Volvo S80
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Seisontajarru (2008, 2007, 2006, 2007, 2005, 2004, 2002, 2000) AKatsastus
- Ohjauslaitteet (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 1999,1998) AKatsastus
- Etuakselisto (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998) AKatsastus
- Käyttöjarru (2006, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998) AKatsastus
- Iskunvaimennus (2004, 2002, 2001, 2000, 1999) AKatsastus
- Pakokaasupäästöt (2001) AKatsastus
- Ohjauslaitteet ja etuakselisto, pyöränripustuksen laakeriholkit, kuluneet raidetangonpäät ja kallistuksenvakaimet GTÜ
- Kuluneet jarrut ja haperot jarruletkut GTÜ
Takaisinkutsuja
- Useita korjauskehotuksia Trafin sivuilla, tässä vain osa:
- Alatukivarren pallonivelen kiinnitysmutteri Trafi 2004
- Moottorin sähkötoiminen tuuletin Trafi 2005
- Polttoainepumppu Trafi 2009
- Rikkoutuva apulaitehihnan kiristin Trafi 2010
- Pallonivel, vaihteenvalitsimen vipu Trafi 2010
- ECM ohjelmiston päivitys, 5syl. diesel, öljymäärä Trafi 2010
- Dieselmoottorit hiukkassuodattimella: Mahdollinen moottorivaurio öljymäärän noustessa yli maksimin. Öljymäärä lisääntyy polttoainelaimenemisen vuoksi. Polttoainetta kertyy öljyn joukkoon hiukkassuodattimen puhdistusprosessin vuoksi. Ohjelmistopäivitys, jossa tulee ilmoitus näyttöruutuun liian korkeasta öljytasosta. Lisäksi tarra moottoritilaan muistuttamaan käyttäjää säännöllisestä öljymäärän tarkistamisesta ADAC 2010
- Dieselmoottorit hiukkassuodattimella: Moottorin käyntinopeus nousee eikä moottori sammu
- virtaavaimesta liian suuren moottoriöljymäärän vuoksi, erityisesti 2.4dieselmoottori 2010 KBA, VOSA
- Jäähdyttimen letkun kiristin Trafi 2010
- ECMpäivitys Trafi 2010
- Vakiomalliset pyöränruuvit . Kampanjaan kuuluvissa autoissa vakiomallisten pyöränruuvien kartiolevyä ei ole karkaistu eikä pintakäsitelty. Vaihdetaan kaikki vakiomalliset pyöränruuvit. Trafi 2010
- Pyörä voi irrota. Pyöränruuvit tulee vaihtaa VOSA 2010
- Kellojousen johdinkimpun liitin, kuljettajan turvatyyny Trafi 2010
- Tulipalovaara 1.6 –dieselmallissa ohjaustehostimen nestevuodon takia VOSA 2010
- Venttiilikotelo Trafi 2011
- Polttoaineputket, 5syl. diesel Trafi 2010
- Kannettavan Garmin nüvi 760 tai Garmin nüvi 765 –navigointilaitteen akku voi ylikuumentua Trafi 2010
- Ohjaustehostimen pumppu Trafi 2011
- Ohjaustehostimen paluuputki Trafi 2011
- Etuistuin, johtosarja Trafi 2012
Tielle pysäyttäviä vikoja ADAC
- Akkuongelmia (kaikki ikäryhmät)
- Virtalukko jumittaa (usein 2008 asti)
- Turboahtimen letku irronnut (Diesel 2010 asti)
- Turboahdin rikki (2008 asti)
- Moottorinohjauksen häiriö (Diesel 2009 asti)
- Käynnistysmoottori rikki (2009 asti)
- Jäähdytysnestevuotoja (2011 asti)
- Pakokaasujen takaisinkierrätys rikki (2008 asti)
- Laturi rikki (2010 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Vain 9 yksittäistä vikaa ilmoitettu ADAC:ille, kaikki muut eri vikoja, paitsi kaksi automaattivaihteiston vikaa
- S80 ei ole mukana Autobildlehden julkaisemassa TÜVraportissa, joten ei ole tietoa Autobildlehdelle ilmoitetuista vioista
Minulla on Volvo s80 vm.1999,katsastuksessa tuli merkintä. Suuntavalojen väärästä väristä edessä ja takana. Auto on tuotu aikanaan Ruotsista jossa oli Ruotsin lähetystön käytössä. Mikä on oikea väri kun nyt tuli kehoitus vaihtaa ne. ???
Moi.kyseinen apulaitehihna katkennut minulla jo kolme kertaa.mutta ei onneksi mennyt jakohihnan väliin kun katkesi tyhjäkäynnillä.kummalakin kerralla hihnalla ei ollut ajettu kuin 30 tonnia.Mutta syy tähän hihnan tuhoon oli pienet hiekanjyvät joita pääsee hihnan väliin koska suojaus on täysin ala arvoinen eli suunnittelu virhe joka pitäisi korjata.Veljeni autosa meni moottori paskaksi juuri tämän hihnan takia volvolla kylläosataan asa selittää laturin tai kompuran piikkiin
Voi! voi miten huono Volvo on? Olen s80 volvon omistaja ja yli viisikymmentä vuotta autoilla ajanut. Moni automerkki on kokeiltu Ladasta Mersuun, Viisivuotta olen volvolla ajanut ,ei ole ollut mitään valittamista,pensaa ja öljyä onmennyt senmukaan mita on ajettu,samoin alle renkaita, ja yksi jarrupala sarja. Ei tämä ole autoa kummempi, minulle tämä on ollut edullisin ajetuille kilometreille ,minun kymmenien autojen joukossa elämäni varrella,, en voi kuin antaa kiitosta menneistä kilometreistä. Huom ! Ja auton olen itse huoltanut tähän mennessä kaikin puolin, pappa v 69
Volvo S80 vm 2001. Ko.auto on ollut käytössä 12-vuotta, Ostaessa oli ajettu 230tkm, nyt 420tkm. Ei mitään ongelmaa koko aikana. Erittäin hyvä ja luotettava auto. Ei mitään ongelmaa hihnojen kanssa käytän AINA alkuperäisiä Volvon tuotteita. Tosi edullinen auto pitää, ei korjauksia vaan ainoastaan normaalihuollot. Alkuperäinen akku on vaihdettu 2,5-vuotta sitten. Pakoputki on vieläkin alkuperäinen - siis noin 16-vuotta vanha. Ei kuluta öljyä eikä muitakaan nesteitä ja lisäksi ei ollenkaan ruosteongelmaa kuten saksalaisissa "laatuautoissa". Suosittelen .
Volvo S80 ollut käytössä kolme vuotta, malli 2000. Joka kerta ekalla läpi katsastuksesta, ei kuluta öljyä kuin normaalisti, ei ole mitään isoa vikaa ollut koko aikana. Autolla ajettu 425.000 km. Ei ruostetta, pakoputki alkuperäinen. Ainoa auto jossa nelinkertainen galvanoitu pelti takimmaisessa äänenvaimentimessa. Kyllä kestää, pakari ja auto. Suosittelen. Seuraavakin auto tulee olemaan S80
Volvo s 80 Drive, v.2012, Toiminut erittäin hyvin. Ainoa vika on, ajovaloumpiot vaihdettu v2015 poreilun takia, nyt 2018 samallaiset poreet, mutta syyksi väitetään väärää tuulilasinpesunestettä? Olen käyttänyt samoja aineita vuodesta 1971 eikä ennen ole ollut mitään ongalmas. Onko jollakin sama ongelma. ,