Nissan Primera
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Etuakselisto (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
- Ohjauslaitteet (2007, 2006, 2005, 2004, 2003) AKatsastus
- Pakokaasupäästöt (2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001) AKatsastus
- Käyttöjarru (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Seisontajarru (2006, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1996) AKatsastus
- Alusta (1998, 1997, 1996) AKatsastus
- P11:
- Ruostetta korin kantavissa osissa seitsenvuotiaasta alkaen TÜV
- Mädät vetoakselit TÜV
- Valovikoja, auton huolimaton hoito pääsyynä TÜV, GTÜ
- Etujarrujen heikko teho, ruostuneet jarrruputket, haperot jarruletkut, kuluneet jarrulevyt TÜV, GTÜ
- P12:
- Ongelmallinen etuakselisto kuluu nopeasti, ohjauslaitteistossa ja sen nivelissä on runsaasti väljää TÜV, GTÜ
- Raidetangonpäät kuluneet GTÜ
- Moottorista vuotaa öljyä TÜV, GTÜ
- Yli viisivuotiaissa heikkotehoinen tai puoltava pysäköintijarru TÜV
- Jarrut kuluvat nopeasti GTÜ
Takaisinkutsuja
- Kampiakselin ja nokkaakselin käyntinopeustunnistinten häiriö ADAC 2002, 2004
- Turbodieselin ahtopaineentunnistimen häiriö, moottori ontuu ja/tai savuttaa ADAC 2005
- Mahdollinen rengasvaurio tehtaan asennusvirheen vuoksi ADAC ,VOSA 2002
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Erilaisia moottoriin liittyviä vikoja ADAC
- Etuakselisto kulunut ja vetoakselien suojakumit rikki ADAC
- Ruostevaurioita ADAC
- P11:
- Heikko viimeistely, vesivuotoja Autobild
- Akku usein tyhjä koska autossa paljon akkua rasittavia sähkötoimisia laitteita Autobild
- Polttonestepumpun rele rikki Autobild
- Katkaisinvikoja, palaneita sulakkeita Autobild
- P12:
- Dieselmoottorissa moottorinohjauksen ja tunnistinten häiriöitä Autobild
- 2.0 –bensiinimoottorin jakopään ketju voi vaurioitua Autobild
Kuskin puoleisen takaovi ei aukea. Mikä vikana?
Minulla on Primera 1,8 visia 2006 ja autossa ei ole ollut mitään ongelmia.mutta öljyä jonkin verran kuluttaa,mutta olin tietoinen,sillä myyjä ilmoitti asiasta oston yhteydessä. Todella hyvä auto ajaa ja omistaa,kun katsastusmieskun kehui viimeksi. Mittarissa 196000km.
minulla on primera 1.6 visia sedan 2002.ostin auton käytettynä.ajettu silloin 64.000km. ja tuohon edelliseen kommettiin viitaten,niin mun autossa kyllä on ollut vikaa.en sitten tiedä koskeeko se sitten tätä sedan 1.6 2002 mallia.elikkä 140.000km kohdalla todettu ketjun venymä.starttimoottori vaihdettiin 2012,mutta nyt se vaihdettiin taas pari viikkoa sitten.kaks kertaa vaihdettu pakoputket,nekin kolmen vuoden päästä uudelleen.taka ovi ei mene välillä kiinni.takaoven tiiviste vuotaa menee vettä oven väliin.tosin kerran on vaihdettu sitten taas pallonivelet ja kallistuksenvakaajat,ilmastointilaite.onhan ne tietysti kulutusosia.
Minulla on 2006 mallin Visia 1.6 moottorilla nyt 125.000 km ajettuna. Hieman laiska moottori mutta hinta-laatu suhde hyvä. Itse olen ollut tyytyväinen säännöllisesti huolletun autoni kanssa. Ei ongelmia.
mulla vm 06 250tkm ajettu nyt ilmaantui mystinen vika vaihde vapaalla ottaa normaalisti kierroksia vaihde päällä ei reakoi kaasun painamiseen mitenkään eli nyt tarttis hyvejä vinkkejä vai onko paalaus paras/helpoin tapa hoitaa vika :/
P11 2.0 GT -98 ajettu 436tkm. Ruosteeton, Ainoa mikä ei toimi, on ajovalo-automatiikka joka yks kaunis päivä vaan pimeni. Hyvin pieni murheinen ja varmatoiminen auto OIKEIN PIDETTYNÄ.
