Fiat Ducato
Moottoriviat
- Turbovikoja vuosimalleissa 20052006.
- Laturivikoja.
- Käynnistysmoottorivikoja.
- Ruiskutuspumppuvikoja.
Jarruviat
- Jarruletku saattaa ottaa kiinni koriin.
Hei. Fiat Ducuta 2002. Autossa on savuttaa mustasavu ja ei liiku eteenpäin. Autossa vaihtettu ilmassuoratin ja ilmamassa mittari. ON kysymys MITÄ ON VIKKA!
Omaan 2,8jtd peliin on elinkaaren aikana 250tkm tullut kaksi ajoa haittaavaa vikaa. Auto sammui ylämäkeen liian ison vaihteen takia. Asentotunnistin suojasi jotenkin.Ei millään käyntiin. Vasta kun laitin pakin päälle ja starttasin,että pakittamalla isomman tien risteykseen.Katso strttinykäyksen jälkeen auto käynnistyi ja toimii normaalisti. Autoon oli asennettu lastu.Sen tunnit tuli täyteen ja alkoi heitellä sytytyksiä omaan mallinsa.Savutti raakasti eikä kulkenut. Toinen saman aikaansaapa on turpoletkun irtioaminen. Omaani olen vaihtanut hytrauniikkaletkun kiristimet (4) tavallisen klemmarin sijaan.
vm99 2.8 turbo etupyörän laakereissa välystä ja eivät ole säädettävät. ajettu 150000 ja maahantuojan mukaan kestäävät ain.400000. katsastuksessa tulee korjauskehotus ja vaikkei tee mitään . niin toinen henkilö hyväksyy ja sanoo että laakerit ovat aivav kunnossa. tätä on jatkunut jo minun omistuksen ajan 4v. oliskohan tietoo mikä katsastusaema suomessa osaapi tulkita oikein nämä laakerivälykset.
29.11.2012 ensirekisteröidyllä Fiat Ducatolla on ajettu 15 000 km, minkä jälkeen näyttöön ilmestyi moottorin kuva. Huollossa todettiin, että hiukkassuodatin ei toiminut, minkä johdosta oli kuulemma ihan onnesta kiinni, että pääsimme Jyväskylästä Ouluun. Remontti maksoi melkein 500 euroa! Onkohan minulle sattunut maanantaikappale?
Valojen korkeussäätö ei toimi on hydralinen öljyllä pelaava. Tarviikohan pelata katsastuksessa.fiat dugato 2000 malli?
Ducaton valojen säätimen joutuu vaihtamaan jos neste on hävinnyt jostain syystä. vertailemaalla putkia näkee nesteen putkessa, Koska harvoin molemmat putket on tyhjenneet. Uuden osan saa halvimmalla ostamalla skodan felician osan esim Rinta jouppi pori. osa sopii suoraan vanhan tilalle hinta allen 100€.
