Mercedes-Benz 200
Moottoriviat
- Nokkaakseli voi olla kulunut jo 150 000 kilometriä ajetussa autossa. Tällöin voi kuulua venttiilinnaputusta ja tyhjäkäyntikierrosluku vaeltaa. Venttiilinnaputus voi johtua myös tukkeutuneista hydraulisista venttiilinnostimista.
- Vuoteen 1988 saakka oli käytössä heikompi jakopään ketju. Ketju voi olla venynyt ja se voi pitää ääntä. Tällöin on ketjun vaihto edessä.
- Venttiilivarsien tiivisteet voivat olla kuluneet.
- Moottorin öljyvuotoa venttiilikopan tiivisteestä ja kampiakselin etupään tiivisteestä.
- Dieselin alipainepumppu rikki. Vika ilmenee "lotkottavana" tyhjäkäyntinä. Moottori ei sammu käännettäessä virtaavainta.
- Kaasuvaijeri takertelee. Katalysaattorimallien kaasuttimien toiminnassa on muutenkin ongelmia. Polttoaineen suihkutuksella varustetut mallit parempia.
- Laturivikoja, jännitteensäädinvikoja.
- Virtalukkovikoja, avain juuttuu.
- Dieselissä polttoaineputkivuotoja ja ruiskutuspumppuvuotoja, rakennetta parannettiin 1990.
- Polttoainepumpun relevikoja esiintyy vuosimalleissa 198990.
- Jäähdytysnesteletkuissa vuotoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
- Automaattivaihteistoissa vuotoja ja vikoja vuosimalleissa 198990.
- Kardaaninivelet saattavat olla rikki.
- Vetopyörästön öljyvuotoa.
- Takapyöränlaakerivikoja.
Jarruviat
- Käsijarrun mekanismi juuttuu ja käsijarru pitää huonosti
- Takajarrulevyt ruostuvat ja jarrusatulat juuttuvat.
- Jarruputket ruostuvat.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
- Jousissa katkoksia.
- Etupään alapallonivelet väljät.
- Raidetangon päät väljät.
- Takatukivarsien kumihelat väljät paljon ajetuissa autoissa.
Pakoputkistoviat
- Pakoputkistossa vuotoja.
Pekka Siltala
18.09.2016
12.18
Minulla on E-mallin 2002 cdi 200 mersu . Tapatuu seuraavaa kun painaa kaasua n. 40-50km nopeasti niin auto ei kulje kovenpaa kuin 60km ja kierrokset vain nousee, kun auton sammuttaa ja käynnistää niin vika kuittaantuu ja auto on norm. Missä mahtaa olla vika, onko vika kaasupolkimessa vai jossain muualla.