Volkswagen Polo
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Pakokaasupäästöt (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
- Käyttöjarru (2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Etuakselisto (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Seisontajarru (2000, 1999, 1998) AKatsastus
- Alusta (1996) AKatsastus
- Käyttöjarru: takapyörien jarruvikoja TÜV, GTÜ, DEKRA, jarruletkut haperot GTÜ
- 9N: Runsaasti etuakseliston vikoja: Etuakseliston poikittaisten tukivarsien takimmainen laakeriholkki TÜV, GTÜ, DEKRA
- 6N/KV: Pakoputkisto ruostunut tai muuten vaurioitunut TÜV, GTÜ
- 6N/KV: Vanhimmissa malleissa runsaasti öljyvuotoja moottorista ja vaihteistosta TÜV, GTÜ
- 6N/KV: Vanhimmissa takavalovikoja TÜV, GTÜ
- Valovikojen lisäksi muitakin sähkövikoja esimerkiksi ajovalojen korkeuden säätö GTÜ, DEKRA
Takaisinkutsuja
- Jarrutehostimen alipaineputki, tarkastus 2004 Trafi, ADAC
- Jarrutehostimen alipaineputkessa voi olla murtumia. Jarrutehostin voi lakata toimimasta vuodon takia. Jarrut kyllä toimivat, mutta jarrutukseen vaadittava poljinvoima kasvaa tehostimen mahdollisen vian vuoksi VOSA 2002, 2005
- Istuinlämmitys, eristyksen tarkastus 2007 Trafi, ADAC, VOSA, Istuin voi kärähtää.
- Polttoaineen siirtopumppu Trafi 2004
Tielle jättäviä vikoja ADAC
- Akkuongelmia (erittäin usein jo toisesta käyttövuodesta alkaen)
- Sytytystulpat rikki (2011 asti)
- Sytytyspuola usein rikki (kaikki vuosimallit, erityisesti 2007)
- Laturi rikki (2010 asti)
- Lasinpyyhin jumittaa, sulake rikki (erityisesti 2005 asti)
- Moottorinohjauksessa häiriö (kaikki vuosimallit)
- Sytytysjohtimet vaurioituneet näädän puraisun vuoksi (erityisesti 2010 alkaen)
- Takajarrut / pysäköintijarru jumittaa ( 2010 asti)
- Jäähdytysjärjestelmän letku rikki näädän puraisun vuoksi (kaikki vuosimallit)
- Valonheitin rikki (2011 asti)
- Käynnistysmoottori rikki (2010 asti)
- Pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmä rikki (erityisesti 2010)
- Virtalukossa vika (2010 asti)
- Nokkaakselin tunnistin rikki (2009 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- 6N/6KV: Erilaisia moottoriin liittyviä vikoja, esimerkiksi sytytyspuola ADAC, DEKRA
- Sähkölaitevikoja, lasinpesulaite, sähkötoimiset ikkunannostimet, keskuslukitus ADAC
- Etuakseliston tukivarsien laakeriholkit (puslat) ADAC
- 6N/6KV: Pikkuvikoja lukuisissa eri kohteissa ADAC
- 9N: Sähkölaitteissa häiriöitä; Ikkunannostimet, keskuslukitus ja kattoluukku Autobild
- 9N: Vaihteisto ja kytkinvikoja Autobild
- 9N TDI: Jakopään hammashihna, turboahdin, sylinterinkansi, irronnut ahtojäähdyttimen letku
- sekä jäähdytysnestevuotoja, mikä aiheuttaa moottorin ylikuumenemisen Autobild
- 9N: Edelleen jäätyneitä 1.0 ja 1.4bensiinimoottoreita.
- 9N: TDImoottorissa hammashihnaongelmia, turbo rikki tai haljennut sylinterikansi
- 9N: 1.2bensiinimoottoreissa jakopään ketjuissa ongelmia.