40 tk ajettu syttyi moottorin häiriövalo ..mihinkään korjaamon ei ollut aikoja ,,viimein yksi suostui lukemaan vikakoodin hiukkassuodatin tukossa tai paineanturi,,,molemmat pitää kuulema uusia ja lasku tuhansia euroja,,voi vi....tt..huolto jono kolme viikkoa hyvästi kesäloma matkailuauto seisoo pihassa
minulla on syttynny useissa ducatoissa moottorin häiriövalo! vika on korjaantunut aina sillä että ottaa akusta kaapelit irti ja laittaa takaisin. ei ole kertaakaan häiriövalot sen jälkeen häirinneet. tämä ohje tuli merkkikorjaamon asentajalta
Dukato vm 2006: Vikoja on kyllä riittänyt heti uudesta lähtien. Moottorin häiriövalo syttyi aina pakkasella kohta käynnistyksen jälkeen ja samalla käynnistyvät jäähdyttimen puhaltimet, käynti oli hyvin epätasaista eikä moottorissa ollut tehoja. Puhaltimet eivät pysähtyneet vaikka moottori oli sammutettuna, piti aina ottaa puhaltimien sulakkeet irti ja sen jälkeen sillä kyllä pystyi ajamaan. Takuuhan sillä oli, ei muuta kuin Delta-autoon, mutta siellä eivät vikaa löytäneet ja lopulta monen korjaamoreissun jälkeen vaihtoivat konehuoneeseen kaikki sähkökaapelit. Häiriö poistui noin vuodeksi ja palasi jälleen. Siis pakkasella sitä on turha edes haaveilla käyntiin. ( lienee tarkoitettu ajettavaksi palmujen maille ) Muita vikoja: Syöttöpumppu piti vaihtaa vuodon takia, laturi myös, koska pumpusta suoraan laturiin vuotava polttoaine pilasi sen, iskunvaimentimet eteen on pitänyt uusia, jarrut sekä eteen että taakse on jo kerran uusittu, nyt ovat valojen korkeussäädöt toimintakyvyttömät, vebasto oli myös hyvi lyhytikäinen ja vaati korjaamisen jo noin kuuden vuoden iässä, lämmityslaitteen puhallin on pitänyt uusia. En taida kaikkia murheita tähän edes muistaa.Jakopään huolto tietenkin on tehty ajallaan jolloin myös vesipumppu uusittu koska vuoti. Autolla on ajettu tähän mennessä vasta 133000 km. Muistuipa vielä, että ensihuollon yhteydessä huomattiin raidetangon päissä väljyyttä, vaihtoivat takuuseen. On se kyllä ollut yksi per.... murheen kryyni
2013 fiat dugato matkailuauto encine valo syttyi alle 10000 korjaantui toinen 170000 kolmas kerta 270000 nyt paloi pinna turha lähettää mainoksia olen kurkkua myöten täysi
Mistä voi olla kyse kun Laturin hihnat vaihdettiin 2016 Fiat ducato muutaman sadankilomerin jäkeen hihna joudutiin kiristämään auto seisoi talven 2016-2017 talven jälkeen kostealla säällä tai auto oli pesussa mootorista kuului ääni jonkin aikaa ja hihna löi ympäri vinkui ja tasaantui..Mistä nyt kyse oma epälyni on Käynistin mootori tai laturissa on vika on muutaman keran tehnyt tämän hihna lyönyt ypäri ja ääni kuulunut moottorissa. kysesessä Fiat Ducato Matkailu -auto v. 2001 ajettu 68tuhata Kyseinen ogelma kostealla säällä tai jos autoa käynistetään epä taisella mäessä ta alamäessä
Pääset ERITTÄIN vähällä,kun vain kiristät laturin hihnan!
Minulla on Dukato 1.9 litrainen 2001 vm matkamittarin vaijeria ei löydy mistään käypää, laatikosta ei johdu, mittaristo kunnossa ja laatikon jälkeen oleva pyörä kunnossa ollut 2 korjaus liikkeessä ja mitta- rin osoitin neula hyppii jatkuvasti.
Miten saadaan -92 Ducato 1.9l (ilman turboa) matkailuautoon lisää tehoja. On täysin onneton vastasissa. 3:os vaihdetta pitää usein käyttää ja huuvattaa.
Minullakin on dcato vm.13 (harmi).... nyt siinä vuotaa katto, auton takaovesta n. 1m ohjaamoon päin kuskinpuolelle tippasee vettä, kun sataa. auto on verhoiltu tavaratilasta heti uutena, mutta nyt vasta tuli tämä vika. onko tästä viasta kenelläkään kokemuksia?
Fiat 2,8jtd -02 ihmettelin että tässä mallissa on vain imusarjahehku? (tarvikeliikkeessä kyllä väittivät että on hehkutulpat).kuitenkaan hehkureleelle ei tule ohjausta,löytyykö sähkökaaviot mistä ohjaus tulee?? Vai onko jokin välirele jossain ennen päävirtarelettä?