Nissan primera.Kylmä käynnistys ongelma.Joutuu starttaan 10-20min.Moottori lämmitin auttaa ongelmaa n.1h päällä lähtee käyntiin Mut kylmänä ei sitte millään.Ajossa moottori lämmin ei ongelmaa.
P12 Kylmäkäynnistys ongelmaan on ratkaisu:http://www.dnsf.org/forum/autot-ja-tekniikka/muut-datsun-nissan-mallit/18196-p12-05-1-6-bensa-kylm%C3%A4k%C3%A4ynnistys Venakopan takana on johtonipussa kondensaattori teipattuna. Sen tilalle vaihdetaan (Nissanin osanumero 28351-89902) isompi 2.2uf kondensaattori .
kannattaisiko.... ostaa nissan primera 98/99 .... 1000e. ajettu 151000km
Automaattivalojen toimimattomuus on myös jonkinasteinen tyyppivika. Syynä tähän on kylmäjuotos releessä. Yleensä se on apukuskin puoleinen valo joka automaatilla pimenee mutta sen saa helposti kolvattua kun kaivaa boksin esille. Löytyy usein kuskin jalkotilasta vasemmalta.
Nissan ptimera p12 vm 2007 mikäs öljy olisi hyvä kun tuppaa sitä syömään mikä pysyy sisällä parhaiten
Onko kellään tietoa vikakoodeista p12 1.8 esp sport dekkiin? Juuri vaihdettu jakopään ketjupaketti ja nyt herjaa koodia P1111 ja 0118. Mitähän tunnistinta tarkoittavat. Konkat ja asentotunnistimetkin vaihdettu.
Omistan Nissan Primera 1,8 HATHBACK.. Runsaitten sateitten aikana vettä tulee takakonttiin. Kontin oikean reunan verhoilussa on valuma jälkiä saman reunan lattia matto märkä. Siitä sitten vararengas koteloon litra kaupalla. Ongelmaa ei esiinny kesäsateella , ei painepesurilla pestessä. Ongelma syksy/talvi aikana. Kun vettä sataa kunnolla pitkään tasaisesti . Samoin kun katolle kertynyt lumi sulaa osa siitä sitten takakonttiin. Kerroin ongelmasta eräälle autoalan yrittäjälle , häntä ei kiinnostanut. Hermot menee
Primera 1,6 2005 jakoketju venynyt, ensimmäisen kerran jättänyt tielle 60000tkm kohdalla. Nyt ajettu 106000tkm ja ketjun vaihto. Nokka- kampiakselin tunnistimia vaihdettu. Airbag valo syttyy toistuvasti, ei ole saatu vikaa selville. Maahantuoja ei ota mitään vastuuta paskan myymisestä. Viimeinen nissani oli tässä talossa.
Autot ovat yksilöitä kuten kuljettajatkin. Toiset pelittää loistavasti ja toiset pitäisi koota uudestaan (siis myös kuski). Meillä käytössä perhepiirissä kolme eri mallin Nissania enkä yhtäkään voi moittia.
Tomppa, saattaa olla myöhäistä sun kohdalla mutta jos muille käy samalla tavalla että kone ei reagoi kaasun painamiseen, esim. menee aikalailla 60km/h painoi kaasua tai ei, niin vika voi olla maadoituksessa, sillä kun googlettaa niin löytää ihan suomeksi ohjeen kuvien kanssa miten ongelman saa ratkaistuksi, ei vaadi kuin pari johdon pätkää takalampuista koriin kiinni. Ei tarvi käyttää korjaamollakaan jos vaan osaa ruuveja avata itse, eikä varsinkaan maksaa montaa sataa euroa turhaan siitä että koittavat osia vaihtamalla selvittää vikaa kuten allekirjoittaneelle tapahtui
P12 1.9 dci ! Moottorin valo palaa poistuu ja sitä kone toimii muuten mutta liikenneval.risteyksiin tulessa tai lähtiessä satunnaisesti kone sammuu mutta lähtee parin sec kuluttua käyntiin ?! 3 kertaa obd mittauksessa/ mekonomen ja motonet .ei löydy mittareilla mitään ??? Vuosi on menty tällä, joku meinas et kato taka-valojen maadotuksen kunto ?
Tuli syksyllä ostettua 2005 1.6 hb Rimera ja hyvin on toiminut muuten, mutta vitonen ei mene päälle, tai menee mutta rääkäsee ja veto häviää ja jarruremppaa pitää vähän tehhä ennen katsastusta ja ihme vinkunan päästää takapäästä ku autoon menee ja nousee pois? Ajossa ei mitää vikoja "tunnu".
