Volkswagen Passat
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Pakokaasupäästöt (2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001) AKatsastus
- Renkaat (2008, 2007, 2006, 2005) AKatsastus
- Etuakselisto (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
- Käyttöjarru (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Ohjauslaitteet (2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Seisontajarru (1996) AKatsastus
- 3C: Etuakselisto, vetoakselien suojakumeissa vuotoja TÜV, GTÜ
- 3B, 3BG ja 3C: Ohjausnivelissä väljää TÜV, GTÜ, DEKRA
- Jarruletkut haperot myös uusimmissa 3C –malleissa TÜV; GTÜ
- 3B ja 3C: Kuluneet jarrut GTÜ
- 3B ja 3C: Moottorin öljyvuotoja GTÜ
- 3B ja 3C: Valovikoja GTÜ
Takaisinkutsuja
- Etuakseliston mahdollinen murtuma (vm 1996 – 2000) KBA 2008
- Raidetangonpäät, kuluminen 1999 ADAC
- Alapallonivelen mahdollinen murtuma ADAC 2004 (vuosimallit 19961999)
- Alatukivarsi, tarkastus/kunnostus 2004 Trafi
- Moottorin ohjainlaite, laitteeseen voi vuotaa vettä, uusinta 2005 Trafi
- Raidetangonpäät, mutterien vaihto 2005 Trafi, mutterit saattavat irrota VOSA 2005
- Kaksoismassavauhtipyörä, tarkistus 2006 Trafi 2008 KBA Mahdollinen tulipalo viallisen vauhtipyörän vuoksi 2006 VOSA
- Lasinpyyhkimien moottorinsuojus 2006 Trafi
- Ohjausvaihde, kondensaattori 2008 Trafi, ohjattavuus hitaassa ajossa voi kärsiä kondensaattorivian vuoksi ADAC 2008
- Lämpösuoja 2008 Trafi
- DSGautomaattivaihteiston ohjelmiston päivitys 2009 Trafi
- 2.0 TDI, tasapainotusakselien hammaspyörien kuluminen 2009 ADAC
Tielle jättäviä vikoja ADAC
- Akkuvikoja erittäin paljon (jo kolmannesta käyttövuodesta alkaen)
- Suuttimet rikki (2008 asti, erityisesti 2007))
- Polttonestepumppu rikki, johtimen kiinnitysongelma (diesel, erityisesti 2006)
- Sähkötoiminen pysäköintijarru jumittaa (2008 asti, erityisesti 2007)
- Moottorinohjauksen häiriö (Diesel 2009 asti)
- Ruiskutusjärjestelmä rikki (Diesel 2009 asti)
- Moottorivaurio, sivuääniä (diesel 2009 asti)
- Turboahdin rikki (2009 asti, erityisesti 2006)
- Pakokaasujen takaisinkierrätys rikki (2010 asti)
- Hiukkassuodatin tukkeutunut (2010 asti, erityisesti 2006)
- Ahtopaineen säädin rikki (diesel 2009 asti)
- Ajonestolaite rikki (2008 asti)
- Virtalukko rikki (2009 asti)
- Käynnistysmoottori rikki (2008 asti)
- Öljynpaine liian alhainen (2007 asti)
- Valonheitin rikki (2011 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- 3B
- Etuakselisto ääntelee Autobild
- Ohjausvaihde vuotaa Autobild
- Epäluotettava automaattivaihteisto Autobild
- 3B/BG
- Etuakselisto ADAC
- Erilaisia jarruvikoja ADAC
- Ruostetta kattokaiteissa sekä ovien ja luukkujen reunoissa ADAC
- Jäähdytysjärjestelmä ADAC
- Erilaisia moottoriin liittyviä vikoja ADAC
- 3BG
- Etuakseliston nopea kuluminen hoidettiin korjauskehotuksella Autobild
- Kuluneet raidetangonpäät Autobild
- Turboahtimen vikoja Autobild
- Nokkaakseli kuluu nopeasti V6 TDI –dieselissä Autobild
- Sähkölaitevikoja muun muassa navigointilaitteessa ja puheohjauksessa Autobild
- Ksenonvalojen ohjainlaitteissa runsaasti vikoja Autobild
- 3C
- Sivuääniä kojelaudasta ADAC
- Oikuttelevia navigaattoreita Autobild
- Jakopään hammashihnavikoja TDI –dieseleissä Autobild
- Nykiviä moottoreita Autobild
- Vapisevia valaisimia Autobild
- Maalauksessa puutteita Autobild
- Rekisterikilven kiinnikkeissä ruostetta Autobild
- Sisustus kitisee ja narisee Autobild
- Tehon puutetta 2.0 TDI 125 kW (170 hv) –mallissa Autobild
- Bensiinimallien sytytyspuolassa vikoja Autobild
passat 1.9tdi 85kw auto lämpenee tehot katoaa melkein kokonaan kun kaasun painaa pohjaan,vähän vedättelee lyö kuin jarrut päälle ei mene mihinkään,kylmänä suht tehot tallella
Laatupeli! :) Pitkäpinnaisen rahamiehen auto.