eikö saa mistään vastuuseen autokorjaamoa ,itsellä uudesta asti moott vikavalo syttyillyt jonka seurauksena takuuseen tehty sitä ja tätä sekä itse maksanut vaikka mitä nyt katkastu suuttimen kiin ja mun taas pitäis maksaa ottakaa joku joka tietää näistä jotain vaikka 0400219252 autovm12 ducato
fiat ducato 2009 d jäähdyttimen puhallin ei yhteyttä testerille, siksi moottorihäiriön valo palaa jos joku tietäis mahd vian, liittimet tuli katottua ja et ropelit pyörii ihan kevyesti käsin toinen huoli ohjausvaihteen suojakumin läpi tuleva tehostinneste neuvot kyllä kelpaa
Ducato vm 10 aj 86. t Vakionopeudellasäätimen kanssa ajettaessa yhtäkkiä se potkii pois päältä. Vikaa ei löydy. Joskus saa ajaa muutaman päivän ilman häiriöitä, joskus taas kilometrin välein. Mitähän seuraavaksi.
fiat ducato vm90v,löytyykö sisälämmityslatteen puhallinmoottoria
Esa! Itsellä samaa vikaa,että puhaltimet huutaa täysillä pakkasella ja moottorin vikavalo päällä. Olen huomannut,että aina kun näin käy,niin olen sammuttanut webaston ja jättänyt auton vielä käyntiin pihalla. Kun webasto on käynnissä vielä,niin lähtee liikkeelle ja ottaa sitten ajossa sen vasta pois,niin ei ole kertaakaan tehnyt tuota. Joku yhteys saattaa olla siis webastoon tällä ongelmalla?
2003 dukato asuntoauto herjaa luistonesto vikaa vikakoodit ilmoittaa väylävikaa ja vas etupyörän anturivaihdettu ja vika edelleen päällä voiko olla vika pyörän laakerissa 7h etittiin vikaa eilen auto sähkö korjaamoa tiedoista kiitollinen a120€/h
Ducaton (2.8l -05) kanssa käynnistysongelmia Pääsääntöisesti auto lähtee käyntiin vasta toisella startilla. Ensimmäisellä ei startti pyörii, mutta ei muuta, toisella heti käyntiin. Vikakoodi antoi huollossa ilmoituksen että hihnan synkroinointi väärä. Ajoitus tarkastettiin, se oli ok,ei vaikutusta. Onko kellään ollut vastaa vikaa, ehdotusta vian korjaamlseksi.
kampiakselin asentotunnistin?
Ducato 2009 kanssa käynnistysvaikeuksia myös. Viime talvena ei meinannut käynnistyä millään, jos seisoi enemmän kuin yhden päivän. Keväästä tähän päivään asti ei ollut mitään ongelmia. Nyt taas alkoivat. Todennäköisesti ongelmana on kosteus mutta missä? Useiden käynnistys yritysten (yli 10 kertaa)jälkeen auto todennäköisesti lähtee käyntiin. Kuka osaisi auttaa?
tarkista nokka-akselin asentotunnistimen ilmaväli. jos liian suuri ei käynnisty ekalla. väli n.0,5-1,0 mm
Starttasi heikosti, vaati nollakelilläkin pari hehkutusta ja pitkän sahaamisen. Sitten alkoi starttikin temppuilla, ei lähtenyt aina ilman alamäkeä käyntiin. Ensin korjaamolla epäiltiin starttia, uusi ei yllättäen ratkaissut ongelmaa. Myöhemmin selvisi että moottorin maadoitus olikin näiden ongelmien takana. Maadoituksen putsaus poisti ongelmat.
Ducato 2009, 2,3 multijet 120. Yksi hehku pimeni, vein korjaamolle että vaihdetaan hehkut. Olivat saaneet kaksi kierrettyä pois, kaksi oli katkennut. Onko tuttu asia? Jos jollakin kokemuksia niin miten korjattiin?
Entiijä mutta heittää kylmänä/kosteana aamuna liikkeelle lähdettäessä ylämäki avustajan päälle ja ei lähde pois päältä, ennenkuin kun sammuttaa auton.. Ompa kiva, kun kaupungissa ajelee ja risteyksessä heittää päälle... TURVALLISUUS RISKI SUURI
Nestettä häviää eikä näyttäs vuotavan mistään..2.3 -13 84000km.