Volvo V70

Volvo V70

Katsastuksessa havaittuja vikoja

Takaisinkutsuja

Tielle pysäyttäviä vikoja ADAC

Käyttäjien ilmoittamia vikoja

Rauli Virkkala
27.03.2015 15.30

Volvolla menee vissiin liian hyvin, Tyyppivikoja V70 MK2 virtalukko jumittuu pitäisi mennä firman piikkiin vaan ei mene. Taas tämäkin vika omalle kohdalle.

volvo-mies.
27.04.2015 20.13

Ei uskalla ajaa enää omalla autolla kun lukee näitä vikalistoja. =D

Avo C 70
12.05.2015 22.53

Mulla on viikon sisällä auennut vm. 2012, C70 avo-auton kuljettajan ovi silloin, kun katto on alhaalla. Ilmeisesti tärinä mukulakivikadulla ajettaessa aiheuttaa sen.

Riitta Taivaloja
15.05.2015 10.19

vettä tulee takapenkin lattialle missähän olisi vika . Onko keneellään ollut tälläistä omassa autossa,

Olli Suominen
21.05.2015 20.20

Volvoni V70 D3 vm 2010 sammui rekan ohitustilanteessa täysin varoittamatta ja aiheutti hengenvaarallisen tilanteen. Autolla oli ajettu .130000km. Mitään vastaantuloa ei korjauslaskuun tullut vain olankohautuksia. Muutenkin auto on ollut täysi pettymys, kalliit osat ja huollot. On vaihdettu ohjausnivelet, etupyörän laakeri on valovikoja ym. ja aina saa odottaa osia ja korjaamolle pääsyä. Huollot on tehty aina ajallaan.

Samppa
11.06.2015 23.43

V70 D5 vm 2008 ajettu 200tkm. Konehuoneesta alkoi kuulua läpättävää ääntä, ei kovin pahaa, ajattelin ettäjotain tuulettimen välissä tms. Ajoin tien sivuun ja oikeasti Bilia oli sattumalta lähellä. Samalla varoitusvalo "aja huoltoon" syttyi. Siinä vaihheessa oli jo myöhäistä. Apulaitehihnan kiristin oli jo pettänyt joka on kyseisissä autoisssa tyyppivika ja vaihdetaan automaattisesti Volvo huollossa. Lisäksi autossa on suunnitteuvika joka mahdollistaa, että rikkoutuneen apulaitehihnan osat voi joutua jakohihnan väliin, ja näin kävikin(virhe korjattu uudemmissa malleissa). Rikkoutunut apulaitehihna & kiristin aiheutti: Jako meni pieleen ja käytännössä koko kone oli jo kajahtanut, ennekuin ehtii huomaamaan tai merrkivaloja syttyy. Volvo vetäytyy vastuusta vaikka ko. viasta on tehty kotiinkutsut. Kyseiselle autolle ei ole kuitenkaan koskaan tehty Suomessa kotiinkutsua, vaikka kampaja on ollut päällä. Vlovo katsoo, että ei ole velvollinen huolehtimaan Suomeen tuotavista tuontiautoista. Se VALMISTAJAN vastuusta. Kone uusiksi ja 6t€ remontti. Yllättäen, seuraava autoni ei tule olemaan Volvo!

Juha Auvinen
18.06.2015 10.54

2005 d5 2.4 diesel 163hv auto ollut meillä 5v/80tkm nyt mittarissa 255tkm muuta vikaa ei oo ollu kuin kerran akku vaihdettu ja öljyt 10tkm välein ja jakohihna sarja 230tkm kohilla. pitäsköhän tuo vaihtaa ennenku tulee onkelmia? ja vitut ku kovvaa ajoa.

Timo
23.06.2015 11.00

Volvo C 70 vm.2011 (2012) ajettu 90t. Volvo Selekt ohjelman mukainen 100 kohtainen tarkistuslista ei ollut toteutunut. Huomatut laiminlyönnit kyllä korjattiin paitsi moottoria ei pesty (tosi kurainen) nyt jännittää mitä on jäänyt huomaamatta. Kuljettajan ovi kolme kertaa auennut katto alhaalla ja kerran katto päällä. Muuta pientä vikaa löytyy, mutta niiden kanssa yritetään elää jos ei saada kuntoon. Menossa huoltoon kuun lopussa, joten saa nähdä kuin käy.