Eka ja VIKA PASSATTI ( v2006 ostettu 2015 ajettu 155000 huollettu liikkeen auto!!!!!!!!) vikoja on riittänyt joka kuukaudelle nyt 16.4.2016. vikalista niin pitkä et en viiti kirjoittaa ainoa neuvo muille kiertäkä VW konserni kaukaa!!!!!!
Pakko vuodattaa: Ostin passatin (diesel 1.9) uutena 2008, nyt ajettu 136000km. Autoon on tehty remonttia jos jonkinmoista vaihdettu (ainakin laskutettu) osia seuraavasti samassa merkkiliikkeessä: - Ilmamääräanturi (onko oikea termi) - Kaikki jarrulevyt ennen 100000 km. - Takalasin pyyhkijän koneisto Vuoden 2015-2016 aikana (29.4.2016 mennessä) - Etu ja takatukivarret - Ensin 2015 takaluukun ruosteet hiottu ja maalattu (vaadin luukun vaihtoa, jota ei tehty). Samainen luukku jouduttiin ruostumisen uusiuduttua vaihtamaan uuteen 2016 tammikuu. - 133000 huolto, jossa mm. vikana ei lähde käyntiin kuumana, mittarivalot pimeänä käynnistettäessä (käynnistyi hyvin pakkasessa). Vaihtoivat hehkutulppia 3kpl (idioottimaista, kysyin miksi lähtee hyvin pakkasesta), Samalla oli kuitattu toinen vikakoodi, joka oli näkynyt (nokka-akselin asentotunnistusanturi). - Muutama päivä myöhemmin kuumakäynnistysvika vika toistuu ja taas ajellaan taksilla, jolloin todetaan vian olevankin nokka-akselin asentotunnistin anturissa. Sanoin, että miksi ette korjanneet samalla, he ilmoittivat ei meillä ylikorjata autoja. Ehdottivat 600€ laskua. Jankkasin ja jankkasin miksi vaihdoitte mm.hehkut, kun niissä ei ollut vikaa? Viimein myönsivät tekemänsä virheet, maksoin anturin. - Pari viikkoa remontin jälkeen alkoi vika toistua silloin tällöin harvakseltaan. Kun malttoi odottaa noin 15 min auto käynnistyi uudelleen.soitin huoltoon ja sain vastauksen, että nyt sähkömiehille on noin 2 viikon jono. - No ajattelin, että onhan maailmassa aikaa joskus odotella auton käynnistymistä. Kaksiviikkoa sitten volkkari sammui kesken ajon pahimpaan ruuhka-aikaan (klo 16.00) Turuntielle vasemmalle kaistalle (ajoaika n. 4min.) Muutama päivä sen jälkeen se sammui pikkutielle (ruuhkassa) aamulla lähdöstä oli aikaa noin 5min.. Samana päivänä tullessani takaisin töistä vehje pelasi taas, kuin unelma. No ajattelin, että kyseessä oli jokin satunnainen bugi. -Homma pelitti ok viikon verran - Noo Sitten viime maanantaina vaimoni hakiessa minua koulutuksesta, auto ei käynnistynyt parkkipaikalla. Sanoin hänelle, odota hetki. Noin 10 min ja auto käynnistyi. - Noo keskiviikkona käväsin kaupassa töistä tullessani ja auto ei taaskaan kuumakäynnistynyt. Odottelin 30 min ja sitten taksilla kotiin. -Auto hinattiin merkkiliikkeeseen, josta seuraavana päivänä soitettiin vian olevankin ohjauspylvään käynnistin osassa (vanha nimitys virtalukko). Noo minä valittamaan, että tuo kuumakäynnistys ongelma toistuu ja mittarit pimeenä mitähän osia seuraavaksi ruvetaan arpomaan vaihtoon? Vastaus oli, että tämä on eri vika kuin aiemmin. Hinta 500€. - Totesin, että teillä vaihdetaan osia ja todetaan, että ei se siinä olekaan ja sitten arvotaan uusia osia. Autolla (Diesel) on ajettu 136000 ja huollot ja korjaukset on maksaneet melkein saman verran euroina (kuivaa huumoria).Samalla ilmoitin korjaamopäällikölle, että korjatkaa kuntoon ja seuraava auto ei ole volkkari eikä huoltopisteenä toimi Espoon vw center. Liian kallista lottoa. - Olin aiemmin pyytänyt tarjouksia uudesta autosta mm. passatista ja muista merkeistä. Tein tilauksen autosta, joka ei ole vw konsernilainen. Onneksi olkoon sanoi JAPA jahka vielä päästään eroon vaimon 2v.vanhasta polosta ajettu alle 25000, niin olen tyytyväinen. Ostetaan jokin muu pirssi. PS. Ei köyhällä ole varaa ajaa volkkarilla ja voimistella puhelimessa huoltopäälliköiden kanssa kahden viikon välein, kiristellen hampaita. On harmi jos asiakasta ei kuseta, mutta jos asiakasta kusetetaan. RIP
Minulla on Passat v 2004 ja mittarin kertynyt jo yli 300000 km muuten toIminut hyvin. Paitsi pari viikkoa sitten jätti tielle. Syy oli termostaatti kotelon kaulus katkesi ja laski vedet alleen. Onneksi moottorille ei käynyt kuinkaan kun sammutin välittömästi moottorin. Aiempia vikoja laturi lakkas pelaamasta ja jätti tielle mittarissa oli 250000 km lisäksi huohotin putki bensapumppu sytytys puo La vikoja.
