Renault Clio
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Ohjauslaitteet (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1998) AKatsastus
- Pakokaasupäästöt (2006, 2005, 2004, 2002, 2001, 1999, 1998) AKatsastus
- Jousitus (2005, 2004, 2003, 2002, 2000, 1999, 1998) AKatsastus
- Etuakselisto (2008, 2007, 2006, 2003,2002, 2001, 2000) AKatsastus
- Käyttöjarru (2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998) AKatsastus
- Iskunvaimennus (2006) AKatsastus
- Ruostetta pakoputkistossa GTÜ
- Alapallonivelet kuluneet GTÜ
- Takaakseliston kumilaakerit haperot GTÜ
- Kuluneet jarrut DEKRA
- Clio B:
- Sekä etu että takaakseliston nivelet usein kuluneet TÜV, GTÜ
- Takajouset katkenneet GTÜ
- Kuluneet raidetangonpäät ja alapallonivelet TÜV, GTÜ
- Kuluneet pyöräntuennan poikittaistukien kumiset laakeriholkit TÜV
- Ohjauslaitteistossa usein väljyyttä TÜV, GTÜ
- Öljyvuotoja TÜV, GTÜ
- Etu ja takavalot vialliset TÜV
- Käyttöjarrujen heikko teho edessä ja takana TÜV
- Vanhimpien pakoputkisto ruosteessa TÜV
- Clio R:
- Etuakselistossa ja ohjauksessa väljyyttä TÜV, GTÜ
- Takavalojen vikoja TÜV
- Kuluneet jarrut GTÜ
Takaisinkutsuja
- Istuinlämmitin Trafi 2004
- Äänimerkki Trafi 2005
- Jarruvalokytkin Jarruvalojen toimimattomuus, ylikuumeneminen. Jarruvalokytkimen uusinta Trafi 2007
- Etujousituksen poikittainen tukivarsi voi murtua (kun ajetaan kanttikiven päältä pysäköitäessä) tarkistus ADAC, VOSA 2003
- Automaattivaihteiston ohjelma. Voi vaihtaa itsestään manuaaliasentoon kuskin koskematta ADAC, VOSA 2006
Tielle jättäviä vikoja ADAC
- Akkuongelmia todella usein (erityisesti 2009)
- Sytytysjohdin vaurioitunut näädän puraisun vuoksi (2011 asti)
- Valonheitin rikki (2011 asti)
- Ajonestolaite oikuttelee (2008 asti)
- Takapyörien jarru / pysäköintijarru kiinniruostunut ja jumissa (2009 asti)
- Sytytystulpat kosteat (2009 asti)
- Sytytyspuola viallinen (2008 asti)
- Kampiakselin tunnistin rikki (2008 asti)
- Lasinpyyhkimet rikki (2010 asti)
- Polttoainepumppu rikki (2008 asti)
- Moottoriohjauksessa häiriö (2008 asti)
- Yhteispaineruiskutuksen paineensäädin rikki (Diesel 2009 asti)
- Käynnistysmoottori rikki (2009 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Vanhemmassa mallissa (Clio B) sähkö, moottori, alusta ja jarruvikoja ADAC
- Clio B:
- Runsaasti huomautettavaa: 2001 facelift –uudistukseen asti ABSjarrujärjestelmän häiriöitä, tarpeettomasti palavia merkkivaloja ja jumittavia ajonestolaitteita Autobild
- Rispaantuneita jakopään hammashihnoja ja kaasuvaijereita, viallisia pyöränlaakereita,
- liasta tukkiintuneita polttoaineputkia ja korin vesivuotoja Autobild
- Paljon sähkölaitevikoja, esimerkiksi katkaisimet, mittaristo ja äänimerkinantolaite.
- Clio R:
- Joitakin moottorivaurioita etenkin 1.6moottorissa Autobild
- Kalliit huoltokustannukset piinaavat käyttäjiä: Ahdas moottoritila vaikeuttaa huoltotöitä. Esimerkiksi 1.2moottorin jakopään hammashihnan vaihto kestää puoli työpäivää Autobild
Ostin Clion pari kuukautta sitten. Auto on vastannut meidän tarpeitamme. Yksi pieni ongelma on tullut eteen, kun ajamme hiekkaista kesämökkitietä pari kilometriä niin ovien kynnyksiin kerääntyy paljon kuraa ym. moskaa. Onko kenelläkään hyvää "vinkkiä" millä ongelman saisi poistettua. Kiitokset
sama vika , mielestäni asiaan ei voi vaikuttaa. korin muotoilija tehnyt väärän kaaren ovien alle???????