Mikko
26.06.2015 15.04

V70. Ensimmäinen ja viimeinen Volvo. Aiemmin vaihdoin etupäähän kaikki kuluvat osat+vaimentimet perä perää (Nämä toki kuluvia osia ja varmaan elinaika tuli täyteen). Sitten alkoi lämmityslaitteen kennon (tai liitosputken tiivisteet) vuotamaan jäähdytysnestettä sisälle. Moottorin häiriövalo palaa satunnaisesti. Virtalukko reistailee ja jumittaa silloin tällöin. Sivuvalot (takana) lopettivat toimintansa. Sitten jarruvalot. Helvetin vaikea paikantaa, missä vika. Volvon sähkökaaviot (173 sivua!!!) aivan lukukelvottomat! Olen omistanut yli kahdenkymmenen vuoden aikana noin kymmenen eri merkkista autoa. Volvoon olen ollut kaikkein pettynein. Ymmärrän kyllä kulumisesta aiheutuneet viat ja osia täytyy kyllä vaihtaa, mutta... Japanilaiset autot merkistä riippumatta ovat olleet kaikkein luotettavimmat ja helpoimmat korjata. Palaan autokannassa, vanhaan "hyvään aikaan" ennen 1990 -lukua valmistetut autot! Uusia autoja (Ainakin Volvoja) on nykyisten kokemusten mukaan todella vaikea itse huoltaa ja korjata, vaikka olisit alan ammattimies (Siis jos et ole Volvolla töissä).

Mikko
30.06.2015 17.22

Volvo V70 D5 2005, 220t ajettu, josta 130 itse. Säännöllisesti huollettu eikä mitään erityisiä vikoja. Toki alustan osia, mutta kohtuullisesti. Paras autoni tähän mennessä (ja aika monta on ollut). Pari vuotta huollosta huomautus, että ohjausakseli "tihkuu". Mennee vaihtoon jossain vaiheessa, mutta hyvin toimii toistaiseksi.

Erkki Koskinen
17.07.2015 19.05

Volvo 240 ajettu 500000 ei isoja ongelmia, kannaentiiviste kerran kun tyttö ajeli jäähdytyksen kuivaksi. Nyt 940 ajettu 300000 ei ongelmia, 100000 vaunun kansssa. Haluaisin farmarikorin kohtalaisessa kunnossa, Koneesta viis. Kyttään myös V70 jos olisi edullinen , nyt lueskelen suuntaa antavia vinkkejä. Volvo oli traktori millä sai ajaa moottoritiellä., ja niin rakas. Remontin pystyi tekemään melkein koneen käydessä.

Hannu Piirainen
24.07.2015 17.49

Monenlaista autoa on 45 vuoden aikana ollut, viimeisimmät Saabeja ja Volvoja. Saab (93 vm 1999 ja 2004) ovat mainettaan parempia autoja ja itse huollettavissa jos on perehtynyt asiaan. Volvoja on ollut montakin viimeisimmät V70 D5 vm 2002 (300tkm kunnes Asta-myrsky vei sen lunastuskuntoon) ja nykyinen V70 D5 vm 2005 (302 tkm). Nykyisessä ei ole liioin ollut edes alustaongelmia, tosin 250 tkm vaihdoin raidetangon pään nivelen vasemmalle puolelle ja oikean etupyörän laakerin (vollottava ääni), koiranluutkin kestää jo näissä malleissa. Heikoin lenkki näyttää olevan apulaitteet, nykyisessä starttimoottori alkoi eilen oikutella ja edellisessä meni 250 tkm jälkeen laturin ja ilmastointikompuran vapaakytkimen laakerit. Mutta Volvo on kohtuullisen helppo huoltaa ja korjata, normityökalut ja kiinnostus asiaan riittää useimpiin huoltokohteisiin. Kun taloudessa on kolme autoa ja kolme moottoripyörää ei näitä viitsi huoltoliikkeisiin viedä, varsinkin japanialaisten lyhyet huoltovälit ja kalliit osat ovat ohjanneet omatoimisuuteen. t. HSP + V70 + 9-3 + 9-3 + ST4S + XJ900 + CB350 jne.

