Peugeot 607
Moottoriviat
- Moottorinohjausyksikön vikoja.
- V6moottorissa sytytyspuolavikoja.
- HDImoottoreissa hiukkassuodatinvikoja.
- Akkuvikoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
- Voimansiirron öljyvuotoja.
- Pyöränlaakerivikoja.
Sähköviat ja valoviat
- Valovikoja.
- Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
"Hiukkassuodatinvikoja" Hiukkassuodattimella on 120tkm vaihtoväli huolto ohjelmassa, Sitä ei kuitenkaan kukaan vaihda ennenkuin on tukossa. Onko Tämä siis vika? Tämä pätee kaikkiin Peugeot ja Citroen malleihin, jotka ovat varustettu hiukkasloukullisella Diesel moottorilla. Hiukkasloukku EI OLE MISSÄÄN automerkissä ikuinen vaan vaihdettava osa. useimmat merkit eivät halua tunnustaa tätä tosiasiaa ilmoittamalla vaihtoväliä loukulle. Joka olisi syytä huomioida auton huoltokustannuksia laskettaessä.Hiukkasloukut maksavat 400-1000 euroon Psa konsernin autoissa. Hyvä esimerkki Honda CRV 3500 eur Pelkkä hiukkas loukku. Älä osta 200000tkm ajettua autoa, johonka ei ole vaihdettu loukkua, jos haluat välttyä näiltä kustannuksilta. Nimimerkki: Kymmeniä hiukkasloukkuja myynyt entinen merkkiliikkeen varaosamyyjä.
ostin alkusyksyllä 607 2,2 vm 2005. alusta asti on ohjaus vedellyt/ts ei keskitä ratin käännön jälkeen suoraan! oli alimitoitetut kesärenkaat alla (china) ja arvelin ohjauksen vetelyn joht.siitä,mutta ei juuri auttanut vaikka vaihdoin alle uudet (made in china) Premiumit! nyt talvirenkailla (nokia) sama tahti vaan jatkuu! ohj.kulmat tark ja tehostimen öljyt vaihdettu! onko kellään vaivaan apua/tietoa?
Hei Jaakko, viittaisi kovasti tuo ohjauksen vetely siihen että yläpuoliset laakerit eli jousilautasen laakeri on joko kuiva tai niinkuin normaalisti on koko laakeri rikki. Toinen vikapaikka on hammastanko - jumittaa tai on rikki. Hyvinkin helposti testattavia asioita.