Volvo 440
Moottoriviat
- Turbomoottoreissa kuumenemisongelmia. Sylinterikannen tiivisteen palamisia.
- Vuosimallin 1995 2,0 litran moottori kuluttaa runsaasti öljyä, mikäli männänrenkaita ei ole vaihdettu takuuna.
- Varmistu jakohihnan vaihdosta 90 000 kilometrin välein. Jakohihnan katkeaminen aiheuttaa kalliin tuhon. Sylinterikansi, venttiilit ja männät vaurioituvat.
- Öljyvuotoja moottorista ja vaihteistosta.
- Polttoainepumppuvikoja.
- Tarkista jäähdytysnesteen määrä. Eräissä tapauksissa jäähdytysneste on huvennut muovisen ilmausruuvin irtoamisesta johtuen. Tällöin kone voi keittää ikävin seurauksin.
- Laturi ja jännitteensäädinvikoja. Vuosimalleissa 199195 esiintyy laturin sähköliitosvikoja.
- Moottoritilassa olevat sähköjohtojen liittimet eivät kestä kosteutta ja tiesuolaa. Laturista tulevan plusjohdon liittimen vika estää moottorin käynnin.
- Kaasuvaijerivikoja.
- Sytytyslaitevikoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
- Etupyörän laakerit kuluvat keskivertoa nopeammin.
Jarruviat
- Etujarrut laahaavat.
- Takajarrulevyt ruostuvat.
- Käsijarru juuttuu ja on heikkotehoinen.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
- Etuakseliston pallonivelet ja raidetangon päät ovat väljät.
- Kallistuksenvakaajan päät ovat väljät. Kallistuksenvakaaja narisee ja kuluu.
Sekalaiset viat
- Sähköikkunat reistailevat.
- Keskuslukitus reistailee. Vian aiheuttaa kosteus keskuslukituksen ohjausyksikössä. Ohjausyksikkö sijaitsee vasemmassa etuovessa.
- Polttoainemittari näyttää väärin.
Pakoputkistoviat
- Happianturissa kontaktivikoja. Tämä aiheuttaa pakokaasuissa korkeita COpitoisuuksia (hiilimonoksidi).
Ruosteviat
- Ruostesuojauksen osalta ei ole isompien Volvojen veroinen. Erityisesti ovet, takalokasuojat ja takaluukku ruostuvat.
Ei kommentteja