Toyota Corolla
Moottoriviat
- Moottorin öljyvuotoja esimerkiksi öljynpaineanturin juuresta ja virranjakajan juuresta.
- VVTi moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
- Vesipumppu vuotaa.
- Jäähdytysnesteletkuvuotoja.
- Käynnistysmoottorivikoja. Solenoidi juuttuu.
- Sytytysjohdinvikoja.
- Virtalukkovika vuosimallissa 2002.
- Käynnistysmoottorivikoja vuosimallissa 2000.
- Jäähdytinvikoja.
- Tukos jäähdytysjärjestelmässä.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
- Vetonivelien suojuskumit rikki.
- Vetonivel rikki.
- Kytkin kulunut.
- Automaattivaihteistovikoja.
Jarruviat
- Etujarrujen satulat juuttuvat ja jarrut puoltavat. Etujarrulevyt ruostuvat.
- Takajarrut puoltavat. Takajarrujen männät juuttuvat.
- Jarruputket ruostuvat.
- Käsijarrun vaijerit takertelevat.
- Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
- ABSanturivikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
- Iskunvaimentimet ovat heikkotehoiset. Etuiskunvaimentimet alkavat vuotaa noin 100 000 ajokilometrin jälkeen. Myös takaiskunvaimentimet vuotavat.
- Ohjausakselin nivel voi olla kulunut.
- Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakseliasennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
Sähköviat ja valoviat
- Ajovalovikoja.
- Jarruvalovikoja.
- Äänimerkki ei toimi.
Sekalaiset viat
- Tuulilasinpyyhkijä jumiutuu.
- Istuimien sähkölämmitys reistailee.
- Polttoainesäiliön täyttöputki ruostuu. Polttoainesäiliön keskisauma ruostuu.
- Polttoainemittari näyttää väärin.
Pakoputkistoviat
- Pakoputkiston kiinnitys rikki.
- Takimmainen äänenvaimennin syöpyy nopeasti. Corollaan tuli toukokuusta 1997 alkaen ruostumaton pakoputkisto.
- Pakokaasupäästöt ovat pielessä (HC, CO).
Ruosteviat
- Corollan ruostesuojaus on puutteellinen.
- Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Isotakaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu.
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Käyttöjarru (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus, TÜV
- Iskunvaimennus (2008, 2007, 2006, 2005, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Pakokaasupäästöt (2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Renkaat (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2000) AKatsastus
- Seisontajarru (2003, 2002) AKatsastus
- Vanhimmissa öljyvuotoja TÜV, GTÜ
- Kuluneet käyttöjarrut TÜV, GTÜ
- Jarrulevyt ja –palat kuluvat nopeasti TÜV, GTÜ
- Kiveniskemiä tuulilasissa GTÜ
Takaisinkutsuja
- Käyttöjarru (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus, TÜV
- Iskunvaimennus (2008, 2007, 2006, 2005, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Pakokaasupäästöt (2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Renkaat (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2000) AKatsastus
- Seisontajarru (2003, 2002) AKatsastus
- Vanhimmissa öljyvuotoja TÜV, GTÜ
- Kuluneet käyttöjarrut TÜV, GTÜ
- Jarrulevyt ja –palat kuluvat nopeasti TÜV, GTÜ
- Kiveniskemiä tuulilasissa GTÜ
Tielle jättäviä vikoja ADAC
- Akkuongelmia epätavallisen usein (kaikki vuosimallit)
- Valonheittimissä vikaa (2006 asti)
- Kytkin rikki (2005 asti)
- Käynnistysmoottori rikki (2006 asti)
- Laturi rikki (2005/2006 asti)
- Virtalukko jumissa (2005 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Jarrut, kuluminen ja kirskunta ADAC
- Muutamia vaihteisto ja kytkinvikoja ADAC
- E11:
- Ikäisekseen hyvin vähän vikoja Autobild
- Yksittäistapauksia, joissa sylinterikannen tiiviste palanut Autobild
- Kytkin kulunut ennenaikaisesti Autobild
- Öljynkulutus kasvaa suureksi nopeassa ajossa Autobild
- Muutama tapaus, jossa likaantunut anturi haittaa ABSjärjestelmän toimintaa Autobild
- E12:
- 1.4 –mallin kytkin kuluu nopeasti Autobild
- Ohjausakselin mahdollinen vika (takaisinkutsukampanja) Autobild
- Päävalojen polttimot kuluvat nopeasti Autobild
E12: Käsijarru kengillä, vaikka jalkajarru levyjarru samassa levyssä. Takajarrukilpi ruostuu, jolloin käsijarrukenkien kiinnitystapit menevät läpi.
