Opel Omega
Moottoriviat
- Omega A:
- Jakohihnavikoja. Jakohihnan vaihto 60 000 kilometrin välein. Vuoden 1992 loppupuolella muutettiin jakohihnan kiristinpyörää, jotta jakohihna kestäisi paremmin.
- Sytytyskaapelivikoja, materiaalia parannettu 1992.
- Polttoainepumpun relevikoja. Parempi rele 1991 lähtien.
- Elektronisessa polttoaineensuihkutuksessa esiintyy vikoja myös Omegassa.
- Ilmamääräanturissa toimintavikoja pakkasella.
- Vesipumppuvuotoja. Vesipumppu kestää yleensä yli 100 000 kilometriä, vaikka laakeri voi vioittua jo alle 50 000 kilometrissä.
- Laturivikoja. Laturin rakennetta parannettu 1993.
- Happianturivikoja.
- Termostaattivikoja.
- Akun maajohto poikki.
- Omega B:
- Jakohihnaongelmia erityisesti V6moottoreilla varustetuissa malleissa. Nokkaakselin hihnapyörä murtuu aiheuttaen jakopään vaurion.
- Elektronisessa polttoaineensuihkutuksessa esiintyy vikoja.
- Moottorinohjausyksikön vikoja vuosimalliin 2003 saakka.
- Sytytyskaapelivikoja.
- Maadoituskaapelivikoja.
- Polttoainepumpun relevikoja.
- Dieseleissä esiintyy polttoainejärjestelmän vuotoja.
- Dieseleissä turbovikoja.
- Laturivikoja vuosimalliin 2002 saakka.
- Virtalukko juuttuu vuosimallissa 2001.
- Kampiakselin hihnapyörä murtuu vuosimallissa 2001.
- Kampiakselin asentotunnistimen vikoja.
- Ajonestolaitteen vikoja.
- Käynnistysmoottorin solenoidi juuttuu.
- Moottorin maadoitusvika.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
- Omega A:
- Vaihteistovikoja ja kardaaniakselivikoja.
- Vaihteiston synkronointi kulunut vanhemmissa malleissa.
- Vaihteiston laakerivikoja, kuluneet laakerit pitävät ääntä ykkösellä ja kakkosella.
- Pyöränlaakerivikoja.
- Omega B:
- Vaihteiston öljyvuotoa.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
- Omega A:
- Tarkasta, ettei ohjausnivelissä ole väljää.
- Etuiskunvaimentimet saattavat olla vaihtokunnossa jo 100 000 kilometrissä.
- Takapään apurungon kiinnityksessä väljää.
- Omega B:
- Jousia poikki.
- Raidetangonpäät väljät.
Jarruviat
- Omega B:
- Käsijarru on heikkotehoinen.
- Ohjausnivelissä väljää.
Sekalaiset viat
- Omega A:
- Sisäkaton kiinnitys on heikko.
- Lämmityslaitteen kennovikoja.
- Sähkötoimiset ikkunannostimet reistailevat.
- Keskuslukitus reistailee.
- Kattoluukku vuotaa.
- Omega B:
- Lämmityslaite ei sulkeudu täysin. Sisään tuleva ilma on 1015 astetta lämpimämpää kuin ulkoilma, vaikka lämpö on kytketty pois päältä.
- GLSmallien ajotietokone voi näyttää mitä sattuu.
Ruosteviat
- Omega A:
- Ruostuminen on Omegan ongelma. Tarkasta ovet, pyöränaukkojen reunat, takaluukku ja konepelti. Ruostetta voi olla myös kynnyksissä muovilistojen alla.
- Maalipinta heikko. Kiveniskujäljet on korjattava heti, ettei jäljestä aiheudu ruostumista.
- Polttoainesäiliö ruostuu ja vuotaa.
- Omega B:
Pakoputkistoviat
- Omega B:
- Happianturivikoja.
joke
29.07.2015
00.36
Jorma imee tarvikkeen a paremmin ku alkuperäinen. ja hintaero!!!!!
opelmies93
18.12.2015
12.35
vikoihin lisättävä helposti hajoavat lasin nostimen tapit,ei pysylasi paikallaan tämä vika ainakin omissa omegoissa ollut jokaisessa