Renault Kangoo
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Ei tilastossa 2000 2008 AKatsastus
- Pakokaasupäästöt (1999, 1998) AKatsastus
- Käyttöjarru (1999, 1998) AKatsastus
- Alusta (1999, 1998) AKatsastus
- Vanhemman mallin ohjausnivelet kuluvat ja väljistyvät erittäin nopeasti. Myös uudemman mallin etuakseliston nivelissä usein vikaa ja ohjauslaitteissa väljää TÜV
- Vetoakselien kumisuojukset hapertuneet vanhemmassa mallissa TÜV
- Raidetangonpäät kuluneet, ohjausnivelet ja alapallonivelet kuluneet, TÜV, DEKRA, GTÜ
- Ohjausvaihteen kumisuojukset vaurioituneet GTÜ
- Runsaasti öljyvuotoja TÜV, GTÜ
- Takavalojen vikoja TÜV
- Heikko jarrutusteho ja kuluneet jarrulevyt jo ensikatsastuksesta alkaen TÜV, GTÜ, DEKRA
- Haperot jarruletkut TÜV
- Pakoputkisto ruostuu GTÜ
- Kuluneet jarrut GTÜ
- Takajouset katkenneet GTÜ
Takaisinkutsuja
- Jarruletkut edessä voivat irrota, koska ovat liian lyhyet. Jarrujen teho voi heiketä jarrunesteen vuodon vuoksi. Letkut vaihdetaan Trafi 2010
- Jarruletkut edessä voivat irrota ja jarrujen teho heiketä jarrunestevuodon vuoksi VOSA 2009, ADAC 2010
- Ohjaustehostus voi lakata toimimasta, ohjaus jäykistyy huomattavasti VOSA, ADAC 2009
- Ohjausakseli voi irrota ja pitää naputtavaa ääntä. Mikäli ajoa jatketaan metelistä huolimatta pahimmassa tapauksessa ohjaus voi lakata kokonaan toimimasta ADAC KBA 2008
- Turvatyynyt ja turvavöiden esikiristimet voivat laueta tarpeettomasti VOSA 2001
- Etuistuinten turvavöiden kiinnitys Trafi 2012
Tielle jättäviä vikoja ADAC
- Akkuongelmia (2009 asti)
- Polttonestepumppu rikki (erityisesti 2008)
- Moottorinohjauksen häiriö (2008 asti)
- Ajonestolaite rikki (2008 asti)
- Käynnistysmoottori rikki (2009 asti)
- Kampiakselin tunnistin rikki (2008 asti)
- Sytytyspuola rikki (2009 asti)
- Ruiskutusjärjestelmä rikki (diesel 2008 asti)
- Yhteispaineruiskutuksen painetunnistin rikki (Diesel 2008 asti)
- Sytytysjohdin rikki näädän puraisun vuoksi (erityisesti 2009)
- Suuttimet rikki (2008 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Runsaasti moottorivikoja ja moottorin apulaite ja sähkövikoja, esimerkiksi sytytyspuola rikki ADAC
- Alustassa runsaasti jarruvikoja ja ohjauslaitteiden vikoja ADAC
- Sähkölaitevikoja ADAC
- Vanhempi malli K:
- Apulaitteiden kiilahihna kirskuu ja kuluu virheellisesti toteutetun hihnankiristimen vuoksi. Kiristintä on muutettu mutta hihna ääntelee edelleen Autobild
- Jakopään hammashihnat rispaantuvat usein Autobild
- Viallisten vesipumppujen vuoksi palaneita sylinterikannen tiivisteitä Autobild
- Käyttäjien hermoja piinaavat irtoilevat turbon välijäähdyttimen letkut, turboahtimen viat ja moottorinohjauksen
- sähköhäiriöt, Autobild
- Ohjaustehostimen pumpun kiinnitys on heikko ja rispaantunut kaasuvaijeri voi pettää Autobild
- Uudempi malli W:
- Vuonna 2008 oli kaksi takaisinkutsukampanjaa: Viallisen turvavyön rullan ja nakuttavan ohjausakselin vuoksi. Vuonna 2009 jälleen takaisinkutsu sähkötoimisen ohjaustehostimen ohjelmointivirheen vuoksi Autobild
Olen seurannut tuttavan vm. 2001 Kangoota noin 7 vuotta, ja vikoja on riittänyt. Käynnistyksen estoja monista eri anturivioista. Virta-avainvikoja, pääavain ei toimi enää ollenkaan ja vara-avain ei ohjaa enää keskuslukitusta. Keskuslukituksessa myös edestakas hakkaavaa kytkentähäiriötä sekä ovilukoissa mekaanisia vikoja. Kuluttaa jarrupaloja runsaasti ja kun niissä ei ole valvontaa, niin on jo kahdesti kuluneet loppuun jarrulevyjä vaurioittaen. Paljon vikoja eri nivelissä. Sylinterinkannen tiiviste vaurioitunut kerran ja uusittu oheislaitteineen. Nyt 170 000 km jälkeen on myös automaattivaiheisto alkanut nykiä ja sen öljynpaineen häiriöindikointi syttyy toistuvasti. Pakokaasun happitunnistin indikoi toistuvasti moottorihäiriötä. Lienee anturivika. Radion varkausestona pähkähullusti aseteltava numerokoodi, joka nollautuu aina akkujännitteen laskiessa liian alas. Jos koodi ei ole tallessa, radion käyttö loppuu siihen. Huono ja epäluotettava auto! Ranskalainen automatiikka täysin raakile, ei suojaa autoa, vaan hankaloittaa sen käyttöä hermoromahduksen partaalle.
Just...Olen ajanut 1.5 dci:llä 224000 km. pelaa kun junan vessa..Eimitään normaalista poikkeavia vikoja..Kuluvat osat niinkuin muissa. Sulla jääny ranskalaisista autoista jotain vanhoja muistoja.Otappa asiaksesi ja tutustu esim. audin ja mersun vaivoihin..
Renaut gango käynnistys temppuile kuukauden verran sunnuntaina lähti hyvin maanantaina ei ollenkaan tänään torstaina taas lähti