Skoda Octavia
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Pakokaasupäästöt (2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
- Käyttöjarru (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997 ) AKatsastus
- Renkaat (2009, 2007, 2005, 2004) AKatsastus
- Seisontajarru (2004, 2003, 2002) AKatsastus
- Etuakselisto (2006, 2005, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
- Ohjauslaitteet (2001, 2000, 1999,1998) AKatsastus
- Etuakseliston laakeriholkit haperot GTÜ
- Takaakselisto TÜV
- Valovikoja TÜV, GTÜ
- Pakoputken kiinnikkeissä murtumia GTÜ
- TDI –dieselmoottoreissa ja vaihteistoissa öljyvuotoja GTÜ
- Sähkölaitevikoja uudemmassa mallissa DEKRA
Takaisinkutsuja
- Ohjausakseli Trafi 2004
- Polttoaineen siirtopumppu Trafi 2006
- Kaksimassavauhtipyörä Trafi, ADAC 2006
- Kaksimassavauhtipyörä voi rikkoutua ja aiheuttaa tulipalon VOSA 2006
- 6vaihteisen DSGautomaattivaihteiston ohjelmapäivitys ADAC 2009
- Polttonestesuuttimien korkeapaineputket Trafi 2012
Tielle jättäviä vikoja ADAC
- Akkuongelmia (2011 asti)
- Virtalukko viallinen (2009 asti)
- Moottorinohjauksessa häiriö (2010 asti)
- Suihkutussuuttimet / ruiskutussuuttimet vialliset (2008 asti)
- Valonheittimissä vikoja (2010 asti)
- Moottorivaurioita (2008 asti)
- Ahtopaineen säätö ei toimi (erityisesti 2010)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Uudempi malli 1Z:
- Radiossa epäherkkä vastaanotto vm 2004 2005 ADAC
- Ongelmia viimeistelyssä, muun muassa ovitiivisteissä ja maalauksessa Autobild
- Ksenonvalot värisevät epätasaisella tiellä Autobild
- 1.4 TSI –moottorin jakopään ketjussa ongelmia Autobild
- Vanhempi malli 1U:
- Saman tyyppisiä vikoja kuin VW Golf IV –mallissa, jonka perusrakenteeseen Octavia pohjautuu.
- Ilmamassamittari oikuttelee, jakopään hammashihna murtuu, seurauksena moottorivaurioita
- Jakopään hammashihna rispautuu herkästi, noudata suositeltua hihnan vaihtoväliä Autobild
- Sähkötoimiset lasinnostimet oikuttelevat ADAC, Autobild
- Pyöränlaakerit ADAC
- Moottorivikoja ADAC
- Vaihteistovikoja ADAC, Autobild
- Kytkin joutuu koville ja kuluu vääntävän dieselmoottorin yhteydessä Autobild
kyseessä Skoda Oktavia-98 kone 1.8l ajettu 256 tuhatta säännölisesti huollatettu nyt vikana tekee joskus ja hieman lämpimällä moottorilla ettei käynnisty mikään varoitusvalo ei pala starttaa muttei käynnisty sitten jonkin ajan päästä n.15 minuuttia antaa olla niin käynnistyy.Mistä tälläistä vikaa lähtisi etsimään muuten sen jälkeen kun käynnistyy toimii aivan moitteettomasti.
Moottorin lämpötila-anturia vahvasti veikkaisin. Sijainnee tuossakin koneessa jossain ylävesiletkun tyven seutuvilla. Tarvikeosana hinta parin kympin luokkaa ja on helppo vaihtaa.
Samaa vaivaa omassa. Kaasuun kun ei startatessa heti alussa koske niin käynnistyy, joskin vähän "ryskyen". Moottorinohjausyksikön varoitusvalo palaa nyt kolmannen kerran. Ajettu 195 000, merkkihuollatettu. Kahdella aikaisemmalla kerralla vaihdettu ilmapumppu (ollut kuulemma puolillaan vettä). Ei tunnu ihan normaalilta ja maksaa reilut 400 €.
jos kaikki merkkivalot ei syty kun virran kääntää päälle niin virtalukon pohja on rikki. silloin auto kyllä starttaa muttei käynnisty.
Jos ABS-merkkivalo alkaa ajoittain palamaan, tai syttyy ajon aikana myöhemmin niin kyseessä on varsin todenäköisesti (pituus-) kiihtyvyysanturin vika. (Longitudinal acceleration sensor) Katsottava ensin testerillä toki. Löytyy hansikaslokeron takaa pieni muovipurkki jossa kolminapainen johto. Irtoaa meisselillä ottamalla lukitus pois. Tälle on oma osanumero/koodi mutta löytyy paljon tietoa googlettamallakin. Vaihtotyö kotona nolla euroa (helppo) , osan hinta 100-200€ riippuen ostopaikasta. Nettikaupat myy kunnostettuja tai uusia parin vuoden takuulla.
