Toyota Auris
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Pakokaasupäästöt (2008) AKatsastus
- Jarrulevyt kuluneet, etujarrujen teho heikko TÜV
- Yleensä vain käyttäjän huolimattomuudesta johtuneita vikoja; kuluneet renkaat, kolhiintuneet kynnyskotelot, palaneet polttimot tai väärin suunnatut ajo ja sumuvalot GTÜ
- Hyvin hoidetut yksilöt todella huolettomia ja vähävikaisia TÜV, GTÜ, DEKRA
Takaisinkutsuja
- Kaasupolkimen mekanismi: Kaasupoljin voi takerrella ja palautua hitaammin vapaaasentoon ja pahimmassa tapauksessa juuttua osakaasuasentoon, autojen kaasupoljin korjataan 2010 Trafi, VOSA
- Kaasupolkimen mahdollinen juuttuminen saattaa aiheuttaa vaarallisen ajotilanteen 2010 ADAC
- Takaakseliston tukivarsi Trafi 2012
- Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin Trafi 2012
Tielle jättäviä vikoja ADAC
- Akkuvikoja epätavallisen usein (kaikki vuosimalllit)
- Ajonestolaite rikki (2007)
- Kosteat sytytystulpat (2010 asti)
- Valonheitin rikki (2009 asti)
- Toisinaan häiriöitä moottorinohjauksessa (2008 asti)
- Polttoaineputkissa vuotoja (2009 asti)
- Sisävalon katkaisin rikki (2009 asti)
- Sähkötoiminen ohjaustehostin rikki (2007)
- Hiukkassuodatin tukossa (Diesel 2007)
- Pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmässä karstaa (2007 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Kirskuvat jarrut Autobild, ADAC
- Huterat istuimet Autobild, ADAC
- Puutteellinen maalauksen laatu Autobild
- Valonheittimet vapisevat tai lakkaavat toimimasta Autobild
Miksi Toyota Auriksessa ei voi käyttää käsijarrua talvella? Ei tarvitse olla kuin muutama aste pakkasta, jos erehdyt vetämään käsijarrun se jää päälle,etkä pääse mihinkään.Auto oli huollossa jossa mainitsin asian, sanottiin vaan että ei sille voi mitään, kuumaa vettä vaan pyöriin niin kyllä se sieltä irtoo, mistä sitä kuumaa vettä haet jos olet kaupungilla asioilla. Meillä on ollut monta toyotaa mutta ei tälläistä missä ei voi käyttää käsijarrua talvella.
auris hybrid tourning sport 14 vaihteet ei pysy päällä heitää heti ännälle ei eteen eikä taakse ????????????????????????????????????
Minulla on auris 2008. Olen koko ajan käyttänyt käsijarrua. Joskus pesun jälkeen kyllä jarrut meinaavat jumittaa mutta aina olen päässyt liikkelle. Onko jarruja koskaan putsattu? Kokeilepa joskus kun olet lähellä kotiasi. Jarruttele varovasti käsijarrulla. Kuivattaa levyt. HUOM. Katso kuitenkin, että et aiheuta muille tiellä liikkujille vaaraa etkä muutakan haittaa.
Mulla 07-Auris jonka olen omistanut uudesta asti kohta 9v olen sillä ajellut yhtäkään tielle jättävää vikaa ei ole ollut eikä kyllä muitakaan vikoja lukuunottamatta muutamia polttimon vaihtoja. Käsijarru ei jumita talvella eikä muulloinkaan! Vähän ihmetyttää nämä ADACin tielle jättävät viat esim.—Sisävalon katkaisin rikki (2009 asti)? Olen Toyotilla ajanut yhteensä noin 500Tkm ja yksikään ei ole tielle jättänyt tai kone/vaihteisto ei ole hajonnut! Olen kyllä huollattanut autoni aina merkkiliikkeessä koska hinta ero nyrkkipajoihin verrattuna ei ole iso ja Toyota huollossa varmasti osaavat hommansa!
Hybridin pientä 12 voltin akkua kannattaa ladata vaikka kuukauden välein. Plus-napa löytyy konehuoneesta sulakerasian kannen alta. Suosittelen älylaturia. voi olla että juuri se matala jännite vaikuttaa vaihteisiin?
Auriksen rengasmelu kova. Älkää ottako 17 tuuman vanteita koska niissä joutuu käyttämään 45 sarjan liian matalia kumeja. Tai sitte ajelkaa kesät talvet hiljasilla kitkoilla.
