Volvo V50
Katsastuksessa havaittuja vikoja
- Pakokaasupäästöt (2007, 2006, 2005, 2004, 2003,2002,2001, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Renkaat (2007, 2006, 2005, 2004) AKatsastus
- Iskunvaimennus (2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999) AKatsastus
- Käyttöjarru (2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Seisontajarru (2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
- Etuakselisto (2006, 2005,2004,1999, 1998) AKatsastus
- Ohjauslaitteet (2004) AKatsastus
- Jousitus (1999) AKatsastus
- Vanhemmassa mallissa takaakselistovikoja (kuluneet kumilaakerit) ja öljyvuotoja TÜV, GTÜ
- Valovikoja erityisesti suuntavaloissa huolimattomien käyttäjien vuoksi TÜV, GTÜ
- Vanhemmassa mallissa haperoita jarruletkuja, ruostuneita jarruputkia, kuluneita jarrulevyjä ja heikkotehoiset etujarrut TÜV, GTÜ
Takaisinkutsuja
- Useita korjauskehotuksia Trafin sivuilla, tässä vain osa:
- Pallonivel, vaihteenvalitsimen vipu Trafi 2010
- ECM ohjelmiston päivitys, 5syl. diesel, öljymäärä Trafi 2010
- Dieselmoottorit hiukkassuodattimella: Mahdollinen moottorivaurio öljymäärän noustessa yli maksimin. Öljymäärä lisääntyy polttoainelaimenemisen vuoksi. Polttoainetta kertyy öljyn joukkoon hiukkassuodattimen puhdistusprosessin vuoksi. Ohjelmistopäivitys, jossa tulee ilmoitus näyttöruutuun liian korkeasta öljytasosta. Lisäksi tarra moottoritilaan muistuttamaan käyttäjää säännöllisestä öljymäärän tarkistamisesta ADAC 2010
- Dieselmoottorit hiukkassuodattimella: Moottorin käyntinopeus nousee eikä moottori sammu
- virtaavaimesta liian suuren moottoriöljymäärän vuoksi 2010 VOSA, KBA
- Paisuntasäiliö Trafi 2010
- Polttoaineputket, 5syl. diesel Trafi 2010
- Kannettavan Garmin nüvi 760 tai Garmin nüvi 765 –navigointilaitteen akku voi ylikuumentua Trafi 2010
- Moottorin jäähdytyspuhallin, johtosarja, mahdollinen oikosulku Trafi 2011
- Jäähdytyspuhaltimen mahdollinen oikosulku. Tulipalon vaara olemassa ADAC 2011
- Jäähdytyspuhaltimen mahdollinen oikosulku. Tulipalovaara 2009, 2011 VOSA, KBA
- Sivupalkki Trafi 2011
- Pesunestesäiliön määräanturi Trafi 2011
- Pyöränruuvit ja takapyörän napa Trafi 2008
- Lasten/vauvanistuin Trafi 2012
Tielle jättäviä vikoja ADAC
- Useita akkuvikoja (kolmannesta käyttövuodesta alkaen)
- Laturi rikki (erityisesti diesel 2006)
- Käynnistysmoottori rikki (2008 asti)
- Ajonestolaite rikki (2008 asti)
- Hiukkassuodatin tukossa (erityisen usein 2008 asti)
- Ahtopaineen säätö rikki (diesel 2009 asti)
- Turboahtimen letku irronnut (Diesel 2007 asti)
- Turboahdin rikki (Diesel 2006 asti)
- Moottorinohjauksessa häiriö
- Virtalukko viallinen (erityisen usein 2006 asti)
- Pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmä rikki (Diesel 2009 asti)
- Ruiskutussuuttimissa vikaa (2006 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
- Uudemmat mallit:
- Muutamia moottoriin liittyviä häiriöitä (turbo, ym.) vm 2004/2006 ADAC
- Dieselmoottorien turboahtimissa usein vikoja (1.6D ja 2.4D) Autobild
- Heikko viimeistely: Monitoiminäyttö/navigointinäyttö oikuttelee Autobild
- Sisustuksen alumiinin värisiin koristeosiin tulee helposti naarmuja ja lommoja Autobild
Miten tässä voi olla tyyppivikoja jo vuodelle 1996 kun v50 käsittääkseni lanseerattiin vasta vuonna 2003?
