Mercedes-Benz 300
Moottoriviat
- Nokkaakseli voi olla kulunut jo 150 000 kilometriä ajetussa autossa. Tällöin voi kuulua venttiilinnaputusta ja tyhjäkäyntikierrosluku vaeltaa. Venttiilinnaputus voi johtua myös tukkeutuneista hydraulisista venttiilinnostimista.
- Vuoteen 1988 saakka oli käytössä heikompi jakopään ketju. Ketju voi olla venynyt ja se voi pitää ääntä. Tällöin on ketjun vaihto edessä.
- Venttiilivarsien tiivisteet voivat olla kuluneet.
- Moottorin öljyvuotoa venttiilikopan tiivisteestä ja kampiakselin etupään tiivisteestä.
- Dieselin alipainepumppu rikki. Vika ilmenee "lotkottavana" tyhjäkäyntinä. Moottori ei sammu käännettäessä virtaavainta.
- Kaasuvaijeri takertelee. Katalysaattorimallien kaasuttimien toiminnassa on muutenkin ongelmia. Polttoaineen suihkutuksella varustetut mallit parempia.
- Laturivikoja, jännitteensäädinvikoja.
- Virtalukkovikoja, avain juuttuu.
- Dieselissä polttoaineputkivuotoja ja ruiskutuspumppuvuotoja, rakennetta parannettiin 1990.
- Polttoainepumpun relevikoja esiintyy vuosimalleissa 198990.
- Jäähdytysnesteletkuissa vuotoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
- Automaattivaihteistoissa vuotoja ja vikoja vuosimalleissa 198990.
- Kardaaninivelet saattavat olla rikki.
- Vetopyörästön öljyvuotoa.
- Takapyöränlaakerivikoja.
Jarruviat
- Käsijarrun mekanismi juuttuu ja käsijarru pitää huonosti
- Takajarrulevyt ruostuvat ja jarrusatulat juuttuvat.
- Jarruputket ruostuvat.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
- Jousissa katkoksia.
- Etupään alapallonivelet väljät.
- Raidetangon päät väljät.
- Takatukivarsien kumihelat väljät paljon ajetuissa autoissa.
Pakoputkistoviat
- Pakoputkistossa vuotoja.
Ei kommentteja