mm-t vaihteistoissa vakavia vaaratilanteita aiheuttavia ongelmia,kytkin kuluu 4-50tkm.vaihdelaatikon ohjainlaite takaisinkutsu kampanja 2011 2005-2011 corolla verso ,yaris. Kytkimen kulumisen johdosta vaihdelaatikon ohjainlaite menee vikatilaan ja vaihde kytkeytyy pois päältä.
Minulla -98 Dsl-Corollassa öljypohja ruostui puhki (ulkoapäin). Noin 10 vuotta ja 400 tkm, aika paljon ajoa suolatuilla teillä. Sitä ennen piti vaihtaa naftatankki, kun ruostui keskisaumasta puhki.
07 mallinen Corolla ajettu 53 tuh. Tänään 16.7.2015 vesipumpun vaihto. Onko todella niin ,että tuohon kilometrimäärään kuuluu vesipumpun hajota. Laakeri oli aivan loppu ja pumppu piti kovaa rohinaa. Mihin on mennyt Toyota laatu? Kyselee ihmeissään ennen niin hyväksi ja varmaksi koetun Corollan omistaja. Äkkiseltään voisi kuvitella että koska auto oli koottu Turkissa niin vois panna Turkkilaisten osien piikkiin,mutta kai ne osat kuitenkin Japanissa tehty,vai onko sittenkään?
08 Corlla Verso 1.8 ollut uudesta asti. Ensimmäinen korjausremontti nyt 17.11 2015, kilometrejä 152 tkm. Vesipumppu merkkihuollossa havaittiin vuotavan ja siksi varattiin aika vaihdolle. Maksaa kuulemma 350€.töineen kaikkineen.
vm.2000 Corolla 1.6 VVT-i. Ajettu 357000km. Itsellä ollut 11v ja huonolla huollolla,vikoja ollut hyvin vähän(pieniä) ja edullisia korjata/korjauttaa.Tämä raketti ainakin on tienannut itsensä muutaman kerran jo takaisin.
Corolla 2007 1.6 VVT-i ajettu 200.000 hyvin huollettu...joskus nykii kaupunkiajossa ja uutena ongelmana tyhjäkäyntikierrosten heittely ajoon lähtiessä varsinkin. saattaaeka risteyksessä odottaessa tippua lähelle 200 ja heilahtelee sitten ylemmäs.....moottorin säteilylämmiti kuulemma vain 350 W..siis ylen alimitoitetttu tekniikka kylmiin oloihin.....vesijäähdytteinen Yariksimme l'ämpiää paljon paremmin ja on terhakakampi (2005/160.000 km). Tietääkö joku ns. päivityksestä, jolla koepenkissä ajettaisiin ja tarkistettaisiin moottorin ohjausarvot..oisko apua....Tielle eiole kertaakaan jääty, mutta..
E10 (E100) Corolla. Ainut vika -> ruostuu, osat maitokaupasta, km 270 t, kolme kertaa huomautuksitta läpi katsastuksen, kolmen vuoden aikana ensimmäinen vika laturin vaihto, A hinta 100€. Vaihto vaikka keskellä pihaa.
IHmettelen sitä, ettei uusimmassa Toyota Corollassa ole takalasin puhdistajaa, ei siis pyyhkijää tai muuta sellaista. Sade himmentää takalasin ja olisi hyvä pyyhkäistä sadepisarat pois välillä, mutta mitään millä sen tekisi ei löydy. Aika hyvin ikkuna muuten pysyy suht. puhtaana, mutta sateen aikana ja joskus lumen valuttua auton katolta ikkunaan olisi tarvittu pyyhkijää.