EGR lukeutunee myös ocun tyyppivikoihin, ainakin 1.6 tdi. Itsellä käytössä -11 vuoden ocu, ajetu 185000 EGR vaihtoon,mutta onneksi maahantuoja tulee hinnassa vastaan, muuten aika arvokas. En tiedä vielä johtuuko samasta viasta kun öljyä menee nesteen sekaan, mutta se ratkeaa viikon sisällä.
Mihin perustuu, että maahantuoja tulee hinnassa vastaan. Meillä on 2012 mallin skoda octavia ja egr järjestelmässä vikaa. Menossa korjaukseen. Hehkun merkkivalo syttyy ja jonkin ajan kuluttua myös moottorin merkkivalo. Korvaako maahantuoja, kun uusi egr vaihdettava?
Kuten edellä mainitsin, mutta vaatii merkkiliikkeen huoltohistorian. Käyppä kyselemässä huollosta lisää.
Nyt on egr vaihdettu ja vika korjautui. Maahantuoja tuli kustannuksissa vastaan sekä työn että osien osalta. Kiitos vinkistä.
Skoda Octavia 2006 - halogen lähivalojen jännite turhan alhainen , lataus jännitteeseen nähden. - pitkienvalojen kuvio outo ja teho heikko- vaatii maaseutuajossa peura ja hirvivaara-alueella lisäpitkät autoon.!
Octavia vm.2001 hyttiin ei tule tyhjäkäynnillä lämpöä vaikka moottorin lämpö normaali.
Ihan sama juttu meikäläisellä. 200 000 mittarissa, ilmapumppu vaihdettu kahdesti samasta syystä ja taas moottorinohjausjärjestelmän varoitusvalo syttyi. Tämän lisäksi keskuslukitus paukuttelee lukkoja auki-kiinni tämän tästä. Kuskin oven ohjaimista ei mikään enää toimi.
Kannattaa tutkia kuskin oven johtosarja, jos siellä on murtumia, niin oven säätimet sekoilee..
Skoda Octavia 1,2 TSI Elegance 2012 ajettu 47000 kolme kertaa ei käynnisty, akku varaukseton. Mistä johtuu, onko sinulla kokemusta? seppo laturi 12.01 2016
Octavia diesel 1,6 l vuosimallia 2013. Ajotietokoneen näytössä keskinopeus ja -kulutus näyttää koko ajan samaa lukemaa. Lähdöstä mitattu aika ja matka kumuloituvat (kasvavat) koko ajan aiemmasta lukemasta ylöspäin. Aiemmin pitemmän pysäköinnin jälkeen nollaantuivat ja aloittivat kumuloinnin nollasta. Mikähän voisi olla vialla?
Octavia vm 2000, ajettu 350000 km. Ensin: tulee vika, jossa moottorin kierrokset nousevat, kun laittaa kytkimen pohjaan. Vauhti vaan kiihtyy, vaikka pitäisi hidastua. Valoristeyksessä moottori "huutaa". Vika tulee aina silloin tällöin. Lähtee useimmiten pois, kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen. Toisinaan se vain lähtee päältä pois ja useimmiten vähän nykii samalla. Nyt autoon on tullut lisää ongelmia: auto ei suostu käynnistymään. Kun kääntää virta-avainta, kone vain hyppii, mutta ei käynnisty vaikka painaisi kaasua. Jos tarpeeksi kauan jaksaa kääntää virta-avainta, niin jossain vaiheessa käynnistyy. Kerran tehnyt niin, että käynnistyi hyvin, tyhjäkäynnillä vähän aikaa ja yks kaks sammui. Käynnityi kyllä uudelleen. Käynnistysvian jälkeen autoon on vaihdettu akku, sytytystulpat ja suodattimet. Käynnistysvika ei lähtenyt näillä. Täällä paikalliset autokorjaamot eivät osaa sanoa, että mikä on vialla, sillä heidän vikalukulaitteet eivät löydä mitään vikaa (parilla korjaamolla käytetty). Alan olemaan epätoivoinen, sillä en uskalla ajaa autolla. Voitko hieman valoittaa, että mikä tässä vanhassa "rouvassa" on nyt mahdollisesti vikana. Kiitos!
