Toyota RAV4
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Iskunvaimennus (2008, 2007, 2006) AKatsastus (RAV4 tilastossa vuosimallista 2001 alkaen)
- Pakokaasupäästöt (2004, 2003, 2002, 2001) A –Katsastus
- Käyttöjarru (2007, 2006, 2003) AKatsastus
- Valovikoja TÜV, GTÜ
- Iskunvaimennus DEKRA
- Uudemmassa mallissa (XA3)jonkin verran seuraavia vikoja: Kuluneet jarrut, raidetangonpäät, pyöränripustuksen, vakaajatangon laakeriholkit TÜV, GTÜ, DEKRA
- XA3: Muutamia jousen katkeamisia ja iskunvaimentimen vuotoja DEKRA
Takaisinkutsuja
- Diesel mallien alkuperäisissä peltivanteissa saattaa esiintyä halkeamia. Vaihdetaan vanteet (5kpl)
- Trafi, ADAC 2006
- Kaasupoljin voi takerrella ja palautua hitaammin vapaaasentoon ja pahimmassa tapauksessa juuttua osakaasuasentoon, autojen kaasupoljin korjataan 2010 Trafi
- Kaasupolkimen mahdollinen juuttuminen saattaa aiheuttaa vaarallisen ajotilanteen 2010 ADAC
- Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin 2012 Trafi
- Takaakseliston tukivarsi 2012 Trafi
Tielle jättäviä vikoja ADAC
- Akkuvikoja poikkeuksellisen runsaasti (2007 asti)
- Moottoriohjauksessa häiriö (Diesel 2007 asti)
- Polttonesteen ruiskutusjärjestelmä, pumppu ja paineensäätöventtiili rikki (2006 asti)
- Hiukkassuodatin tukkeutunut (Diesel 2006 2008)
- Ajonestolaite rikki (2007 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Muutamia kytkinvikoja ADAC
- XA1:
- Vaihteistovikoja vanhimmissa yksilöissä Autobild
- Vauhtipyörä ja kytkinvikoja paljon ajetuissa malleissa, kytkin ravistaa Autobild
- A2:
- Dieselmallien kytkin on alimitoitettu perävaunun vetokäyttöön Autobild
- Dieselien korkeapainepumpussa vikoja Autobild
- Bensiinimalleissa ei ongelmia Autobild
- XA3:
- Lukijoiden valitukset kohdistuvat ainoastaan kalliisiin varaosahintoihin Autobild
- Toyota RAV4 (XA3) on esimerkillisen toimintavarma Autobild
Toyotan moottoritehot ja vääntö ovat ala-arvoisen surkeita. Toyotan ohjaukset ovat suoralla tiellä mutkittelevia, ihan ala-arvoista.
olisin halunnut tietää rav 4 jästä vuosimalli 2003 mtä vikoja on yleisimmin kyseisessä mallissa ollut.
2012 vuosimallin Rav 4 ei mitään moitittavaa autolla ajetaan n 60-70 000km vuosittain nyt 330 000km mittarissa ja tuulilasi vaihdettu kun tuli kivi siihen niin. kuluttaa vähän on lämmin varma ja tehokas. Hyvä ajaa. Huonoa on jakkarat net on hintaluokkansa ajoneuvoon mitoitettuna aika olemattomat.
RAV 4 ajettu 27000 km, huollossa ilmoitettiin että 3 iskunvaimenninta ( heilahtelunvaimenninta ) vuotaa ja vaihdettava ennen katsastusta. Info-puhelimessa sanottiin, että talvi tuhoaa vaimentimia, ovat kulutusosia ja niillä on vain vuoden takuu.
Samaa mieltä kuin Kirsi.
Paljonajetussa pensamoottorissa; 315000 kannenpultin kierteet pettävät.EI voi korjata (toyothuollon ja muiden korjaamoiden tieto, (suunniteltu vahnemimen ehkä???) MOOTTORINVAIHTO liian kallis vanhaan kaaraan ei kannata. Puran osiksi mut toivottavasti valtio antaa uuden kunnon romutus palkkion.
