Subaru Forester
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Takaakselisto (2009) AKatsastus
- Iskunvaimennus (2006, 2005) AKatsastus
- Pakokaasupäästöt (2005) AKatsastus
- 20022004 ei AKatsastuksen tilastossa
- Joitakin alustan ruostevaurioita vanhimmissa yksilöissä TÜV
- Kokonaisuutena vähävikainen auto GTÜ, DEKRA, TÜV
- Pakoputkiston ruostevikoja vanhimmissa yksilöissä, osittain kolhuista johtuen (maastokäyttö) GTÜ
- Uudemmassa mallissa kuluneita jarrulevyjä TÜV
- Uudemmassa mallissa vuotoja polttonestejärjestelmässä TÜV
- Kuskin huolimattomuudesta johtuvia vikoja: valovikoja ja kuluneita renkaita GTÜ
- Pyörien asentokulmat pielessä GTÜ
- Kallistuksenvaimentimen laakerit haperot GTÜ
Takaisinkutsuja
- Vakionopeudensäätimillä varustetuissa malleissa kaasuvaijeri voi juuttua valmistusvirheen vuoksi ja kaasu jäädä päälle, jolloin moottori ryntää KBA 2008
Tielle pysäyttäviä vikoja ADAC
- Yksittäistapauksina muutamia tyhjäksi purkautuneita akkuja
- Muutamia kytkimen kulumisvikoja
- Sisävalon katkaisin oikuttelee
- Muutamia moottorivaurioita vanhimmissa yksilöissä
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Kaikkiaan ainoastaan neljä vikailmoitusta eri vioista ADAC
- SG:
- Tyyppivikoja ei ilmoitettu, Forester on käyttövarma ja luja auto, jota on jatkuvasti kehitetty Autobild
- SH:
- Ei tyyppivikoja, paitsi kaasukäyttöiset, joissa venttiilien ohjaimet kovettuvat
Forester 2006, 2 litrainen vapaastihengittävä ajettu 100 000km. Vikakoodi P2441, pakokaasun lisäilma-anturi, toistuva vika. Vakionopeudensäädin lakkaa toimimasta. Korjattu yli 1000€:lla, vika ei ole poistunut. Ei haittaa auton käyttöä ja vikakoodin voi lukea ja kuitata pois helposti. Vika näyttää kansainvälisissä nettikeskusteluissa olevan yleisesti tunnettu.
Vakionopeussäädin jatkuvasti pois toiminnasta.Vikakoodi tulee toisio-ilma venttiilestä.
Tapahtunut muutaman kerran. SubForester 2005. 15...20 pakkasta. Seisonta ajon jälkeen pari tuntia - ei käynnisty vaikka startti pyörittää ja akku ok. Käynnistynyt sitten puolen tunnin kuluttua normaalisti. Merkkikorjaamolta syntyy vikakoodinlukulasku - mitään vikaa ei näkynyt eikä löytynyt.
Subaru Forester 2006 Jos painat kaasua käynnistäessäsi autoa ? EI melkoisella varmuudella käynnisty,joten älä koske kaasuun kun starttaat!
Etuhappianturin vaihto 5v/60th km jälkeen Vm2010.2 kk käytön jälkeen tuli vikakoodi uudelleen kojelautaan,huomenna pajalle meno.Saa nähä mitä nyt?
Forester 2013 2x... Hankin auton 3 kk sitten tunnetusta autoliikkeestä. Mutta... ...auto tuntuu heikolta alhaisella kierroksella (1000 - 1800 rpm), esim. ei loivinkaan mäki joudun laitamaan 1-vaihde , että auto lähde liikkeelle, vaikka onkin 10-15km/h alkuvauhti. 2-vaihde ei vetää auton liikkeelle. Ennen kuin ostin auton, huolto teki öljyvaihto etu- ja takavaihdelatikolla. Ei ole erikoinen syy kuulemma mukaan : ihan normaali????????????? Onk's kellään kokemusta vastaavasta?