Skoda Octavia vm.2000 1,9 TDI ajettu 300.000km. Seuraavanlainen ongelma. Auto lähtee nykyisellään kylmänä hyvin käyntiin, mutta lämpöisenä ei. Autoon vaihdettiin käyntiinlähtö ongelmien vuoksi lämpötila-anturi, joka korjasi tuon kylmänä huonosti lähtemisen ongelman, mutta lämpöisenä joutuu "hinkuttaamaan" muutamia sekuntteja ennen kuin lähtee ryminällä käyntiin. Ajoitus on tarkistettu ja on kohdallaan, mutta antaa kuitenkin lämpöisenä vikakoodia juurikin tuosta, että ajoitus ei olisi kohdallaan?! Mikähän avuksi
Janne Haataja. Itselläni oli omassa 1.9 TDI octaviassa ihan sama vika. Auto lähti kylmänä hyvin käyntiin, mutta lämmintä konetta joutui aina sahaamaan. Minulla ongelma poistui kerralla, käynnistinmoottorin vaihdolla. Kulunut startti pyörii liian hitaasti, eikä saavuta riittävää pyörimisnopeutta polttoaineen syötön aloitukseen. Itse vaihdatin tarvike startin merkki riippumattomassa pikahuollossa (autoasi). Tämän jälkeen auto käynnistyi aina samoin, oli lämmin tai kylmä kone. Autossa oli tuolloin mittarissa 250.000km. Hinta operaatiolle oli n. 250-300e.
Skoda Octavia vm 2008 1,9 TDI, ajettu n. 250 000 km. Nyt jo kolme kertaa n. Kuukauden sisällä tullut katkos sähkölaitteissa, kaksi kertaa ajon aikana ja kerran paikallaan seistessä. Radio ja näyttöruutu kojetaulussa pimenee hetkeksi ja radiosta kuuluu kovahko "pamahtava" ääni. Mitään varoitusvaloja ei syty, ei vaikuta auton kulkemiseen tms. mitenkään, mutta ei silti kuullosta ihan terveeltä. Olisiko ajatusta mistä kyse?
Sepolle kiitokset ensimmäisenä vastauksesta ja asiallisesta sellaisesta. Esitänkin nyt Sepolle jatko kysymyksen: Kertomasi vika "Kulunut startti pyörii liian hitaasti, eikä saavuta riittävää pyörimisnopeutta polttoaineen syötön aloitukseen." Antoiko tämä vika vikakoodia sitä luettaessa? Ja perusteliko sinulle kukaan mistä käyntiinlähtö ongelma johtuu nimenomaan lämpimällä/ puoli lämpimällä koneella eikä myös kylmänä? Tarjosin tätäkin vaihtoehtoa korjaamolle, mutta eivät pitäneet sitä mahdollisena.
Skoda Octavia 1,9 TDI, 2005 vika: Jäähdytysnesteen lämpömittari pysyttelee suurimman osan aikaa nollassa, satunnaisesti nousee 90 C:een. Jäähdyttimen puhaltimet alkavat pyöriä välittömästi käynnistyksen jälkeen ja kun lämpömittari satunnaisesti nousee puhaltimet pysähtyvät. Aika epäloogista? Lämpötila-anturi vaihdettu muutamia viikkoja sitten joten siinä ei ilmeisesti vikaa. t. Hannu T.
Skoda Octavia 1,6 glz -99 (1U) Kuskin puolen oven mikään toiminto ei toimi ( keskuslukitus, ikkunat, peilit ) Kuuluuko Akun päällä olevat sulakkeet kaikki olla ( 4 kpl 110A ), edestä katsoen vasenta sulaketta ei ole, voisiko olla syy moiseen ? Vai älyboksi ohjauspyörän alla ? Toinen ongelma, nopeus ja kierroslukumittari menee välillä hetkeksi nollille ?
Janne Haataja: Auto ei antanut vikakoodia ongelmastaan. Autoa tutkittiin startti ongelmastaan useaan kertaan merkkihuollossa, kun puhdistukset eivät auttaneet vihjaisi huoltoneuvoja että seuraavaksi tarvitsisi vaihtaa startti. Tähän toimenpiteeseen valitsin merkkihuoltoa edullisemman pikahuollon hyvin seurauksin. Ymmärtääkseni kylmään koneeseen polttoainetta syötetään heti kun se vähänkin pyörähtää, jolloin se käynnistyy huonollakin startilla kylmänä hyvin.
Skoda Octavia, Com, farkku v. 1999. Mikähän vaivaa? Kestää ajoa 50-100 km. ja pari pysähdystä. Tämän jälkeen, kun auto seisoo 1-2 tuntia paikallaan, se lähde käyntiin. Autossa on uusi akku, mittariin tulevat kaikki valot normaalisti. Kun autoa yrittää startata, se ei onnistu (ei pyörähdä käyntiin). Mäkistartti onnistuu heti eli pienellä tuuppauksella käynnistyy. Lieneekö vastaavia tapauksia? Mikä lääkkeeksi?
