Suzuki SX4
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Ei mitään selkeää vikakohdetta 2008 eikä 2007malleissa AKatsastus
- Käyttöjarrujen keskinkertainen teho, jarrupalojen ja levyjen kuluminen on pettymys näin uudessa mallissa TÜV, GTÜ
- Etuakseliston pyöräntuennan tukivarsien kumilaakerit haperot GTÜ
- Ei DEKRAraportissa
Takaisinkutsuja
- Pysäköintijarru voi lakata toimimasta, koska pysäköintijarrun vaijeri voi irrota VOSA 2007
- Mahdollinen katalysaattorivika, kenno voi irrota kuoren sisällä, mikä aiheuttaa kolinaa ja haitallisten pakokaasupäästöjen kasvua ADAC 2008
- Ulkopeilien kiinnitysruuvit voivat löystyä, peili värähtelee ADAC 2011
Tielle pysäyttäviä vikoja ADAC
- Ei tiepalveluraportissa
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Kaksi vikailmoitusta; molemmissa kytkinvika ADAC
- Dieselin hiukkassuodatin tukkeutuu helposti lyhyitä matkoja ajettaessa. Se pitää puhdistuttaa korjaamossa Autobild
- Nelivetomalleissa muutamia kytkinvikoja Autobild
- Kaikkiaan hyvin vähän vikailmoituksia Autobild
- Suurin valituksen aihe on CDsoitin, joka ei hyväksy itse poltettuja CDlevyjä Autobild
Takapyörän laakerit nelivetomalleissa yleinen vikakohde
Sx4 takapyörän laakereiden lisäksi, ohjausvaihde, laturi, takaiskarit, perävaihteen stefat(pakkanen), ilmastoinnin lauhdutin kenno.
Juuri oli toinen ma. katsastus, ja takapyörän laakeri välyksellinen, uusittava, vm 2010 SX4 etuveto
Takapyörän laakerit 90 tkm, takaperän vetareiden stefat 130 tkm. Radio menee päälle itsestään.
Etupyöränlaakeri 120tkm ja takapyöränlaakeri 183tkm vm2009
Minulla sx4 v2010 pitää kauheaa hurinaa ajattaessa 80. Olen vaihdattanut toisen etulaakerin ja toisen takalaakerin ja silti jatkaa hurinaa joka ottaa pattiin. Onkohan muutitkin laakerit sökönä vai mikä mahtaa olla vikana?
Manu Minulla on SX4 vm.2013 .Autolla on ajettu 31000 km.Viime talvena tuntui autossa omituinen haju.Tänä syksynä autolla ei nähnyt ajaa,koska lasit huurtuivat .Lämmituslaitteen kenno vuoti nesteet ulos.Onkohan lämmityslaitteen kennon käyttöikä neljä vuotta?
Pensaluukun avausvaieri poikki. Asennettu niin että hankaa käyttövivun metalliosaa.Uusi jäi nyt samallatavalla. Kestää ehkä uudet 5v.
Suzuki SX4 neliveto vm.2012. Takapyörän laakeri vaihdettu alle 80 t ajettuna. Etujousi poikki, vaihdettu alle 90 t ajettuna. Lämmityslaite ei toimi kuskin puolella, ilmeisesti kenno tukossa? Auto kuluttaa huomattavasti enemmän kuin luvattu esitteissä.
2013 4x4 malli 94000km ajettu 1. Juuri 94000 mittarissa ja oikesta etujousesta napsahti n 5cm pätkä poikki aivan päästä, juuri jousilautasen(?) päältä (onneksi pätkä tippui parkkipaikalle niin huomasi). 2. Lasien paha huurtuminen (varsinkin kylmällä) / tuoksut tai vähemmän raikas ilma saattaa johtua sisäilmasuodattimen ongelmista... Kaksi kertaa ollut hiirenpesä sen suodatin elementin päällä! Sinne pääsee käsiksi helposti hansikaslokeron läpi, jos on vähänkin viitseliäs. Youtubesta löytyi: "How to Replace Cabin Air Filter Suzuki SX4". Ainakin 2013 mallissa aika sama, mutta suodattimen kansi on erillinen (musta suorakulmainen). Laita sisäilmankierto nappulasta päälle niin se 'räppänä' jää auki asentoon, ja näät suoraan suodattimen päälle. Jostain on turhan hyvä kulkureitti auton ilmastoinnin sisälle, toisella kertaa oli melkoinen tukku tammenlehtiä ym. tukkeena. 3. Kytkimiä mennyt muutama mutta ehkäpä vika on enemmän erään seniori käyttäjän kuin niinkään kytkimen...
SX4 XCROSS 2013 sytytteli kaiken maailman varoitusvaloja säännöllisen epäsäännöllisesti ihan kuin naapurin sitikka. Laakkosella kävi monta kertaa. Tietokoneilmoitukset kaikille täyttä hebreaa. Kun tuota oli lähes 3v kärsitty ja auto maannut huolloissa lähes 2 viikkoa, niin keksivät kytkeä yleismittarin, jolloin heti löytyti väärin päin kytketty ja ylimääräisellä prikalla paikalleen passattu vaihteen asennon ilmaisin. Siis 3 v kiusaa.Muuten skulaa, mutta takapää jysähtelee pienissäkin töyssyissä.
Takapyörän laakerit vaihdettu 65000km itse kun merkkihuollossa (60000km) ei löydetty vaikka mainitsin. Siinä meni sitten takajarrutkin piloille kun laakerit loppu. Etujousia mennyt kolme poikki. Yksi kävelyvauhdissa. Ilmeisesti sepelin pala menee jousen alle ja katkaisee 10cm alapäästä (Arvelu). 130 000km ajettu ja tarvikeosilla ITSE korjattu. Paranee vanhetessaan kuin viini. 2012 tammikuussa käyttöönotettu.
Eka susu malli 09 kytkin remontti 60 tkm. Toka susu malli 13, ei mitään vikoja km nyt 70100.