Honda Accord
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Käyttöjarru (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Renkaat (2005) AKatsastus
- Pakokaasupäästöt (2007, 2006, 2005, 2003, 1998, 1997) AKatsastus
- Etuakselisto (2004, 2003, 2000, 1999, 1996) AKatsastus
- Seisontajarru (2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Ruostetta jarruputkissa (yli 10 vuotiaat) TÜV
- Etuakseliston nivelet ja kumilaakerit (yli 8vuotiaat) TÜV, GTÜ
- Polttoainejärjestelmässä vuotoja (yli 10 –vuotiaat) TÜV
- Pakoputkisto vuotaa DEKRA, GTÜ
- Jarrupalat kuluneet uudemmassakin mallissa TÜV, DEKRA, GTÜ
- Moottorin öljyvuotoja GTÜ
- Valovikoja TÜV, GTÜ
Takaisinkutsuja
- Johtosarja (2004) Trafi
- Polttoainepumpun rele (2007) Trafi
- 2.2 –diesel: ECU:n ohjelma (2011) Trafi
Tielle jättäviä vikoja ADAC
- Ei mukana tiepalveluraportin tilastossa
- Raportoitu vanhemman mallin akkuongelmia, jäähdytinvuotoja ja virtalukkovikoja
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Muutama kytkinvaurio tai kytkinpolkimen ääntely ADAC
- Vm 1998 – 2003: Akselistot ja nivelet ääntelevät Autobild
- Vm 1998 – 2003: Akku, virtalukko jumittaa, jäähdytinvuotoja Autobild
- Vm 2003 – 2008 Erittäin luotettava, vain muutamia pieniä sähkölaitehäiriöitä ja kytkinongelmia (2.0i) Autobild
- Vm 2008 > Erittäin luotettava, mitään merkittäviä vikakohteita ei ilmoitettu
Mulla on accord-08 diesel, joka ei lähde kylmänä käyntiin. Lämpöisenä ei mitään ongelmaa. Hehkut on just vaihdettu, joten vika ei ole siellä. Oliskohan neuvoja mistä lähtisin vikaa etsimään?
Itsellä oli 06 diisseli accord joka toimi nätisti. Lämmityksessä kun oli niin ei meinannut käynnistyä.
Mulla Accord 2011 2.0i, joka ääntelee satunnaisesti liikkeelle lähdettäessä 1. vaihde päällä kytkintä nostettaessa kuuluu kirkaisu. Välillä vaihteet eivät mene kunnolla päälle. Kytkinpoljinta painettaessa tuntuu välillä pieni pykälä keskialueella. Muuten toiminut hyvin. 2kk ajellut. Mittarissa hieman yli 100thk.
Minun Accordini myös vm-2011 2.0i business tourer malli, jossa parkkitutka ongelma edessä. Huutaa vähän väliä omia aikojaan, että vasemalla edessä olisi jokin este. Luulin lumisateen aiheuttavan häiriötä. Huutelee miten sattuu. Kun lumisade loppui niin kuivasin anturin kunnolla, mutta huutelee edelleen. Luultavasti viallinen. Merkkiliikkeessä hinta n.400e kappale. Ei tee mieli ostaa uutta.
Mulla vm.2000 Accord.Kaukosäätimestä ei mene kuskin ovi lukkoon...muut kyllä.
Accord 2011 2.0i. Kytkinvaurio. Mittarissa n.130 000km. Kytkimen hinta veholla asennettuna n.2000e. Vaatii 10h töitä. Noin puolet menee autoliikkeen takuuseen.
Accord 2.0, vm. 1998. Ovet lukkiutuvat vain painamalla kuskin puolen napista. Ovet avautuvat itsestään. Ovet avautuva mitä tahansa avainta laittamalla kärjestä lukkopesään. Missähän vika?
Mulla vm.2011 bensa Accord. Mittarissa noin.140 000km. Taka-anturit huutavat omia aikojaan aina pakin laittaessa päälle. Varsinkin kovalla vesisateella. Luultavasti anturivika. Marmoritiskillä n.400e/kpl auton omalla värillä varustettuna/maalattuna.
Mulla accord-07 type-s. Radio pätkinyt jo jonkin aikaa. Virrat kestää soittimessa päällä mutta mitään ei kuulu. Häiriö kuittautuu joskus kun käynnistää auton uudelleen.
2,4 A Tourer,vm 2004,moottori sammui parkkihallissa,ihme homma,meni myöhemmiin käynttiin mutta 1 silinderi oli pois,vikavalo myös palaa-mistä voi olla kyse?
jostain tulee vettä jalkatilaan apparin puolelta?mistä voi vuotaa ja onko rintapellissä millä kohtaa poisto reikä?tiedosta kiitollinen.
2004 2.0 comfort tourer.ei mitään vikaa 230tonnia ajettuna
Honda Accord Tourer 2,0 2008 automaatti 214tkm. Ovien johtosarjat korjattu, takajarrupalat vaihdettu ja kallistuksenvakaajat vaihdettu eteen ja taakse. Vähävikaisin autoni tähän mennessä.