Minulla ollut 1996 mallin Tdi ajettu nyt 200000 ei vikoja
nopeusmittari ei toimi, anturi vaihdettu passat tdi
Mistähän vuotaa vesi etupenkin jalkatilaan. En ole löytänyt vikaa.
Nainen ratissa Ilmastoinnin kondessivesiletku tukossa.
Nainen, voi olla myös akkukotelon alla oleva vedenpoistoreikä tukossa, jolloin vesi matkustamoseinämää vasten nousee ja tulvii ilmakanavan kautta matkustamoon. Näin ainakin vm. 1996-2000 Passateissa. Vaikea havaita, kun akku pitää ensiksi irrottaa. Ratkaisu on puhdistaa ko. tila lehdistä ja roskista.
välijäähdytin vuoto joko kennossa tai letku liitoksissa imusarjaan päin aiheuttaa alitehoa ja laiska moottori
Talossa ollut nyt neljä volkkaria. Kaikkiin on huollot tehty ihan oikein ja ajallaan.: eka vollkari 3 koppanen farmari golffi. 1.9 TD koneella. Mätäni alle mutta kone toimi hienosti. Laiska kuin mikäkin. ajettu 300tkm Toka volkkari 4 koppanen bensa golffi. Jakopään hihna katkesi ennen aikojaan ja kesken matkan. Männät löi venttiilit solmuun ja kannen hajalleen. Hajosi noin 200tkm kohalla. Kolmas volkkari 5 koppanen golffi 2.0tdi koneella. Kansi halki, ykkössylinterin imukanavassa reipas halkeama viereiseen vesikanavaan. Turbo korkkasi samalla. ajettu 230t km. neljäs volkkari menossa. 2009 1.9tdi passatti. Nokka akselin laakerit ja nelossylinterin nokat kulu loppuun. kannen venttiilit jumittelee ja jää vuotamaan. Nelossylinterin mäntä hakkaa venttiileihin. ajettu 230tkm. Ei hyvän tähen...
Heippa. 2013 passat farmari 108000km. Kattoluukku vuoti, vaihdettiin uuteen jälki takuuna. Mutta työstä joutu maksaan. 400e. Virta-avain jäi lukkoon väkisi vetämällä sain pois. Huollossa ei mitään vikakoodia. Nyt sytty airbakin keltanen valo mittaristoon Mistähän se johtuu?
Passat autom.1,9 TDI vm. 2001 aj. pyöreästi 400th.km.Hukkaa ihmeellisesti jäähdytin veden. Ajaa voi jopa pidemmän matkankin mutta yht äkkiä tyhjää ylävesisäiliön,jos korkin avaat tapahtuu häviämistä,autossa on Webasto mutta ei näkyisi vuotoa sielläkään on tietty vaikea huomioida sitäkään. Jäähdytinkorkki on uusittu,kylläkin Motonet malli,pitää kyllä paineen,etulattia maton kosteutta ei huomattavissa. Kojelaudan alta kuuluu joskus vedenkierrosta johtuvaa lurinaa,kuin lämppärilaitteessa olisi ilmaa? Ulkopuolisesti ei vuoda mistään katoaa vain ihmeellisesti,öljy ei lisäänny ja väri mustaa ei harmaata havaittavissa? Jotkut viisaat sanoneet hakekaa korkki VW:lta.? (Käyttöauto) Ps. akun allekkin on katsottu,siellä ei mitään ihmeelistä näkyvissä? Mutta sieltähän ei letkuja näykkään,Seinäjoen käyttöautolla on ollut tapaus että, sieltä olisi löytynyt klemmari lämmpärin letkusta , ruosteinen todennäköisesti akun haposta johtuneesta vuodosta,että olisi vuoto korjaantunut sillä. Onko kuultu tälläisestä tapauksista? Olisi mielenkiintoista kuulla onko muita tapauksia. Vaiko korkki Käyttöautosta?
Ostin passatin vm.2006 2.0 tdi oli mittarissa 230000km. Maksoi 10000euroa. Nyt on autoa korjattu n,13000eurolla, öljypumppu hajosi jonka seurauksena moottori, turbo ja välijäähdytin hajosi. tästä tuli 10000euron lasku. Tukivarsia vaihdeltu, kaikkea en enää muista. Auto taas korjaamolla . kävin pesettämässä ja pesun aikana vedet tuli pyyhkimien kaukalon ja edelleen sisätilatuulettimen läpi pelkääjän penkille, tämä lysti maksaa 600euroa. Jo tässä alkaa köyhtymään ihan tosissaan ja vain auton takia.
