Chrysler Neon
Moottoriviat
- Tyhjäkäyntiongelmia.
- Kampikammion tuuletusventtiili reistailee.
- Kannentiivistevikoja.
Jarruviat
- Alipainetehostimen letkuvika.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
- Raidetangon päät ovat väljät.
- Etualatukivarren laakeroinnissa on väljää.
- Alatukivarren pitkittäistuennassa on väljää.
- Iskunvaimentimet ovat rikki.
Sekalaiset viat
- Ilmastoinnin kytkeminen päälle vaikuttaa moottorin kierroslukuun.
- Airbagin ohjausyksikön vika.
Mikä voisi olla vikana Chrysler Neon 2002 manuaali, lähtee hyvin käymään käy noin 10-15min ja sen jälkeen sammuu kerrasta poikki tyyliin ? puolan laitoin uuden, mutta sen vaihtamisen myötä ei tilanne korjaantunut.
kato vikakoodi.kännä virrat päälleja pois ja päälle2 kertaa näyttää vian
Ostin uutena - 98 neonin, heti alko vikoja tulla, painelaakeri huuti ku ryövätty, sit ajonestoa ei saanu pois päältä, nyt kahtena talvena ajot jääny vähiin, ajovalot sammuu kesken kaiken, ovt 2 - 3 sekuntia pois, tulevat takasi ja vilkuttavat ku ohitukseen oisin lähössä. tietääkö kukaan mistä vois vikaa etsiä, sähkömies ei osannu sanoa ku ne ei ole kokoaika pois. t. Kake
Meillä kärähti moottorin ohjausyksikkö.ja jonka vaihdettiin no nyt on vika se et kun lähtee käyntiin käy kierrokset tapissa ja sammuu. Nii ja maajohto oli poikki joka vaihdettiin. Nyt ku olemme selvittäneet tätä vikaa ja seisonut pitkään jarrut laahaa. No vikakoodin lukiassa o 0 vikaa moottorin vika valo palaa edelleen siis missä vika
Minulla on kyseinen auto ollut käytössä siitä asti kun sain kortin ja on edelleenkin yli 200TKM ajettu ei mitään erityisiä ongelmia. Paitsi voin sanoa että Moottoriöljy tasoa saa sit tarkastella vähintään kerran viikossa, syö sit nimittäin jonkunverran öljyä mut ei ainakaan tunnu käryttävän eikä öljyäkään valu mistään, mutta Moottoriöljyä taitaapi kulua jonkunverran mm. ja vähän muutenkin liian suuri bensankulutus, valoumpiot taitaapi olla vaihto/tai kiilotus kunnossa, muuten kaikinpuoli ihan ok auto. Tykkään.
MMinulla on selllainen vika autossa että aamuisin se lähtee hyvin käyntiin pakki pelaa mutta ykkönen ei tahdo mennä päälle.Siis tämä on autommaatti ja vuosi mallia 02.
Pojalla -06 Chrysler automaatti ja kaikki härpäkkeet kattoluukku & nahkaistuimet =D ajettu n.150000, päivittäin työmatkaa tulee n.140 km, Nyt on muutamia kertoja kevään aikana ongelmana että autoa kiihdyttäessä nopeus nousee max kuuteen kymppiin saattaa kestää jonkun aikaa ennenkuin auto lopulta "tottelee" ja menee joukon mukana eikä ole jarruna motarilla =D Onko muilla samoja kokemuksia ? Vaihdelaatikko on ok öljyjen kera. Ps.mahtava autoa ajella =D itselläni PT Cruiseri/AL COPONE :D
Mulla taas öljypohjantiiviste tiiviste vuoti.Tiiviste sit piti vaihtaa
Ostin 2004 Neonin , Isomman korjauksen jälkeen toimii hyvin.