- 6N/6KV: Moottorivikoja huohottimen jäätymisen vuoksi, jäätä öljypohjassa tai hammashihna rikki Autobild
- 6N/6KV: Vaihteisto ja kytkinvikoja Autobild
- 6N/6KV: Vuotava ohjaustehostin, virtalukko, sähkötoimiset ikkunannostimet Autobild
- 6N/6KV: Jakopään hammashihna, laturin ja vesipumpun hihna, bensiinipumpun rele Autobild
- 6N/6KV: Termostaatti juuttuu ja jäähdyttimen puhallin oikuttelee, seurauksena moottorivaurioita Autobild
- 6R: 1.4 TSI –moottorin jakoketjuongelmia, seitsenvaihteinen DSG vaihteisto nykii tai sammuttaa moottorin liikkeellelähdössä, korjaus ohjelmistopäivityksellä. 1.2 TSI –moottorissa liian pieni joutokäyntinopeus ja tehon puutetta. Muutos turboahtimeen.
Mummun Polo 1.4 / -99 / 100 000km Nosti yht. äkkiä lämmöt liki 110, huomasin ei päässy keittämään. Jäähdyttimen puhallin ei käynnistynyt. Laitoin sisätilan vedenkierron ja puhaltimen täysille ja lämpö alkoi laskea. Otin johtopistokkeen irti puhaltimen lämpöanturista ja yhdistin pistokkeen "navat", puhallin käynnistyi.. Hommasin ja vaihdoin uuden jäähdyttimen kyljessä olevan puhaltimen anturin, ei apua. Lämpö nousee ja puhallin ei käynnisty. Kun pistokke on irti ja "navat" yhdistetään, alkaa puhallin toimia. Vaihdoin uuden termostaatin, sama homma, samat oireet. Kun avaa sisätilan lämmittimen vedenkierron täysille ja ja puhaltimen päälle, lämpö laskee ja voi ajaa.. Kysymyksiä: voiko lämpömittari valehdella, voiko sen kalibrointi muuttua? Vika tuntuu olevan siinä, että jäähdyttimen kyljessä oleva anturi ei yhdistä "napoja" lämmön noustessa. Ajattelin vielä kokeilla niin, että otan pistokkeen pois, yhdistän navat, että puhallin pyörii koko ajan ja katotaan mitä sitten tapahtuu. (voiko vaidettu uusikin tunnistin olla viallinen?)
Polo 1,4 -95 174 00 km Nykii ajaessa. Mistä johtuu?
Polo 2004 N9 1,4 / 55kW -200 000 km - Takajarrujen levyt ruostuu herkästi vaihdettava ~50 tkm välein - Etupään iskunvaimentimen laakerit 175 tkm samalla jousien vaihto (toinen poikki) - Etupään koiranluut 150 tkm samalla vaihdettu jarrupalat ja levyt. Kuluttaa levyjä toispuoleisesti -ominaisuus johtuen satularakenteesta. - MAF-anturi 50 tkm - Takalasille menevä pissapojan letku poikki 190 tkm - Takalasin pyyhin 150 tkm. Kiinnityksen kevytmetallivalu petti - Etulasin pyyhkimien vivusto jumii (liike hidastuu) 185 tkm. Tyyppivika -vivusto kerää likaa ja hapettuu. Itsellä auttoi rasvaa ja jumppaa ilman irroitusta ensiavuksi. Uudessa osassa on tämä kuulemma korjattu. -Lasinnostimien automaatio ei toimi. Hukkaa aika ajoin raja-arvot / vivusto jumii.Ongelmia 80 tkm eteenpäin. - Keskuslukitus ei aukaise kaikkia ovia aina 195 tkm Osa siis normaalia kulumista osa tyyppivikaa...
Jarrujen alipainetehostin oikuttelee, vw huoltoa ei kiinnosta vika eikä asiakaspalvelu - pistää miettimään moinen asenne.
Takalasille menevä pissapojan letku poikki
1.4 -05 polo. Heitti vikavaloja tauluun ja nyt ei ohjaustehostin pelaa eikä absit. Remmejä ei poikki eikä luista. Wtf?