Mulla Subaru - 09 Boxer diesel kilahti kiinni 170 tm .kuulin vaihtomoottorin myyjältä siinä olevan kampialselin laakereissä valmistusvika. Korjattu puolimoottori 6900 e ja työ 1500 . Pääsin kuulemma harvinaisen pitkälle. Huonoa tuuria kun maatila auto Nissan sama juttu 90 tm.
Subaru Forester 2014 2 l ahtamaton. Alkuperäinen akku tyhjeni itsestään jo yhdellä pa. lämmityksellä, vaihdettiin takuuseen exit akku nyt akku tyhjenee auton seistessä n. 1 viikon. Vikaa ei huollossa löydetty, sanovat että ylläpito virtaa tarvitaan nykyautoissa paljon ja pitäisi ajaa päivittäin.
takaiskunvaimentimet, on tasonsäätö . mistä löytyy ? mikä olisi paras ratkaisu ? Mikkelistä ei tunnu löytyvän tietoa.
Saako foresterista 2012 peittää etumaskia n.-10asteesta ylöspäin? Lämpiääkö kone liikaa?
Minulla on 2006 2.5 Turbo Forester n 250tkm ajettu ja viime talven pakkasilla tein ylämaskiin peiton ja koneen lämpiämisnopeus hieman parani. Alamaskistahan se saa riittävästi ilmaa. Polttoainemittarin kanssa pitää olla tarkkana, Varoitusvalon sytyttyä sillä ei pääse kun 10 kilometriä ja siinäkin kone alkaa pudottamaan tehoja jo ennen pysähtymistä. Minullakin oli "valovika", joka pudotti cruisen pois päältä ja sytytti moottorinohjausvalon ym. Riihimäellä Sorsalla se pari kertaa poistettiin, mutta sitten Markku suositteli lisäilmapumpun poistoa, koska se aiheuttaa häiriön 1 kattiin, jolloin valot syttyy. Työ tehtiin Harisella Valkeakoskella ja on Riihimäelläkin Chip Tuning Finland, joka pystynee homman tekemään. Samalla säädettiin vikavalon ohjearvoja laajemmalle eikä ole sen jälkeen syttynyt. Bensankulutus ei toimesta ainakaan pienetynyt, mutta tehot säilyivät entisellään. Minäkin kaipaan tietoa tasonsäätötakaiskareista, kun alkuperäiset maksaa yli 300/kpl eikä ainakaan Hämeenlinnan tarvikekaupat tunne koko osaa.
2 lohko halki mutkarauta poikki ensimmäisellä 207000km,toisella motilla 252000 km liian löysä lohko haluaa pukit sen jälkeen kampiakseli poikki
Ne Foresterin kalliit tasosäätyvät iskarit voi korvata ihan normi iskareilla ja tavan jousilla. Suomen Subaru Clubin keskustelupalstalta selviää sopivat iskarit ja jousia valmistava firma. Jouset pitää vaihtaa myös koska muuten perä jää laahaamaan ja auto on kamala ajaa.
ostin foresterin bens. aut. 2006 lokakuu-2018..! vasemman puolen ajovalo näyttää paljon korkeammalle kuin oikeanpuoleinen,säätö kyllä toimii mutta näyttäisi että koko umpio liikaa ylhäällä(kovasti huurteessa kaiken lisäksi)onko hankala kääntää umpiota alas..? vai pitäiskö ostaa koko umpio uusi...verkkokaupasta löytyy useita merkkejä alk. 140e(sis.säätömoottorin) huomasin luettuani kirjoituksia että cruiser tipahti pois ja alkoi vilkkumaan ja moottori valo syttyi... ystäväni korjaamolla kehoitti ostamaan uuden akun(nippa,nappa 12v jännite)koska alijännitteestä johtuen järjestelmä pudottaa automaattisesti ensimmäisenä ei turvallisuuteen liittyviä varusteita pois.uusin akun ja ei ongelmia sen jälkeen