Kalle
05.09.2015 14.31

Olen myymässä Volvo V70 vm.2003 autoa . Ikäisekseen erittäin siisti ja "vain" 200tkm. Renkaanpotkioita on riittänyt ja puihinmeniöitä, kuka mistäkin syystä. Viimeisin oli kuitenkin huippu. Kaveri totesi auton olevan kaikin puolin siisti, mutta huomasi sen Belgiassa tehdyksi ja kaupanteko loppui siihen. Itse en autoa ostaessani kiinnittänyt moiseen huomiota, mutta miten on? Onko laadussa havaittu mitään eroa, oli se sitten tehty Ruotsissa tai jossain muualla?

Timo lankinen
16.09.2015 13.15

Volvoja ollut useita 740,850,v70.Ei moitittavaa yhdessäkään autossa.Halvaksi on tullut,kun itse korjannut ja huoltanut.Volvon varaosat tosi halpoja,joten tavis duunarikin rahat riittää hyvin.Bensa Volvot nielee aikamoisesti menovettä,kun dieseliä menee tosi vähällä. Timo Lankinen/v70tdi

soukka
26.09.2015 18.59

volvo v70 D5 -02 miten saa kuitattuu airbäk valon mittaritaulusta.

Pentti
30.09.2015 14.26

Volvo D3 man. -14. Autossa tulee maantiemelu hyvin voimakkaana auton sisälle. Maahantuojan mukaan tilanteelle ei voi mitään. Sitten toinen paha asia, veneen nosto luiskasta rtailerilla ei onnistu, loiva luiska ja veneen paino n. 550 kg. Liikkeelle lähdettäessä kytkin pidolla siihen saakka kun mäkilähtö avustin vapauttu, kytkin ylös, mutta auto ei liiku eteen päin vaan alkaa käry haista. Vene piti toisella autolla ottaa luiskasta. Joku haikkä on mielestäni nykyisessä Volvossa, aikaisemmalla Volvolla ei ollut mitään ongelmia veneen otossa.

Sam1
06.11.2015 23.47

Ajossa jo reilut 3 vuotta ollut Volvo V70 2.4D v.2007 Classic (mk2), nyt mittarissa 220tkm. Itse ajettu aika tarkalleen puolet. Mahtava auto, itsellä eka Volvo mutta kyllä seuraavakin taitaa olla Volvo. Hyvät varusteet, penkit, soitin ja kaikin puolin mukava ajella maantiellä. Tila riittää. Kun itse tekee huollot niin ei tule liian kalliiksi pitää. Etupäähän vaihdettu tukivarret, nivelet yms kuluvat osat n. 200tkm kohdalla ekan kerran. Kaikki ei olis ollut vielä vaihtokunnossa, mutta menee samalla vaivalla ja aurauskulmien säädöllä. Takana vielä alkuperäiset osat. Virtalukko kerran jumitellut, lukkoöljyä sisään + pari kevyttä kopautusta alakautta vasaralla ja taas toimii. ;) Muuten normaalia huoltoa. "Webasto", ilmastointi, automaattiloota ja moottori kestää pitkään kun raskii vaan huoltaa välillä.