Minulla on v.2009 automaattivaihteinen(Multi-Mode), ajettu 78 tkm. Vaihteistosta tai moottorista tai jostain muualta kuuluu jonkinlaista naputusta/lapatusta, alkaa n. 55-60 nopeudessa, pahimmillaan n 70 nopeudessa, sen jälkeen alkaa rengasmelu haitata. Onko kellään ollut vastaavanlaista ongelmaa? Renkaat ja vanteet on tutkittu ja todettu olevan ok. Mistähän lienee kyse, kun ei merkkiliikekään tunnu saavan selkoa mistä ongelma juontaa.
Auris -14 mankka hakee käynnistäessä USB:a vaikka tikku ei olisikaan paikalla. Aina pitää erikseen hakea cd jos cd pesässä ja sitä kuuntelet, sama radiolla, muuten näytössä vain lukee USB ja ympyrä pyörii. Kokoajan kuuluu musiikki tai puhe normaalisti. Tähän mennessä ei oo saatu korjattua huollossa vaikka on päivitetty ja mankka vaihettu.
Auris 2010 ollut ajossa reilun vuoden. Vararengaskoteloon tullut vettä sateilla. Nyt selvisi, että takavalon tiiviste vuotaa ainakin kuljettajan puolelta.
Mulla on -07 Vesipumpun laakeri ja hihna meni 120 th tyyppivika voi mennä jo 50 th Auriksen toinen tyyppivika on levyjarrut jos et avaa jarruja kolme neljä kertaa vuodessa jää jarrut laahaamaan tai jarrut ota kiinni ollenkaan. No itse teen jarrujen herkistelyn ...helppo homma. Yksi tyyppivika on koiranluut ....nykyään pitää vaihtaa joka toinen vuosi. Varaosat ihan sekundaa Oikean taka ajovalo poltin on usein kosketus häiriötä ...kanta vaihtoon Maali pinnasta voisi sanoa että ...heikkoa tasoa...
Itselläni on Auris v.2011 malli ja käytän käsijarrua kesät talvet , ei mitään ongelmaa. Eikä muutenkaan ole ollut vikoja.Olen tehnyt normaalit huollot ja hyvin pelittää.
Auris hybrid 2009 ei startaa???? Miksi ????
Mulla ollut uudesta asti auris 1.4 diesel vm-08,tehty vain huollot ja renkaiden vaihtoja ajettu 186000 km. Ei ole koskaan jättänyt tielle,ajettu pätkä ja matka-ajoa kyllä saa etsiä varmempaa kulkinetta. Rengasmelu on aika kova mutta laittaa rammaria suuremalle niin pärjää. Talvella jarrut jäätyy joskus mutta rengasraudalla irrottelen vanteen välistä.
Itselläni 2013 Auris farkku hybridi. Mitään yllä kuvatun kaltaisia vikoja ei ole ollut. Toisen avaimen äly meni hiljattain ja sekin meni takuuseen. Rengasmelu on niin kova, että seuraavaan otan lisä-äänieristykset. Tuntuu, että nykyautoissa on kauttaaltaan kova rengasmelu, mutta muuten hiljaisessa hybridissä se vielä korostuu.
Itsellä 2016 Auris farkkuhybrid ja ainoa vika tähän mennessä on kova rengasmelu. Siihen ei meinaa tottua.
Vaimolla 2008 vm Auris, jonka voimansiirto pitää pakkasella peruuttaessa hiivatinmoista narinaa. Ei ole huollossa vikaa löytynyt...
Äidillä 2008 vuoden Auris ja laitimmainen Toyota. Multimode on pettänyt ja alle 150tkm kuuluu sellanen sivuääni koneesta että pitäs viedä hinurilla korjaamoon
Minulla Auris 2013 farkku automaatti. Kaikinpuolin mukava muuten mutta pakoputken äänet ihme hörinää, on kuin putki olisi puhki!
2007Auris km 136 000. Jarruissa koko ajan vikaa.Levyt vaihdettu 20000,44000,80000,120000 ja viimeksi 135000 . Muut tehty valmistajan pajoissa, viimeinen pikkupajassa . Oli muuten yli puolet hintaeroa. Joka huollossa pitäisi vaihtaa levyt Toyotan miesten mukaan. Muuten toiminut .