Osaisko joku kertoa miks vm 1994 honda accord ei lähe käyntiin pienen keulakolarin jälkeen. Kuulin semmosta että autossa ois kolaritunnistin, missäpäin autoa tämmönen vois olla??
mulla on 2000 mallin accord siinä rele joka liittyy starttaamisseen ja käynistyksen estoon miten sen käynistyksen eston saa pois päältä tai koknaan pois
Itsellä nyt Accord Executive Tourer 2011.Ilmojen lämmetessä alkanut kuulumaan vaimeaa nousevaa kohinaa/suhinaa kestoltaan 5-10sek toistuen usein ajon aikana.Kiihdyttäessä maantienopeuteen ääni nousee joskus kimeäksi/viheltäväksi.Talvikeleillä ääntä ei esiinny eikä myös kun lämmityslaitteen puhallin ja ilmastointi ovat pois päältä.Sama ilmiö esiintyi myös aikaisemmin omistamassani vm.2010 Accord Tourerissa.Huollossa ei löytynyt vikakoodia.Onko muilla samanlaisia havaintoja?
Minulla on Honda accord -99 ja siinä on pakokaasupäästö vika, ajettu vajaa 300 000. Mistä tälläinen voisi johtua??
Minulla on 1993 vm. accord Lähtee kylmänä hyvin käyntiin mutta sammuu lämpimänä mikä mahtaa olla syy tiedosta kiitollinen
Accord sedan 2009, bensa M6. 5 vuotta minulla ja nyt mittarissa 155 000 km. Akku meni talvipakkasella, mutta se on kulutustavaraa. Samoin jarrupalat taakse. Muuten ei koko aikana mitään vikaa. Keskikulutus 6,6 l/100km. Paras autoni 35 vuoden autoilu-urani aikana.
Accord 2.2 cdti vm 2008 VII. Vaihtokoneella ajettu 170 tkm, korilla 302 tkm. Moottorin varoitusvalo syttyi ja kone ei enää nosta kuin 2200 kierrosta/min. puhdistin MAF eli ilmamassamittarin, ei auta. sama koko ajan, kierrokset ei nouse. Alusta kolisee paljon, vaihdettu yläpallot, kaikki kallistuksenvakaajien kumit ja tukivarret eteen ja taakse.
2003 uudel korimallil 2.0l Erittäin luotettava peli, ainut miinus että nyt 170tkm kohall nopeus sekä kierros mittari tipahtaa joskus nolliin
Minulla oli Accord 2.4L vm.2004 uudesta asti 11-vuotta ja lilometrejä kertyi 225000km auto toimi kuin unelma.Päivittäin jouduin ajamaan 10km hiekkatietä mikä oli välillä aika kuoppainen.Ainut vka mikä autossa oli niin lämmityslaitteen tehotransistorin jouduin vaihtamaan 100€ kun tein työn itse.Pakoputki ja kytkin olivat alkuperäiset vielä kun myin auton suoraan yksityiselle henkilölle.Paljon autoilijat keskustelevat täälläkin palstalla eri merkkien kytkinongelmista jossa on yleensä suurin syylinen penkin ja ratin takana jos auton kytkin ei kestä.Ns.kuluvia kuten jarrupaloja vaihdettiin ja takamaiset jarrulevyt edessä oli vielä myyntihetkellä alkuperäiset levyt.Nyt on käytössä vm.2012 automaatti farkku joka toiminut moitteentomasti toivottavasti jatkossakin.Itsellä on ollut 3 Hondaa eikä ole pahaa sanottavaa.
Minulla oli Accord 2.4L vm.2004 uudesta asti 11-vuotta ja lilometrejä kertyi 225000km auto toimi kuin unelma.Päivittäin jouduin ajamaan 10km hiekkatietä mikä oli välillä aika kuoppainen.Ainut vka mikä autossa oli niin lämmityslaitteen tehotransistorin jouduin vaihtamaan 100€ kun tein työn itse.Pakoputki ja kytkin olivat alkuperäiset vielä kun myin auton suoraan yksityiselle henkilölle.Paljon autoilijat keskustelevat täälläkin palstalla eri merkkien kytkinongelmista jossa on yleensä suurin syylinen penkin ja ratin takana jos auton kytkin ei kestä.Ns.kuluvia kuten jarrupaloja vaihdettiin ja takamaiset jarrulevyt edessä oli vielä myyntihetkellä alkuperäiset levyt.Nyt on käytössä vm.2012 automaatti farkku joka toiminut moitteentomasti toivottavasti jatkossakin.Itsellä on ollut 3 Hondaa eikä ole pahaa sanottavaa.
Minulla on ollut n. 5,5 vuotta vm. 2006 Accord dieseli ja omana aikana ei muita autosta johtuvia vikoja ole ollut kuin se, että kampiakselin asentotunnistin on jouduttu vaihtamaan jossain 280 000km kohdalla ja ilmastoinnin kompuran magneettiventtiilin rele n.260 000km. Loput viat on itsestä johtuvia, kuten se, että kun päästää pari kertaa takajarrupalat niin loppuun, että rauta hankaa rautaa vasten niin sitä varten olen joutunut vaihtamaan takapyörän laakerit. Etujarrut jouduin avaamaan ensimmäistä kertaa viime kesänä n. 280 000km kohdalla. Jarruremonttien lisäksi alatukivarren puslat ja kaikki koiranluut olen vaihtanut, eli aika pienellä päässyt. Paras auto mitä meikämannella on ikinä ollut.
