Volkswagen Vento
Moottoriviat
- Kannentiivisteen palamisia. Parempi tiiviste otettiin käyttöön 1993.
- Ajonestolaitteen vikoja.
- Virtalukkovikoja.
- Vesipumppuvuotoja.
- Laturivikoja.
- Starttimoottorivikoja.
- Dieseleissä kampiakselien katkeamisia.
- Vuotoja jäähdytysjärjestelmässä.
- Jäähdyttimen paisuntasäiliö on rikki.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
- Kytkinvikoja. Kitkapintoja parannettiin 1993.
- Vetonivelien suojakumivikoja ja vetonivelvikoja.
Jarruviat
- Jarruletkuvikoja.
- Jarrupaineen säätöventtiilin vikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
- Ohjaustehostimen pumppu vuotaa.
- Etualatukivarren pallonivel on väljä.
- Raidetangon päät ovat väljät.
Sekalaiset viat
- Takavalovikoja.
- Nopeusmittarivikoja.
- Kierroslukumittari rikki.
- Ovien lukot reistailevat.
- Venton takaluukku vuotaa.
Pakoputkiston viat
- Happianturivikoja.
- Päästöt pielessä (HC, CO)
Ruosteviat
- Tarkasta Venton maalipinta, ettei pinnassa ole ruostekuplia.
Minulla vento auto. vuosimallia 96 2litranen pensa. 4000kierroksessa ei ota kierroksia enempää, pakoputkessa kovasti paljon vesi höyryä. mikä voisi olla vika? jos olisi kansipahvi rikki niin pitäs myös vailtua pakkas nesteet.
Virranjakaja voi olla n. 3mm väärässä asennossa.Silloin pitää löysätä pultti ja kokeilla eriasentoja lähellä tuota paikkaa. Sytytys ennakko muuttuu ja sen mukana muutama muu asia. Meillä oli palanut virranjakajan roottori lähes poikki ja sitten testatessa uutta huomasin tämän ilmiön.
Itellä on vikana että oikean puoleisesta takarenkaan kiinnityksistä kuuluu kauheaa kolinaa ja aina kun lähtee liikkeelle niin perä putoaa noin 10cm alaspäin
helvetin hyvä auto ostin uutena 94 viellä pistelee ajettu yli 500000 samalla moottorilla
Elikkäs vuoden '97 Vento. Sammuu kun moottorin lämpötila saavuttanut "maagisen" 90°C. Virranjakajan kansi ja pyörijä hiljattain vaihdettu, tulpat, moottorin lämpötila anturi ja sytytyspuola. Vikakoodin lukija viittaa hal anturiin mutta lämpösenä ei sitä herjaa. tuntien päästä taas starttaa ja kone käy hienosti.
Vikaan kommenttin viitaten itsellä ei kylläkään samaa ongelmaa, mutta oli nykimistä kyyhdytettäessä pintakaasulla, "tyyppivika" oli eli jarru-boosterista lähtevästä ilmaletkusta moottorin puoleisen pään klemmari oli löystynyt.. (ko. letku kannattaakin mielestäni hommata varastoon, käsittääkseni muoviliitokset voi hajoilla niistä myös, sen verta haperoilta näytti jo miltei kaikki pienet ilmaletkut, että vaihdan ne kesällä)