Käytettynä ostamastani Cliosta (2003) puuttuu kuskin puolen lähivalopolttimon (H7) kiinnike klipsi. Sitä ei saa ostettua tämän paikkakunnan merkkihuollosta eikä autopurkaamolta. Muutamassa autohuollossa sekä autovaraosaliikkeessä osaa ei tiedetty olevan missään, mutta autopurkaamot ja merkkiliikkeet kannattaisi tarkistaa - juu ei. Osan saa ehkä umpion mukana, mutta ei ole varmaa. Joku muukin on tuota varmaan etsinyt, mistä osa löytyy?
Hei vanhat Rellumiehet ! Olen nyt ajanut Cliolla 9000 km. Kaikki on pelannut ihan ok. Kannattaisiko käyttää autoa kohta öljynvaihdossa vaikka öljynvaihtoväli onkin virallisesti 30000 km.
En tunne rellua niin hyvin, mutta veikkaisin että huoltoväli on 1 vuosi TAI 30 tuhatta, aikaisemmin vastaantulevan ajankohdan ollessa määräävä. Jos et siis aja vuodessa 30 tuhatta, on huoltoväli/öljynvaihtoväli yksi vuosi.
Lasteni ja lastenlasteni pitkien poisitiivisten kokemusten saattelemana ostin tässä kuussa Clio automaatin farkkuna. Onpahan ollut positiivinen ajokokemus. Mökkiteille en aio mennä koska maavara näyttäis pienehköltä. Yksi pojistani sanoi, että Clio on ollut ainut auto, jossa hänellä ei ollut ainuttakaan vikaa. Katotaan kuin ukon käy
Ohjaus takkuaa.Pikatiellä ikäänkuin jää kiinni,joutuu kampeemaan ei paljon mutta aiheuttaa auton jatkuvaa ohjaamista. ?
Kartio hoi, Takkuava/jumittava ohjaus johtui omassa rellussa siitä kun missä ohjausakseli yhdistyy itse tehostimeen (eli heti tulipellissä olevaan mötikkään) niin siellä oleva prikka jossa on pieni uloke lähti pyörimään mukana, kuuleen hyvin kun nostaa etupään ilmaan ja kääntää renkaita niin metalli hankaa metallia. Prikka pois ja kovaa ajoa.
Clio 1,2, 160 tkm : Alapallonivel väljä, moottoriöljyt ulos, nokkakselin takapään tulppa irronnut, huohotin tukossa?
Joo,tuli ostettua Rellu Clio lll vm2006 uudella kopalla 1,6 tomaatti laatikolla,ainoat viat etupolttimoiden H7 vaihto v.mäistä ja yksi alapallovälys ei mitään muuta,ja jos jotenkin pysyy tai osaa pitää räikkää ja vähän kiintareita niin kannattaa vaihtaa koko alatukivarsi,lähtee alle satkulla ja samalla voi kokeilla raidetankojen päät! Ei mene vararikkoon kun kerran muutenkin autoilu Suomessa sika kallista! Muuten ei muuta kuin varmaa kyytiä on patonki antanut,ei ilmeisesti maanantaikappale en voi pahemmin moittia,
Huom: "Sytytysjohdin vaurioitunut näädän puraisun vuoksi (2011 asti)" Mitäpä tuohon lisäämään :)
Onkohan tuo näädän puraisu tosiaan tyyppivika Cliossa? Ostin just yhden Clion ja täytyy lähteä heti häätämään näädät pois sen kimpusta.
Onko muillakin ollut vikoja Renault Clio Hatchback 1.2 16V v.2001 kampiakselin tunnistimen kanssa? Vaihtanut jo kolme kertaa, silti ei käynnisty. Vika tulee päälle kun ajanut koneen lämpimäksi ja kun sammuttaa, niin ei enää millään käynisty. Noin tunnin jäähtymisen jälkeen kone käynnistyy.