Sedan 2.0i vm.2011. Ollut noin vuoden itsellä alkanut pitää 1. vaihteella kimeän äänen kytkimen luistatuskohdassa. (samaa valittanut Petteri vuonna 2016). Huoltoon en ole vielä soittanut toivottavasti ei koko laatikkoa vaihdeta. Upea auto muuten mukava ajaa ja katsella. Mittarissa 155tkm
2007 Accordilla myös painelaakeri vingahtaa lähdössä luistattaessa, eli nähtävästi uudemmissa malleissa samaa ongelmaa vielä. Pitkän aikaa vinkunut mutta ei kyllä haittaa mitään.
Mikä vika? Kun takavilkut ei toimi (pieni onneton yritys) sekä ei anna mitään virtaa peräkärryyn pistokkeesta.
Accord Tourer Exe Sport 2010, 2.2 i-dtec, 138tkm Ei mitään vikaa ollut vuosiin, itse ajanut 94tkm lähtien. Normaalit kuluvat osat ja määräaikaiset huollot aina sopuhintaan. Hyvä auto täten myös kukkarolle.
Minulla on 1999 vuosi malli Accord nyt on semmonen häiriö,että ajo aikana moottori vaan sammuu ihan kun olisin virrat kääntänyt päältä pois,vetään avaimen virtalukosta ulos ja hetken kuluessa laitan takasin ja käynnistään auton,on kyllä vähään pelottava kun auto vaan sammu 100-120 km nopeutella.Onko neuvoja?
2007 2.2 i-ctdi 323tkm: Jakoketju piti rallattavaa ääntä jo ostaessani 220tkm kohdalla, vaihdatin 307tkm kohdalla. Ketju oli niin pahan näköinen että varmasti oli lähellä mennä poikki. Laturin vapaakytkimen laakerit hajosivat 315tkm kohdalla. Vasemman takaoven johtosarjasta katkesi pari johtoa haitarikumin sisältä, takalasi ei laskenut kuskin oven napista eikä kyseinen ovi mennyt lukkoon keskuslukituksella, helppo korjaus juottaa uudet johdot katkenneen tilalle. Takajarruja herkistelty muutamaan otteeseen, palat jäävät jumiin varsinkin moottoritieajossa tiesuolan takia. Ainakin monia tarvikejarrupaloja pitää lyhentää päistä jotta liikkuvat kiskoilla vapaasti, silloin toimii pidempään. Kytkin luistaa satunnaisesti, 250tkm kohdalla hetken, nyt taas 320tkm kohdalla, mutta hävisi itsestään. Ilmeisesti kulumisenkompensointimekanismi hieman jumittaa. Koiranluut vaihdettu 295tkm kohdalla. Erittäin luotettava auto yllä mainituista huolimatta. Edelleen loistava auto ajaa kilometreistä ja iästä huolimatta. 2006 2.4 i-vtec 180tkm: Lambda-anturi antaa satunnaisesti moottorin vikavaloa erityisesti viileällä säällä ja kevyessä maantieajossa. Ilmenee harvemmin kun käyttää raskaampaa kaasujalkaa. Takaluukun kaasujouset piti vaihtaa 11 vuoden iässä. Sähköisellä takaluukulla pituudet oltava 342 mm oikealle puolelle ja 347 mm vasemmalle puolelle. Tarvikkeena myydään liian pitkiä, ja asennus ainakin itselle mahdotonta 120kg jousivoiman takia. Niin ikään huippuluotettava auto.
Markolle tiedosi, 99 Accordissa virtalukon pohjassa vika. Itsellä sama homma ja ilmeisesti tyyppivika. Uusi ei pahan hintainen ja helpohko vaihtaa itse.
Tourer Executive -08 2.0 aut., uudempi korimalli, 300tkm, erittäin luotettava ajopeli on kyllä ollut. Ensimmäinen maininta tuli nyt katsastuksessa: valojen korkeussäädössä joku vipu poikki, mitään muuta vikaa ei ole ilmennyt kuuden vuoden aikana, minkä minulla ollut. Etupolttimot on vaihdettu, sekä rekkari- ja takavalo ynnä jarrupalat sekä akku, mutta kulutusosiahan ne ovat. Joskus liikkeelle lähtiessä etusen parkkitutka hälyttää turhaan. Luotettavin omistamani auto.
Honda accor sedan 2.0. Oli uudesta käytössäni kesti 20 vuotta keväällä taka apurunko petti eli ruostu pyörän kiinnitys. Ei romuttamoilta mistään käytettyä. Uuden hankinta 3000€ asennettuna, auto meni romuttamolle. Onko muilla vastaavia kokemuksia suojasin pohjan muutaman kerran. En tiedä olenko enään hondamies?