Volkswagen Caddy
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Pakokaasupäästöt (2008, 2007, 2006) AKatsastus
- Takaakseliston vikoja, takajousituksen lehtijouset ja niiden rajoitinkumit TÜV
- Vetoakselien kumitiivisteet hapertuneet jo nelivuotiaissa TÜV, GTÜ, DEKRA
- Valovikoja erityisesti takavaloissa, suuntavaloissa ja hätävilkuissa TÜV, GTÜ
- Käyttöjarruvikoja etenkin takajarruissa, kuluneet tai ruosteiset jarrulevyt TÜV, DEKRA
- Jarruletkut voivat olla haperot yli kuusivuotiaissa TÜV
- Jarrut kuluneet GTÜ, DEKRA
- Polttonestejärjestelmä ja pakoputkistovikoja TÜV, GTÜ
- Takaakseliston kallistuksenvakaajan kumilaakerit haperot GTÜ
- Etuakseliston pyöräntuennan kumilaakerit haperot GTÜ
- Moottorin öljyvuodot GTÜ
- Pyöräntuennan nivelet kuluneet DEKRA
- Päästöt pielessä GTÜ
- Pakoputkisto vuotaa GTÜ
Takaisinkutsuja
- Polttoaineen siirtopumppu, tarkastus / kunnostus Trafi 2004
- Tandem polttonestepumpun (LUK) virheellisen kansiruuvin vuoksi polttonestettä voi vuotaa runsaasti moottoritilaan ja pahimmassa tapauksessa neste voi sytyttää tulipalon ADAC, VOSA 2004, KBA 2008
- Jarrutehostimen alipaineletkun mahdollinen vuoto, jarrutehostus voi lakata toiminnasta, poljinvoima kasvaa VOSA 2005
- Vaihteiston ohjelmisto (DSG), vaihteiston ohjainlaitteen päivitys ylikuormittumiseen viittaavan lämpötilan suojatoiminnon muutos Trafi 2009
- Vaihteiston ohjelmisto (DSG), ylikuormittumiseen viittaavan lämpötilan suojatoiminnon muutos,
- virhetoiminto voi aiheuttaa nykimistä tai kytkimen jäämisen auki, jolloin veto lakkaa ADAC, KBA, VOSA 2009
- Nelivetomallit, mahdollinen vika mäkilähtöavustimessa tai takapyörien laakereissa, välirengas löysällä, mahdollinen laakerivaurio ADAC 2009
- Aktiivihiilisuodattimen letku voi olla irti, seurauksena bensiininhajua. Tarkistetaan ja kiinnitetään ADAC 2009
Tielle pysäyttäviä vikoja ADAC
- Akkuongelmia erittäin usein, jo toisesta käyttövuodesta alkaen
- Moottorinohjauksessa häiriö (diesel 2011 asti)
- Moottorivaurio, sivuääniä (diesel 2009 asti)
- Turboahdin rikki (diesel erityisesti 2007)
- Kytkin rikki (2008, 2009)
- Polttonestepumppu rikki, johtimen kytkentä viallinen (diesel 2011 asti)
- Märät sytytystulpat, likaa tulpissa (erityisesti 2009, 2010)
- Virtalukko viallinen (erityisesti 2009, 2010)
- Sytytysjohtimet vialliset (2011)
- Käynnistysmoottori viallinen (2008 asti)
- Ahtopaineen säätö rikki (diesel kaikki vuosimallit)
- Valonheitin rikki (2009)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- ESCohjainlaite viallinen ADAC, Autobild
- Vesivuotoja liukuvista ikkunoista ADAC, Autobild, DEKRA
- Takaluukku lommoutuu tavaran kuljetuksessa ADAC
- Takaluukun kaasujousissa vikoja ADAC
- Takaluukku ruostuu Autobild
- Vaihteisto ja kytkinvikoja. Sama voimansiirto kuin Golfissa, mutta itse auto ja sen kuorma on raskaampi Autobild
- Jarrupaineanturiviat tietävät koko ESCohjainlaitteen uusimista, hinta 800 euroa Autobild
- Ilmastointilaitteen kompressorivikoja Autobild
- Sivuliukuovien liukurenkaat kuluneet Autobild
- Vaihteensiirtovaijerin kiinnikkeiden irtoaminen vaikeuttaa vaihteiden kytkemistä Autobild
- Autot usein kovassa käytössä, osa vioista syntyy huolimattoman käytön seurauksena
Hätävilkku sulanut kiinni lamppuun. Maali irtoaa ovenkahvojen edestä kertaalleen maalattu nyt ei enää maalata, kukaan ei kerro syytä. Takaliukuovi vaihdettu.ruostui puhki. Takakontin saranat vaihdettu kun antoi periksi. rikkoi takaumpiot. Kytkin vaihdettu 2 kertaan ja nyt kytkin manuaali laatikko rikki.Meni kertarysäyksellä. Tässä näin aluksi. kaikki omasta piikistä. Tässä autossa on minulle 3 autoa Helvetin paska ja 1 ja viimeinen volkkari. Kyseessä henkilöauto normaalilla käytöllä.
laturin remmi meni keskeltä halki pituussuunnassa. laturin remmin kumiriekaleet irrottivat jakopään suojakotelon, hihnan riekaleet pääsivät jakopään remmin väliin ja hajottivat moottorin, hinta noin 6500 euroa. miten tämä on mahdollista...........eikä muka mene takuuseen...............onko muilla tietoa vastaavasta,ilmoitelkaa, kiitos
Talven tullen alkoi moottorinkuva palamaan mittaritaulussa. En uskalla ajaa. Öljyt ok. Esilämmitys n. tunti ennen käynnistämistä 5 asteen pakkasella. Käyntiaika 5min, eikä sammunut.
Takaluukun rekisterikilven valoumpio hapertunut sisältä... liimalla paikattiin, koska olisi joutunut koko sisustan uusimaan ja kallis. EGR-venttiili hajosi 135 tkm. Jäähdytysnestettä vuosi ja vian paikallistamiseen merkkikorjaamalla kesti vuoden päivät. Vesipumppu vuoti. Abs ja ESC ohjainyksikkö hajosi omia aikojaan. 160 tkm. Todella kallis osa. Auton korjauksiin kului 15 kuukaudessa 5 000 euroa. En suosittele tällaista romutuotetta kenellekkään. Maahantuoja ei kanna vastuuta. Ei ole minusta normaalia kulumista autossa tuollainen tai ainakaan muiden merkkien kanssa en ole kokenut vastaavaa.
Eihä noi oo edes oikeita vikoja ei kannata ostaa mitään autoa jos on aivan käsi päässä jo tossa vaiheessa
Ei vikoja. Caddy life 2006
Runsaasti suuri vikoja,kalliit suuttimet 900€ kpl.Älkää ikinä ostako käytettyä caddya.
Laatu kehno. Olen ajanut 115 tuhatta km. Vuosimalli 2013. Yksi suutin hajosi jätti tielle. Ohjauksen ja jousituksen vikoja ollut kolme kappaletta, materiaalien laatu huono, kuluvat nopeasti.
Volsu ei osaa tehä paketti autoja.Vikoja älyttömästi en suosittele kenellekkään.