Peugeot 308
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Pakokaasupäästöt (2009, 2008) AKatsastus
- Valmistenumero (2008) AKatsastus
- Jarrulevyt, takajarrujen heikko teho TÜV, DEKRA
- Etuakselisto, ohjauslaitteet, raidetangonpäät DEKRA
Takaisinkutsuja
- Virtalukko voi jäädä jumiin ja aiheuttaa käynnistysmoottoripalon ja tulipalon, virtalukko vaihdettava VOSA, ADAC 2002
- Ohjaustehostimen sähköjohto voi ruostua, mennä oikosulkuun ja aiheuttaa tulipalon ADAC 2005, KBA 2008
- Jarrualipainetehostajan putki (307 CC) Trafi 2004
- Moottorin ohjausyksikön ohjelma (307 CC) Trafi 2005
- Ohjaustehostimen sähköliitin Trafi 2005
- ABSyksikön liitin Trafi 2005
- Vasemman turvavyön kiinnitys Trafi 2005
- Oikean etuistuimen sivuturvatyyny Trafi 2006
- Kaasupolkimen rajoitin Trafi 2006
- Molemman puolen takajarruletkut 2006
- Moottorin ohjausyksikön päivitys 2006
- Peugeot 308: Konepellin lukon vastakappaleen tarkastus ja tuenta Trafi 2010
- Peugeot 308: Polttoaineen paluuputki Trafi 2011
- Peugeot 307 ja 308: Jarrujen alipainepumpun venttiili Trafi 2010
- Peugeot 308: Ohjaustehostimen pumppuyksikkö Trafi 2009
- Peugeot 308: Ohjauksen hammastangon kiinnitys Trafi 2012
Tielle jättäviä vikoja ADAC
- Akku usein purkautunut tyhjäksi (erityisesti 2008 – 2009)
- Jäähdytysnesteen lämpömittari rikki (2011 asti)
- Moottorinohjauksen häiriö (2011 asti)
- Sähkötoiminen katto oikuttelee(Cabrio)(2010 – 2011)
- Valonheittimet rikki (2010 asti)
- Sytytyspuola rikki (2009 asti)
- Polttonestepumppu rikki (erityisesti 2011)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Karstoittuneet öljykanavat johtavat 1.6 HDi –dieselmoottorin lukuisiin turboahtimen vaurioihin Autobild
- Bensiinimalleissa oikuttelee nokkaakselin asennon tunnistin Autobild
- Jarrupääsylinterien virheellisten osien vuoksi kaksi takaisinkutsua Autobild
- Takaisinkutsu valaistusjärjestelmän ohjauslaitteen ohjelmistopäivityksen vuoksi Autobild
Minulla on Peugeot 308 vm 2012 auto pitää ylimääräistä ääntä kun ajaa 5 - vaihteella. Vaihdekepissä resonointia, mutta välyksiä, tms. ei havaittu huollossa. Onko tämä ihan normaalia? ja onko mahdollista että vaihteisto on menossa rikki? Takuu autossa on 2016 vuoden loppuun saakka voimassa.
Ei ole normaalia mitkään ylimääräiset äänet ja kannattaa vaatia vaihteiston korjaamista takuuaikana. Meillä on 11-2016 ostettu 308 (uutena), jossa heti alun alkaen kuului ylimääräistä ääntä vaihteilla 4-6 ja takaisin päin 6-4. Eivät huollossa halunneet uskoa, kun netistä ei löytynyt tietoa, että kellään muulla olisi vastaavaa ongelmaa. Vaadimme jo kaupan purkamista, koska kahden huoltoajan jälkeen ei mitään korjaavaa toimenpidettä suoritettu ja äänekkyys ei myöskään hävinnyt. Helmikuussa 2016 vaihtoivat useita osia vaihteistoon, kytkimestä lähtien, maahantuojan ohjeistamana ja auto on nyt siltä osin kunnossa.
