Volkswagen Touran
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Etuakselisto (2006, 2005, 2004) AKatsastus
- Renkaat (2005,2004) AKatsastus
- Pakokaasupäästöt (2008, 2007, 2004, 2003) AKatsastus
- Käyttöjarru (2005, 2004, 2003) AKatsastus
- Jousitus (2004) AKatsastus
- Takaakseliston pyöräntuennan laakerit TÜV
- Vetoakselivikoja, vialliset vetoakselien kumitiivisteet TÜV, GTÜ, DEKRA
- Edessä pyöräntuennan tukivarsien kumiset laakeriholkit voivat olla haperot GTÜ, TÜV, DEKRA
- Haperot jarruletkut yli kuusivuotiaissa TÜV
- Raidetangonpäät kuluneet DEKRA
- Öljyvuotoja moottorista ja vaihteistosta GTÜ
- Jouset murtuneet GTÜ
- Valovikoja TÜV, GTÜ
- Ajovalojen korkeudensäätölaite on vikaherkkä DEKRA
- Sähkölaitevikoja muun muassa moottorinohjauksessa DEKRA
- Touran yllättää sen suurilla laatuvaihteluilla pitkän tuotantoajan aikana: Kolmivuotiaat ovat heikompia kuin keskiarvoauto, viisivuotiaat ovat parempia, seitsenvuotiaat heikompia ja 89 –vuotiaat puolestaan taas parempia kuin keskiarvoauto TÜV
Takaisinkutsuja
- Häiriönpoistokondensaattori: Hiushalkeama, joka saattaa aiheuttaa tuulettimen toimimattomuuteen tai oikosulkuun Trafi 2003, valmistunut 2008.
- Toisen istuinrivin istuinten kiinnitys Trafi 2005
- Polttoaineen siirtopumppu: tarkastus / kunnostus Trafi 2004
- Polttoaineen siirtopumppu (LUKpumppu) , tulipalovaara mahdollisen vuodon takia ADAC 2004
- DSG –vaihteiston ohjelmisto: Vaihteiston ohjainlaitteen päivitys ylikuormittumiseen viittaavan lämpötilan suojatoiminnon muutos Trafi 2009
- DSGvaihteiston ohjelmisto, kytkin voi jäädä auki eikä auto kulje ADAC, VOSA 2009, KBA 2011
- PTC –sähköelementin maajohdin (diesel) PTC lisälämmitinelementin johtoliitoksen tarkastus
- Trafi 2007, valmistunut 2009
- Kaksimassavauhtipyörä Trafi 2005
- Kaksoismassavauhtipyörä KBA 2008
- 2.0 TDI 6vaihteinen: Kaksoismassavauhtipyörä, vauriomahdollisuus, kytkin ei toimi ja pahimmassa tapauksessa tulipalovaara ADAC ,VOSA 2005
- Touran Ecofuel: Kaasutankki Trafi 2012
Tielle pysäyttäviä vikoja ADAC
- Akkuongelmia (kolmannesta käyttövuodesta alkaen)
- Moottorinohjauksessa häiriö (erityisesti diesel 2009 asti)
- Turboahdin rikki (Diesel 2008 asti)
- Suuttimet rikki (erityisesti 2007 2008)
- Virtalukko rikki (2007 asti)
- Käynnistysmoottori rikki (Diesel 2010 asti)
- Laturi rikki (2010 asti)
- Moottorivaurio, sivuääniä (diesel 2009 asti)
- Valonheitin rikki (2010 asti)
- Pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmässä karstaa (2010 asti)
- Hiukkassuodatin tukkeutunut (2009 asti)
- Ahtopaineen säätöjärjestelmä rikki (Diesel 2010 asti)
