Toyota Carina
Moottoriviat
- Sytytysjohdinvikoja.
- Virranjakajan kanteen voi kerääntyä kosteutta, aiheuttaen käyntihäiriöitä.
- Sytytyspuolavikoja. Vika ilmenee esimerkiksi vedon heikkenemisenä kovassa kiihdytyksessä.
- Moottorin ylikuumenemisia.
- Jäähdytysnesteletkuvikoja.
- Jäähdyttimen lamellit syöpyvät.
- Jäähdyttimen puhaltimen lämpökytkin rikki.
- Virtalukko juuttuu.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
- Vaihteistossa kakkosvaihteen ja kolmosvaihteen synkronirenkaat saattavat olla kuluneet.
Jarruviat
- Käsijarrun vaijerit ja takajarrujen sylinterit voivat juuttua.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
- Ohjausakselin nivel voi jumittua.
- Iskunvaimentimet ovat heikkotehoiset enemmän ajetuissa autoissa.
Sekalaiset viat
- Lasinpyyhkimien koneiston nivelet hajoavat. Vivusto menee pois paikoiltaan ja pyyhkimet jäävät lepoasentoon.
- Vilkkuvalojen viiksikatkaisijan vikoja.
- Tuulilasiin syntyy halkeama.
Pakoputkistoviat
- Happianturivikoja.
- Pakoputkiston kannakevikoja.
- Korkeat CO/HCpäästöt (hiilimonoksidi/hiilivety).
Ruosteviat
- Ruostuminen näkyy ensin takaluukun alapuolella olevassa pellissä. Tarkasta myös ovien alareunat ja lokasuojat.
- Carinaan tuli ruostumaton pakoputkisto helmikuusta 1992 alkaen.
Toyota Carina2 vm.1988 1.6 litranen.Seisontavalot palaa ja toimii,myös vilkut,ajovalot ei toimi,eikä pitkät.Lampun liittimiin ei voltteja,sulakkeet ehjät.Missä valorele sijaitsee kyseisessä mallissa?
Pakko mulkasta tanne carinoidenkin ns tyyppiviat.... Voi vitalis.... Kukahan molkkiaivo Carinoihin saa muka nuin paljon tyyppivikoja? Paskapuhetta... Itella ny Celica mutta vaimolla Carina 1995 ml 276 000km ja aivan kuin pakasta vedetty.. Itsella ollu Carinoita montakin aiemmin. Joista esim 1996 mallisella 2.0 Gli Carinalla oli ajettu yli 500 000 km ennen ku myin pois. Ja toimi edelleenkin moitteetta.. Ja en muissakaan Carinoissa tuommosia vikoja ole havainnu... Toki nekin alkaa nyt jo vanheta ku oliko 1997 viimiset ennen ku tuotanto loppu Mutta jos jollain esim nyt ilmenee mainittuja vikoja ni ei ne mitaan tyyppivikoja ole....... Jos auto on jo 20 vuotta vanha ja km takana puoli miljoonaa... Se vaan on aivan raaka fakta etta Toyotat ovat maailman varmatoimisimpia autoja.... Toki niidenkin laatu menee pohjamutiin jos niihin tungetaan jotain BMW n paskamotteja ym....
Ollut kaksi vuoden 1996 Carinaa. Kummassakin on ollut tyyppiominaisuutena jostain pakoputken tai moottorin tienoilta tullut helinä tietyillä kierroksilla. Mutta kun helinä oli jo kahdeksan vuotta vanhassa Carinassa eikä se lisääntynyt vuosien mittaan, en viitsinyt tehdä sille mitään. Kummassakin täytynyt myös tehdä pieni lukkoremontti, kun avaimella ei saanut enää ovea auki. En muista enää, sarjoitettiinko lukko uudestaan avaimen mukaan vai tilattiinko uusi, alkuperäinen avain. Tässä ne varsinaiset viat sitten ovatkin olleet. Kilometrejä näillä on tosin ollut vain 105-210000.
Juu. Muutama sananen vaimon e Carinasta. Oston jalkeen ajettu jotain 33 000km ja katsastettukin 2 kertaa tuona aikana. Vikoja ollu 1 reika piti paikata leimalle ja kerran etujarrusatula purettu ja putsattu ku jatti jarrua paalle. seka apulaitehihnat vaihdettua samaan aikaan ku jakohihna. Siinapa ne.. Eli nyt auto 23 vuotta vanha ja km takana 309 000km. Auton arvosanaksi 10-...
Juu. Muutama sananen vaimon e Carinasta. Oston jalkeen ajettu jotain 33 000km ja katsastettukin 2 kertaa tuona aikana. Vikoja ollu 1 reika piti paikata leimalle ja kerran etujarrusatula purettu ja putsattu ku jatti jarrua paalle. seka apulaitehihnat vaihdettua samaan aikaan ku jakohihna. Siinapa ne.. Eli nyt auto 23 vuotta vanha ja km takana 309 000km. Auton arvosanaksi 10-...