Auto. on Passat variant vm.2004 ajettu 210 thkm ja on toiminut moittettomasti. Noin kuukausi sitten tapahtui perin ihmeellistä: Oikeanpuoleisella takapenkin lattialla oli litrakaupalla vettä. Äyskäröin ve- den pois ja havaitsin,että sitä tihkui helmakoteloon kiinnitetystä suojavyön kiinnityspultista. Auto ei käynnistynyt ja hinattiin VW-huoltamoon (Laakkonen). Vika: Lattian alla on ohjainyksikkö, veden val- lassa ja toimimaton. Uuden hinta 2.500 euroa. Kysymyksiä: Jos huoltamon on huolimaton (ei puhdista sadevesiaukkoja), ei kai se ole asiakkaan vika? Onko järkeä sijoittaa ko. laite paikkaan, jossa se on kos- teudelle alttiina? Miksei helmapeltikotelossa ole reikiä, joista vesi valuisi pois? HUOLEHDI SIIS VEDENPOISTOAUKKOJEN PUHDISTUKSESTA!!!
Ostettiin vm. 2013 Passat 2.0TDI. (Malli2014) Vuoden nut ollut ja tyytyväinen olen ollut. Varmaan enemmänkin kuin tyytyväinen kun tänne jaksan sen kirjoittaa. Suosittelen muillekin autoa ellei meillä ole joku superhyväsäkäversio. Toinen kaukisäädin ei meinaa kunnolla toimia (patterit ehkä) mutta jos toiselle avaimelle käy sama autoon ei meinaa päästä sisään kun ei ole lukkoa ovessa? :/
Meillä passatti 2.0 TDI DSG vm 2009, oli v 2011/11. 202000km ajettu (taxi) nyt 2017/1 mittarissa 408 000km . Me ei olla muuta kuin huollettu hyvin ja vaihdettu ne osat mitkä kuluneet. Ollaan todella tyytyväisiä. Huomenna vaihdetaan saman taximiehen vanhaan autoon, just samanlainen 2.0 TDI DSG vm 2014. Ajettu 275000. Toivottavasti tämä pelittää yhtähyvin :-) Huollot kannattaa tehdä ajallaan.
Passat 1,8 T automaatti -04.Ostin -12 aj.235000.Vaihteisto hajosi pian ostettuani mutta ei ihme kun ei ole vaihdettu öljyjä ilmeisesti kertaakaan,huoltokirjasta päätellen.Nyt mittarissa 295000 ja hyvin pelittää.Alusta tosi jämäkkä,ei kuulu mitään kolinoita eikä narinoita.ajettavuudeltaan mersun e-sarjan luokkaa.Miinuksena korkeahko kulutus ja peräluukun ruostevika.
Passat TDI 2004 farmari, 2 punaista merkkiä luukussa. Ostin 125 t ajettuna vuonna 2010, nyt 480 t. Vikoja: Kertaalleen vaihdettu kaikki yläpään tukivarret eteen, ilmastoinnin kompressori, kummankin puolen ulommat vetarit, nyt tarvikelaatua. Kaikki levyt ja palat, taakse myös satulat viimeisen kahden vuoden aikana vuoron perään, alkoi jumimaan jarrumännät. Turbo on valittanut 300t jälkeen, ei vaan ole hukannut vielä tehojaan, nyt pitää jo sirisevää ääntä, öljyä saa lisätä 3 kertaa longlife/ n. 30000 km vaihtovälein. Nyt alkoi taas natina vasemmalta edestä pakkaskelillä, lienee tarvikelaatuiset tukivarret menneet jo 150 t ajon jälkeen. Edellinen oli 1996 mallin passat tdi, kesti 700 t, sitten vesipumpun akselin tiivisteen petettyä ja ylikuumaksi ajon jälkeen sekoitti öljyt ja vedet keskenään, vaan nää on kai olleet hyviä yksilöitä pitkään matka-ajoon...
ostin passatin vuosi malli 2011 muuten tyytyväinen mutta eihän tuota meinaa saada käymään välillä lähtee heiti mutta toisinaan ei millään saa värkätä sitten se taas lähtee käymään onko muilla ollut samaa vikaa olis hauska tietää autolla on ajettu 170000 km
Passat 3C 125kW TDI DSG -07. Ostin n. 1,5 vuotta vanhana. Entinen taksi, jossa kilometreja oli n. 300 000. Kone oli vaihdettu kuulemma 200 t kohdalla hihnan katkeamisen seurauksena. Nyt kilometrej n. 577 t. Aluksi oli kaikennäköisiä vikoja, mm. pumppuusuuttimet hajosivat yksi kerrallaaan, mikä aikaansaa tielle jäämisen. Ensimmäisen vaihdon jälkeen tuli ilmoitus, että tyyppivika, ja menevät takuuseen. Kuitenkin sai vaihtaa vain yhden rikkoutuneen kerrallaan, vaikka on tiedossa, että kaikki hajoavat. Maksoin itse viimeisen suuttimen vaihdon samassa yhteydessä, kun toiseksi viimeinen vaihdettiin. Kansi hajosi, piti vaihtaa. Käsijarru on häiriöaltis. Jää näköjään onneksi vikatilassa auki. Sen kanssa pärjää kun on läppäri ja kaapeli. Myöhemmin on toiminut ok, kun olen ymmärtänyt pysyä kaukana merkkikorjaamoista. Ihme kyllä, DSG laatikko ei ole hajonnut. Kerran piti Vagcomin avulla säätää kytkin. Alusta hyvä, mm. iskarit alkuperäiset.
