Volvo 850
Moottoriviat
- Moottorin öljyvuotoa esiintyy.
- Tyhjäkäyntikierrosluku voi vaihdella. Syynä viallinen tyhjäkäyntiventtiili.
- Polttoainepumppuvikoja.
- Ajonestolaitteen vikoja.
- Moottorin yläkiinnike saattaa olla rikki.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
- Vaihteiston synkronointi on kulunut. Syynä vaijerivälitteinen vaihteensiirto, joka ei ehdi seurata mukana nopeassa vaihtamisessa, vaan kuormittaa synkronointia. Testaa, ettei vaihteensiirrossa kuulu rusahdusta.
Jarruviat
- Etujarrulevyihin voi tulla halkeamia.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
- Ohjaustehostimen putket voivat ruostua.
- Ohjausvaihteen öljyvuotoa.
- Tunnoton ohjaus vanhimmassa vuosimallissa.
- Tarkista, että edestä ei kuulu ylimääräistä ääntä, kun ohjaus käännetään ääriasentoon. Korjaus on kyllä edullinen välilevyjen avulla, mutta kannattaa varmistua asiasta, ettei ääni ala kiusata.
Sähköviat ja valoviat
- Ajovalojen polttimot kestävät huonosti.
- Akku voi purkautua.
Sekalaiset viat
- Keskuslukitusvikoja. Ovien lukot voivat reistailla.
- Eniten vikoja on ensimmäisessä vuosimallissa 1992. Aluksi käytettiin muun muassa liian ohuita ovilaseja, jolloin ovesta kuului suhinaa ajettaessa. Myös moottorin teho on heikompi vanhimmassa mallissa johtuen pakoputkiston mitoituksesta.
- Tuulilasiin tuli jännityksestä johtuva halkeama vanhimmissa vuosimalleissa. Myöhemmin lasi vaihdettiin paksummaksi.
- Ovilista irtoaa. Ovien tiivistevikoja.
- Istuinlämmitys toimii huonosti.
- Turvavyön kelausmekanismi on heikko.
VOLVO ON YLIVOIMAISESTI PARAS AUTO JOKA MULLA ON OLLUT .MERSU FORD CITROEN RENAULT TOJOTA KAUKANA VOLVOSTA.
Työkseen korjannut kaikkia merkkejä, ja täytyy sanoa että Volvo on ehottomasti merkki jota en itselle koskaan laittas. Yksi oli ja voin hyvillä mielin sanoa, että parasta koko autossa oli että pääsin siitä eroon. Toista ei tule enkä suosittele kenellekään kyseistä merkkiä, siihen on hyvä syy miksi merkki meni kiinalaisille. Ja ei hyviä autoja valmistava yritys pyristele konkurssin partaalla koko aikaa.
Osat kalliita ja takapään pyöränripustuksien puslat kuluu ja renkaiden kulmien säädöt jumittuu ja muutenkin ruostuu herkästi.Ohjaus on mitä on,vaihteisto "hidas",nestetoiminen kytkin tunnoton,saattaa toisinaan "kantaa" eli niin kuin olis ilmaa kytkimes?,kori ruostuu,tiivisteet repsottaa...no onhan autol ikää 26v,mut kilometrei vasta n.300tkm malli bensasyöppö 850 2.5GLT (moottoritiedot vaihtelee catalogien mukaan 2,4-2,5 litraa,mut teho pysyy samana 125 kW eli 170 hv.Ja tarvikeosia ei saa mistään.Minun autossani lukee made in Belgium???
Eihän mikään peli kestä kun te revitätte ne paskaksi. Ajakaa ihmisiksi, niin ei tarvitse nillittää ku puslat paukkuu ja samalla toteutuu myös Volvo-yhtiön missio turvallisemmasta maantieliikenteestä. Totuus kuitenkin on että Volvon tyyppivikalista on lyhyempi kuin monen muun.
850: ajonesto viat