- Sytytysjohdin rikki (2010 – 2011)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Polttonestetoimisen lisälämmittimen katku (kymmeniä ilmoituksia) ADAC
- Ilmastointilaitevikoja ADAC
- Sähkölaitevikoja, vakionopeudensäädin, ikkunannostimet ADAC
- Lukot oikuttelevat ADAC
- Kytkinvikoja ADAC
- Kaksoismassavauhtipyörän vikoja ADAC
- Turboahtimen vikoja ADAC, Autobild
- TDI: Pumppusuutinelementit vuotavat Autobild
- TDI: Sylinterikannen halkeamia Autobild
- TDI: Moottorinohjauksen, ilmamassamittarin ja ajonestolaitteen häiriöitä Autobild
- TDI: Polttonestetoiminen lisälämmitin oikuttelee Autobild
- Vanhimmissa takaluukun lukko jumittaa Autobild
- Takaisinkutsuja esimerkiksi sähkötoimisesta jäädyttimen puhaltimesta (7 / 2003) ja dieselin alipainepumpusta (12 / 2004) Autobild
- Katastrofaalisen huono loppuarvostelu Autobild –kestotestissä: Touran 2.0 TDI keräsi 100 000 kilometrin kestotestissä ennätysmäiset
- 77 vikapistettä ollen yksi kaikkien surkeimmista autoista Autobild –kestotestin historiassa.
Touran 1.4 tsi:n jakopään ongelmia ei ole mainittu. Ketjun kiristin voi laskea ketjun löysäksi ja se hyppää muutaman pykälän yli. Korjaus tarkoittaa jakopään remonttia jossa on osattava vaatia tehtaan korvauksen käyttöä tai hinta nousee yli pariin tuhanteen euroon.
2010 1,9tdi ABT 180tkm, kerran mystinen tielle jättänyt vika, takaluukun lukko vaihdettu muuten hyvät kyydit. Seuraavaksi 2,0 tdi ja sillä taas kohti 200 tkm.
Ajovalojen umpioiden sisään vettä. Juuri umpeen mennyt takuuaika. Autoa liisannut yritys maksoi puolet, maahantuoja 1/4 ja omistajalle jäi neljäsosa. Nyt on kahden vuoden takuuaika mennyt umpeenpuolisen vuotta sitten, ja jo on hieman vettä umpioissa. Takavalojen umpiohin on myös tullut vettä.
Nykii ja paukkuu kaikilla vaihteilla. Näyttöön ´Star engine manually`VM.2011 Onko kellään ollut tätä vikaa? VW-huolto ei löytänyt ´mitään vikaa´. Niin, koska se ei tee sitä koko ajan.
KJ - 6.7.2016 klo 8:50...ota valokuva tai video ongelmasta ja näytä se vw-huoltoon.
Täristi alakierroksilla,2,0d,dsg, etsivät vikaa vaihteistosta pitkään,,olin pyytänyt aikaisemmin pumppusuuttimien tarkastuksen ja vaihdon. Vika oli yhden pumppusuuttimen väljyydestä , eli vika oli se mitä epäilin!!!!! Turhista selvitystunneista oli maksun osalta vääntöä!!! s
Hei. Onko kellään muulla kokemuksia kun bensa menee öljyn sekaan volswagen touran 1.4 tsi. Ja nyt Laaksosella sanotaan et nyt pitäs moottori vaihtaa ja vuosi sitten oli just jakopään huollossa ynnä muuta vaihtoivat ja oli silloinkin jo bensaa öljyn seassa. Onko vaan et haluavat rahastaa.
