Volkswagen Golf
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Pakokaasupäästöt (2009,2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998) AKatsastus
- Renkaat (2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002) AKatsastus
- Käyttöjarru (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
- Seisontajarru (2006, 2005, 2004, 2003) AKatsastus
- Etuakselisto (2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
- Jousitus (2002) AKatsastus
- Valmistenumero (2009) AKatsastus
- Alusta (1997) AKatsastus
- Golf V: Valovikoja, pysäköintijarru puoltaa TÜV
- Golf IV: pakoputkisto voi vuotaa GTÜ
- Golf IV: kuluneet jarrulevyt DEKRA
- Golf IV: pyöräntuennan tukivarsien kumiset laakeriholkit kuluneet GTÜ
- Golf IV: moottorin ja vaihteiston öljyvuodot GTÜ
Takaisinkutsuja
- Polttoaineen siirtopumppu Trafi 2004
- Polttoaineen siirtopumppu, vian vuoksi polttonestettä voi vuotaa moottoritilaan ja aiheuttaa tulipalon ADAC 2004
- DSG –automaattivaihteiston ohjelmisto Trafi 2009
- Dieselien sähkötoimisen lisälämmittimen PTCsähköelementin maajohdin Trafi 2007, 2008
- PTCsähköelementin maajohdin, vian vuoksi tulipalo mahdollinen ADAC 2008, VOSA 2007, 2008, KBA 2009
- Kaksoismassavauhtipyörä 2.0 TDI ADAC 2006, KBA 2009
- Polttonesteputket Trafi 2011
Tielle jättäviä vikoja ADAC
- Akkuongelmia (kaikki vuosimallit)
- Sytytystulpat rikki (2009 asti)
- Moottorinohjauksen häiriö (Bensiini ja Diesel 2009 asti)
- Jäähdytysjärjelmän letku vaurioitunut näädän puraisun vuoksi (erityisesti 2009)
- Jäähdytysjärjestelmä vuotaa (2011 asti)
- Sytytyspuola rikki (2010 asti)
- Virtalukko rikki (2009 asti)
- Moottorivaurio (Bensiini ja diesel 2009 asti)
- Ahtopaineen säädin rikki (2010 asti)
- Sytytysjohtimet vaurioituneet esimerkiksi näädän puraisun vuoksi (erityisesti 20102011)
- Valonheitin rikki (erityisesti 2009)
- Hiukkassuodatin tukkeutunut (2010 asti)
- Kytkinvikoja (2011 asti)
- Pakokaasujen takaisinkierrätys rikki (erityisesti diesel 2009 2010)
- Polttonestepumppu rikki (2011 asti)
- Suuttimet rikki (diesel erityisesti 2007)
- Ajonestolaite rikki (kaikki vuosimallit)
- Käynnistysmoottori rikki (2011 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Golf VI:
- Moottorivaurioita 1.4 TSI –moottorin jakoketjun hajoamisen myötä, myös 1.2 TSI moottoreissa vastaavia vaurioita Autobild
- Istuinverhous kuluu nopeasti Autobild
- Korkeapaineputkiston halkeamasta takaisinkutsu 2.0 TDI Autobild
- 1.6 TDI –moottoriin uusittiin moottorinohjauslaite, koska moottori ei käynnistynyt kylmässä Autobild
- Golf V:
- Vaihteisto ja kytkinvikoja ADAC
- Erilaisia moottoriin liittyviä vikoja (turboahdinvikoja ja pumppusuutinjärjestelmän vuotoja) ADAC, Autobild
- 2.0 TDImoottorissa joitakin sylinterikannentiiviste ja vaihteistovikoja jälkikäteen tehdyn ”lastuvirityksen” lisääntyneiden rasitusten vuoksi Autobild
- Jarrupaineanturin vikojen vuoksi ESCajonvakautusjärjestelmän ohjausyksikkö täytyy uusia Autobild
- Kaksoisahdettujen, tehokkaimpien TSIbensiinimoottorien mekaanisen ahtimen magneettikytkin kirskuu Autobild