ja moro, ostin vw passatin malli 2008 1.9 turbo diesel uutena, nyt mittarissa 275000 km. ainoa mikä vika on ollut että 165000 km paikkeilla polttoaineen syöttöpumppu lakkasi toimimasta. joka uusittiin sitten merkkihuollossa. kuluneet osat on vaidettu sitä mukaan kun on tarve. huollettu huolto-ohjelman mukaan, ei suurempaa valittamista.
2001-2004 tdi 74kw (ehkä muutkin tehoversiot) kennojen lurinat ja ajoittainen vedenhukkaaminen = kannenttiiviste vuotaa. Tullut 2teen autoon vaihdettua (tarkistakaa ettei kannenohjaintapit liian pitkiä!!) Kuukausi sitten vaihdoin viimeksi omaan autooni (kannentiiviste,pultit,imu/pakotiivisteet yhteensä 58e, Saksasta) Ei lorise enään! Työaika n.10h
Uutena ostettu Passat 1,8 T. Ajettu 113t. Hyvä pisti muuten, mutta keskuslukituksessa ollut vikoja alusta asti. Apumiehen puoleinen lukko vaihdettu pari vuotta sitten, nyt kuskin puoleinen lukko toimimaton, samoin oikeanpuoleinen takamatkustajan lukko on jumissa.
VW Passat sedan -99 Ostin kun mittarissa oli 180tkm,,, nyt 310tkm ei yhtään ongelmaa eikä tielle jättöä. Ainoastaan kuluosat ajallaan vaihdettu. Olen ja ajan edelleen autolla seitsemättä vuotta,
Mulla -99 passatti 1.6 bensa Lähtee yleensä kylmänä hyvin käyntiin vaan ei lämpimänä,starttuuttaa tovin aikaa ja kuulostaa käyvän vain kolmella pytyllä.välillä vetää tiellä hyvin ja toisinaan tukehtuu ja tehot katoaa.bensan kulutus on lähestulkoon normaali (mikä neuvoksi....??)
Perheessä kaksi Passat Variant 1.8 (bensa)Turboa vm 2002 ja 2003. Lienee parasta vuosikertaa (2002-2005). Luotettavia pelejä. 1.8 T mykava alavääntö eikä kuluta lainkaan öljyä. Kori ruosteeton. Nuoremman möin juuri pois 191 tkm ajettuna. Ainoat viat - vas. takaoven lukko vaihdettu - etupään jaaruletkut uusittu "pykimisen" vuoksi. No nekin lähinnä halpja kulutusosia. Vanhempi palvelee edelleen nyt 220 tkm ajettu. Viat: - katalysaattorin happirunnistin tms 160 tkm kohdalla - jakoketjun kotelo tihkutti hieman öljyä. Huomasi vain kun tallin lattialle tuli öljytippa.. Jarrupaloja ja levyjä tietysti kuluu, mutta nelin saa halvimmalla VW-economy -osina.
Morjes! Potilaana 2013v passatti sedani 1.6Tdi.. Päästöhuijjauspäivityksen jälkeen alkoi nykimään kun mikäkin kuminauha.. Sis kun siirtyy moottorijarrutukselle ja siitä lähteepi kiihyttämään niin se nykäisee 2 kertaa ko kuminauha... Aluks väittivät et joo sun on kytkin niin väljä et se tekee sen... se vaihettiin ja kappas.... Se vikaa korjannu.. pakottivat maksamaan laskut. Ja nyt he inttävät et juu vaihdelaatikkos on väljä et se tulee sieltä... Miks pitää arpoo eri osia.. autolla siis ajettu 140 000... Alkaa pikkuhiljaa tää Huittisten Laatuauto tympiä... Asiakkaita ei kuunnella sit pätkääkään... auttakaa... Egr?
2000 1.8 automatic passat. kun painaa kaasua niin alkaa nykiä, ajettu n.300000km.
-04 Passat 2.0,nopeusmittari rupes temppuileen,ensteks näytti n.20km/h ylinopetta,motarilla sit 30-40 ylitystä (n.verrattuna jos muut ajoi sallittua).Kävin tankkaan,jonka jälkeen kun lähdin ajaan niin mittari veti melkein tappiin,eikä viisarille tapahtanut mitään sammutettaessa..