Mistähän johtuu, että säiden vaihtellessa Toyota Corollan (vm. 2003) kaikki sähkölaitteet (ml. valot) sammuvat hetkeksi tai pidemmäksikin aikaa ajon aikana? Mootoori käy, eikä muuta ongelmaa ole ilmennyt. T. Pena
2008 Corolla alle 10 tkm 2 krt hinaus huoltoon, polttoainesuodatin jäätynyt, olisiko vedeneroitin jäänyt tyhjentämättä, n. 40 tkm jäähdytinnesteputken vuoto, 2010 takaisinkutsu kaasuttimen vuoksi, 60 tkm jarrupalojen vaihto, jarrut laahasi jo lähes alkumetreillä, joka muualla korjattiin takuuseen, alle 100 tkm laturihihan vaihto, 120 tkm laturihihna, laturi, akku, jarrepalat, jarrulevyt ja satulat jne.jne., korjauksia korjausten perään?!? Huollot teetetty 10-15 tkm välein, myös vaihteistoöljy vaihdettu alle 100 tkm:ssä, mutta voin vakuuttaa, että Toyota laatu on muisto vain, täysroskaa on kestävyys nykymalleissa. Ja taatusti ei ole alkuperäisiä japanilaisia osia, mitä käytetään, vaan kaikkein halvinta mahdollista, kuten myös vaihdelaatikoiden ja kytkimien viat Toyotalla ovat osoittaneet. Ja mitä tekee maahantuonti, ei myönnä mitään eikä korvaa takuuseen, vaikka selvät valmistusviat ilmenevät ennen takuuajan loppua ja kyllähän valmistajan vastuu kattaa senkin jälkeen tai Toyotan tapauksessa voi sanoa, pitäisi kattaa
Itselläni on ollut Corolla e10 vuosimallia 1996 kohta puolivuotta ajossa. Talvipakkaset teki lopun etuiskareista, jotka taisivat olla ihan alkuperäiset ?? -kestivät melkein 20 vuotta ! Auton ajettavuus on huonontunut talven jälkeen aikalailla, kaikki tien pienimmätkin epätasaisuudet/urat tuntuu auton sisälle asti. Täristää jatkuvasti ja yli satasta ajaminen lähes mahdotonta kun muuttuu liian kiikkeräksi ja "ohjaus vaeltaa". En oikein tiedä mistä alkaisin etsimään vikaa. Hyvä auto muuten mutta ajomukavuudessa puutteita.
olin ajatellut ostaa ihan itselle uuden automerkin toyotan, mutta tätä palstaa lueskellessani muutin mieleni, olen ajellu paljon mm pösöllä, eikä juuri mitään tässä luetelluista vioista ole koskaaan kohdalleni sattunut, edes satoja tuhansia ajetuissa pösöissä, taidan pysyä merkissä
10v ikäisen Corollani katsastuksen yhteydessä katsastusmies kehoitti pitämään silmällä alatukivarsia. Kertoi tavanneensa niissä runsaasti ruostuneita.
Enpäs ostakaan corollaa, näitten havaittujen vikojen perusteella. Luulin japskin olevan kestävä.
2003corolla 150th jälkeen jatkuvia sähkövikoja.Pakokaas umittau anturiviaka,tojo huollossa meinasivat vaihdattaa koko pakoputken.Ajovaloautomaatikka rikki,uusi tilalle,ei tutkittu mikä aiheutti,taas meni ajovaloautomaatikka.TOJO HUOLLOSSApannaan uusi osa tilalle eikä tutkita mikä aiheuttaa saman vian., En mene halpaan oli ensinmäinen ja viimeinen tojo.
Vaihettiin 01 avensis 1.6 vvt-i 430tkm ajettu pois ja hommattiin 04 corolla 1.6vvt-i tilalle ja pois ei olla tojotaa laittamassa. Pieniä muutaman kympin vikoja mut ei mitää muuta. Suosittelen!