Vaimollani on Toyota Auris 1.4 Diesel. Moottorin johtosarja oli rikki Pari kaapelia tavannut pakosarjaan, jolloin antoi oikosulkua ja poltti diesel jakotukin paine anturin. Myös Tuirbo anturi oli mennyt rikki. Turbo anturin sai Boschin kautta puoleen hintaa, mutta paineanturi piti ostaa Toyotalta. Vaikka boschin osanumero oli tiedossa, ei bosch toimita osaa kuin autoliikkeelle. Osat ostoon ja johtosarja kuntoon. Nyt toimii kuin enkali. Toinen takaisku tuli takajarrusylinterin sylinteri tiivisteen kanssa. Osaa ei ole edes Toyotan sylinterin korjaussarjassa. AUTODOC sivustolta se löytyy kokonaiseen 5 euron hintaan.
Luotettavuus Toyota Aurikseen on minulla mennyt, kun se ei käynnisty aina silloin tällöin, kun olen pysähtynyt liikennevaloihin ja muutaman kerran omalle pihalle ja viimeksi lossille. Paikallinen Toyotahuolto, Testipiste, ei löydä mitään vikaa, Pitäisi kuulemma jättää se heille, että se häiriö tulisi siellä. Se voisi joutua olemaan siellä vaikka muutamia viikkoja, ennenkuin se vika taas tulisi. Sijaisauto maksaa 30€/ päivä, joten siitä tulisi minulle melkoinen lasku! Mielstäni tämä on kokonaan Toyotan laskuun tehtävä korjaus.
Auris TS Hybrid, vm 2014. Ajettu hieman vajaa 100 tkm. Ainut vika tähän mennessä sivupeilin hienoinen narina kun peilin kääntyessä parkkiasentoon ovia lukittaessa. Peili korjattiin ( ilmeisesti vaihdettiin) takuuseen. Muuten viatonta ja edullista sekä mukavaa menoa.
2010 vm 1. 4d4 auriksia on (vielä) 2 kpl. ensimmäinen vaihdelaatikko 130 tkm 4 syncro- korjattiin..pari viikkoo, meni 2:n syncro.. vaihdettiin laatikko. Toinen 165tkm 6:n syncro.. etsinpä vaihdelaatikkoo, ei meinaa löytyä mitään kun tojotan vaihdelaatikot on niiiiin kestäviä että kysytyin osa purkaamolla.. tojota ei ota vastuuta enkä etes ennnää kysele..
Minulla 2013 Auris, mistä voi johtua, että ajovalot todella huonot. Valot näyttää himmeiltä verrattuna muihin autoihin. Pimeällä, märällä tiellä näkyvyys nolla. Autocenterin mukaan valot kunnossa. Autolla ajettu 70000 kilometriä
Auris 2013,suositellaanko ylläpitolaturia,kun talvella ajo on vähäistä?
Auris d4d 2.2 diesel 2008. Vetarit pitää aivan karmeaa rutinaa käännyttäessä pakkasella. Eivät tosin ole hajonneet, ehkä siksi että tietoisesti tulee varottua ettei vedättele keskellä mutkaa. Tämä on tyyppivika toyota huollon mukaan, en tiedä mihin vuosimalliin asti vaivaa. Jarruja saa myös olla remppaamassa melko usein, viimeksi uusittiin myös jarrusatulat taakse. Tämä tosin kun edellinen paja oli jättänyt jonkun tiivisteen asentamati ja vettä pääsi sisään.
-15 Auris 1,2t -32tkm Kaikinpuolin luotettava perus toyota. Myös tässä erikoisen "höröttävä" tyhjäkäynti, kuulostaa niin kuin olisi vähän väljää pakoputkessa.. :) Ollessa seisontajarrulla vaihteiston kohdalta pohjasta ääntää korostuneesti, resonoi ja häviää kierroksia nostamalla, mutta palaa laskiessa, tämän aion tutkituttaa merkkihuollossa.
2011 Auris Hybrid, n. 62000 km Kaikki toimii kuten pitääkin. Luotettava hybridi. Kiva säikytellä hiljaisella autolla ihmisiä parkkipaikoilla ja -halleissa :) Tänä keväänä huollatin ensimmäistä kertaa ilmastoinnin, koska kompressori piti kummallista ääntä. Ääni katosi huollon jälkeen ja ilmastoiti toimii. Ei maailman hiljaisin rengasmelu. Melu johtuu osalta 215/45/17 -sarjan renkaista. Mutta rengasäänet eivät häiritse menoa.
"Ollessa seisontajarrulla vaihteiston kohdalta pohjasta ääntää korostuneesti, resonoi ja häviää kierroksia nostamalla, mutta palaa laskiessa, tämän aion tutkituttaa merkkihuollossa." Tähän olisi kiva kuulla löytyikö mitään? Minulla 1.2T farkku vm. 2016 ja 47 tkm, ajossa kuuluu silloin tällöin tietyillä kierroksillä hetken aikaa metallista särinää, vähän niinkuin joku pelti resonoisi. Takuuta vielä jäljellä, joten pitänee käydä Toyotalla kun saan auton Suomen rekisteriin (hain sen eilen Ruotsista).