2009 Passat Variant 2.0 TDI BlueMotion, 225 tkm Ostin auton uutena ja hyvin on toiminut tähän asti. Valitettavasti alkavaa ruostetta näkyy lokasuojissa sekä takaluukun vasemmassa alakulmassa (maali kupruilee lievästi). Esiintyneet viat/korjaukset (määräaikaishuollot tehty aina ajallaan): 130 tkm: Pissapoika ei toiminut. Syyksi paljastui hajonnut vesipumppu ja lisäksi letku oli nirhautunut poikki etupuskurin luota. 180 tkm: Takajousi poikki (takajouset ja -iskarit vaihdettiin). 210 tkm: Takajarrupalat ja -levyt vaihdettu Nyt on muutaman kerran käynnistettäessä kuulunut piippaus ja varoitusteksti "Engine fault Workshop" tai "Steering column lock defected" on tullut näkyviin. Toisella yrityksellä on lähtenyt käyntiin normaalisti. Mikään varoitusvalo ei ole jäänyt palamaan. Saapa nähdä, mistä nuo vikailmoitukset johtuvat.
osaako kukaan neuvoa mikä on vikana passat vuosimalli -11 kun koelaudan alta kuuluu epämääräistä räminää kun ajaa vähänkin epätasaista tietä varsinkin kun auto on kylmä
Minulla on vm05 passat 3c 2.0fsi bensa koneella,nyt pitää vaihtaa sähköinen termostaatti kun syttyy välillä moottorin vikavalo.muuten ollut ihan hyvä auto,etujarrut ja oikean etupyöränlaakerin olen siihen vaihtanut mittarissa nyt 184000 km. Suosittelen kyseistä autoa kaikille lämpimästi,hyvä ajettava.
Meillä 2007 Passat 1.9 tdi (powerdiesel) manuaali. Ajettu 292tkm. Kaikki pelannut hyvin, huollot suoritettu ajallaan. Kytkin vaihdettu sekä 1 suutin. Vain sähköinen jarrusatula rikkoutunut ja uusi maksaa 370e. Laakerit vaihdettu kertaalleen 280tkm:ssä (kaikki 4kpl) ja suosittelen orkkis laakereita vaikka hinnakkaita ovatkin. Pelkästään kuitenkin kuluvaa osaa vaihdettu. Oikealta puolelta jostain tihkuu vettä lattiamatolle silloin tällöin pieniä määriä. Muuten erinomaisesti toiminut ajopeli!
moi onko kellään ollut ongelmia airbagin kanssa.mulla herjaa ohjauskulman tunnistinta vaihdettiin mut ed.merkkivalot palaa.
Mulla on ollut pari vuotta Passat vm. 2008, ajettu nyt n. 400000km. Kone on 2.0 tdi CR. Kaikki pelaa kuin kello, kytkinkin alkuperäinen. Ei mitään sähkövikoja, kertaakaan ei ole mikään varotusvalo ajossa syttynyt. Moottori on virkeä. Olenko saanut jonkun superyksilön, kun tuntuu, että monilla on ollut jos jonkinmoista vikaa.
Paskat 1,6 TDI 2011 farmari ajettu 135000. Toinen omistaja, Itse ajanut 35000. - Takaluukun lukko joutui vaihtaa kun ei enää tullut auki. Huomasin sitten samalla kun vaihdoin lukko ett takaluukun pellit ruostunut pahasti sisäpuolella. Ajattelin että no problems kun takuutodistuksessa lukee ihan selvästi että jos ruostuu sisäpuolelta ulospäin niin takuu korjaa. Mutta ei sittenkään.. tekosyitä tuli merkkiliikkeestä miksi takuutodistus ei kelpaa ja sanoivat että Volksvagen antaa "goodwill" ja joudun vain maksaa siitä ruostekorjauksesta 500€ (norm hinta 1600€ jeesus..). Siis Volkswagenin takuujutut ovat pelkästään huijjausta ja valehtelua. - EGR ventiili alkoi vuotaa pakokaasua konehuoneeseen ja se imes sitten koppiin. joutui vaihtaa koko ventiilija syyleri --> 400€ osa + 300€ korjaus. - Nyt moottoriohjausyksikkö yhtäkkiä rikki. 500€ vianetsiminen tähän asti tehty. Uusi yksikkö 2200€ + asentaminen .. eli noin 3000€ korjaus. Odotan vakuutusyhtiön vastaus ennen kuin uusi osa tilataan.. En suosittelee volkswagenia ollenkaan!