Tervehdys! Pakkotarve kommentoida Toyotan puolesta ja kokemuksista. Ensiautoksi ostin vm -93 corollan sedan mallin. Heti alkuunsa syylärin vaihto. Ei kallis silloin noin 100 euroa. Muuten auto pelitti hyvin mutta kun tuli perheenlisäystä piti vaihtaa farkkumalliin ja sattumoisin toinen merkki. Suurin ongelma paljastui myöhemmin kun auton näin uudella omistajalla; auto oli puolivälistä alaspäin ruostekukalla :/. Sitten tuli tarve ja kuume vaihtaa ilmastoituun tila-autoon. Pakkomielteenä oli Opel Zafira. No lähes kaikki sen malliset joko ruosteessa tai öljysyöppöjä joten se haku päättyi pettymykseen. Kohdalle osui Toyota Corolla Verso VVT-i vm. 03, 1.6 koneella. En ole pettynyt! Ostin vuosi sitten, ajan suht vähän ja kilsoja nyt mittarissa 242 tkm. Ei vielä mitään suurta laittoa eli kaikki toimii =). On olleet Corollat mulle edullisia pitää ja ajokin nykyisellä miellyttävää. Vanhemmillani ollut lähes uudesta Corolla vm. 1988. Kuluvilla osilla on matkaa taittaneet ja kilsoja nykyään noin alta 300 tkm. On ollut nyt vuoden seisonnassa kun tuli yllättäen toinen käyttöauto perintönä. Kun tuossa Corollassa ei ohjaustehostinta ole niin ikäihmiselle jo raskas kääntää rattia. Täysin ruosteeton ja suht vastaavaa vuosimallia ruosteettomana nähnyt monta muutakin liikkuvaa Corollaa. Siinä olisi vieläkin nuoremmalle hyvä peruskäyttöauto. Tarkoitus myydä sukulaiselle eli kehtaa myydä ilman pelkoa jälkireklasta. Liputan siis Toyotan puolesta. Tottakai pitää ostaessa katsoa aina auto tarkkaan ja Toyotan merkin allakin varmasti voi olla ns. epäonnistunut moottori tai joku muu perusvika joissakin vuosimallissa tai esim. tuota ruosteongelmaa. Ja huom. ne auton käyttäjätkin voi pilata hyvän auton surkealla pidolla :/ .. Kun perehtyy asiaan niin timantteja on ja löytyy!
2003 Corolla farkku ollut vuodesta 2007 alkaen. Ollut hyvä ja luotettava peli. Nyt ajettu 203tkm. Pidetty myös hyvää huolta - käytetty joka vuosi huollossa. Akku alkuperäinen, sen kunto tarkistutettu pari vuotta sitten. Jarrulevyt ja -palat uusittu vuosi sitten. Tänä kesänä katsastusmies suositteli taka-akselin ympäristön ruostesuojausta. Vasta nyt alkaa tuntua, että olisi aika vaihtaa uudempaan. Olen ollut tyytyväinen Toyotaan. (Tosin melkein mihin tahansa merkkiin on tyytyväinen yhden Renaultin jälkeen)
Itse vaihdoin juuri Avensis Verson (2003, 2l bensa, aut., aj. 234tkm Corolla Versoon (2009, 2,2diesel,man., aj 112tkm). Suurin syy vaihtoon kulutus. Työajot lisääntyivät juuri huomattavasti. Avensis Verson korjaukset vuosien varrella oli happiantureiden ja käsijarrukilkkeiden + vaijereiden vaihto. Muuten vain normaalit huollot ja jarrupalat. Huollot tehtiin hyväksytyissä Toyota-huolloissa, paitsi käsijarrukorjaus. Ajoin 8v/190tkm. Hyvä ja luotettava oli, toivotaan samaa Corolla Versolta.
Mulla corolla vm 2001.. pelittää täydellisesti, mutta yks juttu vaivaa... ratin ja peilin säätimien välissä nappula, jossa näyttäisi olevan hehkulampun ja jonkinlaisen mittarin kuva. Auto ollut omistuksessa alle vuoden, eikä vielä selvinnyt napin merkitys.. tietääkö joku?
