Opel Astra
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Ohjauslaitteet (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001,2000) AKatsastus
- Käyttöjarru (2007, 2006, 2005, 2004, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Pakokaasupäästöt (2007, 2006, 2005, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Jousitus (2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001) AKatsastus
- Seisontajarru (2000, 1999, 1998) AKatsastus
- Etuakselisto (1997, 1996) AKatsastus
- Ohjauslaitteistossa väljää, raidetangonpäät, TÜV, GTÜ, DEKRA
- Jarrut kuluneet, heikko hidastuvuus (Astra G ja H) TÜV, DEKRA
- Jarruputket ja –letkut (Astra G) TÜV
- Pakoputkisto ruostuu ja vuotaa (Astra G) TÜV, GTÜ
- Moottorin öljyvuodot GTÜ
- Katkenneita jousia DEKRA
Takaisinkutsuja
- Etualatukivarren pallonivel (Astra H) Trafi 2006
- Takaakselin jarrukannatinlevyt (H) Trafi 2006
- Z16XEPmoottorin öljynpainekytkin (G, H) Trafi 2008
- Etumatkustajan istuinkiskon pultit (Astra J) Trafi 2010, ADAC
- Oikeanpuoleinen etuoven ikkunannostin (J) Trafi 2010
- Ohjaus: Oikean pallonivelen kiinnitys olkaakseliin, tarkistus, mahdollisuus ohjauksen toimimattomuuteen (H) 2006 KBA, VOSA
Tielle jättäviä vikoja ADAC
- Akkuongelmia (kaikki vuosimallit)
- Moottoriohjauksen häiriöt (Bensiini kaikki vuosimallit)
- Sytytyspuola rikki (2009 asti)
- Sytytystulpat kosteat (2010 asti)
- Jäähdytysletku vuotaa, näätä järsinyt letkuja (kaikki vuosimallit)
- Pakokaasujen takaisinkierrätysventtiilissä karstaa, jumissa (Diesel 2009 asti)
- Hiukkassuodatin tukossa (2006 asti)
- Polttoainesuodatin tukossa (Diesel 2011 asti)
- Käynnistysmoottori rikki (2011 asti)
- Laturi rikki (erittäin usein Diesel 2007 asti)
- TwinTop –katossa ongelmia (Cabrio) (2009 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Runsaasti moottoriin liittyviä erilaisia vikoja ADAC
- Kytkin ja vaihteistovikoja (Astra G) Autobild
- Ilmastointilaite oikuttelee (G) ADAC, Autobild
- Vaihteisto (G) Autobild
- Kirskuvat jarrut, narskuva ohjausvaihde (G) Autobild
- Pakosarjan halkeamia (G) Autobild
- Moottorin epätasainen käynti tai kierrokset jäävät ylös vaihtamisen yhteydessä, useita moottorinohjauksen päivityksiä tai asennettu uusi moottorinohjausyksikkö(G) Autobild
- Jakopään ketju hajonnut (G 2.2i)
- Ohjauslaitteisto, raidetangonpäät (H) ADAC, Autobild
- Laturin kiilahihna löystyy (H) Autobild
- Sähkölaitevikoja (esim. mittaristo, lasinpyyhkimet, keskuslukitus, ruostuneet liitännät (H) ADAC, Autobild
- Öljyvuotoja (H) Autobild
- Ilmastoinnin kenno vuotaa kiveniskun vuoksi, kompressori voi vaurioitua, jos vuotoa ei huomata nopeasti (H) Autobild
- Epätasaisesti käyvä moottori, ohjelmistopäivitys (H) Autobild
- 1.9 CDTI –dieselmoottoreissa ongelmia turboahtimissa ja hiukkassuodattimissa (H) Autobild
Astran takajarrut alkaa kolmen vuoden iässä "vonkumaan" ja omassa autossa ainakin käsittämättömän lujalla äänellä. Ääni lähtee vain peruutuksen aikana jarruttaessa, ei ollenkaan eteenpäin ajossa jarruttaessa.
Näätä järsinyt letkuja :DD Päivän naurut !
Minulle vaihdettiin Timosen Auton huollossa Mokkaan 1.6 Enjoy sytytysmoduli ja kerrottiin hajoamisen syyksi huonolaatuinen bensa ( Venäjän 95-G ). Tulpilla oli ajettu 50000 km l. alusta lähtien,eikä huoltokirjan mukaan ollut vaihdettu väli huolloissa kertaakaan,miksikähän ? Mielestäni tulpat olivat liian vanhat enkä ole varma oliko / onko moduli edes rikki ,missähän sen voisi testauttaa ?