Minusta maailman surkein auto vikoja on vaikka muille jakaa. Paljon on tyyppivikoja, mut osa myös normaalia kulumista. Nyt viimeisin vika on tuuletusjärjestelmässä nyt auto on vaan paikallaan . Eli kerron tällaista auto tuuletin ei käynisty onko kosketus häiriö vai onko etuvastus mennyt liittimenjohto ei yhdistä. ollut jo kerran korjauksessa laitettu sähkö-crc:tä n. kuukausi sitten toimi hetken mut lauantai ei käynnistynyt. OLin käyttämättä autoa n. 4 pvää. Voiko syy olla siinä pakkasta oli tuona aika parhaimmillaan -28 auto ollut myös lämmityksessä tolpan nokassa. Paljon sähkövikoja apukuskin sähkönostin on jumissa tai ei saa sähköä. Lukot reistailleet apukuskin lukko ei aukea pienelläkään pakkasella. Kuskin lukko vaihdettu ainakin kerran. Keskuslukko ei aukaise kaikki ovia. Kaasutinkärjestelmän häiriö valo ei sammu vaikka on mitä yritetty. Ainoastaan nollaamalla vikakoodi onnistuu hetkeksi poistamaan tuon ongelman. Jotenkin tuntuu et tehoja ei oo tarpeksi autossa. Onkohan heikkomoottori kysessä. :(
20km vaihdettiin joku pakokaasuanturi.Ja nyt tuntuu olevan sama vika päällä.vm2006.Kallis auto pitää.jo kolmas anturi menossa 11000 km sisällä.a190e.
vw polo nykii ajaessa sytytys osat vaihdettu vm 98,ei jaksa vetää 5 vaihteella ,mikä voisi olla
VW Polo 1,2 TSI 2016, ajettu 15.000 jarrut vinkuu vaikka käynyt takuuhuollossa, moottori vavahtelee kylmänä, käynti epätasaista.
Polo GTI 6R 1.4 TSI, virallinen öljynkulutus mitattu syksyllä 2016, kulutus 2,21 litraa / 1000 km, 30 tkm huoltovälillä öljyä menee 66 litraa ja kaikki öljyt vaihtuu 18 kertaa. Auto kulutti jo uutena 0,5 litraa / 1000 km, VW Airport huolto sano että ajan kanssa loppuu syönti, älkää uskoko niitä vaan vaatikaa heti tutkinta jos öljyä pitää lisätä usein ja paljon huoltovälillä, normaali kulutus näille on 0,016 litraa / 1000 km. Jos eivät ala tutkimaan heti kun vika löytyy niin viranomaiset / lakimies apuun, muuten on vaikea todistaa että vika on ollut uudesta asti, minua ei kuluttajaviranomaiset nyt usko vaikka takuuaikana kuluttaja-asiamies jo suositteli moottorin vaihtoa, niin nyt väitetään että kulutus olisi ollut normaalia uutena. Kannattaa vaikka maksaa tutkinta ja teettää se jollakin korjaamolla jos VW ei suostu, jos VW mittaa ja olet sitä mieltä että tulos ei ole sama kuin mitä oikeasti kuluttaa niin mittauta jollain ulkopuolisella. Tuon puljun takuu ei nimittäin takaa mitään korjauksia ellei joka asiasta ole myöhemmin mustaa valkoisella, eivät myönnä edes tyyppivikaa vaikka marginaalisen vähän myydyissä GTI Poloissa oli lähes kaikissa moottori jo uutena "sökö" eli kovat öljynsyönnit, moottoreita on vaihdettu vaikka kuinka monta alle 100 tkm ajetuihin ja silti ei ole tyyppivika. Ostajia sumutetaan kun ei kerrota tiedossa olevia vikoja julkisesti. Ihan alkuvaiheessa VW ei muka edes tiennyt miten öljynkulutukset saataisiin loppumaan, mahtavaa osaamista etten sanoisi. Älkää helvetissä ostako käytettyjä TSI moottorisia Volkkareita älkää edes uusia omalla rahalla, hirveitä pommeja, lukekaa suomi24 ja viisastukaa.
Polo 1.4 TDI 2006 - Ajettu 363 000 loistavaa kilometria! (tosin uusi moottori vaihdettu 8000km kohalla takuulla...) Omassa käytössä uudesta asti! Pienillä korjauksilla menty koko ikä. Koiranluu pitää melkeimpä vakiona korjauttaa parin vuoden välein, EGR puhdistettu 355 000km kohalla, eka kerta akku vaihettu 2017, ja nyt alkanu tulemaan pieniä sähkövikoja. Kertaakaan ei tielle ole jättäny. Haikeudella luopumassa, mutta nyt ei enään tiisseli kannata. Kulutus kesällä 5l/100km ja talvella 6l/100km. Öljyä ei juuri syö mitään! Melusa auto sisältä, mutta siihenki tottunu jo. Suosittelut!