ABS-valo syttyy n. 60km/h vauhdissa, missä vika? Auto 1,6 bensa, vm. 2004. ajettu 75300 km.
Martsule kommentti. Tyyppivika vaihdelaatikko rikki. Ei saa ajaa alle 80 vitosella.
Jos oranssi huoltovalo syttyy p12 nisukassa, ei vika oo jakopäässä, se kestää ainakin 300t ajella. On aika jämäkkää tekoa, laahaimet muovia, mut kesto 2x bemarien jakopää. (=Tosi rimpula). Eikä vika välttämättä maadoitus, vaan itse kokeilin tarvikelamdan vaihtoo, vika hävis, käynti tasoittu. Jopa katsastettu sillä anturilla, nyt vaihdettu boschin lamda(kulutus putos 30%). Ajettu ton pikku rempan jälkeen n,50t. .. Mitäs muuta.. niin, jos ei aina starttaa lämpösenä, vika ei oo rosmoestoissa, vaan startissa,vaikka "tietäjät" niin väittivät. Startti ei ees naksahtanut lämpimänä:itsekään en alkuun uskonut moista vikaa. Autoja sentäs kaivellut satoja. Öljyjä valkkaa, diamontit pysyy sisällä. Nyt ois kytkin menossa, tuntuu jo aika pehmeältä, pakki jo jurahtelee, vaikka mittarissa 350 tonn.
Omistan Nissan Primeran 1.8 auton. Runsaitten sateitten aikana vettä tuli takakonttiin. Tämä johtui huonosta hitsauksesta. Korjaus: Nosta musta oikeanpuoleinen kattolista osittain takaa. Sen alta näkyy vähän ruostetta rakojen kohdalla (huono hitsaus). Raot joista vesi menee paineella auton sisälle ovat niin kapeita että niitä ei näe silmillä. Itse korjasin tämän levittämällä listan alle erittäin ohutta silokoonia, joka meni rakoihin. Tämän jälkeen vettä ei ole tullut sisälle.
U
U
Kiitos Pave vastauksestasi. Ostin juuri vähän aikaa sitten Nissan Primera vm 2003 1.8 hatchpack:in ja koin suuren yllätyksen kun juuri takakontissa vararenkaan tilassa oli arviolta noin 8 litraa vettä. Kolkuttelin vararengaskaukalon pohjaa ja katsoin sivuilta mistä oli valunut vesi, mutta mitään ei löytynyt. Takakontin verhoilut olivat kuivat eli olin ällikällälyöty. Ilmeisesti se on sitten jommaltakummalta kattolistan puolelta sinne jotain kulkureittiä pitkin valunut.
Primera vm2003 1,8 alkaa lämmityään ja ajaessa pätkimään välillä tuntee kun se ei kä kuin kolmella voiko joku sanoa missä vika ajettu 17700 .
Nissan primera 1.6 vm 2000. Ajettu 327 000. Hyvä auto, oli meillä 4 vuotta ilman suurempia vikoja. Nyt sai väistyä uudemman tieltä. Etukaaret ruostui puhki, pohjaa saa aika huolella ruostesuojata muutaman vuoden välein. Eli ruoste on mielestäni näiden suurin vika, jos sen pitää kurissa ni kovia kilometrejä!!
Minulla on 5D Primera hatchback 1.8-FBAP12/268 ja voin sanoa että löin käteni paskaan, kun sen viime syksynä 2017: 2003 vm. kohtuukilometreillä 207000 ajettuna ostin. Taitaa juuri olla sellainen soikea nelospyttyinen valmistusvikainen yksilö, kun syö öljyä 1L/500km. Moottori käy erittäin tasaisesti ja on suht pirteä. Ajattelin, että ajan sillä niin kauan kunnes laukeaa. Ei ole varaa suurempiin moottoriremontteihin laittaa rahaa. Onko kellään asiantuntevaa tietoa, että näinkin suuren öljynkulutuksen kanssa vaan jatkaa ajamista. Eli laukeaako moottori kohta?
Ei se mitään laukea,mutta tulppia saat putsata usein.
