Mercedes-Benz Vito
Moottoriviat
- Dieselmalleissa ruiskutuspumppu rikki vuosimalliin 2002 asti.
- Sylinterikannessa halkeamia.
- Turbovikoja.
- Jakoketju on rikki.
- Moottorinohjausjärjestelmän vikoja vuosimalliin 2003 asti.
- Ajonestolaite rikki vuosimalliin 2002 asti.
- Virtalukko rikki vuosimallissa 2004.
- Laturivikoja vuosimalliin 2003 saakka.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
- Kytkimen käyttöjärjestelmän vuotoja.
- Vaihteensiirron vikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
- Iskunvaimentimet ovat heikot.
- Ensimmäisen sukupolven etuvetoisessa mallissa vuosimalliin 2003 saakka etupyöränlaakerivikoja.
Sähköviat ja valoviat
- Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
Ruosteviat
- Korin saumoissa ruostevikoja.
mersu vito 2001 autom. cdi 112.Autossa on sellainen vika,että kiihdytettäessä nopeasti kadottaa tehoja eikä kiihdy esim.moottoritienopeuteen.Mistä johtuu?
Vito. Käsijarru löystyy iän myötä ja saa olla joka vuosi kiristämässä. Vähitellen siis takajarrut remonttiin, joten jos jarrut uusittuu niin parempi yksilö kyseessä. Suutinvikainen kannattaa unohtaa - pahimmallaan kansiremontti. Toisinpäin, suutinrempattu on jo parempi hankinta, kunhan ei ole yltäpäältä ruosteessa. Suuttimet olisi hyvä vaihtaa 150tkm välein (halpa huolto näin tehtynä). Eli huoltokirja kannattaa lukea ennen ostoa.
puhallin toimii vain 5 nopeuksella siis 1234 eivät toimi
mersu vito 2000 110cdi välillä ei ota kierroksia kuin 3000 missä mahtaa olla vika.
Suoritin muuton mainitun mallisella vuokrapakulla.Mittarissa hieman vajaat 680000 km,Ajelin lisää sellaisen 600 kilsaa. Auton vuosimalli rekisteriotteen mukaan 2001.Käsijarrun ja öljynpaineen merkkivalot paloi koko ajan,mutta kuten vuokraaja sanoi " Ei ne mitään haittaa,niin kauan kun eivät vaikuta ajamiseen :) ".
Lämpö nousee , nesteet ei häviä (112 cdi)
113 CDI autom. vm 2011 marraskuussa otettu käyttöön. 51000 mittarissa ei muuta vikaa kuin puuttuva väliseinä aiheuttaa hiukan turhaa ääntä ohjaamoon. Huollot tehty Vehossa ihan vaan varmuuden vuoksi. Hintaero nyrkkipajoihin pieni mutta laatuero suuri. Väliseinä on hankintalistalla. Olen tyytyväinen.
112cdi-00 mennyt +-250'000km.aurauskulman säädön jälkeen vika ehkä VL:saa tuntuu kuin veto loppuu ja rahiseva hanhaus ääni oikealla edessä!/jarrut korjattu.ennen katsastusta.
2004, 111 cdi. Kardaanin tukilaakeri meni 198 th. Pakoputki ja takajarrulevyt tuusanpaskana 220 th. Perusruoste (valkoinen väri), puhalletaan ja ylimaalataan nyt toiseen otteeseen. Lämmityslaite toisaikainen (viimeiset 10 th toimii silloin kuin haluaa). Automaattinen ovienlukitsija lopetti automattisen lukitsemisen 1 th sitten.
Vitossani -02 CDi 108 2,2 D on alkanut tautiepitemia. Kaikki ovet jäivät lukkoon . kuskin ovi avattiin teräslangalla ovea raottamalla. Aukaisu oli hyvin helppo ja yksikertainen Startti ei lähtenyt käynnistämään. Uusittiin startin päällä oleva rele 26e , työ 30e. Nyt startti pyörittää hyvin , mutta muutaman käynti jakson jälkeen ei enää käynnisty. Vaikuttaisi ,että polttoaineen tulo korkeapainepumpulle on hiipunut. Diiselissähän on mekaaninen pumppu , joten vika ei löydy sulakkeista . Ajattelin tutkia polttoaine suodinta ja letkuliitoksia Koska autolla on ajattu vain noin 228 tkm ,niin pitäisihän sen vielä palvella toiset mokomat.
Viton mittaristossa vilkkuu käynnistyksen jälkeen teksti LA:13. Mitä tuo tarkoittaapi?
Missä vika ilmanvirtaa lämmityslaite käynistyy,sevika hävisi nyt ilman virtaa syttyy syylärin valopalamaan vaikka nestettä on oikea määrä .Virran laittaa päälle valo häviää.Missä vika?
vito 2.000 112cd.takana takajarrurumpu nakuttaa hitaassa vauhdissa ja jarrutuksen jälkeen.käsijarrua kun hieman käyttää ni loppuu kunnes pudottaa vauhdin 0-60 km.
Mb vito vm. 2006 111Cdi, rengasvalo ja abs- valo paloivat samaan aikaan, vaihdettu vikakoodin perusteella kuskinpuolen takalaakeri kaikkine hilkkeineen sekä abs- anturi, vika ei hävinnyt, vaihdetttiin alkuperäisosiksi, vika muuttui, nyt kun lähtee ajamaan, vilkuttaa luistoneston valoa ---> tehot tippuu, kun jatkaa syttyy merkkivalo rivi, mm. käsijarru, abs yms.. mistähän vikaa hakisi..?
Eikös Toyota Hiacessa ole mitään vikoja kun ei ole listalla?
Vitolla 480.000km ja matka jatkuu ja laulu raikaaa,,,,,eihän muita pakuja oo ees olemassakaan,minulla jo kuudes vito persuksien alla.....lai,lai,laaaa
Olisko neuvoja. 108cdi moottorin päästä tulee naftaletku n.16mm. On jokin ylivuotoletku? Lähtenyt irti enkä löydä toisenpään sijoituspaikkaa? Johonki lähelle öljytikunjuurta, en vaan löydä. Antakaa ny neuvoja sokealle.
Moi onko kellään tietoa onko Italiaan mennyt Vito sellainen että sillä tulee toimeen Suomessa auto pelleistä ok ja sisusta ok mutta entä lämmitys ja muu järjestelmä .T Unski
mersu vito 1999 110cdi välillä ei ota kierroksia kuin 3000 missä mahtaa olla vika.
Minulla vito 2001 110 cdi..ruostetta riittää,ovet helmat ruman ruskeat mutta aina katsastuksessa läpi tai uusintsnöyttö jostain pienestä...ajettu nyt 340 000..tekniikka mersumaisen hyvää vaikka Espanjassa kasattu..varma ja luotettava peli jolla ajelen työmatkat..siviilikäytlssä dicovery 3 joka vöhön väliö korjaamolla..