Tere kaikille. Tuli tuossa aprillipäivänä hankittua muutaman ranskattaren jälkeen "suteettisaksalainen" menopeli, eli Skoda 1.9 TDI. Pientä laittoohan se kaipaa, mutta on sen verran hyvä aihio, että ajattelin siitä loppuelämän pitoautoa rakentaa, ajan varojen puitteissa. Kysymys kuuluukin, onko kenelläkään kokemusta/tietoa kaasuläppäkotelon puhdistuksesta? Päällepäin jonkin verran öljyä ja muuta moskaa tarttunut, ei ainakaan toistaiseksi ole käyntihäiriöitä esiintynyt. Mitä nyt kiihdytyksessä kestää hieman ennen kuin ottaa kierroksia ja sit mennään. Tuo ilmeisesti sama ongelma kuin Pösössä, eli ilmamäärämittari likainen. Siinä ainakin korjaantui tsuhaa suihkuttamalla. Kiitos avusta jo etukäteen. Ja turvallisia kilometrejä kaikille:)
Skoda Suberb 2.0 Tdi vm-2010 Autossani mystinen vika.. Lähtee käyntiin kylmänä, Lämpimänä auto käynnistyy sekunniksi ja sen jälkeen sammuu. Vikakoodeja ei näytä. Onko kellään ollu vastaava ongelmaa?
skoda octavia 1.8 vm:1997. auto purkaa virtaa johonkin.....on uusittu akku,laturi,startti,virtalukonpohja,virta ja maakaapelit uusittu.sit on korjailtu oven johtosarjoja joka puolelta. onko jollain lisää tietoo mistä vois johtua?????
Moro, Vastaus Huru-Ukolle. Tarkoitat varmaan imusarjaa. Minulla on vielä hetken 1.9TDI BXE koneella mittarissa 330 tkm. Imusarjaan pääsee käsiksi yläkautta. Ilmaputket ja EGR kamat pois. Sitten vaan imusarja irti (koneen ja rintapellin välissä).Pultit voi olla tiukassa, Peili on hyvä varuste. Omasta korkkasi EGR putken pultti. Kun on irti, niin liuotinta, pulloharjaa ja painepesuria, Asennukseen kannattaa varrata ainakin imusarjan ja EGR putkien tiivisteet. Viime viikolla omasta räjähti vaihdelaatikko, Luultavasti aiemmin laatikko oli pyörinyt vähillä öljyillä ja 50 tkm sitten laitetut öljyt eivät auttaneet. Eli kannattaa tarkistaa ja vaihtaa laatikon öljyt jossakin vaiheessa.
Riikka: Mulla 2,0 tdi Skoda Octavia -07 Etsinnässä syy käynnistysongelmalle. Käynnistyy startista, käy vähän vajaalla ja sammuu, sekunti, joskus kaksi. Lisäkaasullakaan ei pysy käynnissä, uudestaan käynnistyy vain to-del-la pitkällä starttaamisella, sit pysyy käynnissä. Vaihdettu polttoaineen siirtopumppu (takapenkkien alla) ja kokeiltu myös vaihtaa tandempumppu, ei vaikutusta. Näitä ongelmia ennen vaihdettu kaksoismassapyörä, jota ennen ykden kerran aikaisemmin joskus kauan sitten teki vastaavan tempun.. mutta voi hyvin olla sattumaa silti. Lisäksi alkanut nyt käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä savutella vähän kitkerää harmaata savua. Jos joku osaa yhtään keksiä missä vika, niin apuja kaivataan. Suuttimetko vaihtoon?! (Konkurssi tulee..)
skoda octavia 1.4 -13, uusi korimalli ocun ongelmana on, että kun pysäköin auton lievään, ehkä 5 tai 10 asteen mäkeen, se valuu moottori sammutettuna. vaihde ykkösellä, ei käsijarrua. sama ilmiö eteen tai taaksepäin. ajettu vajaat 30 t, juuri katsastettu, päästöt kierroksilla /co2=15,70 ilmiö todettiin jo 10 t:ssa. missä vika ?
Käytä käsijarrua ja ongelma poistuu? Itse laitan aina parkkeeratessa käsijarrun päälle ja ongelmatonta on ollut! Sitä miksi autosi vaihde ei pidä sitä paikoillaan kaltevuudessa 5-10% en tiedä, mutta ratkaisu ehdotukseni lienee ihan kelvollinen?
Skoda Octavia 1.9 TDI 2006 ajettu 190 000 km pitää liikkeelle lähtiessä matalaa korinaa, lähinnä 1-2 vaihteilla kiihdyttäessä aluksi jos ei anna reilusti kaasua. Ajoon ei tunnu vaikuttavan mitenkään. Mistähän mahtaa johtua?
Skoda Octavia 1,2 tsi 2013 alkoi nykiin kesken matkan maantieajossa, mitään varoitusvaloa ei syttynyt. Soitto ajoturvaan ja hinuri tuli ja vietiin merkkikorjaamolle Tampereelle. Puolayksikkö oli rikki. Vaihdettiin se ja sytytysjohtosarja myös tulpat vaihdettiin samalla, hinta 530 €. Auto on minulla ollut uudesta ja nyt oli ajettu 44000 km. Ei oiken laadukkaita osia.
moro 1.6 octavia combi pyörittää mutta ei lähe käyntiin oiskos vika virranjakajan mötkö?
skoda octavia 1.6 bensa -06. ajettu 190000km. satunnaisesti auto rupee pätkimään ajonaikana varsinkin silloin kun antaa reippaammin kaasua, tasaisilla kierroksilla ei meinaa pätkimistä edeshuomata, tuntuu kuin ei saisi kunnolla bensaa tai sytyspätkisi. mitään häiriövaloja ei syty ja pätkiminen loppuu kun auton sammuttaa ja antaa olla muutamantunnin, mutta vika jatkuu jos auton sammuttaa ja käynnistää heti uudestaan.
