Mercedes-Benz A
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Ei tilastossa 2000, 1999, 1998, 1997 AKatsastus
- Jousitus (2006, 2005, 2002, 2001) AKatsastus
- Pakokaasupäästöt (2005, 2002, 2001) AKatsastus
- Käyttöjarru (2005, 2002, 2001) AKatsastus
- Iskunvaimennus (2009, 2008, 2005, 2003, 2002, 2001) AKatsastus
- W 169:
- Seitsenvuotiaissa kulunut etuakselisto, takaakseliston pitkittäisten tukivarsien laakeriholkit kuluneet TÜV
- Jarrulevyt kuluvat nopeasti, pysäköintijarru puoltaa ja on heikkotehoinen TÜV, GTÜ
- Jarrulevyt ruostuneet DEKRA
- Ruostuneet jarruputket GTÜ
- Joitakin katkenneita jousia GTÜ
- Merkittävästi edeltäjäänsä laadukkaampi TÜV, GTÜ, DEKRA
- W 168:
- Kulunut etuakselisto, takaakseliston pitkittäisten tukivarsien laakeriholkit kuluneet, joitakin ruostevaurioita vanhimmissa yksilöissä TÜV
- Vanhimmissa haperot jarruletkut, erityisesti edessä, ruostuneet jarruputket TÜV
- Valovikoja GTÜ, TÜV
- Katkenneita kierrejousia edessä ja takana GTÜ, TÜV
- Pakoputkisto ruostunut GTÜ
Takaisinkutsuja
- Polttonestesäiliö, polttonestesäiliön tarkastus ja tarvittaessa vaihto Trafi 2010
- Polttonestevuoto mahdollinen: Bensiinimallit, polttonestesäiliö, tuuletusputki voi johtaa polttonestettä aktiivihiilisäiliöön, mistä sen täyttyessä voi valua polttonestettä ulos. Tarkistetaan, tarvittaessa tankki vaihdetaan, työaika 2 ½ tuntia ADAC, VOSA 2010
- Turvavyön lukko Trafi 2008
- Turvavyön lukot, tarkistus ja tarvittaessa vaihto, viallinen lukko voi pettää kolarissa ADAC, VOSA 2008
- Moottorinohjauksen ohjelmistopäivitys ADAC 2008
- Moottori voi sammua, ohjelmistopäivitys VOSA 2008
- Lasinpyyhin voi irrota ADAC, VOSA 2005
- Jarrupääsylinterin vaihto, jarrutusmatka kylmällä ilmalla voi pidentyä ADAC 2001, VOSA 2001
Tielle pysäyttäviä vikoja
- Akkuongelma on hyvin yleinen (jo kolmannesta käyttövuodesta alkaen)
- Käynnistysmoottori rikki (2011 asti)
- Ajovalot rikki (2010 asti)
- Laturi rikki (Diesel 2006 asti)
- Pakokaasujen takaisinkierrätys rikki (Diesel erityisesti 2007, 2008)
- Polttonestepumppu rikki (2010 asti)
- Virtalukko jumissa (2010 asti)
- Avain rikki (2010 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Moottori, kytkin, jarrut, sisustus, sivuäänet ADAC
- Viimeistelyssä puutteita, joitakin ruostevaurioita ovien ja luukkujen reunoissa Autobild
- CDIdieselissä vieläkin viallisia tai irtonaisia suuttimia Autobild
- Vesipumppu ei kestä kovin kauan, se on kulutusosa Autobild
- Vikoja portaattomassa Variotronic automaattivaihteistossa
- W 168:
- Käyttöjarru, pysäköintijarru, moottori, kytkin, moottorinohjaus ja ruiskutusjärjestelmä, automaattivaihteisto, mittaristo oikuttelee, ruostetta ovien reunoissa, katkenneita jousia, takaakseliston pitkittäiset tukivarret ja niiden kumiset laakeriholkit kuluvat nopeasti ADAC
- Aluksi paljon huolia: Lukijat valittivat puutteellisesta viimeistelystä ja kolinoista Autobild
- Moottoreita simahti, jakopään ketjut ja apulaitteiden käyttöhihnat repeilivät, viallinen jäähdytyspuhallin sai moottorin ylikuumenemaan – jäähdytysnesteen lämpömittari puuttuu! Autobild
- Lisäksi katkenneita jousia ja romahtaneita istuinten kehikkoja Autobild
- Avattava lamellikatto kolisee ja vuotaa, korjaus maksaa 1 000 euroa! Autobild
- Jarrut ravistavat ja japanilaisten valmistama 5nopeuksinen automaatti lakkoilee usein Autobild
MB A160 tdi kaikkivalot hävisi vain pitkät palaa vilautusasennossa.Onko vika katkasijassa vai missä?
MB 150A 2005, Vilkkuviiksi loppu jo 130 tkm ajetussa. Etuovien alareunat ruostuu tyyppivikana, kannattaa korjata ajoissa! Takajouset poikki molemmat. Moottorin häiriövalo palaa ajoittain ,kat. anturit uusittu ja sama jatkuu?? Katti maksaa halvimmillaan onneksi vain n 450 egee Skruvat nettimyynniissä. Muuten ihan kelpo auto ajella varsinkin kaupungissa, ei nämä mitään Audeja kuitenkaan ole ajoltaan.
Jatkuvasti takapyörissä kohtuuton singnaali ja vaihteisto sekoo
Jatkuvasti takapyörissä kohtuuton singnaali ja vaihteisto sekoo
Jatkuvasti takapyörissä kohtuuton singnaali ja vaihteisto sekoo
Jatkuvasti takapyörissä kohtuuton singnaali ja vaihteisto sekoo
Jatkuvasti takapyörissä kohtuuton singnaali ja vaihteisto sekoo
Ostin A140 besakoneella kauppautoksi. Kylmänä ei käynnisty, saatuaan sen jotekin avulla käyntiin toimii moitteetomasti ja käynnisty kun avainta vilautta. Vaihdoin ketjun ja kampiakselin anturan, tulpat, ei virhekoodeja ja testattiin uudella boksilla. Ei lähde kylmänä. Olisiko jollain vinkkiä mitä etsiä ?
Startti kypsyi. 85000 ajettu. Ja muuten kallis vaihtaa . veholla 1160€
Ostin mb A150 vm.07 132000 ajettu. Nyt kylmänä startatessa kurahtava ääni, kuin jäis startti päälle ,vai voiko olla muutakin.
jos haluat kunnon mesen älä osta mitään A meseä se on kuin kia skoda huandai datsia halpis paska.osta esim. mese A 45 AMG S 4matic jouset jäykistyy radan mukaan pysyy tiellä mulla tehoa noin 500hv.mutta sitten kyllä täytyy käydä isän lompakolla. turha haukkua mersuja koska joka merkistä halpis autot on paskoja