Meillä on vw passat 2.5 tdi v6 4motion 2001. Mittarissa oli ostohetkellä 264 tkm ja ilmastointi ei toiminut. Aluksi korjaamo ilmoitti että ilmastoinnin huollon puutetta vaan eipä ollut meni koko ilmastointilaite, kompressori ja ilmastoinnin putket uusiksi, lasku 1200€. Onneks ei ollu vw huolto asialla. Merkkihuollosta ainakin volkkarin osalta kannattaa pysyä kaukana. n. puoli vuotta myöhemmin kuskin ovi ei auennut huoltamon pihalla. Apukuskin ovesta sisälle. Asiasta käytiin kysymässä Laakkosella pikahuollon puolella,, mikä vikana ja saiko korjaukseen. Vastaus oli pystyy ottamaan auton korjaukseen vasta seuraavalla viikolla ja ei osannut mikä mahtaa olla ovessa vikana ( joka oli aamulla toiminut normaalisti huoltamon pihaan saakka kun tankkauken jälkeen kuskin ovesta ei päässyt sisään koska ovi ei auennut ulkopuolta). Huollosta osattiin antaa ainoastaan arvio että kuskin oven purkamiseen menee 4 tuntia jotta pääsee näkee edes missä vika. Todettiin ettei onnistu kun miehen pitää päästä kulkemaan töissä eikä ole aikaa seisottaa autoa korjaamolla montaa päivää. Samana päivänä jonna kävimme vw: huollossa sattumalta osui eteen video youtubessa , jossa todettin että todennäköisin syy miksi passatin kuskin ovi lopettaa aukeamasta ulkopuolta on yhden jousen tipahtaminen pois paikaltaan joka yhdistää oven kahvan lukkoon.. Työkaluksi tarvitaan ohut ruvimeisseli jonka kärki on käännetty l-muotoon. Siten vaan oven kimppuun. Aukaisematta ovia keskuslukitus pois päältä ja kuskin oven kahvasta kiinni vetämällä niin pitkälle kuin tulee. Ruuvimeisseli lukosta ( alareunasta sisään ) sisään siten että kärki osoittaa alaspäin. Sen verran ettei meisseli vaakatasossa mene pitemälle , käännä meisselin kärki vasemmalle ja sitten ulos lukosta pitämällä meisselin asento kärjen osalta samana. Vaati pientä taiteilua onnistui kuitenkin. Viimeiseksi pitää avata kuskin ovi sisäåuolelta kahvasta normaalisti. Hämmästys oli mitä suurin kun ovi oli avattu sisältä ja laitettu takaisin kiinni, jonka jälkeen se avattiin ulkopuolta normaalisti ja ovi aukesi kuin mitään ei olisi ollutkaan vikana. Passatiin on tehty notrmaalisti huollot, Ekassa katsastuksessa 2016 ( auto ostettu 2015 ). Katsastuksta tuli hylätty koska vetarien tukimukit haperoituneet ja osittain tippuneet matkalta. Uudet tukikumit joka kulmaan ja leima paperiin katsastuksesta. Pari kkukautta katsastuksen jälkeen auto alkoi isommilla nopeuksilla ravistaa niin että tuntui hampaat tippuu suusta siitä hyvästä. Passat korjaajalle tarkisti päällisin puolin saman tien nosturille nostettuna ja tulos, oikea etukulma etummaisessa tukivarressa väljää paljon että vetoakseli pääsi vapaasti liikkumaan kaikkiin mahdollisiin suuntiin sekä tukivarren tukikumit puuttui kokonaan. Korjaamolta arveltiin että ainakin etummainen tukivarsi uusiksi ja voi olla muutakin. Totesimme kaikki mitä tarvii vaihtoon niin että tulee kuntoon. Pari päivää myöhemmin korjaamolta soitettiin että passat on kunnossa ja vo tulla hakemaan sen koska vaan. Ei ollu vika tukivarressa pelkästään vaan oli täytynyt vaihtaa vetoakselista alkaen kaikki tukivarret niin sisemmät kuin ulommatkin sekä kiinnityspultit vaihdettu uusiin. Hinta hieman 1000€. mittarissa oli 270 tkm. Mittariin kertyi kilometrejä n. 290 tkm ku ohjaustehostin heittäytyi tekemättömäksi ajon aikana. Ei kun korjaamolle, syy ohjaustehostin lakannut toimimasta koska oetttwwhjaustankosta hajonnut hammasratas, sen seurauksena rikkoutunut ohjaustehostimen letku nesteet ulos. Osat uusiksi ja tehostimeen nestettä, lasku 200€. N. 500 km lisää ja oltiin ihmettelemässä mihin katoaa nopeasti diesel tankista 100 km matkan aikana. Passatin tankki oli täynnä lähtiessä ja perille päästessä tankissa reilu kolmannes jäljellä ja ajotietokone näytti kulutuksen olevan normaalitasolla joka on ollut matka ajossa 7.3 l. Taas kohti korjaamo paitsi että vaikka autolla ajettu samana päivänä, ei lähtenyt passat käyntiin laisinkaan. Passat hinaukseen ja korjaamolle, siellä saman tien nosturiin ja auto tarkistukseen. Alle puoli minuuttia ja korjaajan ilmoitukseen polttoaineputki rivahtanut täysin. Vaihtoon ja laskua n. 300€. sen jälkeen ei ongelmia vaan passat toiminut kuin enkeli kunnes mittarissa 345 tkm. Auto jätti