Ostin 1,8 bensa skodan vm 2010. Autolla oli ajettu 58t. Heti huomasin että öljyvalo vilkkui usein josta reklamoin. Sanoivat että tehdään mittaus. VW-konsernin mukaan heidän moottorinsa saa kuluttaa 0,5 litraa tuhannella kilometrillä, mistähän ne tuonkin ovat keksineet? Ei siinä mitään heti sen jälkeen alkoi kytkinkin ravistaa muutama tuhat kun olin ajanut. Tehtiin öljynkulutus mittaus ja kosla vei 0,72 l/1000km, eli yli sallitun. Sanoin ok korjatkaa vaan auto. Mutta METRO AUTO TURKU myyntipäällikkö PASI SAJO heitti minulle laskelman että korjaus maksaa 3250 eur, mikä on asiakkaan osuus. Eli ostin auton jonka päälle pitäisi vielä pulittaa tuo summa jotta voisin ajaa ehjällä autolla. Hänen mukaansa minun olisi pitänyt tietää että näissä autoissa saattaa olla öljyn kulutus ongelma. Ja kytkin on normaali kuluva osa. Siis 58t ajetussa autossa!!! Ei siinä muuta auta kuin viedä asia kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Eli varautukaa tällaisiin VW-konsernin autojen kanssa.
Vaimolla Skoda Octavia 2010, bensa. Autossa erikoinen valovika: toinen ajovalo ei pala, ei myöskään osa vilkuista. Polttimot ehjät ja sähkökynällä tarkistaen myös sulakkeet. Onko kellään tietoa tai kokemusta moisesta?
Skoda Octavia 2009 päivävalot ei syty aina. Joskus auttaa kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Valokatkaisijassa ei ole päivävaloasentoa vaan kyseisten valojen pitäisi syttyä aina automaattisesti kun käynnistää auton.
Scout isommalla di-koneella vm 2016, ajettu 18500 5/-16 alkaen, ei mitään vikaa; alkuperäisasennus Webastokin pöhisee tehokkaasti.
Matin kohtalotoveri. Minulla on Skoda Octavia bensa vm. 2012. Olen käyttänyt autoa huoltoaseman pesulinjalla, jolloin n. joka kolmannella kerralla on mennyt jonkin lampun polttimo. Alussa meni pari kertaa rekisterivalon poltin (helppo vaihtaa). Sitten meni päiväajovalo oikealta ja lopuksi myös lyhyt ajovalo oikealta (Näitä en ole itse vaihtanut). Olen tullut varovaisemmaksi pesujen kanssa, mutta nyt lamput sammuilevat ilman pesujakin. Ihmeellisintä on, että välillä ne saattavat syttyä joksikin aikaa. Puolitoista vuotta sitten oikean lyhyen ajovalon poltin vaihdettiin merkkikorjaamolla. Se sammui uudelleen vuoden päästä, jolloin taas vaihdatin sen merkkikorjaamolla. Nyt tämä oikea lähivalo kesti vain muutamana kuukauden eikä saman puolen päiväajovalokaan pala. Tällä hetkellä ajan sumuvalot päällä, koska en halua ajaa "yksisilmäisenä". Lamppuvaroitusvalo on jatkuvasti päällä ja varoitustekstikin toimii käynnistäessä. Pitäisikö lähteä tarkistamaan lamppujen johtoja yksi kerrallaan? Minulla on ollut autoja vuodesta 1964, mutta niissä ei koskaan ole ollut tämänlaisia ongelmia valojen kanssa.
Hyviä uutisia Joukolta. Vein auton viime tammikuun puolivälissä huoltokorjaamoon, joka vaihtoi sekä puolivalon että molemmat päiväajovalopolttimot ja tuli vastaan vaihdon kustannuksissa. Sain auton heti katsastetuksi. Nyt on kulunut puolitoista kuukautta ilman valo-ongelmia ja mittaritaulun ongelmista kertovia valoja :-)
Mulla on skoda octavia 2.0tdi 2009. Onko kellään tietoa et missä mahtaa olla vika ku kylmänä lähtee hyvin käyntiin mut lämpimänä joutuu sahaamaan vähän aikaa? Vika koodi luettu ja viaksi anto nokka akselin tunnistin "ei signaalia" jos jollakin ollu sama vika ni auttakaa!!!
