Nissan Maxima
Moottoriviat
- Vanhoissa Maximoissa vuosimalliin 1990 saakka esiintyi polttoainejärjestelmän vuotoja.
- Virtaavainvikoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
- Varustettu usein automaattivaihteistolla. Varmistu, että vaihteisto huollettu säännöllisesti. Öljynvaihto pitää tehdä 60 000 kilometrin välein. Tarkista automaattivaihteiston öljyn kunto.
- Käsivalintaisella vaihteistolla varustetussa mallissa kytkin saattaa olla kulunut.
Jarruviat
- Käsijarru saattaa juuttua käytön puutteessa. Vika johtuu vaijerien ruostumisesta.
- Takajarrulevyt ruostuvat.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
- Alatukivarsien kumihelat saattavat olla murtuneet.
- Etupään koiranluut heikot.
Ruosteviat
- Polttoainesäiliö ruostuu.
- Polttoaineen täyttöputki saattaa syöpyä vuosimalliin 1994 saakka.
- Tarkista, ettei autossa ole ruostumista. Maximoissa, kuten monessa muussakin japanilaismerkissä ruostumiselta suojaava sinkkikerros on tarpeettoman ohut ja kuluu nopeasti varsinkin, kun alustan massaus on niukka.
nissan maximasta automaatti vaihteistosta hävisi vaihteet yön aikana
Menossa kolmas Maxima -03 aj.214tkm. ja ei valittamista, on toimineet moittetta ja 3.0 aut. ei ole mikään bensa rosvo olen sekalisessa matka ajossa päässyt 8l lukemiin joka ei ole paljon koneen koon huomioon ottaen !
Ekaksi oli CEDRIC -88 palveli 250000km (lopussa 450000km) nyt MAXIMA-03 (8 vuotta) katsastuksissa on pompannut 3 kertaa nämä autot. 1. katsastuksessa katsastusmies väitti ohjainnivelen olevan väljä. Auton huoltanut korjaamo sanoi, ettei nivel ole väljä sillä tyyppivika koski diesel moottorilla varustettua mallia jossa 200000km ajon jälkeen ko. ohjaimen tukinivel oli väljä. Huollossa nivel vaihdettu, huoltamon mies kertoi, että ei heitä ehjää niveltä roskikseen vaan laittaa sen diesel miehen autoon (hevosharrastaja joka veti raveihin yleensä 2 hevosta peräkärryillään ao. autossa oli jo 600000km mittarissa). 2. kerran auto pomppasi LED parkkivalojen vuoksi - katsastusmies kertoi että valo on väärän värinen (2700K) [lämmin valkoinen] kerroin, että nuo ksenon valot ovat 4000K joten voi itse todeta onko väri liian sininen (=kylmä valkoinen). Valitettavasti nuo hehkulamput parkkivaloina ovat tosi huonoja kestoltaan ja hehkuparkkilamppuja pitää vaihtaa vuoden mittaan useaan kertaan. Liikenteessä on tänä päivänä runsaasti pimeitä autoja jopa kokonaan valottomia ja saavat ajaa heikolla näkyvyydellä sateessa ja lumipölyssä! 3. katsastuspomppaus johtui juuri itsenäisen katsastusluvan saaneen tärkeydestä, alapallonivelessä oli klappia, kerroin että ajoin juuri vaunu perässä 1500km eikä auton käyttäytymisessä huomannut mitään poikkeavaa, totesi vaan että kohta sitten varmaan voisi huomata. Esimerkkinä LADA merkkisessä henkilöautossa ei ole uutenakaan niin hyvää ajotuntumaa ja ko vempulat hyväksytään liikenteeseen kommentilla ei ole koska autojen hintaluokka on erilainen, ei anna oikein hyvää kuvaa katsastustoimenpiteen tarpeellisuudesta tai ainakaan katsastuksen merkityksestä?
Mie ite olen toimihenkilö(katsastusmies,ei virkamies).Sanonpa suoraan:jos siinä Motonetin hyllyn päässä lukeeEI TIELIIKENNE KÄYTTÖÖN,elkää vittu tuunailko niitä sinisiä yms.fucking ledejä muualle kuin sisätilöihin.Leimalla kostaa ja rajalla sakot.Tosi on.70e...
Mikähän mahtaa olla vikana omistamassani Nissan Maxima 3.0 l automaattiautossani vm. 1998. Ei käynnisty talven seisonnan jälkeen. Itse epäilen sytytystulppien yhteydessä olevia puolia. Viime syksynä auto ei tahtonut pysyä tyhjäkäynnillä käymässä mutta hetken paikallaan käytyä (n.5 - 7 min,) jäi jo käymään tyhjäkäyntiäkin. Nyt ei käy, vaikka poika vaihtoi siihen jo nokka-akselin asentotunnistimenkin. En välittäisi sitä hävittää, auto on liki ruosteeton hyvän ruostesuojauksen ansiosta.