Olen ajanut cliolla yli 20 v. ja nyt menossa vuoden 2004 malli. Ostin korjattuna ja koko ajan on siinä ollut sähköhäiriövaroitusvalon kanssa ongelmia. Myös ajo-ongelmaa, sillä valon palaessa ei saa kierroksia, kaupungissa häiriövalo syttyy jarruttaessa tai liikennevaloissa. Kaikkiaan 4 merkkikorjaamoa on sen kanssa puuhastellut ja on tilattu osia Ranskasta pariinkin otteeseen - ilmeisesti vääriä osia. Viime viikolla sain korjaamolta taas ulos ilmoituksella, että säädöt olivat pielessä ja oli jotain ilman vuotamista myös. Kaikki testaajat saavat eri vikakoodeja. NYT KYSYMYS: olen lyhyt, voisiko olla että en paina kaasupoljinta riittävän voimakkaasti sopivasta kulmasta? Naisella sitä tulee tällainen idea.
pyydä merkkihuoltoa vaihtamaan kaasupolkimelta tuleva johtosarja ja irroittamaan se kytkinpolkimen kehdosta tai välissä oleva pistoke abico liittimiksi.auton tietokone tekee sellaisia vikoja joita siellä ei ole!
Ostin aikoinaan rouvan käyttöön vm. 2001/ 1.2 16v clion. myyjä kertoi kyllä sähköviasta, mutta kun halvalla sain ajattelin ettei noin pienessä autossa kovin isoa vikaa voi olla. Meinasi ottaa selkävoiton, Vuodenpäivät sai etsiä, oireet kuten yllä Pirjon kertomana. Vika oli lopulta tässä autossa pieni. Elikkä, kun nostatte ohjauspylvään yläpuolisen muovi kannen ylös (pois)päällimäisenä on yksi yksinäinen sähköjohto liitettynä pistokkeeseen. Laittakaa tämä johto nippusiteellä tms. kiinni. Poistakaa muovikannesta haarukka millä kansi on kiinni ohjausputkessa. Tämä sen takia, että haarukka liikutttaa ko. liitintä, pahimmillaan pukkaa sen lähes irti. Tämän lisäksi kiristäkää kuljettajan ovipilarissa olevat sulakerasian ja reletukirunkojen ruuvit. Tämä tosiaan auttoi tähän autoon, Nyt edelleen käytössä, vuosia ilman ongelmia.
clio 2003 1.6 16v onko ajonestossa ongelma kun moottori hurahtaa ja heti sammuu? Varsinkin kostealla temppuilee paljon. Miten saan ajoneston kokonaan pois? missä sen saa poistettua?
Uusi clio ajettu 2000 km Renkaiden ilmanpainevalo halyttää?? Uudet tenkaat juuri paineistettu@
Hei rellumakuskit, onko olluna käyntiongelmia, minulla on.
Onko kellään kokemuksia clio 2016 1.2c kytkimen ”ravistamisesta” liikkeelle lähdettäessä ja onko sille jotain tehtävissä ?
Clio GTline 2015, toimii hyvin, pienessä autossa isomman auton luksusta ja kaupunkiajossa todella näppärä, ehkä hieman huono näkyvyys kääntyessä jos haluaa nähdä viistosti takaa tulevia pyöräilijöitä yms. Moottoritielläkin ihan mukavat kyydit ja todella vähäkulutuksinen! Vääntöä riittää, mutta moottorin ollessa kylmä kestää hetken ennenkuin kaasu reagoi tasaisesti. Hiekkatiellä ajaessa tosiaan sitten kerääntyy kaikki pöly ovien kynnyksiin. Nämä kaksi juttua ovatkin sitten ne ainoat oikeasti huonot puolet. Takana jo noin 32000tkm tällä Cliolla.
Clio 1,2 2015 ilmoitin takuuseen kytkimen ravistamisesta, huolto sanoi kytkin ei ravista tutkittu kaksi kertaa vuosihuollon aikana ja kuitenkin jokin ravistaa usein huollossa sanoivat että moottori voi ravistaa kiinnikkeissään autolla ajettu nytten 43000 km.
korjaus edelliseen vuosimalli 2016
Tiedoksi kampiakselin asentotunnistimen kanssa taistelevalle; oma Clio starttasi, ei aina lähtenyt käyntiin, ainakaan heti, itse tunnistimessa ei ollut vikaa vaikka sitä ehdotettiin, otin liittimen irti ja suihkautin ruosteenpoistoainetta: siitä lähtien starttas aina heti. Toinen sähkövika oli, kun ei lämpimänä lähtenyt aina käyntiin, ei edes startannu; vika oli startin herätevirtajohdon liittimessä! Eli ennen kuin osia alkaa vaihtamaan, niin voitelee tai vaihtaa ensin liittimet!
Hei Renaul Clio 130 TCE automat. Älkää vaan sekaantuko.. Katsokaa mistä ostatte..