Juha (nimimerkki) Octavia 1,6 d automaatti 2013, ajettu 68.000. Alkoi moottori vinkumaan ja sitten hajosi turbo. Maahantuoja korvasi osat ja puolet työstä. Itselle jäi kuitenkin lähes 1.000 euroa maksettavaa. Ei liene kovin yleinen vika näinkin uudessa autossa.
Skoda Octavia Combi 1,6 vm 2006 bensiini Uudesta asti käytössäni olleen autoni etuovien ikkunat putosivat alas parin vuoden päästä ostohetkestä. Nyt ongelma on toistunut kerran -kahdesti vuosittain ja aina yöaikaan. Ikävä vaiva jos ikkunat putoavat sateellä. Millainen sähköhäiriö on taustalla, onko vastaavia kokemuksia? Esa
Ladja jatkaa sitten marraskuun. Nyt Scout 4x4 autom di saanut kyytiä 39tkm. Öljyt vaihdettu kerran ja 30 tkm huolto. Ei vikoja ei kitinöitä. Webastolla - 34 asteesta käyntiin tammikuussa. 1 v synttärit viikon päässä, kesätassut alle.
"Matti - 26.10.2016 klo 8:24" -valo-ongelmaan: Syksyllä 2016 vm. 2010 Octavia 1.6 CDR -dieselissä samanlainen ongelma (ajettu 220 tkm). Oikea puoli "lähes kokonaan pimeänä" ja kojetaulussa palaneitten lamppujen varoituksia kuin joulukuusessa. Takaparkeissa vain pienimmät polttimot kiiluivat. Vilkkujen toimimattomuus myös. Syyllinen löytyi konepellin alta akun läheisyydestä sulakerasiasta (ei siis kejetaulun vasemman pään boksista!), jossa 30 A sulake oli ehjä, mutta sulakeboksissa kärventymää ko. sulakkeen kohdalla. Hienoa vesihiontapaperia käyttäen hinkutin sulakkeenpidintä kirkkaammaksi, samoin sulakkeen kielekkeet. Ja kappas vaan. Taas toimii. Ongelma tuntuu olevan yleinen. Korjautuu sulakerasian vaihdolla, mutta haiskahtaa tyyppivialta. Sulakerasia oli puhdas ja kuiva, eli ei epäpuhtauksia.
Octavia 2007 2.0 tdi 330 000km Nykii välillä voimakkaasti ja sammuukin välillä. Kytkin nopeasti vauhdissa alas, virta-avain alkuasentoon ja sitten vääntö päälle -> ja aina lähtee heti käyntiin (paitsi kerran jolloin jouduin starttaamaan toistakymmentä kertaa keskellä ruuhkaliikennettä;-)). Välillä ajaa kymmeniä kilometrejä ilman ongelmia kunnes saattaa ruveta keljuilemaan tiheämmin. Ehkä vähemmän ongelmia jos ajan pienemmällä vaihteella - siis korkeammilla kierroksilla? Akku ja tulpat (50tkm ajettu) ok. Mistä vika löytyy?
Äskeiseen Octavia 2.0 tdi 330 000km lisäys: Hehkun valo syttyy ja punainen öljyvaroitusvalokin ja sekunnin-parin kuluttua varoitusäänikin kuuluu. Nämä 'sammuvat' heti kun auto sytytetään uudelleen.
Octavia 2.o tdi 4*4 vm 2011. Ykkös ja kakkos pytyn suuttimien kiinnitysrautan pultti päässyt löystymään ja suuttimet päässeet nousemaan ylös, auto sammui.Pultti kiristetty liikkeellä kaksi viikkoa sitten, nyt homma uusiutui ja pultti katkesi.Onkohan syy nytten siinä kun laittoivat eka kerralla vanhan pultin takaisin, kerta nyt katkes. Jos jollain on sattunut vastaavaa tai asiasta jotain kerrottavaa niin kuulisin mielelläni. Auto on viety lauantaina samalle korjaamolle jossa eka kerran kävi vian takia.
Skoda octavia 2010 automaatti. Imusarjakennostoon kertyy öljyä, Puhdistettu kahteen kertaan. Ensimmäisen kertan jälkeen toimi runsaan puoli vuotta. Nyt uudestaan puhdistettu ja edelleen moottorivalo palaa ja luistonestovalo palaa. Tehot tippuu, eikä kiihdy kunnolla muuta ku kuski. Mistähän moinen vois johtua?
Scoda scout 4x4 autom disl vm 5/2016 kävi 60 tkm huollossa eikä puutteita.
1.6 tdi octavia alkoi oireilla päästökorjauksen jälkeen. Moottori vapisuttaa autoa tyhjäkäynnillä. Aivan kuin kävisi kolmella pytyllä neljän sijaan. Ei mitään ole sytytellyt merkkivaloja, eikä vikakoodeja ole ollut. Just käytin Laakkosen pikahuollossa, jossa vain ihmettelivät vapinaa.