1.6 bensa automaattiin kannattaa vaihtaa öljyt 60 000km välein, turvaa vaihteiston toiminnan myös kylmällä ilmalla. http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic.php?f=4&t=218902
Peruuttaessa meni vasen takajarru jumiin. Miten saadaan laukaistua vapaaksi ?
no nyhän lykkäs,mistähän trafi o nykässy noi viat,mä oon ny ajanut opelilla 39vuotta eik mitään noista vioista oo ollut,ny vaihdoin juuri asta j 2,0cdti diiselin ja entisellä 1,9cdti ajoin vajaa kolmesataatuhatta ja siihen ei vaihdettu kun kuluvat osat
Rengas irti ja lekalla mieluiten lyijylekalla takomaan vaan varovasti tai sitte ruiskuta crc-röppöä sinne niin paljon ja odota päivä.Riippuu tietty mallista mut mulla säädetään rummun välistä käsijarru erikseen.?!!
-astran aut.laatikko tekee et ykkös vaihteelta kun vaihtaa kakkoselle nii on viivettä mikä lie vikana
-moro vaihdata vaihdelaatikkoon öljyt sillee et ottaa öljypohjasta luukun auki paras keino.jos ottaat imemällä jää kaikki töhnät laatikkoon.
Kuluvia huolto-osia (öljyt 10 tkm+suod) sekä (tulpat+ilmsuod 30 tkm) jarruosia, takajouset ja raidetangot päät (molemmat) sekä jakopäänketju(sekä vesipumppu ja vesipumppu + tiivisteitä tms {org osia]((1000e töineen)){alkuvuosien ongelma...]) 130tkm. Virtalukonälyboksi(ecm tai egm tms) kerran ohjelmoitu sekä akku vaihdettu. Ohjteh öljyt vaihdettu. Näillä menty 54 tkm >140 tkm. 1,4 vapari AstraH (liisarina ostettu) 09 syksyllä. Sittemmin vakkari asennetettu :) Meluisa( verrattuna kaverin faceliftiin), mutta hyvin toiminu. Ei niin luotettava kuin Yaris, mut ikinä en vaihtais porukoitten -02, 84 tkm ajettuun Toyoon(, syynä ajettavuus sekä sisämelu ja istuimet kuitenkin). Paras autoni oli Audi 80 aikoinaan. 300tkm, vaihdettiin vain kuluvia osia 5v aikana. 15v(300tkm) vanha eikä mtn räminöitä? Mennäänkö huononpaan suuntaan...? Tosin onhan tämä selvästi halvempi kulkine, ei nahkaa sisustuksessa, autom ilmast,automaattivaihteistoa tms, niinkuin oli Volvo 850 farkussani (9v, 220tkm). Sanoisin hyväksi BUDJETTIkulkuneuvoksi, kunhan odottelen tulevaisuutta. Toki pari ruosteenkukkaa joutunut hiomaan/malaamaan konepellistä.
Led valot ei toimi ollenkaan niinkuin pitäisi. Sähköpuolella ongelmia. Jarruissa ongelmaa. Liikkeen kanssa ongelmia. Huono kokemus vuoden ikäiselle autolle.korjauskierre pahempi kuin vanhoissa kesäautoissa.
Voiko avain jäädä oveen jumiin jos on virta vähissä?
Mitä kuuluu 2098 Astran Ecotec 1.6i:n. 50.000 huoltoon?
J koppanen 1.6l enjoy. Sytytysyksikkö auton heikoin lenkki. Ei pääse ilma vaihtumaan mitenkään ja tarpeeksi monta kertaa kun kylmenee ja lämpenee niin pakko vaihtaa koko yksikkö, kokemusta on. Yksikkö kun menee niin ainoastaan pääsee hinurilla korjaamolle. Harmi muutoin hyvä käyttöauto.
Minullakin Astra 2011 samanlaista vikaan. Kun auto seisoo paikallaan on vedot pois ja nykii hitaasti ajaessa(reilusti). Kun kaasua painaa ,kuin jokin läppä aukeaisi. Keraalleen käytetty merkki huolossa, kun ei autolla enää päässyt liikkeelle(hinurilla vietiin?Tulpat vaihdettu. Parannustakin tuli . Mutta ei se vain meinaa vieläkään lähteä vetämään? Siellä imupuolella ,kuin läppä aukeaisi kaasua painaessa. Luovutanko heti ja vaihdan merkkiä?