Ostin Toyota Corolla Verson 1.8 bensakoneella vm. 2007, 99000 km ajetun heinäkuulla 2015. Auto on varmaankin hintaluokkansa paras! Ei mitään vikaa. Edellinenkin autoni oli Corolla Verso 1.6 bensakoneella. vm. 2005 Edellisessä apukuskin puolen turvatyyny-korjaus- kutsu. Tuli maahantuojalta. Muuten täysin moitteeton peli sekin. Dieselit ja nämä uudet Verso - mallit lienevät sitten täysiä susia? Vai kirjoittelevatko tänne pelkästään kateelliset Opel-miehet omia satujaan, siitä "naapurin Toyotasta?"
Kuten edellä, ostin Toyota Corolla Verso 1,8 M-MT bensakoneella vm. 2005 ajettu 113000 km aiemmin tänä vuonna. Minua peloteltiin ja näytettiin kauhu kirjoituksia netissä auton runsaista vioista. Olin (olen) todella tyytyväinen ostokseen koska auto oli todellinen helmi. Syksyllä sitten tuli mustia pilviä taivaalle. Automaatti (robotti) heitti vaihteen vapaalle, matka tyssässi siihen. Viiden minuutin odottelu, uusinta startti ja matka jatkui. Nyt tulivat mieleen kerrotut kauhukuvat vikalistasta. Vika toistui marraskuussa. Pienen selvittelyn perusteella vika kohdentui kytkinlevyyn (niin kuin joissain kirjoituksissa oli asiallisesti kerrottu). Merkkihuolto korjasi vian (vieläpä edullisesti) ja sain todella asiallista ja hienoa palvelua. Jopa vian synty selitettiin minulle. Olen edelleen erittäin tyytyväinen autooni, vaikka kytkin kestikin vain reilun satatuhatta. Muuten autoni on pelannut moitteetta. Aikaisemmin ajelin eräällä Saksalaisella automerkillä (vetäytyy pois MM-sarjasta) jossa oli vikoja enemmän kuin lääkäri määräsi. Ei siitä enempää. Jokainen auto kaipaa säännöllistä ja oikeaa huoltoa.
Voiko olla totta ,että corolla vm.2010 ajettu 115000 km on jarrutehostimessa vuoto ja tehostin olisi vaihdettava uuteen.
Itselläni on kaksi 1994 Corollaa, 1.3 @340tkm ja 1.6@430tkm, vähävikaisia autoja ja liikkuvat lähestulkoon öljynvaihdoilla. 1.6 on ollut "perheessä" 200tkm ja 1.3 20tkm. Laturi ja startti piti 1.6:een vaihtaa 380tkm kohdalla. 100tkm välein jakohinan vaihto. Ruostetta noihin alkaa tulla helmojen takapäähän ja takakaariin, kannattaa korjata heti ettei pääse tekemään reikää. Sukulaisten kokemuksia: 2002 1.4 @230tkm, huolloiksi on muuten riittänyt öljynvaihto 15tkm välein mutta 200tkm kohdalla vasen takajarru alkoi laahata, kuulemma tyyppivika? Takaisinkutsu turvatyynystä. 2002 1.6 @110tkm, käsijarru jäätyili jatkuvasti eikä oikein tuntunut auttavan muu kuin olla käyttämättä sitä. Vaihtui 30tkm käytön jälkeen 2004 Avensis Versoon. 1988 1.3 @320tkm, kaasutin aiheuttaa ajoittain käyntihäiriöitä ja takaovi on vaihdettu ruosteen takia. Muutoin toimii, ruostesuojattu viiden vuoden välein.
