Peugeot Partner
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Berlingo:
- Ohjauslaitteet (2004, 2003, 2000, 1999, 1998) AKatsastus
- Etuakselisto (2004, 2003, 2001, 2000, 1999) AKatsastus
- Käyttöjarru (2003, 2000, 1999, 1998) AKatsastus
- Pakokaasupäästöt (2000, 1999, 1998) AKatsastus
- Berlingon kaikki vuosimallit eivät mukana tilastossa, etenkin uudempia vuosimalleja puuttuu
- Partner:
- Käyttöjarru (1999) AKatsastus
- Pakokaasupäästöt (1999) AKatsastus
- Etuakselisto (2003,1999) AKatsastus
- Ohjauslaitteet (2003) AKatsastus
- Vain vuosimallin 1999, 2003 ja 2004 Partnerit mukana tilastossa
- Moottorin ja vaihteiston öljyvuodot erityisesti yli 9vuotiaissa TÜV, GTÜ, DEKRA
- Ohjauslaitteiden ja etuakseliston nivelten väljyys erityisesti uudessa, mutta myös vanhassa mallissa TÜV, GTÜ
- Jarrulevyt kuluvat nopeasti ja vanhimmissa haperot jarruletkut TÜV
- Jarrut puoltavat DEKRA
- Väljyyttä raidetangonpäissä ja kallistuksenvakaajatangoissa GTÜ
- Runsaasti valovikoja erityisesti takavaloissa ja suuntavaloissa, valaisimien muovit samentuvat vanhoissa TÜV, GTÜ
- Takapyörien jarrutusteho heikko uudemmassa mallissa TÜV
- Pakoputkisto ruostuu nopeasti haperoksi TÜV, GTÜ
- Sähkölaitevikoja DEKRA, GTÜ
- Berlingo II: Yhdystangon laakerointi kulunut, etujarrujen jarrusatulat jumiutuvat, jarrulevyt kuluvat epätasaisesti DEKRA
- Partner: Pääosin samat vikakohteet kuin Berlingossa. Autot valmistettu samalla tehtaalla Espanjassa.
- Ohjausnivelet ja alapallonivelet kuluvat nopeasti uudemmissa Berlingo ja Partnermalleissa GTÜ
- Kallistuksenvaimentimen laakerointi kulunut, samoin raidetangonpäät uudemmissa Berlingo ja Partnermalleissa GTÜ
- Vanhemman Partner – ja Berlingo mallin alusta on jämerämpi ja luotettavampi GTÜ.
- Lukuun ottamatta vanhemman mallin alustaa on Berlingossa ja Partnerissa runsaasti vikoja kaikissa vikakohteissa, mikä johtaa hylkäykseen katsastuksessa. Käytetyn ostajan on tutkittava auto huolella, muutoin iso korjauslasku saattaa yllättää GTÜ
Takaisinkutsuja
- Berlingo: Etujousitus. Etujousen tuki puuttuu, etujousen tuen asennus Trafi 2005
- Partner: Etujousitus. Suojien asennus etujousiin, kampanja X7K, Suojien asennus etujousiin, kampanja X8N Trafi 2005
- Berlingo ja Partner:
- Etujouset voivat katketa ruostumisen vuoksi. Mahdollinen rengasvaurio katkenneiden etujousien vuoksi. Pahimmassa tapauksessa auton hallinnan menetys. Tämän estämiseksi on rakennettava suojus, joka estää katkenneen jousen iskeytymisen renkaaseen. Jousia ei vaihdeta. Työaika ½ työpäivää. ADAC, VOSA 2005, KBA 2008
- Jarrutehostimen toiminta voi lakata. Jarrutehostimen alipaineventtiilin mahdollinen häiriö lisää jarrutuksessa tarvittavaa poljinvoimaa ADAC, VOSA 2000
- Etujousitus voi romahtaa. Olkaakselin työstövirheen vuoksi pallonivel voi irrota ja etujousitus romahtaa. Tarkistus ja tarvittaessa olkaakselin vaihto (Partner ) VOSA 2000