Mulla Auris 1.6 farkku -15. Nyt mittarissa 76000km. Ei mitään ongelmia, huollot vain öljyt , suodatin ja raikkari. Pikkupajalla huollon hinta 120€. Ei tarvitse öljytikkuun koskea 15000km aikana , ei kuluta. Rengasmelusta pääsin eroon kitkarenkaiden kesäkäytöstä. Talvella nastat rapisee. Valot aivan surkeat, uutena hyvät ja nyt märällä asfaltilla valojen päällä oloa ei valaistulla kadulla huomaa kuin liikennemerkeistä. Kaukovalot näyttää vain kapean kiilan. Harkitsen syksyn pimeisiin polttimoiden uusimista, kalliit. T. Että näin
Voisiko joku neuvoa lisäkaukovalolle tulevan herätevirran ulos otosta. Aikomus olisi johdon pää lampun kannalle mutta hir 2 polttimo on yksilankainen, muuttuuko langan paikka polttimon sisällä vai kääntyykö heijastin kaukkvaloille siirryttäessä. Kaukovaloissa ei ole mitään sivulle näyttävää aluetta ja ajattelin led-patteria rekkarin päälle. Lähivalojen heikkouteen ei kai ole lääkettä kuin vaihtaa polttimot uusiin ja sumarien käytöstä saa vain sakot, hyötyä niistä ei ole.
Auris 1.2T 2015 ja oon ajanut 35000km. 1 istuimessa oleva anturi vaihdettu takuuna, huuteli, että kaikki 5 turvavyötä pantava kiinni, vaikka yksin ajoin. Ei muita vikoja. Omistajan käsikirja on heikko yleismalli, joka sanoo aina "joissakin malleissa". Minua ei kiinnosta joissakin malleissa vaan omassa mallissani. Navigaattorissa vanhat kartat ja päivitys maksaa poskettomia. Maavara, varsinkin keula nykyautomaisesti liian matala Suomen surkeasti hoidetuille kaduillekin saati sitten mökkiteille.
Ainut "vika" minkä olen pannut merkille 17" vanteilla ja 45 matalaprofiilirenkailla on ärsyttävä viheltävä tiemelu, joka mitä ilmeisimmin tulee Dunlop Sport renkaista. Tulis äkkiä talvi niin sais kitkat alle ja vaimeammat sivuäänet ajettaessa. Todella ärsyttävä tuo kesärenkaiden melu!
Uusi 2018 mallin Auris Touring Sport nyt 2500 km. Kesärenkaat alla . Auto pompottaa ja ratti täristää,kuin olis umpikumit. Pakkasaamuna lähtiessäni renkaat tunttuivat vielä pahemmilta. Ottaa kaikki tien epätasaisuudet koriin ja penkkiin . Renkaissa pintaheittoa , tarkistettu OK-autossa , muttei renkaat kuulu heidän takuuseen.Huoltoneuvoja ajoi ja totesi auton käyttäytymisen olevan sen ominaisuus. Ottaessani auton käyttöön soitin myyjälle ja kerroin rengasmelusta ja renkaiden olevan kantikkaat.Olen ollut asiasta yhteydessä monta kertaa OK-autoon . Onko muilla ollut vastaavia propleemia ja oletko löytänät asiaan ratkaisua .
"Minulla 1.2T farkku vm. 2016 ja 47 tkm, ajossa kuuluu silloin tällöin tietyillä kierroksillä hetken aikaa metallista särinää, vähän niinkuin joku pelti resonoisi. Takuuta vielä jäljellä, joten pitänee käydä Toyotalla kun saan auton Suomen rekisteriin (hain sen eilen Ruotsista)." Vastaus tähän: autoon vaihdettiin Itiksen Tojotalla vaikka mitä osaa kunnes vika viimein löytyi: yksi turbon lämpösuojapellin kiinnike oli rikki ja se pääsi tietyllä kierrosalueella resonoimaan, ihan niinkuin asiakas alusta asti arveli... Typerä pikkuvika, mutta aiheutti aikas monta turhaa reissua takuuhuoltoon. Nyt ilmeni uusi vika: auto herjaa takapenkin turvavöitä vaikkei siellä istuisi ketään. Voi liittyä takana olevaan turvaistuimeen, sillä vaikuttaisi, että välillä vika poistuu kun takapenkin tyhjentää. Toisaalta sama turvaistuin on nököttänyt siellä jo monta kuukautta, mutta vasta nyt alkoi herjata noita takapenkin turvavöitä. Ihan kuin siellä olisi joku anturi liian herkällä tms.
