Peugeot 406
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Takaakselisto (2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Seisontajarru (2004, 2003 1999, 1998) AKatsastus
- Käyttöjarru (2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Pakokaasupäästöt (2004, 2003, 2002, 2001, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Jousitus (2001, 2000, 1999, 1998) AKatsastus
- Ohjauslaitteet (2000, 1999) AKatsastus
- Alusta (1998) AKatsastus
- Öljyvuodot GTÜ, TÜV
- Valovikoja TÜV
- Kuluneet ja ruostuneet jarrulevyt TÜV, GTÜ
- Käyttö ja seisontajarrun teho on heikko TÜV
- Polttonesteletkut haperot TÜV
- Haperot ja ruostuvat pakoputkistot GTÜ
Takaisinkutsuja
- Moottorin ohjainyksikön päivitys: Varmistetaan polttoaineen syötön katkeaminen sytytysvirran katkaisun jälkeen, Trafi 2006
- Polttoaineen syöttö ei mahdollisesti katkea autoa sammutettaessa, jolloin sylintereihin kertyy polttoainetta. Auto ei enää käynnisty, ohjainyksikön päivitys, ADAC 2006
Tielle pysäyttäviä vikoja
- Ei uusimmassa tilastossa, ohessa toissavuoden vikaraportin maininnat vuodelta 2010:
- Käynnistysmoottori rikki (bensiini ja diesel 2006 asti)
- Moottorinohjauksessa häiriö (bensiini ja diesel 2006 asti)
- Pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmä rikki (diesel 2006 asti)
- Turboahdin rikki (2006 asti)
- Ajonestolaite rikki (2005 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Sähkölaitevikoja, sytytyspuola, jarrut ADAC
- Kytkimen ja vaihteiston viat sekä sähkölaiteviat merkitsevät tietävät remontteja Autobild
- Paljon sähkölaitevikoja, uusimmissa HDi –dieseleissä ärsyttävät yhteispaineruiskutuksen putkien vuodot ja likaantuneet suuttimet.
- Kaiken kaikkiaan heikko työn laatu ja viimeistely Autobild
Katkennut etujousi pysäyttää matkan ja rikkoo renkaan,arvaamaton ominaisuus. Aurausäätötanko takana melko lyhytikäinen.Virtalukonpohja onneton laatu. Muuten miellyttävä ja. keskiverto laadukkaampi.Ei virheetön mutta suosittelen ainakin hdi versiona ,pieniruokainen ja hiljainen.
Koiranluut vähän herkkiä ja niitä saa välillä uusia, takapönttö ruostuu puhki helpohkosti. Huohotin voi jäätyä, sitä kannattaa talvella tarkastella jatkuvasti, sillä tuloksena voi olla moottorin totaalinen tuho. Tästä tosin tehty takaisinkutsu aikoinaan. Eipä muuten mitään, huolettomampia autoja mitä ollut ja on edelleen. Jos omistat 406 pösön, tarkasta että autoosi on tehty korjaus tuohon huohottimeen. Googlettamalla löydät tästä lisätietoa.
406 1.8 16v vm 2003 eikä ikinä ole vielä jäätynyt huohotinputki. 8v voi olla eri juttu.
Tätä kun lukee tulee ihan mielee sellainen asia että se on vain pösö joka omistaa nämä viat?????
Minulla ollut jo 15 vuotta 406 sv 2.0 stw A. Normaalia kulumista kuten muissakin autoissa. Etujousi katkesi n.350 th:n kohdalla. Nyt n. 400 000 ajettu ja ensimmäiset sähköventtiilit automaattilaatikkoon vaihdettiin. Ilmastoinnin kompressori poistettu äskettäin käytöstä kun laakerit alkoivat äännellä(uusiakin saa mutta Suomen kesä?) Ensimmäiset uudet jarrusatulat taakse vaihdoin viimeisimpään katsastukseen. Moottoriin ei tarvitse vieläkään lisätä öljyä. 406 on niin helppo ja mieleinen auto että meinaan pitää sen perheessä hamaan tulevaisuuteen. Erikois maininta muhkeista penkeistä jotka pitäisi kopioida uusiin autoihinkin vaneri penkkien tilalle ;-)
Minulla 2004-mallinen 1,8 16 v. bensafarmari. On vähävikaisin auto mitä olen koskaan omistanut. Tässä ilmenneet viat: 100 th. km. kohdalla uusittu puolapaketti. 130 th km. kohdalla oikea takanen koiranluu. 240 th. km. kohdalla eteen koiranluut. Tässä siis "viat". 200 th.km. kohdalla uudet jarrulevyt ja palat, samoin myös käsijarrukengät. Nyt on taulussa vajaat 300 000 km. On hieno peli ajaa. Talvella todella lämmin ja kesällä ilmastointi antaa kylmää uuden auton arvoilla. Ruostetta ei ole missään! Tuulilasi pitäisi vaihtaa, on jo sen verran naarmunen. Summa summarum, rahalle ei ole parempaa vastinetta. Tutulla kaverilla on jo 700 000 km. tietä nähnyt diesel 406!