Tarvikeosana ostetun etuakselin alatukivarren ulompi pallonivel (Moge) kestää välillä vain 15 000 km. Lisäksi alatukivarren puslissa on joskus väljyyttä. Raidetangon ulomman pään joutuu yleensä vaihtamaan hieman yli sadassa tuhannessa kilometrissä. Ovien sisävalokytkimet hajoavat suurin piirtein samaan aikaan jättäen sisävalot palamaan. Takaiskunvaimentimien yläkiinnityksen kumiliitos irtoaa vastakappaleesta aiheuttaen metallista kilinää. Virtalukko saattaa hajota. Jarrusatulat jumiintuvat vuoron perään vuosi kerrallaan, jolloin käytännössä on viisainta ostaa koko satula eikä ainoastaan korjaussarjaa. Vaihteistoöljyn lauhduttimen öljyletku ei kestä aikaa ja laskee öljyt maantielle. Vaihteistoöljyn lauhduttimen yhteydessä olevan jäähdyttimen nesteet saattavat vuotaa automaattivaihteistoon. Normaaleja kuluvia osia ovat esimerkiksi jarrulevyt sekä palat. Kaikki kuvatut viat ja lisäksi joitakin muita olen korjannut itse ja lisäsi vaihtanut automaattivaihteiston edellä mainituista syistä. Tosin autolla on ikää jo 16 vuotta, ja se on ostettu uutena ja on nykyisin myös viritetty. Kaiken kaikkiaan auto on loistava ajettava ja osat ovat vielä halpoja.
Minulla on 2004 LX Neon ja epätasaisella tiellä kuuluu kolahduksia , mutta tarkistuksessa kaikki on alustassa ok ikähän on kolahduksien syy?
Kaikki automaatti vaihde vaihdot yleensä alipaine letkujen vuotoja. Vaihda letkut uusiin, saa metri tavarana ja jos edes joku katsois avaimeen paristoa niin elämä helpottuu.
Ostin Chrysler Neon automaattilaatikolla olevan ns. Gen 2 version vm. 2000 ja peruutusvalot ei toimi, sinne ei edes tule virtaa. Kaikki sulakkeet ym liittimet jne. tutkittu vaan vikaa ei löydy. Olen netissäkin surffaillut useita päiviä ei apua siitäkään eikä edes autoliike osaa selittää missä on se ns. anturi mikä kytkee peruutusvalot päälle. Löytyisikö täältä apuja vai pitääkö tehdä joku oma viritys siihen automaattilaatikon vaihteen valitsimeen R:n kohdalle.?
Hei. Minulla Chrysler Neon 2002, automaatti. Eilen vaihdettiin jarrukengät ja palat. Ajettuani kotiin huomasin että oikean puoleisesta takarenkaasta tuli palaneen hajua ja vanne kuuma. Mistähän johtuu?
ARI KOKKO, peruutusvaihteen anturi löytyy vaihdekepin kotelon sisältä.
Hei, minulla on vuoden 2002 Chrysler Neon automaattivaihteella. Se on otiminut hyvin ja tykkään sillä ajella. Nyt se teki ongelman, kun vaihteiston öljyt ja jäähdytinneste sekoittuivat jäähdyttimen hajotessa. Ongelma korjaantui, mutta minun pitäisi mennä paineistamaan se ja vaihtaa öljynpuhdistaja. Missä sellainen laite on? Onko helppo vaihtaa vai pitääkö koko vaihdelaatikko hajottaa? Olis kiva, jos joku vastaisi mitä pikemmin sen parempi.
Ostin 12v sitten 1999 autom. ja vuosi sitten 2001 autom. Neonit. Ajettu nyt 175000 ja 300000. Vain halvalla korjattuja kulumavikoja ja vanhempaan kannen tiiviste 200000:ssa. Yksinkertainen tekniikka, lähtee kovilla pakkasilla käyntiin ja on hyvä ajaa. Molempien myyntiarvo lähellä nollaa, käyttöarvoa vaikka kuinka paljon. Tuttavieni uudehkojen autojen arvo alenee kuukaudessa sen verran kuin näiden toimintavarmojen pelien hinta on huutokaupoissa. Siis satasia. Tuon kummempia en tarvitse. Malli on ajaton.