- 1.4 TSI –moottorien jakoketjut kuluvat nopeasti ja voivat aiheuttaa moottorivaurion Autobild
- Golf IV:
- Vesivuotoja ovitiivisteistä ADAC
- Jarrujärjestelmän vikoja, myös sähköjärjestelmässä (ABS) ADAC
- Sähkötoimiset ikkunannostimet oikuttelevat ADAC, Autobild
- Kytkin, vaihteisto ADAC, Autobild
- Erilaisia moottoriin liittyviä vikoja, sytytyspuola ja lambdaanturi bensiinimalleissa ADAC
- TDI –diesel: jakopään hammashihnan kiristysrulla rikkoutunut ja vaurioittanut hammashihnaa ADAC, Autobild
- TDI –dieselin ilmamassamittarin vikaherkkyys ADAC, Autobild
- Jäähdytysnestevuotoja löystyneiden letkunkiinnikkeiden vuoksi Autobild
- 1.4 16V –moottorin huohotusjärjestelmä voi jäätyä ja tässä mallissa paljon vaihteistovikoja Autobild
- Huterat istuimet Autobild
- Automaattiilmastoinnin askelmoottorissa vikoja Autobild
Oma Golf TDI (vm.2009 ) tekee toistuvasti seuraavaa: kaasuttaessa esim. 90km/h nopeudesta, tehot katoavat ja kaasu ei enää ota kierroksia. Hehkutusvalo alkaa vilkkumaan. Vika poistuu kun auton pysäyttää ja sammuttaa virrat. Kunnes toistuu kun yritätä kiihdyttää hieman voimakkaammin. Volkkarimiehet eivät tätä 70€ vianetsinnällä viaksi näe. Ei vika koodeja eikä toimenpiteitä. Minä mummoköröttelen ja pysähtelen aina välillä. Das Auto. Prkl.
Hei, Volvo v50 1,6d samankaltainen (moottori sammui, mutta käynnistyi heti uudelleen) ongelma poistui, kun vaihdettiin polttoainasuodadin.
Omassa VW Golf Variantissa vuodelta 2002 on tyhjäkäynti moottorin ollessa lämmin epätasainen.Tosin kierroslukumittari pysyy vakaana,kierrokset tosin laskee sinne kuuteensataan.Nyt viime huollossa oli raporttiin kirjoitettu,että "tankkipumppu pitää ääntä,mutta toimii normaalisti". Ajettu sellaiset reilut 120000 km.
Moro. Itellä 1.4 golf variant dsg. VP:lle tiedoksi,mulla oli sama vika kunnes turbo hajosi lopullisesti. Nokkaketju kulunu,ja dsg herjaa vikaa vaihdelaatikossa. Tuosta turbosta ei muuten tule vikakoodia ennen kun se pamahtaa lopullisesti.
Minulla 1.9 TDI tuli samanlainen ongelma, joten tehojen katoaminen kuulostaa tutulta vialta, ja auton käynnistäminen auttoi, vain hetkeksi. Vian huoltomies kertoi heti olevan Turbon tippumine pelistä, "joka kestää noin 160000km". Turbon vaihdon jälkeen Golf taas pelittää ja ajettu sen jälkeen lähes 100000km.
Mulla tippu kivi sydämeltä ja pökäle pöksyyn, kun pistin ekut tähän vag röksyyn !!
Hei VP, meillä paloi tuossa tilanteessa myös ABS-valo, ja sitä ei saanut sammumaan kuin auton sammuttamalla (1.9 TDI). Huollossa vaihdettiin moottorin käyntinopeusanturi, ja vika loppui siihen.
1.4 tsi ja dsg golf variant 2009vm uskomattoman huono auto!!!! alusta asti vikoja ja paljon...yleensäkin vw myyvät firmat huonossa maineessa pohj.suomessa..palvelu myös samaa tasoa.
Eka passat ost lokakuu 2015 v2006 passat 2.0l variant,bensa ,155000km .Ostettu liikkeestä ja huollettu!!!oston jälkeen vikoja joka kuukausi tähän asti 14.04.2016. Oli ensimmäinen ja viimeinen passatti (paskaatti) rahat ei riitä tämmöisen romun jatkuvaan korjaamiseen!!!!!!!