Mulla on 1998 vuoden nissan primera 2.0 sport deck 4 portaisella automaattilootalla. Ei suostu vaihtamaan isointa vaihdetta päälle...yrittää kyllä. Osaisko joku kertoa, missä kohtaa autoa sijaitsee automaattilootan ohjausyksikkö ? Auto on muuten ihan hyvässä kunnossa, ja täysin ruosteeton. Pientä kosmeettista vauriota on tullut, kun lainasin autoa muutamaksi kuukaudeksi ex-puolisolle (älkää muut tehkö samaa virhettä), ja tuon lainauksen jälkeen vaihteisto ei enää ole toiminut ihan niinkuin pitäisi. Auto oli ajettu viime talvena lumihankeen, ja sitä oli sieltä yritetty irroittaa ensin omin voimin, ja lopulta hinausauto oli tullut apuun. Itse epäilen että vaihdelaatikko on ottanut osumaa tuossa tilanteessa, mutta haluaisin kuitenkin tarkistaa nämä sähköjutskat, ennenkuin vien auton romuttamoon :D
Ostin huhtikuussa 2017 primera farkun 1,6 vm.2005 ajettu ostettaessa 276000km, autoon oli jo vaihdettu 1,8 auton vaihdeloota, vaikka omistaja ei muka sitä tiennyt. Hintaa oli 600€ ja nyt ajanut yli vuoden sillä, kaksi kertaa leimannut ja nekin hyvin hoitunut. Kuluvaa osaa menee joka autoon ajallaan.
Minun autoni on 2005 vuoden Nissan Primera Hatsback. Ongelmana peruutusvaihde , ei mene lämpimänä päälle. Kylmänä vaihteet toimii kaikki. Mikä vikana , onko mahdollista tehdä jotain , vai pitääkö vaihtaa koko vaihelaatikko?
Primera 1.6 farkku, vm. 2006. Ostin vuonna 2015 hintaan 4,5k kun mittarissa 190.000. 200k kohdalla alkoi vaihteisto takkuilemaan: Ensin pakki ei mennyt aina päälle muuten kuin renkkaamalla. Seuraavana piti välillä ykkösenkin kanssa renkata. Tyhmänä jatkoin ajamista, ja lopulta pamahti kokonaan sekä kytkin että vaihdelaatikko. Noin kolmen tonnin remontti. Vähän tuon jälkeen katkesi kuskinpuolen ikkunan nostinvaijeri, eli ikkuna putosi oven sisään. Noin 150e taisi olla hinta korjaamolla, tuolle korjaukselle. Ei siinä mitään, vuoden päästä sama uusiksi toisella puolen eturiviä. Nämä kun poislukee, niin loistavat 30k kilometriä olleet auton kanssa. Luotettava taloudellinen kauppakassi, motarilla jää armotta jalkoihin ellei halua moottoria kunnolla huudattaa. (Melua tässä autossa riittää sisällä muutenkin)
Mulla nissan primera -96 p11. Abs-valo palaa ja missä vika,ei hajuakaan..eli mitä vois tehdä?
ei starttaa,naksahtaa vaan.1.6 primera visia.turvatyyny rtu oikea vikavalo palaa.
2006 Primera HB, 190tkm ajettu. Öljypohja vaihdettu, pakoputki jäin Hämeenlinnan väylälle ja kuskin puoleisen ikkunan automaatiikkahissi meni rikki, mutta muuten ei isompia ongelmia edes kovilla talvipakkasilla (jos niitä nyt etelässä enää edes on). Viime aikoina käynnistyksen eston kanssa ollut ongelmia, mutta netistä löytynyt vinkkejä miten kiertää ongelma. Kaikkiaan todella vähän vikoja kilometreihin nähden.
P12 farkku,2006 ja205000km paikaltaan lähtiessä nyykähtää jollei osaa riittävästi kaasua. Tosin jos painaa taas liikaa niin etupäästä kovaa metallista pauketta katsatuksissa silti läpi ekalla, missä väljää etupäässä alapallot ja raidetangon päät vaihdettu, koiranluu?
Primera P12 2007 1,6 250k km. uutena maadoitusongelmia, kun ei vetänyt kärryn kanssa. Kytkinpaketti uusittu (vedetty kärryä paljon, kärrylle hiukan allerginen noin pienellä koneella), jarrulevyt, + jarrupaketit pari kertaa, kuskin etuikkuna putosi alas. Kylmäjuotos (=apukuskin etuvalo ei palanut), Syö hiukan öljyä , ei tarvitse lisätä 10000km. Eli suhtkoht normaaleja vikoja . Pelaa loistavasti. Hyvä hankinta uutena.