Minulla on Neon vuosimallia 2000 ollut 9 vuotta. Mitään suurempaa vikaa ei autossa ole ollut. Katsastus huollot tehty vuosittain. Tänä talvena alkoi airbag valo palamaan. Nyt autossa vilkkuu kojelaudan oikeassa yläkulmassa punainen tääplä (virhe 15?). Akku on juuri vaihdettu. Osaako joku sanoa mistä tämä virheilmoitus johtuu?
Veljellä vanha neoni, joka nyt seisoo sitten jonkun vian vuoksi. Auto kun pitää rahattomallakin olla. Suomessa ajellaan just kaikilla yli 15 vuotta vanhoilla ropposilla, niin kai niiden vikojen kanssa saadaan sitten taistella ja ihmetellä, että mikäköhän taas on vialla, kun tekee sitä ja tätä. Minä en viitsi mitään vaivoikseni ottaa. Minä pääsen kaupungille jalan, polkupyörällä tai sään vaatiessa bussilla. Säästyy vuositasolla hirveitä summia, kun ei tarvi mitään varaosa- ja korjaamorumbaa, maksella vakuutuksia, veroja, polttoaineita ym. Ei vois vähempää kiinnostaa jatkuva auton vikojen kanssa ihmettely ja päätön makselu. Toistakymmentä vuotta sitten olin yhden bemarinromun kanssa siinä helkutin oravanpyörässä, missä sai joka viikko olla ihmettelemässä auton oikutteluja, varaosaa hakemassa ja korjaamot tulivat tutuiksi. Siitä irtisanouduin enemmän kuin mielelläni. Uuteen ja kunnolliseen autoon kun ei ole varaa, niin menen ennemmin vaikka aasilla. Vanhojen romujen rassaamisen ja rahojen hassaamisen jätän niille, jotka sitä hommaa jaksaa. Minä en jaksa. Suomessa autoilu on aivan liian kallista.
mlla on neon 2000 vm .. just eilen leima tuli puhtain paperein.. eipä oo ollu kuin ajaa ollut 1½ v .. ekan vuoden aikaan piti ostaa takavalon poltin.. ja vilkkurele , nyt vaihdoin ympäriisä uudet iskarit... jotka oli jo vaihdon tarpeessa kun alkuperäiset oli vielä.. tuossa ylhäällä tyyppivioja esim iskarit vittu eikö bemareissa ,audeissa muka iskareita tarvii ikinä vaihtaa ... se o mikää tyyppivika.. normaali kulutusosa vain.. no raidetangon päitä en oo tarvinnu uusii.. pkkuse öljyy tiputtaa mutta siitäi päsee kun pistää uudet öljyt ja lisäaineen.. voin sanoo on helvetin hyvä auto ja hyvän näköinen .. autoaattiloota toimii niiku pitääkin..
Moogin (moge) pallonivelet ja raidetangon päät kun rasvaa säännöllisesti, kestää kauemmin! Vastaus nimim. Olli Mäenpää. —Ilmastoinnin kytkeminen päälle vaikuttaa moottorin kierroslukuun. * Tuo ei ole vika, vaan ominaisuus!!!
Mulla on Chrysler Neon 2002. Siinä pamahti öljyt ja syyläri "marjapuuroksi" kesällä. Tehtiin remotti, mutta jäljelle jäi nykivä vaihdelaatikko pienissä nopeuksissa. Onko se sen merkki, että se jonakin päivänä vaihdelaatikko hajoaa? Muuten auto on toiminut erinomaisesti. Korjaaja sanoi, että tämä on tyyppivika ja epäili, että näin käy. Kun ostin tämän auton, siihen oli jo vaihdettu yksi vaihdelaatikko. Olikohan syy sama? Olis kiva tietää, onko kenellekään käynyt amoin.
Oletko varma, että bensiinin joukossa ei ole vettä? Osta isopranolia ja mahdollisesti tarkistusta ruiskutusjärjestelmä. Myös vaihteisto saattaa olla nähnyt viimeisen päivätyksensä.