Itsellä käytössä 170tkm ajettu 09 variant eikä ole ilmennyt mitään vikoja. Olette vain huonoja auton omistajia ettekä osaa ajaa. Hävetkää
—Sytytysjohtimet vaurioituneet esimerkiksi näädän puraisun vuoksi (erityisesti 20102011) Nämä vikatilastot ovat kyllä hyvää viihdettä.
Ei koskaan enää folkkaria! Edellinen Passat 2.0 TDI jätti tielle 60000 km kohdalla. Ruiskusuuttimet hapettuneet. Kuulemma tyyppivika. Nykyinen Golf 1.6 TDI Blue Motion; DSG hajosi 40000 kohdalla, kallistuksen vakaajat vaihtoon 50000 kohdalla 67000 kohdalla hajosi koko kone. Korkweapainepumpun tiiviste vuosi ja päästi naftaa moottoriin, kuminen moniurahihna meni poikki sen seurauksena ja rikkoi lisää. Lisäksi takajousi poikki, jarrupalat loppu ja jarrusatulat ruosteessa. Huoltoineen neljäntonnin paukku ja auto on kolme vuotta vanha, hyvin pidetty ja rauhallisesti ajettu. Paska auto.
Missä vika?? golf variant vm 2009 1.4 tsi on auto ja nyt häviää sähköt. Pissapoika ei toimi tuulilasille, takalasinpyyhin ja pissapoika ei toimi ja tupansytyttimen sekä peräkontin pistoke mykkä. Nippu sulakkeita jo vaihdettu mut ei apua.
Oma Bora karvalakki 1.4 bensa vm. 2000, ajettu vain 120 000km kun alkoi vikojen rumba, auto nyki jatkuvasti -> lampda anturi ja muita antureita vaihtoon. Nykiminen hävisi. Sitten kuoli kierroslukumittari ja moottorin varoitusvalo vilkkuu jatkuvasti. (öljyä koneessa, ei mitään ongelmaa ajaa). Auto sammuu jos kierrokset putoavat nopeasti. Ikkunat auki ei voi ajaa, kun moottori polttaa ihan väärällä bensa/ilma -seoksella. Sähkölukot napsahtavat välillä auki-kiinni itsestään. Lukot saa auki vaan takakontista, josta hajosi solenoidi, joten luukku on jatkuvasti auki (jos sitä haluaa käyttää) ja pelkääjän puolelta. Virta-avaimen kääntö aiheutti koko virtalukon pyörimisen. Onneksi otti takaisin kiinni ja matka jatkui (sai käynnistettyä). En perkele huolla. Turhaa rahanmenoa. Sammuilkoon ja haiskoon. autojen hautausmaalle. Talvella tuli huohotusputkesta öljyä hankeen. tuli tästäkin ahdistusta. Ei sylkenyt kaikkia pihalle. Puolison GOLF 1.4 bensa 2003. Ajettu 120 000km Tämäkin huohotti talvella öljyä pihalle. Pelkääjän puolen sähköikkuna tipahti kesällä oven sisään. Ilmoittaa vakionopeuden säätimen vikakoodia joka käynnistyksen yhteydessä. Tässä ei vaan moista säädintä edes ole. Vian kuittaaminen on vain hetkellinen ratkaisu. Kesken ajon (pimeällä) valot lopettivat toimintansa - paitsi pitkät. Vastaantulijat olivat todella iloisia ja itseä vitutti.Bonuksena toisessa etuvalon liittimessä kontaktihäiriö, eli toiminta satunnaista. Huollettu myös näiden vikojen lisäksi pari kertaa syistä jota en nyt pysty muistamaan. Ei enää VAG tuotteita - kiitos
Itse ostin 2002 1.9 TDI golffin keväällä muuten on toiminut moitetta mutta akkulaturi hajosi,toisin oli kyllä alkuperäinen osa... Ja myös käynyt niin että auto hyytyy mutta tapahtunut vain kerran ja silloin olin noin 50km 135 km/h vauhtia. Ajettu 425000
Auto: Golf vm.2007 77kW / 103hp, diesel. Talvella jokin mysteeri dieselin saannissa. Eli löpö loppuu suodatinkupista kun yleensä pakkasesta lauhtuu ilma. Varmaan kehittää vetää tankkiin ja tekee vesihelmen polttoainejärjestelmään. Ainut keino pitää tankki täynnä ja jäänestoa tankkiin välillä. Muilla samanlaisia kokemuksia?
