Volvo 740
Moottoriviat
- Myynnissä olevat yksilöt ovat yleensä paljon ajettuja. Kuitenkin vahva ja luotettava, koriltaan kestävä.
- Moottorissa voi olla öljyvuotoja. Vuotoa esiintyy kampiakselin etupään ja takapään tiivisteistä.
- Polttoainepumpun relevikoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
- Kytkin saattaa olla kulunut loppuun, se luistaa. Tällöin se ottaa kiinni ylhäällä ja pelivara on olematon.
- Suuresta ajomäärästä johtuva vaihteiston öljyvuoto voi viitata isomman vaihteistoremontin tai vaihtovaihteiston tarpeeseen.
Jarruviat
- Jarruvikoja: jarrut puoltavat, laahaavat, palat kuluneet.
- Käsijarru heikkotehoinen. Käsijarrujen rummut voivat olla kuluneet.
- Takajarrulevyt ovat ruostuneet.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
- Etupään alapallonivelissä ja raidetangon päissä on väljää.
- Hammastangon suojakumi on rikki tai irti.
- Kallistuksenvakaajan tuennassa väljää.
- Perävaunun hinaukseen käytetyssä autossa takapään iskunvaimentimet usein loppu. Myös takajouset voivat olla kuoleentuneet ja kytkin kulunut.
Sähköviat ja valoviat
- Vuosimalleissa 198890 on ollut sähköpääkaapelin hankautumavikoja.
- Lämpömittari ja polttoainemittarivikoja.
Pakoputkistoviat
- Katalysaattori on ollut rikki joissakin paljon ajetuissa autoissa.
- Katalysaattorilla varustetun auton pakoputkisto kestää lyhyemmän ajan kuin vanhemmissa versioissa.
Ruosteviat
- Kestävät hyvin ruostumista vastaan. Farmarimallin takaluukku ei ole ruosteherkkä, koska se on 745:ssä alumiinia.
Arttu Tiskari
02.09.2015
11.54
Moottorin ohjausyksikön hajoamisia.