308 vm. 2014, ekassa huollossa pari kampanjaa. 2016 jätti tielle jäätyneen imusarjan takia...vaihdettu maininnalla että näitä oli korjattu Konalassa jo kymmenkunta ja vaihdettu paremmin pakkasessa toimivaksi. Jakomäen helistessä 2200 kierroksessa vein itse huoltamolle ja ottivat sisään....takuukorjaus. Nyt viime viikolla moottorivaroitusvalo taas päällä ja hinurilla lähimpään huoltoon. Väittivät bensan vähyyden olleen osasyy vaikka mittarin mukaan olisi ollut pitkälti toistasataa kilometriä toimintasäde. Taidan vaihtaa merkkiä.
Minulla 2010 stw 1.6 diesel. Talvella ja sateella sähkölukot elävät ihan omaa elämäänsä. Välillä aukeaa takaluukku, kun avaa oven. Toisinaanei aukea edes houkuttelemalla. Olensilti hyvin tyytyväinen menopelii.. 230 000 takan. Ei muuta, kuin hihnoja, jarrupaloja jne. Ostin juuri renkaiksi hankookit. Ajo parani loistavaksi. Mene kuin juna, paitsi vakaammin.
Takaluukun kahva jäätyi yläasentoon ja jäi painamaan mikrokytkintä. Näytössä teksti boot open. Luukku lukittuu lyömällä se kiinni. Kuskin oven avaaminen avaa taas myös peräluukun lukon. Sulata jää pois ja suihkuta lukkosulaa niin korjaantuu.
308 vm 2008 ei menny katsastuksessa läpi päästöistä, CO-pitoisuus tuplat sallittuun nähden, mikähä lie ongelma, merkkihuolto ekalla soitolla pyöritteli niin sanotusti päätään :)
308 SW 1.6 HDI vm 2008 170000km EGR menee nyt toista kertaa uusiksi, kaikki laakerit on tainnut mennä kertaalleen uusiksi, flekti vaihto, hehkut menossa uusiksi. Voi sanoa että EGR menee aika varmasti uusiksi ennen 200000km ainakin kerran. Virheilmoitus Depollution System Faulty tulee ainakin tutuksi ja virhekoodilotto sen jälkeen.
Peugeot 308 vm 2014. Kytkin hajosi 3 ja puolen vuoden jälkeen, jarrut ei toimineet heti perään, jätti tielle. Lamput palaneet nopeasti, ikkunat huurtuvat pakkasella niin, että haittaa näkemistä. Vaihdan merkkiä.
308, PureTech 130, EAT6, 2015 Kahdesti jätti tielle sytytystulpan/tulppien (ja puolan) rikkoutuessa. Toisella kerralla merkkikorjaamolla kerrottiin imukanavien karstan aiheuttavan tätä. Ilmeisesti tästä tulossa PureTechien iso kompastuskivi, joten kannattanee harkita, josko haluaa lähteä tälle tielle. Kilometrejä 65tkm kun lähdettiin hinurilla toista kertaa korjaamolle. Kustannusarvio korjaukselle 2000e-3000e. Muuten yksi parhaista autoista ajaa, jonka olen omistanut. Harmi etteivät PSA:lla saaneet tästä luotettavaa tuotetta.
Minulla on pompannappl 308 VM 2018 ei paljon vikoja. Kyllä olisi kivaa jos ohjaustehostin toimisi. Saisi ovet kiinni sähköisesti takavalot voisi toimia, jos maadoitusjohohto olisi mitoitettu oikein , takavalot toimivat ? Mitä Pösö vastaa, Tekee lisää korjattavia sähköautoja.
takaluukku avautuu ovea avatessa siksi, että takaluukun kumin sisässä oleva aukaisunappi on täyttynyt sinne tunkeutuneesta pölystä tms ja on jotenkin "herkässä" tilassa. helppo putsata ja taas toimii. Kolmesta pösöstä sama kokemus....