Polttoainesuodatin ekana vaihtoon, jos on polttoaineen saannin kanssa ongelmia. Se ratkaisee usein kylmäkäynnistysongelmat. Itselle paljastui tänään, että korkeaainepumppu vaihdettava 1.6 tdi varianttiin. Hinta töineen jakohihnan vaihdon kanssa 3000 e! Osat 2200 e! Ei Ikinä enää volkkaria.
Perkele lopettakaa valittamine että ostitte liikkestä vamhan auton ja nyt hajoilee, tottakai autoliikkeet kusettaa minkä kerkee ja myy paskaa.. Ennen ostoa tehkää kunnon koeajot testatkaa auto ja viekää viimeiseksi jollekkin halvalle korjaamolle että tarkastaa auton kunnon ennekuin ostatte sitä!
1.6tdi mallin egr lauhdutin surkea! Ensin meni polo 1.6tdi-vm 10 67th ajettuna egr vaihtoon. Päivän työ vaihtaa kustannus 1500e. Nyt golf 1.6tdi vm 12. 88th ajettuna sama vika. Edellisenä päivänä huollettu ja päästö huijaus päivitetty. Liikkeessä osa 740+työt vähintään 500e. Tilasin nettikaupasta saman osan 208 euroa. Ootellaan osaa ja mietitään korjaamoa mikä olis halvempi kuin pörhö. Niin ja merkkihuolto mitä aina kehutaan, ainut asia mikä puoltaa on että sai liikkumisturvasta auton 3vrk.ilman
Emännällä WV variant 1.6 55kw vm 02 . polttaa puolia ja nyt hetti öljyt 1 pyttyyn. Missä vika? Tulppa ja puola öljyssä`!
Ostin pojalle 130 000 ajetun 2008 Golf (V) Variant 1.4 Tsi:n jossa kone vaihdettu 90 000 kohdalla. Ajattelin tehneeni hyvät kaupat. En tehnyt. Juuri tällä hetkellä auto VW huollossa josta tuli puhelu että moottorin häiriövalo (joka viittaa huoltokirjan mukaan pakokaasu järjestelmän ongelmaan) johtuikin ilmeisesti jakoketjusta. Toinen vika koodin viittaus johti turboon. Kysyttiin lupaa tutkia tämä ketjuongelma? Mikä olisi toinen vaihtoehto? Jo tämän puhelun aikana selvisi että kosla jää huoltoon päiviksi (viikkokaan ei välttämättä kuulemma riitä). Koko moottori siis vaihdettu (dokumentoidusti) 50 000 km sitten turboineen pävineen. Jännityksellä odottelen seuraavaa puhelua huollosta. Hoidan tän nyt kuntoon ja myyn jonkun toisen murheeksi. Kallistahan tää on mikäli ennusmerkit paikkansa pitävät.
Golfi2000 sammuu kun ajaa lämpöseksi ja taas toimiin kun jäähtyy.voi ajaa noin kaksi kymmentä kilometriä sen jälkeen pitää antaa jäähtyä puoli tuntia ja toimi missä vikai
Itellä ollut 1980-2006 väliltä monta volkkaria. Jos pitää hyvin ja tekee huollot hyvissä ajoin ei tule ongelmia. Isoin ongelma on talvella jäätyvät lukot sekä virtalukonpohjat ja tdi:ssä on ollut suuttimen johtosarjoissa isoimmat viat. Muuten oon vaihtanu vaan kuluvia osia ja öljyjä ja hyvin toimii. Volkkarit on kokemuksesta tukevia ajaa eikä ainakaan ruostu helposti. Yli 350tkm ajettuinakaan sisuta ei natise mistään! Kertoo jotain laadusta tämä.