En ole koskaan pitänyt Toyotasta, tylsiä, harmaita ja mitäänsanomattomia tuulipukukansan peruskärryjä. Tarvitsin kuitenkin harrastus- ja kakkosautoksi citymaasturin. Vuoden ja 7tkm kokemuksella kuitenkin mainio peli. Levoton maantiellä, kääntöpuolena ketterä kaupungissa ja metsäteillä. Pieni, kaupungissa etu, pitkillä matkoilla ei. Jatkuva neliveto 2005 asti, peto kulkemaan huonoossa oloissa, mutta bensakin sitten maistuu kohtuuttomasti, kun kyseessä kuitenkin on kooltaan vain korotettu nevetoauris. Euroautoihin tottuneena ovet ja kori tuntuu olevan tehty paperista. Omassa takana 360tkm, mutta taitaa olla vielä edessä enemmän kuin monella Dacialla esim. Ostettaessa oli auto päästetty "myyntikuntoon". Nyt kun jarrut on tehty uusiksi, vuotava polttoaineen täyttöputki, 2xlambda-anturi, jäähdytin, vakionopeussäädin, renkaat, avaimet, jne vaihdettu, ajovalot kiillotettu jne, on kyseessä ihan eri auto ja kelpo peli. Taakse on korkealla olevasta takaikkunasta lähes olematon näkyvyys, josta on haittaa pysäköitäessä, ja peruutustutkat/-kamerat ovat näissä turhan harvassa. Pomminvarmaa koeteltua perustekniikkaa, kunhan ei sekaannu dieseliin. Jarruja noista ei katsastuksessa tsekata kunnolla nelivedon vuoksi, ja niinpä omassanikin ei takana ollut jarruja käytännössä ollenkaan, ja edessä olivat jumissa päällä koko ajan.
Pari vuotta olen ajellut raw4;lla. Alkuun kesärenkailla haki tietä,sitten hiffasin vaihtaa kapeammat renkaat,niin jopas muuttu auto tienpäällä suuntavakaaksi ajettavsksi. Norjan mäkisillä ja mutkaisilla asfalteilla on kuin kotonaan. Talveksi leveät renkaat alle niin kaupunkajo on kepeää ja tielläkin hyvä. Alkuun oli lyhytrunkoinen autoni levoton mutta ajamalla sen "hanskaa:
Rav4x4 ei vieläkokemuksia,kuin Kuusamosta Pohjois-Karjalaan,pakkohommata neliveto,tieolosuhteidentakia,talvinäyttää mitentoimii pääseeköpitkänmäenvuoksi pihaan,(jyrkkä)
tehdas kutsuu korjaukseen myös . Takapenkin tuennan v 2006...
Erinomainen vakaa ajettava ja hyvin kiihtyvä sekä pienellä kulutuksella RAV4 Hybrid AWD nyt ajettuna 22 tkm. Ei ole ollut mitään vikoja - eikä pidä ollakaan vielä noilla kilometreillä. Tilava matkustamo sisältä - peräkontti voisi olla hiukan suurempi, mutta menettelee tämäkin. 17” renkailla hiljainen - 18” renkailla hiukan enemmän rengasääntä.
Vesipumppu. se noista menee. surkeet penkit, ei oo tehty pitkälle matkalle. bensa maistuu. radio ei ole vakiokokoa, hankala vaihtaa. Ei ruostu, halpa korjata, astinlaudoilla ja karjaraudalla päheen näkönen. En ite ostais mutta kun lahjaks saatiin ja vaimo tykkää.
Rav4 bensa vm 2003 aj 250tkm lohkosta meni kannenpulttien kierteet imusarjan puolelta 5kpl. Lohkon kierteet pystyy ammattimies korjaamaan oikeilla työvälineitä moottoria irroittamatta autosta. Kannen koneistus,uusi jakopää kaikkine osineen + tiivisteet +työt noin 2500€ Jos autossasi on 1AZ-FE moottori on melko varmaa Lohkon kierteet menee ennemmin tai myöhemmin (180-300tkm) moottoreita on rav4 ja avensis malleissa.Tyyppivika Toyotalla sanotaan että esim. Moottori keittänyt oma vika, ei korvausta peseekätensä koko viasta.Yleensä autoista takuut jo umpeutuneet.PARAS TAPA välttää vika on OLLA OSTAMATTA KYSEISELLÄ MOOTTORILLA OLEVIA TOYOTA AUTOJA.
sellasta kysyisin että naisellani on toyota rav4 vm 2002 2.0vtti nii sillä ajettu 404.000 moottorin vikavalo palaa mut päästöt hyvät et voiko olla jokin sähkö vika kyseessä
Ilmamäärä mittauksen anturi voi olla likainen, puhdistus voi auttaa hetkeksi.Omassa ravissa syttyy vikavalo millonsattuu herjaa katalysaattori vikaa.Päästöarvot ihan normeissa. Mennyt katsastuksesta läpi ihan normaalisti kunhan kuittaa häiriövalon/koodit ennen katsastusta. Ihan normaalia Toyotaa, ei pidä olla huolissaan. Eikun bensaa tankkiin sillä sitä kuluu paljon ja kovaa ajoa.