Itsellä Auris 1.2T Touring vm. 2015. Ajettu 112000. Takuuseen vaihdettu ilmastoinnin puhallin ja ajovalopesurin moottori. Nyt taas pajalla kun mittaristossa palaa kaikki mahdolliset keltaiset varoitusvalot. Aiemmin olen omistanut 4 Toyotaa mutta nyt alkaa usko hiipua laatuun. Ja maavara vetokoukun kanssa on olematon. Otettava huomioon töyssyt kuin urheiluautoissa konsanaan...
Joukolle voin vastata, että minun Auris Hybrid touring sports 16" uusiilla goodyearin kitkoilla hypyttää ja kaikki tienpintojen epätasasuudet tuntee koko ajan joka on tosi ärsyttävää. Kesärenkailla sama juttu. Olen ärsyyntynyt tästä vaivasta. Aivan liian kireä jousitus voipi olla yksi ongelma tässä. Ratti ei oikeastaan täristä, mutta penkissä tuntuu kaikki tärinät tienpinnasta johtuen. Koko auto siis täristää..ja todella tuntuu että renkaat olis vähän kulmikkaat. Ottaa tosiaankin kaikki tien epätasaisuudet koriin ja penkkiin . Autolla ajettu 10000km. Sisäänajettu. Vanhempiin esim avensiksiin ku vertaa niin aivan kuin yö ja päivä. Ajo-ominaisuudet eivät AURIKSESSA ole kohdallaan!
HIR 2 polttimon käyttöikä? Auris farkun mittarissa 84000km ja lahivalot aivan olemattomat merkkivalot märällä asfaltilla ei tietoa onko valot edes päällä, vain liikennemerkeistä heikko vastavalo. Kaukovalot sentään näyttää jotenkin. Onnistuuko lisäkaukovalon releen suöttövirta ottaa kaukovalon johdosta polttimon kannalla vai mistä? Tuleeko lähivalolle vähemmän virtaa kuin kuin kaukovaloille vai mihin perustuu polttimon toimintaperiaate. Kuka tietää?
195 000 km ajettu, isoin korjaus tehty, mihikkäs muuhun kuin taka jarruihin.. Levyt, palat, liukutapit (280€), vasen napa laakeri abs antureineen (300€) oikealta jarrusatula (200€)
Minulla -08 auris, kylmällä peruuttaessa ajattelin olevan voimansiirto mikä pitää kovaa nakutusta, mutta ilmeni että pakoputken kiinnike revennyt ja pakoputki pääsi resonoimaan yhteen tukirautaan.
Takajarrujen jumittuminen johtuu siitä, että takajarrujen sylinterit eivät aktivoidu ollenkaan pehmeissä jarrutuksissa. Varsinkin näin talviaikaan kannattaisi tehdä ns. paniikkijarrutuksia silloin tällöin, jolloin ABS todella tehokkaasti käyttää jarrusylintereitä.Samalla rahalla saa myös talviajoharjoittelua. Tämä pätee kaikkiin automerkkeihin, Siis:Polkekaa nitä jarruja!
"Nyt ilmeni uusi vika: auto herjaa takapenkin turvavöitä vaikkei siellä istuisi ketään. Voi liittyä takana olevaan turvaistuimeen, sillä vaikuttaisi, että välillä vika poistuu kun takapenkin tyhjentää." Vastaus: Itselläni on nyt Toyota Auris 1.2 Turbo, farmari, automaatti, vm. 2015 ja ajettu noin 40 tkm. Ei se tuo turvaistuin ole syynä. Minulla on tuota samaa vikaa - välillä takapenkin haamut hälyttää. Satunnaisia hälytyksiä kuittaan liikuttamalla turvavyön lukkoja edes takaisin. Voihan se hälytys tulla aiheestakin, mutta todennäköisesti se istuin tunnistin on huono... toisaalta kun joskus ne kaikki hälyttää eli onko vika muualla ja sekoittaa CAN väylää. Mutta, Toyota huollossa ei kuulemma näkynyt mitään vikakoodeja. Noh, mikä on vika? Se, että järjestelmä kuvittelee vöiden olevan auki ja hälyttää ei ole varsinaisesti vika, vaan käyttäjän kannalta ikävä toimintahäiriö. Vaatii tutkimista! Nämä nykyajan vehkeet...