alakulmien ja tavaratilan kannen ruostuminen (2004 alkaen) Autobild
itä-suomesta autoliikkeet hyvitt. realisesti hyvin. ETELÄSSÄ HUONO, ALEMPI. olisiko niin että vaihto, rahoitus onnistuisi
04/05 AudiA6 1,9 D Multitronikilla. Onko tietoa mikä on vikana kun varsinkin kylmällä ilmalla auto ei tahdo lähteä pakilla liikkeelle,saattaa jopa sammua kun yrittää? Kun autoa siirtää hiukan eteen päin ja pakittaa uudelleen, niin lähtee vaikeasti liikkuun. Kun olet ajanut normaalisti muutaman kilometrin niin pakki toimii taas normaalisti.
vaihteisto paskana
Kovalla talvipakkasilla takavalot saattoivat syttyä itsekseen. Takaluukku ei mene lukkoon edes kesällä. Keskijarruvalo ja rek.kilven valot toimivat satunnaisesti. Johdot on ok, controlliboxilta lähtee oikeaa virtaa. Omituinen vika askarruttaa 3.0TDI A6 F4: ssa..
Uudemmat Audit vm.2005 - 2009 lähtien aika huono tekosia.
Vasemman puolen sähköinen käsijarru lakkaa toimimasta alle 0 asteen lämpötilassa. Muuten erinomainen auto ajaa.
Milläs tuon käsijarrun saa vapautettua jos jää päälle? Kaverin audissa 1 pyörä jumissa.. :D
Kylläpä on listaan kerätty vanhojen autojen huoltamattomia kohteita! Audi A6 2.0 TFSI manuaalivaihteistollla vuodesta 2006-- on kyllä Audin parasta vuosikertaa. Omalla kokemuksella kestävin kone 2.0 TFSI ,eikä syö öljyä vaihtovälillä liikaa! Akun ikää saa huomattavasti lisättyä, kun säätää MMI llä tulo/lähtö valoviiveen pois, ihan turhaan ne valot vie akun kapasiteettia auton ollessa sammutettuna. Tuo sähköinen käsijarrukin toimii vuosia moitteetta, CRC.tä liitoksiin ja vaihtovälinä satulalle 10 vuotta!
Hei minulla on 2001 a6 2,5 Tdi multitronic automaattivaihteisto . Vaihteisto ei kytkeydy auto ei vaan mene liikkeelle. Mikä saattaisi olla ongelma. Nämä 2,5 Tdi multitronic audit ihan surkeita ongelmia jokapaikassa. jopa autokorjaamolla ei tajuttu vaihteiston ongelmaa
Audi A6 2.5 Tdi ;ssä ei ole multitroniccia!!!!!!!!!
Minulla a6 vm 2003 multitronic. Kyllä vaihteisto kestää kun vaihtaa riittävän usein öljyt ja joskus suodattime eikä revittele. Tosin ohjausyksikkön juotokset pettävät ja tulee toiminta häriöö. Lisäksi variaattoreiden molemmissa akseleiden päissä lukuraitoilla (3mm välein) kumipäällysteiset kiekot joiden pinnat kuluu niin että raidat häviää. Ohjausyksikkö sercapille huoltoon ja kumikiekot tilaukseen. Ei tarvitse koko laatikkoa irroitta. Nosturilla vaihdelaatikon perä auki, ohjausyksikkö pois sitten hydrauliikka yksikkö irti neljällä pultilla, varovaisuutta irroituksessa että irtoavat osat ei häviä mm. stefat öljykanavien päissä pumpun alla. Sitten vasen- ja oikea kumipyörä ( katso purkuohje netistä saatavasta räjäytys kuvasta) irti. Työn iloa.
Audi A6 3,0 tdi Allroad Hyvät ajo-ominaisuudet, suorituskykyinen, kulutus kohtuullinen, erittäin käyttövarma auto, jolla pärjää myös vaikeissa ajo-olosuhteissa. Autolla ajettu 345000 km, huollettu hyvin. Lista remonteista jarrupalat vaihdettu 2 kertaa, etujarrulevt kerran, etupyörien laakerit kerran ja taakse ilmajouset, siinä kuluvien osien vaihdot. Hyvä auto, eikä vikoja ole ollut.
Audi A5 bensa motilla vm:15 ajettu 62000km coupe.ostin uutena.8 audi minkä olen omistanut ja viimmeinen.ei mitään muuta kuin vikaa vian perään ja öljyä täytyy olla kannu mukana että pääsee pidemmälle reissulle.900km/litra!!!hinta/laatu surkea
Audi A5 bensa motilla vm:15 ajettu 62000km coupe.ostin uutena.8 audi minkä olen omistanut ja viimmeinen.ei mitään muuta kuin vikaa vian perään ja öljyä täytyy olla kannu mukana että pääsee pidemmälle reissulle.900km/litra!!!hinta/laatu surkea
Audi A6 1.8 Automat vaihde ei suostu kolmosta suuremmalle vaikka olen kokeillut
Audi a6 3.0 TDI -06. Ajettu ~265TKM. Ollut 3 vuotta. Ensimmäinen suurempi vika ilmeni nyt, kun pakokaasufiltterin (DPF) valo alkoi palamaan, autosta kuuluu myös "subbarin" ääntä epätasaisen tasaisesti pakoputkesta (p2112 Throttle Actuator Control System - Stuck Closed), myös hehkutuksen merkkivalo vilkkuu. DPF ja EGR pois niin mekaanisesti ja softan kautta, niin alkaa pelittämään. Muuten kaikinpuolin ollut hyvä ajaa ja vähäkulutuksinen. Tyyppivikoina myös itselläni on ollut nuo ruostekohdat mitkä oltiinkin jo mainittu. ei vuoda öljyä, eikä syö nesteitä. Mikäli vähänajetun 3.0 TDI:n, tai vastaavasti hyvin huolletun yksilön kohtuuhintaisena nelikkona löytää, suosittelen ehdottomasti. Vaaranpaikkoja ostaessa huomioitava on ainakin rallattava jakoketju, tai kiihdyttäessä ravistus.
Audi A6 ----2007---- Lämmityslaitteen säätöventtiili ( ilmastointi sekoilee, puhaltaa laidoilta kuumaa jne)