Onko kellään RAW4:n kuvaa tai tietoa mistä saan konepellin aukaisukahvan kokoamiskaavion. Jousen asettelu tuottaa ongelmia.
Rav4 2004 Ilmastointi laite reistailee eli sammuu helteellä ja n. 25°c toimii moitteettomasti mutta yli 25° niin sammuu vartin jälkeen käynnistyksestä ja mielestäni valuttaa normaalia enemmän kondensio nestettä ja tällaisesta viasta en löydä mistään tietoa joten metsästys jatkukoon??
Sama juttu rav-01, kuin Lauralla. Vaihdatin kylmäaineen, mutta ei auttanut?
ostin uuden RAV hybrid AWD 2018 tammikuussa. Olen ollut autoon jokseenkin tyytyväinen, mutta:jarrun penteleet ovat ruvenneet pitämään rutinaa kun auto pysäytetään kokonaan niin viimmeksi kuuluu korahdus ja kun päästää polkimen niin taas rutisee.autolla on ajettu 15000 joten käytin kotteron huollossa ja mainitsin asiasta niin huollossa lupasivat hoitaa homman. Kun hain auton niin huollosta sanottiin että ei voi mitään kaikki hybridit kuulemma rutisee ??????voiko olla totta.onko kellään kokemusta asiasta.
Helkkarin kallis kivireki....
Rav 4 diesel, ajettu 160t. Kaikki sähköt ajon aikana pois, tehostajat ohjauksessa ja jarruista eivät toimineet nopeus 80. Hyvä että pysyi tiellä, onneksi oli valoisa päivä, näki muut tienkäyttäjät. Lataussäädin rikki antoi 16 volttia. Vaarallinen auto. Tämä oli jo toinen Toyota jonka lataus petti.
Toyota rav 4 veto hybridi VM 11 2016 ajettu 65 tkm. Tais olla joku business varustelu. Ei kerrassaan mitään vikoja tai moitteen sanaa. Selviää liukkaista mökkimatkoista 45 asteen ylämäkineen ja ruuhkaisista kehäteistä hermoja menettämättä. Adaptiivinen vakionopeudensäädin on loistokeksintö. Ihana auto. Ja naiselle penkitkin on ihan passelit. Seuraava on samanlainen. Jarrut ei muuten rutise eikä korahtele millään tavoin.
2003 rav4 2.0 vvti kaikilla varusteilla,aj. 220000km. Ei minkäänlaista vikaa ole ollut, kerran koiranluut vaihdoin, muuten vain normaalit öljynvaihdot ja jarrupalat tarvittaessa.
toyotan moottorin vikavalon saa sammumaan asentamalla kahteen jälkimmäiseen lamda anturiin adapterit,muuttaa vähän tunnistimen paikkaa. autossa ei vikaa ,anturit liian herkät . noin tunnin työ adapterit makso 20 € kappale
RAV4 2.0D vm 2016, ajettu 105 000km. Hyytyi taas kerran. Nyt ajettiin Oulusta Sipooseen, ei mitään ongelmia. Aamulla auto ei lähde käyntiin. Auto on vasta huollettu merkkiliikkeessä, määräaikaishuolto tehty. Toyota on ollut oikea "murheen ryyni", jatkuvasti jotain häiriötä. Kun ostaa auton uutena, odotusarvo on, "käy ja kukkuu"! Mutta kun ei, niin alkaa usko loppua Toyotaan!
Rav4 D4D vm.2008 ajettu nyt 230000 km. Huollot tehty kirjan mukaan. Auto on toiminut moitteettomasti, ei pikkuvikoja ja ei sompiakaan. Pari kuukautta sitten uudet jarrulevyt ja palat. Niillä varmaan saa sen 400 000 km jolloin voi sitten suunnitella vaihtoa. Aina on mennyt eka kerralla katsastuksestakin. Suosittelen.
Uusi pakoputki on törkeän kallis 2005
RAV4 hybrid 2016, ajettu nyt 110k, ei vikoja!! Relax takuu eikä tarvii olla tukku tonttuja takataskussa niin kuin saksalaisten autojen omistajilla. Puhun kokemuksesta ??
Ei noilla kotteroilla kärsi sohjossa vedättää ei kestä kytkin ja huono etenemään lumihangessa.