Peugeot 407
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Etuakselisto (2007, 2006, 2005, 2004) AKatsastus, TÜV, GTÜ, DEKRA)
- Pakokaasupäästöt (2007, 2006, 2005, 2004) AKatsastus
- Käyttöjarru (2007, 2006, 2005, 2004) AKatsastus
- Ohjauslaitteet (2006) AKatsastus
- Ohjausnivelet, alapallonivelet ja raidetangonpäät kuluvat erittäin nopeasti TÜV, DEKRA
- Runsaasti etuakseliston vikoja TÜV, GTÜ, DEKRA
- Öljyvuodot moottorista, vaihteistosta ja iskunvaimentimista GTÜ, TÜV
- Sähkölaiteongelmia, jarrutehostimessa vikoja DEKRA
- Kuluneet ja ruostuneet jarrulevyt TÜV, GTÜ
Takaisinkutsuja
- BSIyksikkö: BSI:n kaukopäivitys estääkseen käynnistimen tahattoman toiminnan, kampanja X8B, Trafi 2005
- Moottorin ja vaihteiston ohjausyksikön päivitys: Lisäkampanja X8B:lle, Trafi 2006
- Moottorin ohjausyksikön päivitys: Varmistetaan polttoaineen syötön katkeaminen sytytysvirran katkaisun jälkeen, Trafi 2006
- Jarrujen alipainejärjestelmä: Alipaineventtiilin vaihto/Turbon solenoidin muutos, Trafi 2008
- Jarrutehostus voi lakata toimimasta, jarrujen vaatima poljinvoima kasvaa, alipaineventtiilin vaihto, 2.0 diesel, ADAC 2008
- PApaluuletkut: Polttoaineen paluuletkujen tarkastus ja vaihto tarvittaessa, Trafi 2008
- Jarrutehostimen letku: Letku uusitaan, Trafi 2009
- Ohjainlaitteen häiriömahdollisuus (lataus, lasinpyyhkimet, ajovalot), tarkistus, tarvittaessa vaihto ADAC 2009
- Jarrujen alipainepumpun venttiili: Jarrujen alipaineventtiili voi vioittua joissakin olosuhteissa, mikä voi vaikuttaa jarrujen tehostukseen, Trafi 2010
- Vaihteensiirto voi kangerrella, vaihteensiirtomekanismin tarkistus, tarvittaessa vaihto ADAC 2005
Tielle pysäyttäviä vikoja
- Ei uusimmassa tilastossa, ohessa toissavuoden vikaraportin maininnat vuodelta 2010:
- Käynnistysmoottori rikki (bensiini ja diesel 2006 asti)
- Moottorinohjauksessa häiriö (bensiini ja diesel 2006 asti)
- Pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmä rikki (diesel 2006 asti)
- Turboahdin rikki (2006 asti)
- Ajonestolaite rikki (2005 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Jarrut, ohjaus, etuakselisto, sähkölaiteviat, hälyäänet ADAC
- Kun etuakselisto alkaa kolista, on parasta ajaa heti korjaamoon ja tarkistuttaa ohjausnivelet, pyöräntuennan kumilaakerit ja tukivarret. Autobild
- 1.6 HDi –dieselissä runsaasti turboahtimen vikoja Autobild
- Moottoriohjaus oikuttelee Autobild
- Akku tyhjenee nopeasti Autobild
- Aikaisemmin Peugeotin ison keskiluokan mallit olivat kestäviä ja pitkäikäisiä. Ajat muuttuvat ja 406/407 ovat päinvastoin erittäin vikaherkkiä, mikä tietää kalliita korjauskustannuksia TÜV
vesa hautoniemi
18.03.2015
19.48
vaihto on lähellä!
kaisa peuraniemi
09.11.2016
13.00
Suora kauppa
Jussi Aho
22.02.2017
13.44
Turbo ei pyörinyt, pyrittiin korjaamaan ruuvimeisselillä ja kun saatiin pyörimään niin porakoneella kevyesti pyöritettiin - alkoi toimia kierroksilla maksimi. Mutta kun pysäytit, niin se helkkarin hiukkasvalo alkoi palaa ! Eli jos viet katsastukseen niin se valo palaa. Ahdinpaine ei ole riittävä !
Pertti Laitinen
25.07.2018
18.15
Ilmastointiin kannattaa kiinnittää huomiota, tyyppivikana ilmastoinnin muoviset säätöläpät katkeavat ja kesällä huomaa kun puhallin puhaltaa toisella puolella kylmää toisella kuumaa. Korjausarvio (06/18) 2500e osat + n. 20h töitä. Samat läpät käytössä esim C5.