Ensimmäinen ja viimeinen Volvoni (2008 1.6D). Tuli käyttööni, kun oli ajettu noin 100 tkm. Tämän jälkeen noin 90 tkm:n yhteiselon aikana havaittuja vikoja mm. EGR hapettunut, etupyörien laakerit vaihtoon, polttonestetoiminen lisälämmitin rikkoutunut, hiukkassuodattimen ohjausyksikkö rikkoutunut, turboahdin uusittu väljyyden vuoksi, uusittu helposti tukkeutuva öljysihti+pohja+putket. Sammui moottoritiellä kesken ajon hengenvaarallisesti. Lisäksi ilmoituksia mm. ajovakautus vaatii huollon, liian alhaisia tai suuria signaaleja, polttoaineen paine... Tehoton ja epäluotettava auto, jossa kalliit huolto- ja korjauskulut.
2011 hankittu vm. 2009 1.6D drive ostettaessa kilsoja n. 79tkm myyty pois 2015 keväällä, jolloin mittarissa oli 240tkm. Todettuja vikoja: 1 pyörän laakeri, lisälämmittimen palokammio ( volvo maksoi yli 50% kustannuksista), akku vaihdettu n. 120-160tkm tienoilla. Kaikki huollot tehty huolto-ohjelman mukaan merkkihuollossa 20tkm välein.
Olisin kiinnostunut hankkimaan Volvo v.50 1,6 diesel turbo vuosimalli 2011 Olisin todella kiitollinen asiallisista kommenteista, eikä ns arvosteluista mikä merkki paras ja mikä huonoin. :t.Raksamies
Hyvä ja luotettava auto. Ollut meillä 2 vuotta n.90tkm lähtien (vm.2011, D2, Classic). Toistaiseksi ei mitään vikoja psl. vetonivelen sisempi suojakumi. Huollot tehty ohjelman mukaan ja öljyt/suodattimet (samalla vaihteistoöljy) vaihdettu itse 140tkm kohdalla. Katsastusmieskin ihmetteli kun puslat oli vielä ehjät... + Ei tarvitse vaihtaa hiukkassuodatinta + Hyvä ajaa + Luotettavan tunteinen ja laadukkaan oloinen auto - tehoa voisi olla enemmän - tavaratila varauksin
Todella luotettava auto , tosin ollut minulla vasta kaksi vuotta, ei mitään vikoja. 1.6 diesel, hieman tehoton, mutta kun "lastutin sen Voimaa. com ohjelmalla, hinta 1000 €, samalla poistettiiin hiukkassuodatin, ei tarvitse siitä huolehtia, poisto ei vaikuta katsastukseen. niin nyt on tehoja ihan riittävästi. Polttoaineenkulutus keskiarvo (kaupunki ja maantie) 5,7 l/100km. Ajettu n. 22 tuhatta kilometriä. Hyvä ajaa, näppärä kaupungissa, (saa helposti pysäköityä). Aikaisemmin minulla oli volvon V70, minusta tämä on parempi, hyvä alusta, ei tarvitse olla vaihtamassa niveliä ja iskunvaimentimia, kuten V70, siinä on 2,5 l dieselmoottorille alimittainen alusta, siihen joutuu alusta osia vaihtamaan aika tiheään.
Auto volvo v50 vm.07 onko tietoa sähkövioista.mm.seuraavista:mittarivalot sammuu huolla airbäk perävaunulliset jarrut huolla heti ja kaikki varoitusvalot palaa.käynnistys ongelmia joutuu avainta rumpaamaan virtalukossa edes takasin ja keskuslukitus reistaa radiontoiminta häiriöitä .
Volvo V50 vm. 2008 ollut käytössä n. 8 vuotta (ostettaessa mittarissa n. 20000 km). Akku vaihdettu kerran ja huollot tehty 20000 km:n välein merkkiliikeessä. Ei mitään ihmeellisempää ongelmaa ole ollut, lähinnä ajan mukaisesti kuluvien osien uusimista. Hyvä ja vakaa ajaettava, webasto toiminut moitteetta. Näppärän kokoinen farkku.
Hei volvomiehet ja naiset! Onko ollut paljon vikoja webaston kanssa? Raskaassa kalustossa ainakin tuntuu olevan ehdoton heikoin lenkki Volvon oma lisälämmitin. Onko V50 summum 2008 varustellusta autosta päivitettyjä vikoja?
Auto v50 1,6D vm. 2009 pelannut nyt alkuvaikeuksien jälkeen ihan kohtuuullisesti, kun poistettiin hiukkassuodatin käytöstä ja lastutettiin tehoa lisää, tuli samalla vääntöä lisää niin ei sammuile lähdettäessä niinkuin ennen myös polttoainelämmitin jouduttiin uusimaan muuten oikein hyvä käsitellä ja lämmin auto.
Olen ostamassa v50 diesel 231tkm mittarissa -06. 2.0d koneella, kannattaako? Autoa on käytetty huollossa huoltosuunnitelman mukaisesti
2005 v50 1,8 bensa, kiihdyttäessä ja etenkin kääntyessä alustasta kuuluu nakutus, vetonivelet???