Kylmää pukkaa termari ja lämpöanturit +suodattimet vaihdettu,missä vois olla vika?
Miten 1,6 Octavian vm.2000 ratti irrotetaan.?
Octavia RS -15, 2.0 tdi RS Mittarissa 80tkm ja ainoa ongelma on, että öljyvalo syttyy n. 15tkm vaihdon jälkeen. Tietysti tyhmähän noudattaa tuota 30tkm öljynvaihtoväliä, mutta kuitenkin syö siis öljyä hieman. Muuten ollut täysin moitteeton.
-07 skoda octavia farkku mallissa syttyi moottorivika- ja luistoestojärjestelmän valot palamaan ja P0304 vikakoodi herjaa luettaessa. Eli 4-sylinterin sytytyskatkoksia. Huollossa vaihdettu tulpan O-rengas ja kaikki tulpat, toimi hetken mutta nyt taas vika päällä. Seuraavanan johtosarjaa vaihtoon.. Onko kokemuksia?
Auto: Skoda Octavia 1.6 FSI Ambiente HB -05 Positiivista: Ei mitään ongelmaa kun vauhti on alle 70km/h Ongelma #1: Kun vauhti ylittää tuon ~70km/h, alkaa se tasaisella kaasulla nykimään voimakkaasti. Loppuu kun päästää kaasusta kokonaan irti tai laittaa sen pohjaan. Ongelma #2: Auto ei kulje juurikaan yli 120km/h, ellei ole alamäkeä. Ongelma #3: Auton vauhti hyytyy moottoriellä ajaessa loivassakin ylämäessä vaikka kaasu olisi pohjassa ja vaihde nelosella tai vitosella.
Eero Sirkiällä olisähköongelmia vasemman etuoven kanssa ! Löytyiköhän siihen ratkaisua ?
Skoda octavia 2014 2.0 td. autom. Kylmänä ei syty hehkuvaloa eikä auto starttaa. vaihdettu starttinappi. Vikaa etsitään. Lämpimänä auto pelaa moitteettomasti. Missähän lie vika?
1.2 TSI 2012 90tkm. Molemmat käsijarruvaijerit jatkuvasti vsrsinkin pakkasella jumissa (ei palauta). Samaa ongelmaa lievästi myös kesällä. Onko 'normaalia' kulumista/likaantumista vai valmistusvika vaijerin sisärakenteessa? Suojakumit/vaijerien kuoret ehjät.
Octavia combi 2,0 TDI dsg vm. 2008 Kone kilahti 275 tkm kohdalla. Venttiilinnostajat väsähtivät ja samalla sai vaihtaa nokka-akselin (ja kun nyt puuhaan ryhdyttiin, vaihdettiin jakohihna ja vesipumppu samalla). Korjaamon mukaan ei ole ensimmäinen volkkarin dieselmoottori, jolle on näin käynyt. Muita vikoja tähän mennessä ollut käsijarruvaijerin jumittuminen pakkasilla, penkin sähköjen sekoaminen, lisäjarruvalon pimeneminen ja ahtoputken sananmukainen leviäminen. Kaikki nämä 250 tkm jälkeen. Muuten on päästy kuluvilla osilla, että enpä tiedä, onko tämä hyvä vai huono.
Mulla vm 2002 Skoda octavia ajettu 250000 km. Se Ei mennyt vuosikatsastuksesta läpi - katsastusmies kertoi että moottoripuolen järjestelmiin ei saatu mitään yhteyttä vaikka 2 eri mittalaitteella kokeilvatkin. Eli OBD-mittausta ei voitu tehdä. Mistä tuo vika voi johtua ? Katsastusmies ei osannut/halunnut kertoa mistä vikaa lähtisin etsimään? Sulakkeet ??? - jos niin missä... akun viereiset sulakkeet/releet vai sisällä olevat? ?? Vai johtuuko aivan jostain muusta - antureista ? (Mikään merkkivalo ei ole palanut). 4 vuotta sitten vaihdettiin antureita.. en jaksa muistaa mitä, mutta sen takia vaihdettiin kun moottorin merkkivalo paloi eikä vikakoodia löytynyt. Apu tulisi nyt tarpeeseen - Kiitos
Skoda Octavia -12, 1.2 Tsi, ajettu 109tkm. Tänään tein äkkijarrutuksen, jonka jälkeen syttyi tauluun rengaspainevalo, esp, ecp ja pakokaasuvaroitusvalo. Käytin pajalla, missä tietokone näytti että 3.pytty olis poissa pelistä. Yksi tulpista oli myös hyvin musta. Korjaaja vaihtoi tulpat, mutta ainoastaan pakokaasuvaroitusvalo sammui. Auto nykii, ei ota kierroksia ja kulkee n.60km/h. Mikähän vikana?