Näin talvella ajan tosi vähän, mutta pitänee kevään korvalla ottaa auto syyniin. Meinaan sillä vielä ajella, kun 130000 vasta ylitin ja ikääkin on jo ajurillakin, ei vain autolla. Vaihteistoa epäili kevään korjaajakin, mutta tässä edelleen ajelen Neonillani. Autossa ei ole ruosteen häivää ja tähän asti on toiminut. Katsastin sen ja meni heti ensi kerralla läpi. Kiitos vihjeestä. Laitoin muistiin, että voin korjaamolla esittää asian, jotta voivat tutkia. Kuulen myös takavasemmalta lievää hurinaa 80 kmn nopeudessa, joten onko joku sieltä menossa??? Tuntuu tulevan takapyörästä. Koska vanhalla on ajettava, ei vaihdelaatikon uusiminenkaan tunnu pahalta hinnalta, kun niitä tutkin. Uuteen ei ole eläkeläisellä varaa, vaikka ne kovasti tyrkyttää kirjeillä. Ne uudet ovat lisäksi manuaaleja, joita en enää huoli.
Chrysler Neon 2.0 AT. vm-2005 hankittu ajokortin saaneelle ensiautoksi ja mitäs kummaa ? auto on aivan helvetin hyvä ajettava, riittävän tehokas ja ennen kaikkea mukava ! hakkaa toyota corollat mennen tullen, ihan oikeesti ! Minä joka aina olen suhtaunut jenkkiautoihin epäilevästi, niin enpä suhtaudu enää :) kyseisellä autolla ajettu 277 tkm. HANKINTA HINTA 890 €. (kaksilla renkailla) !! SUOSITTELEN.
Minulla vm 1999 Chrysler Neon, takajarruissa ei jarruvoimaa tarpeeksi. Missä vika? Miten mahdollisesti korjataan? On vika paineentasausventtiilissä? Etujarrut hyvät, käsijarru ok.
Vm. 02 Neon, automaatti. ALkuun näytti että vanha akku temppuilee - vaihdettiin se uuteen. Tästä seuraavana päivänä alkoi semmuilla kesken ajon. Kaikki virrat pysyy päällä, vain moottori sammuu eikä meinaa lähteä käyntiin vaikka kuin "sahaa". Nyt seisoo tien poskessa odottamassa josko saisin sen joko ajamalla tai hinausautolla pois sieltä - mutta mistä lähteä etsimään vikaa?
Siis hyvä auto vieläkin ja kulkee hienosti. Paitsi että sellainen muutostyö kannattaa tehdä tuolle automaattivaihteiston öljylle, että laittaa erillisen öljynjäähdyttimen Vaihteiston öljyille kiertämään, koska alkuperäisiltään Neoneissahan kiertää tuo automaatin öljyt samassa järjestelmässä auton syylärissä omia lauhdeputkia pitkin ja ne lauhdeputket on just ikävä kyllä korroosioherkät ja syöpyy puhki jolloin siitä seuraa automaattivaihteiston rikkoutuminen ja helkutin kallis remontti. kun vaihteisto saa sisuksiinsa jäähtäriä (Tämä on Chrysler Neonin yleisin tyyppivika) eli täysin erillinen öljynjäähdytin vaihteiston öljyille ja ongelma on poissa lopullisesti. Itse vältin tuon tyyppivian ja tein tämän muutostyön ja toimii vieläkin.
Chysles Neon 2005.ajovalot jäävät päälle kun virta-avaimet ottaa pois
Neon vaeltelee maantiellä kiihdytettäessä , kokemuksia?
Autoni Chrysler Neon 2,0, vuosimalli 1999. Ongelma: auto käynnistyy normaalisti. Hetken kuluttua alkaa nykiä ja nopeus hidastuu kunnes pysähtyy. Autokorjaamo ei löydä vikaa. Osaatteko antaa neuvoja?