Ompaha kyllä ihmeellinen tyyppivikaluettelo. Ekat v50 mallit 2004-> eteepäin, mutta vikoja löytyy lähinnä 90luvun malleista ??
Volvo V50 2007 ajettu n.192000km. Huollot ohjeen mukaan 20tkm tai 1v. Sähkövikoja ollut mm. ulkolämpötunnistimen johdoitukset vaihdettu (hapettuneet, oven sisässä), takakontin lukkoa reistaillut ja korjattu monta kertaa(johdot hapettuneet, kytkin uusittu). Akku vaihdettu X2. Apulaitehihnan kiristin ja taittorulla, hihnasarja vaihdettu. Muutoin auto toiminut moitteettomasti. Katsastuksessa sanottu monesti, että on sinulla hyvä auto. Niin onkin ??.
Tyyppivikana V50 on sisäinen sulakerasia ( ilmeisesti myös nimeltään Volvo CEM=Central Electronic Module). Sisäisen sulakerasian johtojen liitoskohdat likaantuvat ja hapettuvat. Seurauksena käynnistys ongelmia, moottorin sammumista, sekä varoitusvalojen discomainen näytelmä mittaristossa. Ongelma korjautuu kaivamalla esiin se sisempi sulakerasia joka sijaitsee siellä etumatkustajan puolella olevan hansikaslokeron takana/alla, sitten irroittamalla johtojen liittimet sulakerasiasta. Sitten puhdistamalla ne liitoskohdat johdoista ja sulakerasiasta elektroniikan puhdistusaineella/kontaktipuhdistajalla. Suositeltavaa olisi kyllä puhdistaa koko sulakerasia, mutta ei pakko. Puhdistustyön päätteeksi sitten kaikki liittimet yms. takaisin paikoilleen. Ennen CEM puhdistustyön aloittamista pitää tietysti irroittaa akusta miinusjohto, ettei tule oikosulkua työn aikana.
Meillä oli muutama vuosi sitten 2.0 diesel 2008 päivän auton omistaneena syttyi kaikki valot mittaristoon jätti moottoritielle, laturi rikki. Viikon päästä alkoi kilinä mitä monessa korjaamossa ihmeteltiin lopulta katsastus konttoria myöden.. Pakoputkisto mätä, uusiksi meni, moottorin kumi rikki, ja lopulta painelaakeri ja kytkin..,takakontin kytkin uusittu hapettunut.. Auto oli ostaessa ajettu 190 000.. myytäessä ajettu 200 000km ..V50 on Volvon irvikuva tiloiltaan että jos haluaa istua polvet suussa niin on hyvä tai on erityisen lyhyt alle 170cm niin auto ok..pitkälle ei hyvä pää osuu kattoon ja ohjaamo on ahdas.
Volvo v50 1,8 -06 bensa täristää tyhjäkäynillä ajossa menee hyvin
V50 2,0d vm. 2009 ajettu 235tkm ilmastointi pitää kylmänä poksuvaa ääntä välillä enemmän ja välillä taas vähemmän. Myös kone nakuttaa sekä regeneroi n. 400km välein jolloin ajo pienillä vaihteilla on nykivää, mutta se menee 10-20minuutin ajolla ohi. Muuten ihan hyvä auto ohjattavuuden puolesta, tehoa voisi olla vakionakin hieman lisää. Sisätilat etupenkkiläisille hyvät, mutta takapenkillä ei ole isolle ihmiselle paljoa tilaa, äänentoisto hyvä verrattuna muihin autoihin mitä ajanut. Todellinen kulutus on ollu 5,2l ja 6,2l/100km välillä.
Minulla v50 1.6D vm08 aj.240tkm monenlaista pikkuvikaa,mutta nyt kierrokset eivät nouse yli 3000 ja hyytyy ylämäessä,merkkihuoltokin on neuvoton,mitään vikakoodia ei kone anna,tosi pettynyt moiseen keksintöön
—Renkaat (2007, 2006, 2005, 2004) AKatsastus —Lasten/vauvanistuin Trafi 2012 —Hiukkassuodatin tukossa (erityisen usein 2008 asti) Kenen mielestä nämä ovat Volvo V50 tyyppivikoja. Nämä ovat asioita jotka eivät kuulu kysisen merkin tyyppivikoihin, eikä minkään muunkaan merkin.
Turbo hajoaa,urea vikaa ,egr vikaa,hiukkasloukku vikaa,eberi savuttaa,ilmastointi lykkää vettä lattialle-1.6d mallissa kaikki kiusat
Ohjaustehostimen paluuputki vuotaa ohjausvaiheen puolimmaisesta päästä.