matkalle ja polttoaineletkussa ilmaa letkuliitoksen vuodon takia mistä oli ilmaa mennyt dieselin sekaan. Siitähän ei boschin pumppu tykännyt vaan hajos. Eri näköisin kommerverkkin kautta uusi pumppu ja välissä auton siirto kormaajosta toiseen kun ensimmäisessä korjaaja alkoi väittää ettei auto tulisi omin voimin liikkumaan enää metriäkään kun sitä ei siellä saatu kuntoon. Kiukussa oli pitelemistä ku auto oli korjauksessa 15 min. jonka aikana boschin pumppu irrotettin ja käännettiin 180 astetta ympäri uudelleen kiinni ja läppäri esille, sillä VAG.COM:n ohjelmalla hienosäätö ja ei kun koeajoon 5 min. Siinä vaiheessa omeinas tipahtaa suorilta jaloilta perselleen kun korjaaja tuli nenän eteen avaimien kanssa antaakseen ne takas ja totes; " Passat on kunnossa ja toimii. Ei se oo kuin kovaa ajoa vaille. Eikä passat:ssa mitään vikaa itseasiassa ollu vaaan se joka pumpun on vaihtanut uuteen oli asentanut täysin pieleen asennusmerkkejä vastaan ja käynnistyksen ajoitus täysin metsässä, arvot 18 astetta pielessä kun virhemarkinaali säädöissä max. +/- 2 astetta. Ohjelmalla katsottaessa ennen laittoa oli ajoituksen käyrät kaaviossa missä sattuu sekä yksi käyrä ei näkynyt näytöllä lainkaan koska oli asteikon ulkopuolella. Lisäksi korjaaja oli aivan ihmeissään; Miksi säädöt oli laitettu miten sattuu ja pumpun asennusmerkkejä ei ollut laitettaessa pumppua kiinni huomiotta täysin?" Ei voi ku pyöritellä päätä itsekin kun ei osattu vastata.. Auto oli tämän syyn takia kolme kuukautta korjaamolla mistä puolet turhaan. Auto oli ollut kunnossa alle 1.5 kk jos ekassa paikassa olisi pumppu laitettu ja säädöt oikein. Kävimme kyseisessä paikassa antamassa palautetta joka oli todella tulenkatkuista tekstiä sekä lähtiessämme vinkkasimme korjaajalle joka autoa oli korjannut että tulee katsomaan pihalle . Korjaaja tuli pihalle perässämme ja sai lähtiäisiksi elämänsä lumipesut kun mun mies joka ajoi, pölläytti pihalle korjaajan niskaan lumikasan lähtiess'ämme pihasta. Ekasta korjaamosta lasku 1800€. Toisesta laskua 75€ ku he viimeistelivät tyon josta eka paikka oli väittänyt että passat on valmis romuttamolle, ei tuu koskaan toimii kunnolla. Siinä meillä on ollut naurussa pitelimistä jälkikäteen vaikka tapahtumaaikan ei naurattanut pätkääkään korjaajan toteamus. Autona on edelleeen kyseinen passat jossa ei ole ollut vikaa pumpun vaihdon jälkeen. Mittarissa on 396 tkm. Passat kulkee eteenpäin ku ei mitään ilman ongelmia. Volkkarit tuntien täytyy koputtaa puuta koska asian laita voi muuttua koska vaan ja hetkessä. Passat farmari on meillä toinen. Edellinenkin oli vw passat 1.9 tdi 4motion 1999, sillä ajettiin ennen kuin kone hajosi 503 tkm mittariin ja käytön aikana kerran vaihdettu moottori uuteen kun akselin päästä pääsisi kiila tippumaan paikaltaan jonka seurauksena venttiilit ja männät kohtas toisen täydellä voimalla. Lopputulos täydellinen tuhoutuminen kun venttiilit oli hajonnut täysin palasiksi koneen sisällä. Siltä löytyi koneen avauksen yhtreydessä ihan silkka "sillisalaatti" sisältä ja aiheuttajaksi osoittautui myös paikaltaan lähtenyt kiila. Isoin syyllinen oli korjaaja joka oli tehtynyt jakopään hihnan vaihdon mutta jättänyt uusimatta kiinnityspultit, akselin kiilan ja vesipumpun uuteen vasihdon yhterydessä. Passat ehti kulkea suomen teitä 16 vuoden ikäiseksi asti. Huolimatta ylimääräisistä korjauksista huoltojen lisäksi passat on toiminut nätisti niin kuin kuuluu. Kaikki huollot suoritettu muualla merkkihuollossa.
Minulla on VW Passat 2,0 TDI DSG vuodelta 2012. Nyt ajettu 190 tkm. Huollettu aina merkkiliikkeessä. Ei ongelmia, jarrupaloja vaihdettu. Ei korjaamolla käyntejä huoltojen välissä. Polttoainelämmitin oikutteli tämän vuoden kevättalvella, nyt toimii moitteettomasti. Käytin sitä kesällä muutaman kerran päällä, olisiko auttanut? Todella miellyttävä auto tien päällä pitkillä matkoilla, kulkee kuin kiskoilla, ei nitise eikä natise.
ostin passat cc 1,4 multifuel tuplaturbolla .merkkiliikessä joka 15t jälkeen huolettu .ajokilometriä alle 100 t.itte ajanut n. 5000.ensimmäiset 800 km vaati uuden vesipumpun.nyt hajosi koko kone .2, mäntä halkenut ja ketju venynyt ja turbossa väly.merkkiliikehuolto mai ääss.nyt kampaillen kuka maksa koko sen jutun .en ainakin minä