Minulla on kokemusta kolmesta Carina ll:sta ja nyt on menossa toinen Carina e 2.0 GLI. Carinaa parempaa autoa luotettavuuden osalta en osaa kuvitella. Kuluvia osia uusimalla ja öljyjä vaihtamalla on autot olleen kunnossa. Missään Carinassa ei ole ongelmia ollut ja kaikki olen myynyt eteenpäin yli 300000 km:n jälkeen. Kilpaillen ovat ostajat halunneet ko. autot ostaa mitä olen myynyt. Joten haluttu auto on paljon ajettunakin. Nyt alla -97 2.0 GLI 237000 km, jolla taas ajelen ainakin 100000 km. Mitä tämän jälkeen kun ehkä Carinaa en enää löydä? Avensikseen en koske.
1993 160 000 ajettu, ruosteeton ja erinomainen. Pirteä kulkemaan, jopa 200 km/t. Ei ilmastointia, rengasmelua, pitäisi vaihtaa uudet renkaat. Kuljettajan oven lukko ja virtalukko avattu, putsattu, öljytty, mutta ei mene avaimella enää lukkoon, saa kuitenkin. Ei paljon kerrottavaa, on se vaan hyvä auto.
Carina 2 vm 90. Ollut jo 14vuotta käyty venäjällä kymmeniä kertoja joka vuosi ja ajettu rus bensalla kymmeniä tuhansia eikä mitään ongelmia moottorissa kun normi huollot muistaa tehdä. Nyt mittarissa 385000km.
Tähän asti ihan tyytyväinen olen ollut vm. -96 Carina 2, kilometrejä yli 350t. Nyt on ilmennyt erikoista käyntihäiriötä, nykimistä. Ei aina eikä edes joka pvä, aluksi. Lähtee hyvin kylmänä käymään ja ei nyi eikä nypytä niin kauan kunnes lämpenee. Lämpimänä käy ilmeisesti kolmella pytyllä ... Vaihdettu: virranjakajan kansi, pyöriä, tulpat, bensansuodatin, puhdistettu tankki ja puhdistettu/korjattu tankin ilmaputki. Mikähän mättää ? Ja mistä pitäisi ruveta etsimään vikaa
Jos kyse 1,8 moottorilla varustetusta autosta eli 7 afe kone. Tarkasta ruiskun suuttimet. Ne alkaa jumiutumaan vanhana kuumetessaan. Jos 2,0 tai 1,6 tarkasta tulpanjohtosarja. 2,0 moottorisella varustetussa autossa nykiminen voi johtua pakokaasujen takaisinkierratysharvelista. sen voi tukkia letkusta esim. ruuvilla jolloin se poistuu kaytosta. Eli ei tarvi uusia. 2,0 mallisissa autoissa myos. puolan konkka saattaa sulaa puolan alta jolloin puola myos kannattaa vaihtaa. Puolan konkka halpa n 10e alkuperaisena ja puola tarvikkeena jotain 30-40e...
7afesta menee suuttimet.tyyppivika. Maksaa tiskillä 4kpl n. 300e korvilla.ei väliä kummat laittaa,densot vai boschit. Mulla 2ssa carinassa ollut suutinvika. Ekalle en tehny mittää ja ajelin auringonlaskuun 1.5v. Jopa katsastin sellaisenaan(ei seilannu/käyny kolmella leiman aikana onneksi :) . Toiseen eli nykyiseen vaihoin 4tkm ajetut densot. 1 pytystä oli suuttimen kartio halki ja kusi miten sattuu. 4 pytyssä oli alkuperäinen denso josta oli kärki paskana.muut 1-3 oli vaihettu jsks. Puolen tunnin homma,ruiskutukki on 3lla pultilla kiinni,ekana letkut irti. Kannattaa vaihtaa suuttimiin myös suuttimem ja moottorin väliset tiivisteet eli 4kpl niitä on n. 24e. Ite vaihdoin ne vasta jälkikäteen kun tuli melko reipas imuvuoto. Kahesta pytystä oli tiivisteet pykiny. Terveisin: 4 E carinaa ollu ja paljon muitakin toyotia ja merkkejä. Carina e on parhaimmillaankin paras ;)
johan viat keksitty puoletkaan ei pidä paikkaansa
johan viat keksitty puoletkaan ei pidä paikkaansa
johan viat keksitty puoletkaan ei pidä paikkaansa
Paras Carina ikinä,ei koskaan jättänyt tielle.Kaunis korimalli.Ei voi verrata nyky rimpuloihin,muovisiin leluihin. Hyvin lähti -35°c pakkasessa käyntiin, ilman lohkoa.Öljynä Mobiloil Super 10w50.Alusta suojattu öljyllä ja kotelot myös.Minulla auto oli 10vuotta ja täysin ruosteeton.Harmittaa vielläkin,kun tuli myytyä.Auto oli minulla uudesta asti.Ostettu Korpivaaralta,Salomonkadulta Helsingistä.Saisipa vielä uusia tuollaisia.Ostaisin heti,näissä ei ollut mitään turhia härpäkkeitä.Helppo oli tehdä kaikki huollot itse.