Meillä oli -06 vm 1.6 VVT-i farkkucorolla käytössä kolme vuotta ja kilsoja tuli noin 100 000 (90 000km --> 190 000). Normihuoltojen lisäksi ajovalopolttimoita joutui vaihtamaan tiheään ja jarrulevyt eteen. Lisäksi akun ja jarrupalat tuona aikana uusin. Yksi ärsyttävä piirre oli ihme natina silloin tällöin maantievauhdeissa. Natina paikallistettiin kattokiskoihin, mutta tarkkaa paikkaa ei ikinä löytynyt. Kaikin puolin luotettava laite oli. Ei ehkä parhaimmasta päästä ajettavuuden kannalta, mutta ei ainakaan tarvinut pelätä, että olisi tielle jättänyt.
Mulla Toyota vm-89 Liftback 1,3 hyvin on monia vuosia rullanu ei mitään kunnes nyt rupesi akkua purkaa eikä lataa ilmeisesti laturin osto edessä sen vaihdan niin eiköhän taas pelistä
-00 Corolla 1.6. Ajettu 238tkm. Putkessa reikiä aika runsaasti eikä näytä hyvältä "ehjätkään" paikat. Tasasella kaasulla nykimistä, laitoin polttoaineen lisäainetta ja loppui. "Kopkop" koputan puuta. Ajettavuus aika surkea (onko sitten kaikissa vai ajan mittaan huonontunut) kun vertaa "kakkos"autoon e36 bemariin (vm-92 ja PALJON parempi ajaa) Muuten ihan OK toiminut parista viime katsastuksesta läpi tosin huomautuksien kera lähinnä kuluvien osien takia (puslat, laakerit yms pikkuosat)
Itse huoltanit Corollan 2006 eikä mitään isompaa vikaa. 197000 ajettu ja aina toiminut moitteetta.
Joku kyseli että mikä nappula on peilien ja ratin välissä? Sillä säädetään mittariston valon kirkkautta.
moi kysyisin mikä on kun toyotani vinkuu ajaessa ja kun jarrua painaa niin ei vinku ja sitten käännettäessä vinkuu oikealle jarru palat vaidettu eteen .jaluulin et vinkuminen loppuu mut ei loppunut. toyota 2010. .tanja.
Mulla 1.4 VVt corolla vm 2000 ajettu 338.000 km anturivikoja Kummatkin lampdat,kampiakselin anturi nokka-akselin vvt pyörässä kulumisvika viimein herkes moottorin häiriövalo palamasta kaikki vaihdettu ja syö öljyä aika reippaasti hyvät puolet ruosteeton kori ja pieniruokainen.
Täällä VVT multimode Corolla vm2011. Hyppäsi yllättäen vapaalle (N) kesken ajon. Korjaamolla totesivat vikakoodin perusteella ohjainlaitteen sisällä olevan hiilip*skaa (johtuen useamman kuukauden seisonnasta ennen ostoa), jonka takia kytkin otti häiriötä. Putsasivat ohjainlaitteen ja nyt pitäisi workkiä.
Toyota Corolla vuodesta-93 , tekee 24v. ja kolme Corollaa. -raportoitavaa..polttoainetta joutuu ostamaan ja niin..tota pissapojan nestettä. -pyyhkijän sulat on joskus vaihdettu Olen niin hermostuvaa tyyppiä etten uskaltaisi ostaa mitään muuta merkkiä kun kuuntelee näitä työkavereita joiden mielestä Mersu,volvo ja Audi ovat ainoita AUTOJA,eivätkä kuulemma ajais japsilla,ennemmin söisivät matoja. Kumma kun niissä "oikeissa" autoissa on niin mielenkiintoisia vikoja..mulla tylsällä harmaalla "korollalla" ajavalla ei muuta kuin noita em..polttoaine ym. kuluvien osien juttuja. Ja onhan siihen yksi syys kun Corollaan tyydyn..minäpäs en tarvi "mulkunjatketta" :) , niin mulle on ainakin sanottu!