Hei. Kyseessä scoda octavia -04 2l benzin. Välillä lähtee käyntiin, välillä ei, joskus joutuu starttailemaan vartinkin ennenkuin lähtee käymään. Vikakoodit herjaa suutin vikaa "sylinteri 1, 2 ,3 ,4 suuttimen virtapiiri alhainen" eli maadoitusta meinaa. Mistähän vikaa lähtisi etsimään. Voiko tuo aiemmin mainittu moottorin lämpötila anturi vaikuttaa suuttimiin?
Minulla on Nissan ja hyvin toiminut, mutta tekis mieli vaihtaa ja yksi vaihtoehto minulla on Skoda Octavia, että kannattaako edes ajatella kun lukee kuinka sähköpuoli heikko ym? Taitaa kohta Opel olla parempi hankinta?!
Skoda octavia 2010 sammutettaessa kuuluu jälkihurinaa. Mistä voisi johtua?
2008 RS TDI CR, aj. 186tkm Mystinen käynnistysongelma. Kylmänä lähtee moitteettomasti käyntiin. Nyt pari kertaa pysähdytty ja poistuttu autosta n. 5-10 minuutiksi. Lähtiessä uudelleen kaikki valot etc. syttyy ja sammuu normaalisti mutta startatessa ei tapahdukaan mitään. Näin jonkin aikaa, mitään vikakoodia ei näytä. Sitten vain ilmeisesti jonkun hetken oltuaan, lähteekin käymään ihan normaalisti. Akku ja laturi ovat ok. Mistä tässä voisi lähteä liikkeelle?
Mulla on skoda Octavia 1.6 tosi.Vm 2014 ja ajettu 85000 km.Jäähdytysneste katoaa jonnekin ei kuitenkaan näy mitään ulkoisia vuotoja. Nestettä täytyy lisätä noin 200 km välein. Onko vika tuttu jollekin ?
Raine Klippi. Egr paskana
Skoda Octavia rs 2006 testeri näyttää että ykkös sylinterissä sähkökatkoksia, vaihdettu sytytystulpat,puola, suutin ja jotain anturoita ei auta herjaa edelleen onko kellään sattunut vastaavaa vikaa.kiitos
"Octavia 1.6 tosi.Vm 2014 ja ajettu 85000 km.Jäähdytysneste katoaa" vaihtoehto 1: sisemmässä jäähdyttimessä (lähempänä moottoria on moottorin jäähdytin) on hivenmurtuma jolloin kun tuulettimet pauhaa se jäähdytinneste katoaa. Pitäisi näkyä moottorin etupinnassa valkoista. Vaihtoehto 2: letkuliitos jostakin vuotaa. Aja motarilla moottöri lämpimäksi ja pysähdy johonkin hyvän taskulampun kanssa katsomaan että mistä vuotaa. Jäähdytysneste on violettiä VW alkuperäisenä ja pinkkiä jos aftermarket kamaa. Sormissa tuntuu erikoisen liukkalta jos on jäähdytysneste. Vaihtoehto 3: jäähdytinnesteen korkissa vikaa ja paineet häviää jolloin höyrystyy korkin välistä. Vaihtoehto 4: kun auton moorttori on SAMMUNUT ota öljyn täyttökorkki pois. työnnä sormi korkin reiästä sisään ja yritä kaivaa sieltä öljyä moottorin yläpinnasta. Jos on "vaaleata vaahtoa" niin sitten jäähdytysneste valuu tiivisteen läpi moottorin öljytilaan.
"Skoda Octavia rs 2006 testeri näyttää että ykkös sylinterissä sähkökatkoksia," Tarkista moottorin maadoitusjohto joka tulee akulta runkoon. Se voi olla poikki jolloin tulee kummallisia sähkövikoja.
Skoda Octavia , v.2010, automaatti, viimetalven pakkasilla, ulkoa lähdettäessä, vaihteet jumissa. Pakki sekä puolet ”eteenvaihteista” poissa pelistä. Meille uusi auto, vikaa ei huollossa tunneta. Onko porukoilla neuvoa ko. harmitukseen. Ees pientä toivoo ennen pakkasia ?
Joku kysyi jälkihurinasta. Mulla on Octavia diesel ja jälkihurinaa kuuluu. Rinta-Joupin huolto sanoi johtuvan siitä kun auto polttaa suodattimesta hiukasia. Skodasta on aljanut kuulua ääntä wow- wow-wow. Onko se sitä vauhtipyörän ääntä? Vai mitä se on?
skoda 2000 mallinen 19td luultavasti ajonesto temppuilee toisinaan käy muutaman sekunnin ja samuu ja mootorin vikavalo palaa kun käytää avaimia pois niin lähtee käyntiin nyt tekee sitä melko useasti onko kokemuksia selasesta poksista jota kauppaavat hinta 50e millä ohitaa ajoneston vai mahtaako vika olla jossain muualla https://www.ikatech.fi/tuotteet.html?id=12/101