Ekaksi alkaa huomaamaan että hieman kiihdytyksissä nykii lievästi. Kun hajoo enemmän niin lähdöissä ravistelee kun ajonvakautusjärjestelmä puuttuu peliin. (Siis kun yrittää kaasuttaa ja kone ei käy kaikilla pytyillä kunnolla niin tietokone pistelee abs jarruja päälle).Lopuksi tehot loppuvat täysin. Mulla ainakin alkoi kun 40000 mittarissa. Huollot tehty, tulppia vaihdettu, 98 bensiiniä testattu ja aina sytytysyksikkö vika. Korjaamolla tuttu vika joten vissiin muitakin vaivaa. Osa kylläkin helppo vaihtaa, 2 ruuvia mut hinta 250€. Vähän epäselvästi kerrottu mutta eiköhän porukka tajua.
Mikä saattais olla tod.näk.vika kun keltanen moottorivalo alko palaa motarilla hirveellä sateella?
Mikähän on vialla,kun keskuslukko ei toimi vasemmassa takaovessa,ja kaijutin on mykkä.
Jouko: Sama vika oli mulla ja isän Zafirassakin. Mulla kuskin takaoveen menevästä johtosarjasta oli 9 poikki, toisessa kaikki. Tilasin osan netistä, se vaihdettiin ja pulma korjaantui. https://www.skruvat.fi/Korjaussarja-johtosarja-P213099.aspx
Onko kellään kokemuksia lämmityslaitteesta talvikelillä minulla astra 2017 alle kymmenen asteen pakkasella moottorin lämpö tippuu kuuteen kymmeneen asteeseen, kylmähän siinä tulee.
Minulla Astra vm. 2001 ja vasemman takaoven johtosarja kesti 14 vuotta ja 140.000 km. tosi huono. Lämmityslaitteen kenno alkoi vuotaa samoihin aikoihin. Lämmityslaitteen moottori simahti 170.000 km kohdalla. Öljyvuoto moottorin ja vaihdelaatikon välistä. Maanantaipäivän auto.
Onkohan kellään ollut 1999 G mallissa,semmoista vikaa ilmanvaidossa että pakkasilla /kosteilla ilmoilla lasit huurtuu tai suoranaisesti jäätyy muutamien kilometrien ajon jälkeen? Ja mikähän olisi korjaus vinkki?
Hei. Hanskalokeron takana on sisäilmankierron läppä, ohjaus sähkömoottorilla. Itselläni ( g 2001) hajosi tuo sähkömoottori ja jäi sisäimlmankierto päälle. Otin sen väliakselin pois ja siirsin läpän ottamaan ulkoa ilmaa...
kaasun hirttää konehuutaa vaijeri vaidettu ei apua
Astra 1,4 Turbo 2015 Jäähdytinnestettä kuluu. Kerran kuukaudessa täytyy litra lisätä. Onko muilla saman auton omistajilla ollut samaa vikaa ?
2005 astra kuskinpuolen takaovi sähköongelmia kuuteenvuoteen takajarrulevyt ja kierrejousivaihdettu ilmastointi pelaa noin kesän muuten kuin unelma.
saisko joltain, jolla kokemusta/tietoa!! 2007 astra farkku. ajettu 200.000. ostin liikkeestä vuosi sitten.. kaupan jälk. ajoin n.10km:ä, sit moottorivalo syttyja hupi alko...ensin autoliikkeen osoitama korjaamo, laskua 600ekee, vähän ajan päästä valo palaa taas. uudestaan sama korjaamo auto viikon siellä samaa tehtiin, koodattiin taas ja ajoa n.300km ja valopalaa???sit vein merkkiliikkeeseen, tehtiin taas samaa?? laskua 289ekee,,vähän ajoa ja taas valo palaa???ekassa korjaamossa vaihdettiin EGR-venttiili ja putsattiin imukanavia kahdesti. sit metro-autossa putsattiin kanavat kolmannenkerran. itse uusin lambda-anturin..mikään ei auta valo palaa yhä ja nykiminen hiljaakaasuttaessa lisääntyy... voisko joku neuvoa, mitä tehdä?? jukka.kkulonen@gmail.com..kiitos
Jos ohj. tehostimen pää alkaa vuotaa, laita Forten ainetta, loppuu. Jos jäähd. neste alkaa vuotaa, laita Forten ainetta. Mulla loppui molemmat vuodot, säästin n. 1500 e.
Täälläkin 2013 1.4t Astra syö jäähdytysnestettä, painetestissä muutamia kuukausia sitten muka kaikki ok?Huollettu Metroautossa vasta ja eivät tosiaan löytäneet mitään. Hämmentävä vika.