Polo 97, vaihdelaatikon ja perän yhteistä tiivistettä ei ole tehtaalla asennettu., vuotaa. Kävi ilmi, ettei siinä ole koskaan ollutkaan tiivistettä, Tiivisteenä on massaa,, joka häviää, jos pultit löystyy ja normaali tärinä kuluttaa tiivisteen täysin pois. Kuhan lissää oljyä vähän väliä niin pärjää, Valmisstuksessa voisi käyttää kunnon tiivistettä. Ei ole kolinoita, mutta kun pakki ei mene päälle on kiire laitaa öljyä.. Öljy on syytä vaihtaa jollei itellään vuoda pois ja lisää purkillista vuodessa. Ikuisia öljyjä ei ole.
On ollut vikaa laturin herätejohdossa (poikki), vaihdelaatikko meni, jarruanturi vikoja, ovien lukkovikoja, nyt viimeisimpänä uusi sähkövika että puhallin, vilkut ja pyyhkijät ei toimi. Käyny kaikki sulakkeet ja releet läpi ja virtalukon pohja vaihdettu ilman että vika olis korjaantunu. Epäillään että sulakerasianpohja olis paskana. Jos tästä vielä kampe tulee niin varmasti löytyy nettiautosta tämän jälkeen myytävänä, sen verran surkea auto ollut.
itelläni 2000 mallinen 1,9tdi polo. etu sivu lasit eivät toimi. penkinlämmittimet rikki. oikea sähkö peili ei toimi. vuotaa jostain öljyä vähän. muuten toimiva peli ja tehot tallella. kilometrejä tullut jo 430000km
nopeus- ja kierroslukumittari välillä ei toimi, kierroslukumittari jää toisinaan väpättämään. Missä vika?
VW Polo 2009 90 000 km Auto ei tahdo käynnistyä helteellä. Muuten hyvä kärry!
Minä onneton menin ostamaa tyttärelle Polo Variatin . 2000 Niin siisti korinen ja nätti. Täysi pommi . Keskus lukitus ei toimi on korjattu jo viidelläsätaa ei vieläkään toimi. Kun yritän avata lukitusta ei aukea. Aukeaa oikean puolinen ikkuna sentin kerrallaan. Takaluukku on ja pysyy lukossa. Ilmeisesti ei pysty korjaamaan millään järkevällä rahamäärällä. Ilmeisesti menee romuksi siistin näköinen auto. Kuka helvetin taliaivo on tällaisen ilmakomressorilla ja aipaineistuksella toimivan keskuslukituksen kehittänyt Kompukka käy kyllä vararenkaan vieressä mutta lukot eivät aukene. Näitä on nykyautot, huollon unelma omistajan painajainen. Ei ikinä enää mitään volkkaria.
VW Polo 1,0 vm.2015. Ostettiin uutena. Vikoja niin paljon, siellä sun täällä, että niistä saisi aikaan pienen romaanin. Viimeisellä iloisella viikolla kys. alle 50 000 km ajettu auto viipyi korjaamossa kahtena päivänä, ja vimppona korjauspäivänä varsinaisen, sen kertaisen nimenomaisen vian oheen löytyi taas 2 uutta vikaa lisää. Riitti. Viimeisellä viikolla yksin meni Poloon 700 €. Korjaamolta suoraan autoliikkeeseen. Sinne jäi. Volkkarin palvelu vastuissa yms. todella asiatonta, ylimielistä ja tylyä. Heillä ei mitään vastuuta jos kärry hajoilee käsiin 1 vrk takuun päättymisen jälkeen. Ei ikinä enää Volkkareita meidän perheeseemme. Kiitos, näkemiin.
Ostin emännälle vw polo 1,4 bensa 2004 132000km ajetun,vähän ajan päästä auto sammuili esim.valoissa kun kytkin pohjassa.Motonetin vikoodilla viaksi lämpötilaanturi rikki.Vaihdettiin ei auttanut huomattiin että kun ilmastoinnin otti päältä pois niin auto pelittää hyvin.Siis outoa että ilmastointi vaikuttaa toimintaan?????
Vaimo osti vuosi sitten uuden Polo 1.0:n työmatkasukkulointiin, mittarissa nyt 15000km. Nyt kovilla helteillä antautui ilmastointi... Toivottavasti menee takuuseen.
Ostin vahingossa poolon.Taitaa olla paras vaihtaa heti pois.Ei kannata pitää jos on noin huono.120000 ajettu,2008 vm.On jo mennyt rahaa.