Peugeot 406

Peugeot 406

Katsastuksessa havaittuja vikoja

Takaisinkutsuja

Tielle pysäyttäviä vikoja

Käyttäjien ilmoittamia vikoja

matias
30.06.2015 13.24

Katkennut etujousi pysäyttää matkan ja rikkoo renkaan,arvaamaton ominaisuus. Aurausäätötanko takana melko lyhytikäinen.Virtalukonpohja onneton laatu. Muuten miellyttävä ja. keskiverto laadukkaampi.Ei virheetön mutta suosittelen ainakin hdi versiona ,pieniruokainen ja hiljainen.

Ike
24.01.2016 13.23

Koiranluut vähän herkkiä ja niitä saa välillä uusia, takapönttö ruostuu puhki helpohkosti. Huohotin voi jäätyä, sitä kannattaa talvella tarkastella jatkuvasti, sillä tuloksena voi olla moottorin totaalinen tuho. Tästä tosin tehty takaisinkutsu aikoinaan. Eipä muuten mitään, huolettomampia autoja mitä ollut ja on edelleen. Jos omistat 406 pösön, tarkasta että autoosi on tehty korjaus tuohon huohottimeen. Googlettamalla löydät tästä lisätietoa.

406 vm 2003
25.01.2016 11.19

406 1.8 16v vm 2003 eikä ikinä ole vielä jäätynyt huohotinputki. 8v voi olla eri juttu.

pesomies
01.07.2017 12.32

Tätä kun lukee tulee ihan mielee sellainen asia että se on vain pösö joka omistaa nämä viat?????

406 cm 2000
05.07.2017 09.50

Minulla ollut jo 15 vuotta 406 sv 2.0 stw A. Normaalia kulumista kuten muissakin autoissa. Etujousi katkesi n.350 th:n kohdalla. Nyt n. 400 000 ajettu ja ensimmäiset sähköventtiilit automaattilaatikkoon vaihdettiin. Ilmastoinnin kompressori poistettu äskettäin käytöstä kun laakerit alkoivat äännellä(uusiakin saa mutta Suomen kesä?) Ensimmäiset uudet jarrusatulat taakse vaihdoin viimeisimpään katsastukseen. Moottoriin ei tarvitse vieläkään lisätä öljyä. 406 on niin helppo ja mieleinen auto että meinaan pitää sen perheessä hamaan tulevaisuuteen. Erikois maininta muhkeista penkeistä jotka pitäisi kopioida uusiin autoihinkin vaneri penkkien tilalle ;-)

Masa
01.07.2018 19.24

Minulla 2004-mallinen 1,8 16 v. bensafarmari. On vähävikaisin auto mitä olen koskaan omistanut. Tässä ilmenneet viat: 100 th. km. kohdalla uusittu puolapaketti. 130 th km. kohdalla oikea takanen koiranluu. 240 th. km. kohdalla eteen koiranluut. Tässä siis "viat". 200 th.km. kohdalla uudet jarrulevyt ja palat, samoin myös käsijarrukengät. Nyt on taulussa vajaat 300 000 km. On hieno peli ajaa. Talvella todella lämmin ja kesällä ilmastointi antaa kylmää uuden auton arvoilla. Ruostetta ei ole missään! Tuulilasi pitäisi vaihtaa, on jo sen verran naarmunen. Summa summarum, rahalle ei ole parempaa vastinetta. Tutulla kaverilla on jo 700 000 km. tietä nähnyt diesel 406!

nwdb