Kannentiiviste on todennäköisesti palanut. Jos jäähdytysnestettä ei roisku jäähdytysjärjestelmän letkuista eikä liitoksista, yksinkertaisin ja siten oikea selitys katoavalle jäähdytysnesteelle on, matka kannentiivisteen läpi sylinteriin ja siitä pakoputken kautta pihalle. Vesipumpun laakeri voi vielä pelastaa kalliimmalta kansiremontilta, joten kannattaa katsoa, onko siellä merkkejä vuodosta, vaikka painetestistä voisi päätellä, ettei ole.
Minulla on-98 farkku Astra,ja käynti on epätasainen.Kun ajossa vaihtaa vapaalle,jää kierrokset n.1500 rpm/min.Laske kyllä hetken päästä,mutta kierrokset vaihtelee n.700-900 rpm/min välillä,ja saamalla kuuluu vouvaava ääni.Voisiko olla jotain väärin moottorin ohjauksessa tai ilman otossa?Kuka tietäisi?
Joku vähemmän sivistynyt otti pattiinsa sanoista näätä järsinyt! Näätä, kuten hyvin monet eläimet pitävät makeanmausta, kuten jäähdytysnesteen mausta. Suomessa en ole asiaa huomannut . Keskieuroopassa asia on ihan todellinen, kertoi veljeni , joka on asian hk todennut. Pitää ottaa asioista selvää ennenkuin möläyttää !?
Moottorinhäiriövalo palaa ja ilmoittaa P0017 vikakoodia.. Pitää kuulemma vaihtaa pakonokka-akselin pyörä. No, onhan tolla romulla jo ajettu 130 tkm. Voi v...u sanon minä! Korjausarvio n. 2000 €
ERKKI KIISKINEN Jos kaasu hirttää eikä vaijerin vaihto auto, niin ongelma on luultavammin korroosiossa kaasuläpän akselissa/laakereissa tai sitten poljin mekanismissa... Eipä sinne muita osia sitten jääkkään. Veikkaisin vahvasti juuri tuota korroosiota tai paskaa kaselin välissä joka jumittaa. Toki läpän palautus jousi voi olla poikki tai kuollettunut. VÄISKI Kuulostaisi tyhjäkäyntiventtiilin ongelmalta. -99 Focuksessa oli vastaavan tyyppinen ongelma missä kierrokset jäi korkealle hetkeksi ja tyhjäkäynti pomppi. Hyvällä tuurilla pääset venttiilin putsaamalla, huonolla tuurilla menee vaihdettavaksi. Simppelihkö vika korjata itsekkin jos vähän hylsyt pysyy käsissä. Omasta 99 Astrasta tuo kirottu vas.takaoven piuhasarja menossa itselläkin, sisäilmankierto nappi ei tottele, ajovalot haalistuneet/himmentuneet miltein käyttö kelvottomiksi, taka kaarissa hiukan ruosteen kukkaa tulossa, kone syö tai vuotaa hitusen öljyä, liikkeelle lähtiessä ihan hitusen ravistaa/takeltelee moottori ilman pinta kaasua, helvetin jarrut antavat jo viboja että remonttia on tiedossa (rahina ja vasen taka käsijarru jumitti seisomisen jälkeen) ja alusta on todella löysä. Muuten ihan asiallinen ajettava. Eiköhän lisää vikoja selviä kun tuon omistaa pitempään. Konehuoneesta on jo huomioitu että siellä on aika prkleen ahdasta/joutuu purkamaan reilusti tavaraa pois että mahtuu tekemään mitään.
Minulla opel astra vm 2009 1,9 TDI. 205000KM ajettu. Pari talvea olen autoa ajanut ja autossa oleva webastoni on toiminut moitteettomasti ja auto lähtenyt aina käyntiin, akku myös kestänyt. Muutama viikko sitten kokeilin taas normaalisti webastoa ja kävikin niin että se imi akun tyhjäks. Apukaapeleilla käyntiin sitten ja eikun uutta akkua ostamaan motonetista, mtx( kun ei niillä ollu muuta). Viikko sen jälkeen sama juttu, webaston kertakättön jälkeen akku taas loppu eikä auto käynnisty. Nyt on vaihdettu kaikki hehkutulpatkin kun kaksi oli pimeenä. Öljyt ja suodattimet vaihdettu. Keväällä vaihdettu uusi laturi ja hihna. Sama ongelma jatkuu. Autoni on seissyt korjaamolla jo 3 päivää ja vikaa ei löydy?? Osaako joku auttta mikä vois olla vikana..??