mis vika ajan 100 km syttyy tsek oil level on vaihdettu ns oljykelloo sammutan auton tarkistan tikusta öljyn laitan tikun paikalleen merkki valo sammuu tekee tätä tasan 100km välein
Mulla vw golf 1.9 diesel mikä moottorissa voi koputtaa aina joskus sammuttaessa mun mielestä sellanen kevyt koputus
Kaksi vuotta sitten ostin GOLF Variant Highline 1,6 TDI 77 BlueMot DSG v-11. Merkkihuollettu ohjelman mukaan. Nyt vein huoltoon, juuri katsastettu, ei huomautuksia tai merkkivaloja. Soitto huollosta: DSG sökö ja takajouset poikki?!! Muutaman kerran esiintynyt nykimistä ajon alkaessa, ei muuta. Eikä vaihdelaatikon ja jousien pitäisi vähän kauemmin kestää kuin 5 vuotta ja 127 000km rauhallista ajelua??? Korvaako tehdas? Ikävä on vanhaa 2-litraista OPEL Vectraa-B Caravania, joka olisi vieläkin hyvässä kunnossa jollen olisi unohtanut vaihtaa sitä jakohihnaa:/
Ennen 2000vm golffeissa jousia katkee ja ovien lukot jäätyy, sekä kahvoja katkee. Näätä ei ole minulta letkuja syönyt. Johtuuko siitä että asun Tampereella ja täällä näätäkanta ilmeisesti huolestuttavan pieni!
Golf Variant tdi vm 2000 ajoittainen vika käyntiin lähdössä. Syöttöpumpulta kun laittaa johdolla akun plus napaan käynnistyy, muuten ei. Voi mennä kuukausikin ihan ok, Sitten taas piuhalla käyntiin. Voiko joku neuvoa, missä voisi olla vika. Auto oli eräällä korjaamolla eivät löytäneet, kun vika ei ollut päällä. Ei häirövaloja! Onko tuossa autossa joku hermokeskus?
Mulla on tästä positiivista kerrottavaa, paras autoni tähän asti on ehdottomasti Golf variant 00 , todella luotettava ja kestävä auto , ajettu250000 km ilman ongelmia, huollot tehty ajoissa. Ei syö öljyä, öljynvaihdossa muistettava täyttää vain puoliväliin tikkua, ettei ala huohottamaan. Jarrulevyt taakse 100 000 välein ja eteen 200 000 kohdalla pari kertaa palat tässä välissä taakse eteen kerran. Moottorin käyntihäiriöt pysyvät poissa kun muistaa vaihtaa öljynpaineanturan 60 000 km. välein. Bensankulutus pysyy kunnossa ja moottori virkeänä kun laittaa tankkiin bensajärjestelmän puhdistukseen tarkoitettua ainetta 50 000 välein. Todella jämäkkä ja hyvä ajatteva vielä 250 000 kohdalla.
VW Golf vm. 2006, 1.6 variant (ajettu 220tkm). Nyt tehnyt vuoden sisällä kolme kertaa saman: eli käynnistyy kyllä normaalisti, mutta sitten sammuu - ja kun tästä käynnistetään uudelleen, alkaa EPC-valo palaa, herjaa sen perään Emission workshopia ja Engine workshoppia kerran, ja moottorin vikavalo jää palamaan (tämä sitten toistuu joka kerta uudelleenkäynnistyksen jälkeen). Ennen tätä päivää on kuitenkin toiminut "suht moitteettomasti" ajossa siihen saakka, kunnes vikakoodit on saatu nollattua. Nyt tekikin sen, että tehot hävisivät uudelleen käynnistyksen jälkeen (oli siis lämpimäksi ajettu), ei vastannut kaasuun. Vasta kolmannella käynnistyskerralla kaasupoljin taas "toimi" ja autolla päästiin ajelemaan vielä kolmisen kymmentä kilometriä (ei ollut enempää tarkoituskaan ajaa). Aiempaa ongelmaa on ollut tällaista tehojen häviämistä sateisella kelillä, eli kun tien pinnasta nousee vettä. Saattaa alkaa tehot pätkiä, eli auto nykiä tasakaasullakin. Tämäkin ohimenevää. Kaksi kertaa aiemmin on nyt vikakoodit ilmoittaneet "kuormituksen tunnistus, raja-arvot ylitetty", joka on siis kuittauksella hävinnyt eikä auto ole sen koommin oireillut, kunnes taas seuraavalla kerralla. Nyt on kahdesta huoltoliikkeestä (missä nuo koodit on kuitattu) annettu kaksi hyvin erilaista syytä asialle ja korjausehdotustakin siis. Onko teillä kokemuksia? Mikä tuo vika on ja onko se helposti korjattavissa? Näin naisena tuntuu aina huoltoliikkeessä vieraillessa, että minulle voidaan myydä mitä tahansa, kun en autoista oletettavasti mitään ymmärrä. Ja nyt haluaisin vähän jo kuulla kokemuksia, että miten isosta hämmingistä on kyse.