Alla tällä hetkellä, uutena ostettu, 2007 1.6 Wagon. Tähän mennessä toiminut aivan mainiosti, Ajokilometrejä 150 000 km. Tähän mennessä ainoina huoltoina on ollut akun uusiminen (1,5 vuotta sitten) ja vetonivelien suojakumit (vuosi sitten). Määräaikaishuollot tehty huolto- ohjelman mukaisesti ja normaaleja kuluvia osia (kuten jarrupalat, sytytystulpat ja pyyhkimen sulat) on vaihdettu. E120 Sukupolven Corolla on todella hyvä käyttöauto. Palvelee vielä 11 vuoden jälkeen kuin uusi. Faceliftin jälkeisistä malleista (2005-) löytyy myös talvella tärkeä ajonvakautus. Kulutus on asettunut alle ilmoitettujen arvojen; kaupungissa noin 7,8 l/100km ja maantiellä parhaimmillaan 5,8 l/100km, joten tästäkään ei löydy moitittavaa. Ainoana miinuksena voi pitää keskialueelta aavistuksen tunnotonta ohjausta, mutta tähänkin osaa tottua helposti ajaessa.
Toyota autoja pihassamme on vuosien mittaan ollut monia. Nyt on Hiace, Celica ja Corolla. Viimmeksi mainitulla on jokin piilovika! Olen itse peruskoulutukseltani auton asentaja. Perehtynyt monenlaisiin autosähkön kompuroihin. Mutta tämä meidäm Diidel Corolla on mielestäni kaiken huippu! Henkilöauto Toyota Corolla diesel. Käyttöönotto 2007. Moottori käy ja poksuttaa. Kaikki toiminnot pelaa, paitsi että sähkölaitteessa palaa sulake. Vikaa ei löydy. TOYOTA Jyväskylän pikahuolto ei osaa , ei tiedä. Toyota Helsinki neuvonta ei osaa neuvoa. Kyseinen sulake on 10 A lasiputkisulake joka on kuljettajan vasemmanpuoleisen tuhkaluukun alla. Erillisenä ja omassa johdotuksessa. Autoon oli asennettu vakionopeussäädin ennen ostoamme. Autoliike josta ostimme Corollan on Hyvinkääläinen liike. Liikkeen edustaja kertoi sulakeviasta ennen kauppaa ja pidin asiaa kohtuullisen helppona vikana. Mutta kun vika on helppo löytää, mutta vian aiheuttajaa sähkölaitteesta ei löydä ammatti-autosähkö asentajatkaan. HELP!
Minulla on Toyota Corolla 1,6 vm 1996 ajettu 250 t km. Nyt ensikerran vaihdettu etujarrulevyt ja palat.Auto on aina hyvin huollettu, ei ole revitetty, eikä tehty äkkijarrutuksia. katsastuksesta mennyt aina läpi ekä kerralla. Alustan ole itse ruostesuojannut. katsastusmies kertoi Corollan alttiimmat ruiostumispaikat. Omalla aktiivisuudella ja huoltamisella Toyota on hyvin kestävä auto. En voi moittia. Äkki kiihdytykset ja voimakkaat moottorijarrutukset rasittavat jakopään hihnaa ja voi rikkoontua ennen aikojaan.
Huikea laatuauto. Toyota Corolla 1,6 vm 1997 aj. 260tkm. Auto ollut uudesta tähänpäivään, koskaan ei ole tehty muuta kuin huollot ja joitakin kuluvia osia vaihdettu. Ruostettakaan ei näy. Jos jotakin vikaa haetaan niin öljyä menee aika paljon kun kylmänä käynnistelty. Polttoainettakaan ei paljoa vie.
Corolla 1.4 vm 2000 antureita vaihdettu kummatkin lampdat kampiakselin asentoanturi wwt pyörä nokka-akseliin vetarit ja nivelen suojakumit kaksi kertaa kaikki jarrut uusiksi kytkin laturi koiranluut öljyä syö ihan riittävästi ruosteeton kori pieniruokainen ja lämmin talvella ajettu 348000km.
