Chevrolet Kalos
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Ei tilastossa 2002 AKatsastus
- Pakokaasupäästöt (2005, 2004, 2003) AKatsastus
- Etuakselisto (2004, 2003) AKatsastus
- Käyttöjarru (2006, 2005, 2004, 2003) AKatsastus
- Molemmat mallit:
- Akselistovikoja TÜV
- Ruostevikoja seitsenvuotiaasta alkaen (Kalos) TÜV
- Öljyvuotoja TÜV
- Moottorin ohjauksen ja polttoainejärjestelmän viat lisäävät pakokaasupäästöjä TÜV
- Ei mukana GTÜ eikä DEKRAraportissa
- Aveo: etujarrujen teho heikko, jarruletkut haperot TÜV
- Kalos: takajarrujen teho heikko TÜV
Takaisinkutsuja
- Aveo: Polttoaineputki / moottoritilan sulakerasia: Korjaustoimenpiteenä tehdään moottoritilan sulakerasian ja polttoaineen syöttöputken vaihto. Polttoaineputki saattaa murtua ja sulakerasia vioittua vakavassa nokkakolarissa. Moottoritilan sulakerasian vaurioituminen saattaa aiheuttaa polttoainepumpun päälle jäämisen. Korjaustoimenpiteenä tehdään moottoritilan sulakerasian ja polttoaineen syöttöputken vaihto. Trafi 2006
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Kytkin ja vaihteisto kuluvat nopeasti Autobild
- Valonheittimissä kosteutta Autobild
- Takaluukku ei aukea lukkojen tankojen jumiutumisen vuoksi Autobild
- Kaasukäyttöisissä malleissa (vuodesta 2005) moottorin nykimistä ja sammuilua Autobild
- Kurja työn laatu ja viimeistely tuottaa pettymyksen kuskille: Naarmuille altis sisustuksen muoviverhous ja värähtelevät peilit Autobild
- Teknisiä ongelmia on eniten LPGkaasuautoissa; Moottorit nykivät ja sammuilevat Autobild
Aveo nykii ja moottorin valo palaa, ei aina. Ajettu 70000 km missä vika vm 2010
Vaimon autossa (2007) samaa ongelmaa vaihdettu lähes kaikki koofi viittaa 1 ja 3 sylinterin sytytyskatkoksiin. Sama koodi aina. Oletko löytänyt Reijo ratkaisua?
Onko vika löytynyt? Omassa Aveossa Kone nykii ja pätkii, moottorivalo palaa. Viaksi ilmoitttaa muu sähkövika??
Sama vika vaimon kalossissa (2005) esiintynyt kaksi kertaa ja koodit viitanneet sytytyskatkoksiin, joita myös esiintyi. Auto nyki ja pätki. Molemmilla kerroilla vika korjaantui vaihtamalla sytytys tulppien johdot.
Kalos v.2006, nykimistä ja välillä moottorivalo paloi. Nykimiseen ei ole löytynyt vikaa, tietokone ei näyttänyt mitään. Vaihdettu sytytystulpat huollossa pariinkin otteeseen ja huolto ei kuulemma nykimistä havainnut.Täytyy kokeilla Harrin vinkkiä. Moottorivaloon tietokone ei löytänyt vikaa. Huollossa sammuttavat vain sen joka kerta. Nyt olen kokeillut kovaa ajoa aina kun mahdollista. Sekä laitoin muutamia kertoja Injection cleaner'iä tankkiin ennen tankkausta. Vähään aikaan ei ole näkynyt moottorivaloa. Lisäksi abs jarruvalo alkoi palamaan, mutta huollossa sanoivat, ettei näy mitään vikaa. Löytyi vika vasen etujarruanturista. Vaihtoon ja taas pelaa. Katsastusmies kertoi, että aika usein anturi vikana, kun valo palaa.
Kummallista kun ei ole kunnon tyhjäkäyntiä. Sitten kun sitä nostaa niin vaihdettaessa vaihdetta kierrokset laskee pahuksen hitaasti.
Mulla 2003 Kalos ja aina silloin tällöin (n. 2v välein) tai jos sekoilee jotenkin niin otan yöksi liittimet irti keskusyksiköstä ja aamulla on taas ihan uusi auto!
Moi, laitan tässä vähän viestiä kun vuosisitten täällä asiasta kyselin ja vika on nyt korjattu (melkein). 1. Lähes kaikki vaihdettiin 2. Varsinainen vika oli mustalaatikko ja tulpanjohdot (mustalaattikko hankittiin romikselta) 3. Auto toimi kesän hyvin, mutta nut talvella röpöttää kylmänä jos ei ole ollut lämmityksessä eli jos auto on ollut piuhan päässä käynti ongelmaa ei ole
Taas oli Aveo korjauksessa se liian rikas kuulemma, ohjain yksikkö ei anna säätää CO-arvoja - pitäisi tarkistaa ohjelmistopäivitys, koska ohjain yksikkö on joskus vaihdettu. Mistäs tuommoisen ohjjelmistopäivityksen saa autoon jota ei edes tuoda enään maahan,
Mulla sama ongelma, jota tutkittiin pitkään. Lopuksi vaihdettii polttoainepumppu. Häiriö valo ei enää pala. Virhekoodina oli seos liian laiha.
Kalos -06, n.92t ajettu. Nykii nii hitosti alle 80vauhisa. Vikakoodi ilmottaa aina vaa imusarjan liitintä, soon vaihettu nyt 3krt ja edelleen nykii ja herjaa sitä. Tulpat ja johotki varuiks vaihettu. Jos liitin irti ni ei nyi mutta moottorivalo palaa. Vuoto imusarjassako?
Tarkistakaa ilmansuodattimen-imusarjan välinen haitariputki. Saattaa olla reikiä täys.
Meinasin että olisin ostanut kyseisen auton mutta onneksi eksyin tänne, ei tee mieli enää ostaa :( niin se vaan on että halvalla ei saa hyvää!