Mulla 152000 ajettu Touran 2007 vaihdettu kytkinpaketti mutta vika olikin pahempi eli vaihdelaatikko rikki kamala ääni kun ostin en huomannut että vaihdelaatikkossa vikaa. Olis pitänyt ymmärtää kun starttasin ja panin ykkösen päälle se meni huonosti päälle luulin että panin kytkimen huonosti pohjaan että oli oma vika. Kun soitin Laakoselle myyjä sanoi ettei ole mahdollista. Nyt auto ollut kaksi kuukautta odottamassa vaihdelaatikkoa enkä ole löytänyt mistään käytettyä laatikkoa. Taitaa olla ihan mahdoton tehtävä olen todella pettynyt koko autoon olen ajanut vasta 30000 km.
mikä on kun eivät saa kuntoon Wv-merkki huollossa tai valtuutetulla touran 1,4 tsi kotteroa uusia osia vain laitetaan aika ammattitaidotonta toimintaa vai onko se kun vain tuijotetaan vikakoodeja eli ei ole päteviä asentajia jolla puuttuu kokonaan vian etsintä taito...
Meillä oli mennyt bensaa öljyn sekaan ja jakopään ketju oli venynyt. Ketjun takuuaikaa oli vielä muutama päivä jäljellä. Laakkosella väitettiin, että jakopään ketjun venyminen oli seurausta muista vioista ja että joutuisin maksamaan n. 6 000 euron remontin itse. Riitelyn jälkeen kustannukset pantiin puoliksi. Onkohan tämä tyyppivikoja. Ainakin tuo ketjun venyminen on.
2005 vw touran just katsastettu - ihme juttuja miten voi joka vuosi olla takajarruissa jotain, vikaa tänään kässäri oikealla ei pidä kuin vasemmalla viime vuonna käyttöjarruongelmia takana -edellisenä vuonna sama ja lisäksi katsastus sanoi että ruosteessa - miten ne nyt voi olla kun joka päivä auto oli ajossa ---RUOSTEESSA--niin ettei pidä tarpeeksi ---ja laakkosella ::: ne nyt on vaan on semmoisia vikoja :::: muuten kyllä pelittää
2008 VW Golf 1.4tsi Laakkosella todettu uudelleen venynyt jakoketju ja auto vietiin sytytyskatkoksien vuoksi huoltoon. Bensaa öljyn seassa ja puolikkaat puristuspaineet kahdessa pytyssä mitattu. Kaiken järjen mukaan auton pitäisi käydä vähintäänkin kahdella, mutta nyt pääsääntöisesti toimii aivan normaalisti, kuitenkin sytytyskatkoja välillä kylmänä. Korjausarvio 13t€ uudelle moottorille, koska vanhaa ei kuulemma pysty tai kannata korjata ja ei mitään vastaantuloja, koska bensa öljyn seassa olisi aiheuttanut ketjun venymisen. Öljyn kuitenkin pysyy mittatikussa ja öljyn pinta on normaali rajoissa, joten ei sitä bensiiniä paljon siinä öljyssä ole seassa. Ensi viikolla menee uudelleen mitattavaksi puristukset toiseen "nyrkkipajaan", en luota ollenkaan Laakkosen huoltotoimintaan.
Touran 1.4TSI DSG vm.2/2012. Vaihdettu takuu aikana moottoriin johtosarjoja, lähes kaikki moottorin ohjaukseen liittyvät anturit ja siitä huolimatta käynnistäessä arvotaan kojetauluun päivän valot. Takuun jälkeen etupään alatuentaan koiranluut, takajarrulevyt ja palat, vesipumppu. moottoriöljyä häviää litran verran kymppitonnilla. Taka rekisterikilven valo ei taho kestää. Vaihdettu muun huollon yhteydessä ja ohjeistettu älkää käyttäkö takaluukkua ennen katsatusta.
Useampi kommentti koskee bensiiniä öljyn seassa.. eli kyseessä lienee TSI? Ongelma johtuu tietojeni mukaan (erittäin luotettava tietolähde) mäntien/männän renkaiden suunnittelu virheestä. Männän renkaat karstoittuu niin pahasti että jumiutuvat kiinni männänrengas uraan ja sen jälkeen moottori on käytännössä "väljä". Tämän jälkeen bensiiniä pääsee öljyn sekaan ja voitelu heikkenee huomattavasti.