Toyota Corollassa, vm 2005, ilmennyt viime aikoina ratisevaa ääntä ratin juuresta, auton sisäpuoleisesta osasta, kun ajetaan yli 110 km tuntivauhtia. Autolla ajettu noin 175000 km. Onko syynä ohjaustehostinvika vai jonkun laakerin löytyminen ohjauslaitteissa? Ohjaus toimii muutoin ihan hyvin. Toyotan tyyppivioissa mainitaan ohjauspylvään väliakselin uraliitoksen löystyminen. Pitäisikö siis vaihtaa koko väliakseliasennelma? Ko. viasta ollut takaisinkutsu 23.6.2006. Voiko maahantuojalta saada vielä näin vanhaan autoon tuon korjauksen ilmaiseksi?
aivan pyllystä ajaa, oma corolla verso-2005 ainakin. laatu mennyt alas todella paljon,kun muistaa nuo omat ,,oikeat,, tojotat. jarru-levyt,palat jatkuvasti loppu. moottori vaihdettu kerran jo, ja taas öljyä ruikkii jostakin . tuulella aivan surkea ajettava. toki olen ajanyt vuosia volvolla, mersuilla ja muilla autoilla, ainoa niissä huono puoli oli, ettei kertynyt tilille rahaa. tällä japsilla on pirskatti päässyt kertymään,kun on niinpihi kulutus.bensaa matkassa noin 5.7 litraa ja pyöritys 8 pintaan. toki köyhän on vaan kuiten ajettava tojolla, vaikka naapurilla volvo,ym.))
Noin 2000 ostin 90 tkm ajetun 1996 sedan 1,6 Corollan.Myyjä oli hankkinut saksalaisen kansanauton. Nyt mittarissa 300 tkm. Öljyt + suodatin vaihdettu 10 -15 tkm. Vaihteistoöljyt noin 100 tkm välein. Jakopäähuolto viimeksi 290 tkm kohdalla (vesipumppu, hihnat ja moottorien kolmen akselin stefat). Auto ruostesuojattu viimeksi 1999. Hajottamossa katselin samanikäistä corolla, jossa ruostesuojausreikiä puoli tusinaa enemmän kuin autossani. Aivan ruosteeton kuten omanikin. Laturi, kytkin, startin kärjet, jarrut eteen ja taakse korjattu 150 - 220 tkm välillä. Kuljettajan turvavyö uusittu. Alkuperäinen pakoputki ja tuulilasi, jonka vaihdan seuraavaan katsastukseen mennessä talven jälkeen. Öljyn kulutus 0,5 - 0,8l tuhannella kilometrillä. Kannattaisiko venttiilivarren kumit vaihtaa ja säätää ensi kerran venttiilivälykset? Katsastuksessa päästöarvot hyvät. Yksi vika on: tavaraluukun aukaisuvaijeri katkennut kuljettajan penkin alta.
Miks kaikki aina seuraa niitä perus vikoja? Jos huolta pitää autosta niin kyllä se auto kestää tosi hyvin. Itellä toyota ja volvo ennen muita autoja. Tällä hetkellä mulla on toyota corolla vm 97 198tkm ajettu eikä vikoja tuu kun huoltaa autonsa silloin kun pitää, ainut vika toyotas on että kone kestää paljon pidempään kun kori. En ikinä hankkisi BMW, Audi, Mercedes tai wv kaikkilla tutuilla on ollu liika ongelmaa niiten kanssa ja kaikki niin kallista niissä merkeis. Kalliit autot ei aina ole parhaita ja eikä suomes saa aijaa enemmän kun 130kmh. Enkä tarvii saada huomiota autollani :)
vm -90 90EE 1.3i kat corollas on ainoita pahempia vikoja ilmennyt 200 tuhannessa, kuten pohjan ruostuminen ja öljynkulutus.
Toyota ei tule vastaan 2019 jälkeen tehtyjen corollan jäähdytys neste ongelmista,nesteet tulee pakoputkesta ulos ja aiheuttaa myöskin vika käyntihäiriöitä,kallis vika 2500 euron korjaus!
Toyota Corolla Hybridi 2.0l vuosimalli 2019, valmistusvirhe, jäähdytinneste valuu pakoputken kautta ulos. Nimenomaan tää kyseinen vuosimalli ja malli. Ja paska Toyota ei ota vastuuta, että myyvät asiakkaille paskaa!
Maahantuoja maksoi hyvän tahdon eleenä lämmönvaihtimen 2019 corollaan.