Mercedes-Benz S
Moottoriviat
- Kampiakselin hihnapyörä on rikki.
- Moottorinohjausjärjestelmän vikoja vuosimalliin 2001 asti.
- Dieseleissä ruiskutuksen ohjauslaitteiston vikoja vuosimalliin 2001 saakka.
- Sytytyselektroniikkavikoja.
- Lataussäädinvikoja.
- Laturivikoja vuosimalliin 2002 saakka.
- Vesiletkuvuotoja.
- Kiilahihnavikoja.
- Polttoainepumpun relevikoja.
- Polttoaineputkistovuotoja.
- Virtalukko juuttuu.
- Ajonestolaitteen vikoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
- Automaattivaihteistovikoja erityisesti vuosimalleissa 19981999.
- Automaattivaihteistossa vuotoa.
- Kardaaninivelvikoja.
- Kardaaniakselin ja vetopyörästön liitännässä väljää. Tarkista voimansiirron kunto paljon ajetusta autosta.
- Vetopyörästön öljyvuotoa.
Jarruviat
- Jarrulevyt kuluvat nopeasti.
- Jarrut rahisevat.
- Käsijarru puoltaa.
- Jarruletkuvikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
- Etupään nivelissä väljää.
- Ilmajousituksen vikoja. Ilmajousituksen venttiilit saattavat jäätyä pakkasella. Tällöin jousitus jäykistyy.
Sekalaiset viat
- Polttoainemittari näyttää väärin.
- Keskuslukitusvikoja.
- Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
- Akun kestoikä on lyhyt ellei huolehdita lataustilasta. Virrankulutusta on runsaasti.
- Takaluukun muoviset jousipumppujen korvakkeet murtuvat.
- Ilmastointilaitteen vikoja.
Pakoputkistoviat
- Pakokaasujen päästöarvot voivat paljon ajetuissa autoissa olla liian korkeat.
Ruosteviat
- Vanhoissa malleissa ruostuvat lokasuojien reunat ja ovien alareunat.
Minun 320 S/-92 juuttui jo toisen kerran virtalukko siten, ettei se avaa edes rattilukkoakaan, eä tietenkään käänny virta- ja käynnistysasentoon. Onko jollakin neuvoa tai johtullista uuden virtalukon toimittajaa. Varaosa on suolaisen kallis
terve. entisessä vitossa, mitä ei voi verratakaan sun autoos, mutta tuli mieleen, että voisko olla avaimen käynnistyksen-estossa vika. tämä tuli mulle tutuksi, ja maksoi reilut 300....
Turusen Matille. Itselläni vanhassa E-sarjalaisessa eli W124:ssa virtalukko jumiutui ja siihen auttaa CRC. CRC:tä kunnolla lukkoon, avain sisään, hellästi kiertelet ja avain ulos. Puhdistat avaimen ja takaisin lukkoon. Toista riittävän useasti eli todellakin riittävän useasti. Ongelma on siinä että pienen pieni lika jumittaa sen lukon. Jos sitä CRC:tä laittaa hieman niin se toimii kuten liima ja jumittaa enemmän, mutta kun laitat sitä riittävästi ja avaimen avulla saat sitä likaa pois, samoin ulos vuotavasta "ylimääräisestä" CRC:stä. Sitten kun vihdoin sen sadannen puhdistuskerran jälkeen avain kiertyy niin saat lukkopesän asentoon josta huoltomies saa sen lukkoa rikkomatta ulos. Jos uskot taitoihisi niin voit itsekin sen lukkopesän irroittaa. Lukkosylinterin puhdistus kuivalla paineilmalla ja grafiittipohjainen (muistaakseni juuri se sellainen ei kostea hienojakoinen) voiteluaine lukkosylinteriin ja takaisin paikoilleen
En suosittele CRC:tä laittamaan missään nimessä lukkoon, se kuivattaa sitä ja aivan varmasti entistä enemmän kankea, suosittelen aseöljyä sinne jos haluaa liukkaan ja sujuvan käännön avaimelle.