- Ohjainlaitteen mahdollinen häiriö, valojen, lasinpyyhkimien ja latauksen toiminta voi häiriytyä, tarkistus, tarvittaessa vaihto ADAC, VOSA 2009
- Varapyörän lämpösuojalevy alustassa saattaa tipahtaa tielle. Kiinnityksen tarkastus tai osan vaihto ADAC, VOSA 2009
- Puutteellinen hitsaussauma takaistuimen rungossa, kiinnitys voi löystyä, istuin voi irrota kolarissa (Berlingo II ja Partner II) ADAC, KBA, VOSA 2009
- Sulakerasian mahdollinen vika voi aiheuttaa sähkön katkeamisen (Partner) 2008 ADAC 2009
- Sulakevika voi johtaa jäähdyttimen puhaltimen johtimien ylikuumenemiseen (Partner) KBA 2011
- Berlingo: Airbagin tietokone, Trafi 2005
Tielle pysäyttäviä vikoja ADAC
- Akku purkautunut tyhjäksi (2006 – 2010)
- Kytkimen käyttövaijeri viallinen, murtunut (2006 – 2008)
- Moottorinohjauksessa sähköhäiriöitä (2008 – 2011)
- Vaihteensiirron vivusto irronnut (2006 – 2007)
- Yhteispaineruiskutuksen paineensäätimen tunnistimessa sähkövikoja (2007 – 2009)
- Käynnistysmoottori rikki (2009 asti)
- Laturi rikki (2009 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Berlingo I:
- Mittaristo oikuttelee Autobild
- Ohjaustehostimen pumppu oikuttelee Autobild
- Laturi ja dieselin turboahdin väsähtävät Autobild
- Varoitus: erittäin vaarallinen vika: Etujouset katkeavat – ja voivat iskeytyä renkaaseen! Viasta takaisinkutsukampanja, jossa rakennetaan suojus jousen alle, jotta katkennut kierrejousi ei voisi iskeytyä renkaaseen. Autobild
- Jarrutehostimen takaisinkutsukampanjassa jarrutehostin vaihdetaan (vuosimalliin 2000 saakka) Autobild
- Berlingo II:
- Uudet mallit olivat ensimmäisen kerran katsastuksessa. Runsaasti vikoja etuakselistossa ja valaisimissa. Takajarrujen teho on heikko. Moottorissa on öljyvuotoja.
- Berlingo ja Partner:
- Runsaasti mainintoja: Kori ja etenkin alusta ja akselistot ääntelevät ja kolisevat ADAC
- Etujouset poikki ADAC
- Varoitus: erittäin vaarallinen vika: Etujouset katkeavat – ja voivat iskeytyä renkaaseen! Viasta takaisinkutsukampanja, jossa rakennetaan suojus jousen alle, jotta katkennut kierrejousi ei voisi iskeytyä renkaaseen. Autobild. ADAC
- Jarruvikoja ADAC
Ostin 261000tkm ajetun Partnerin 1,9dsl. Katsastus oli etukäteen tiedossa, akseliviat myös! Oli tiedossa että vähän leimaajäljellä! Ostin ja välittömästi katsastuksen! Hain ns vikalapun! Alustassa ei ollut ruoste vikaa lainkaan! Vasen alatukivarren nivel (80eMotonetistä)johti hylkäykseen, autossa oli lammpuja pimeänä ja muita pieniä vikoja mutta kaikki kuluvia! Auto (1.9D) on laiska, mutta tiesin jo etukäteen mitä olin ostamassa! Akselisto on se kallein vika (nykyisin saa 400e) sekin oli kunnossa! Kriteeri, alusta on hintaluokansa autossa parempi kun monessa kalliimassa autossa ja ja kaikki korjattavissa! Olen varautunut siihen että joudun itse korjaamaan! Auto on pääosin helppo ja viimeisiä autoja joka tee-itse miehen auto, eivätkä osat ole kalliita! Eli asentajan käsissä ja hyvällä huollolla ikiliikuja! Roland