Minulla oli samoja oireita Variantissa. Vaihdoin itse pakoputkiston lambda-anturin ja sen jälkeen on ainakin toistaiseksi toiminut. Anturi maksoi noin 60 € ja vaihto vei pihalla tehtynä puolisen tuntia.
Vm, 97 passat ajettu satulatjj373000km,uusittu laturi ,venttiilin painimet 371000 kohddalla etujouset,jarruosia,helppo korjata omatoimisesti ,ollut hyva auto,1,8 moniventtiili bensa ,jokunen etu tuki varsi
Minulla on ollut Volkkareita uutena hankittuna vuodesta 1979. Polo GT 1980, Jetta GLi 1980, Passat GLS5 1982, Golf 1.5 diesel 1983, Golf GTD 1984, Passat 1.8T 2002, Polo Classic 2000, Polo 1.4 16 V 2002 ja nyt Polo GTI 2.0 TSI 2018. 2000- luvun alun Polot olivat ihan paskoja. Classicin kone leikkasi uutena kiinni, sylinterien karkaisu puuttui täysin. Ja 1.4 16V 100 heppainen auro oli täynnä vikoja ja moottorissa ei mitään vääntöä. Muut volkkarit pelasivat taasen loistavasti. Uusi Polo GTI on ilo ajaa. Jää BMWn ajamisen ilo toiseksi. Niitäkin tullut kokeiltua. Näiden lisäksi ollut viisi Audia uudesta sekä Mersu C 350 CDI. Niissä ei ollut yhdessäkään mitään vikoja.
Golf 1.4 TSI variant vm 2009 ajettu 220000. Jakoketju vaihdettu 120 kohdalla. DSG 7 mekatroniikka hajosi 210 kohdalla. Ruosteongelmia jonkin verran. Muuten ihan kelpo auto ja taloudellinen ajaa.
golf 3 vt.97 1.8 1piste ruisku startista käyniin 2sekuntia sit sammuu sit taas tsart 2sek käy ja sammuu?jatkuu sama homma!
voihan ww. ostin just ww-1,6tdi 5-päivää ajossa ja mittaristo kuinjoulukuusen valot...vm 2010 eipätarvii joulukuusta hankkii ku ostaa ww.n
Kuka antais kirjoittaen apua Pekelle. ???
Hei. v.2005 w golf variant. syttyy öljykannun kuva keltaisena ja EDC toiseen mittariin. hidastuu vauhti ja kaasu ei toimi. pysähdyn ja sammutan auton ja käynnistän hetken päästä uudestaan , auto kulkee taas normisti. tehnyt tätä nyt 4 kertaa . Missä vika?? käyttänyt korjaamolla kun valot palaa mut ei löydä vikaa?? Tekstissä lukee korjaamolle heti englanniksi ja jotain emissio now. apua tarviin... tv. Riitta
Väärä korjamo. OBC näyttää
Näyttöön ilmaantuu "Wiber Faulty" - ja vilkut eivät toimi eivätkä pyyhkijät toimi. Tähän asti vika on kadonnut noin 10 minuutin seisotuksella. Tänään ei parin minuutin sammuttamisesta ollut vielä apua. Tietääkö joku muu tällaista vikaa? VW Golf Variant 2015