Jarppa
01.01.2016 00.20

V70 2.5T vm 2004. Kaikki huollot teetetty sinisellä. Lootaöljyt huuhtelemalla 80 000 välein. Mittarissa 340 000. Virtalukko levisi n. 300 000 kohdilla. Tammisaaren Sininen tilasi kolme kertaa väärän virtalukon, kun eivät osanneet lukea rekisterikilpeä! Muutenkin Tammisaaren Volvo-huolto on lähinnä autohajoittamo. Takaiskareita meni ensin 2v välein, kunnes laitoin Saschin Advancet taakse. Eteen ne vaihdettiin n. 280 000 kohdilla, samalla kun toisen puolen impulssikehä meni rikki vetarin päästä (maksaa 10 eur). Polttoainetankin läpän saranaa on pitänyt ostaa muutaman vuoden välein. Jarruja on pitänyt toisinaan herkistää ja 320 000 kohdilla pistettiin koko takapää uusiksi satuloineen. Levyt ja jarrut kestävät kyllä muuten erittäin hyvin. Pisimpään etsitty vika oli polttoainesuodattimen aiheuttama outo nykiminen kiihdyttäessä. Volvo väitti kyseessä olevan vaihdelaatikkovian. Epäilin vahvasti ja en antanut tehdä mitään. Sitten vaihdettiin varmuuden vuoksi (700 eur) VVT-rattaat, kun piti kuulema kolinaa. Ei auttanut nykimiseen. Kerran alkoi ottaa pattiin ja ajattelin kokeilla kepillä jäätä: menin Biltemaan ja ostin polttoaineen sekaan laitettavaa puhdistustainetta. Vika lähti pois, mutta palasi n. kuukauden päästä! Tajusin, että ne perkeleet eivät olleet Sinisellä vaihtaneet koskaan polttoainesuodatinta! Se kun vaihdettiin, kaikki on toiminut hyvin. Kaikki kuitit alusta saakka tallessa. Huoltokustannus, vaikka teetetty kaikki Sinisellä, on tasan 0,04€/km. Mielestäni ei paha. Autoon olen tyytyväinen muuten, paitsi kääntösäde on järjettömän iso. Nukkuakin siellä voi, jos haluaa.

Jokke
03.02.2016 05.34

Vm2003 ja 266000km alustan kamaa vaihdettu kiitettävästi,apulaitehihna ja laturi meni viimeksi uusiksi240tkm kohdalla oli lähellä ettei käynytsitä kuuluisaa kämmiä jakohihnan kanssa.kannattaa olla tarkkana jos kuuluu ns läpättävää ääntä niin hihnat uusiks.nyt jäähdytys nesteen pinta heittelee ylös alas ardiccia käyttäessä meinasivat että vika lämppärissä.muuten toiminut hyvin ikäisekseen /hintasekseen.ennemmin kannattaa korjata kuluvat osat uusiin kuin vaihtaa jatkuvasti autoo.tulee kumminkin halvemmaksi.aluatan osia noissa menee niin kun kaikissa ton paino luokan koslissa,mutta ne on onneksi halpoja tavikkeina.kuskin penkin selkänojan säätö ei pysy paikoillaan luistaa taakse päin välillä.,oisko joskus ollut perään ajo.muuten ikäisekseen toimii hyvin.

Pete
03.02.2016 13.58

Vuoden 2010 V70 Drive (1,6 D) täristää kylmänä 20 asteen pakkasessa (lämmitys omalla lämmittimellä 50 min) niin, että hampaista paikat lähtee. Onko tyyppivika vai mistä moinen voisi johtua? Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia? Tärinä lakkaa vasta, kun ajettu kunnolla lämpimäksi!

Andersson
17.02.2016 22.55

v70 d5-02 man. Hampurin tuonti -08 vaimon työauto 370tkm hyvä ja varma peli on ollut, kori on vahva eikä ruostu. Vikojakin on ollut halvaantuminen kiihdyttäessä oli pitkään vaivana kunnes pa suodatimen vaihto auttoi, ei kuulu enää pa suodattimen vaihto huoltoihin. Kannentiivistekin meni 300tkm kohdalla alkoi oireilemaan jäähd. veden korkeuden vaihtelulla eli kylmänä korkealla ja kuumana alhaalla koska painetta paisuntasäiliössä. Viimeisin vaiva ollut polttoaineen tankkauksen vaikeutuminen, vaahtoaa putkessa ja ilma ei pääse tankista pois monia keinoja on koitettu mutta vielä ei ole ratkaisua löytynyt. Taitaa kuitenkin seuraavakin olla käytetty ruotsin laiva.

Ville
26.02.2016 17.33

V70 Drive 1,6d vm. 2012 Sama havainto kuin Petellä, kylmänä kovalla pakkasella ankara tärinä resonoi ohjaamoon niin että tuntuu. Siitä huolimatta, että moottori huolella esilämmitetty. Vielä melko pitkänkin ajon jälkeen tuntuu aika selvästi, vaikkakin pahin hieman helpottaa. Oma (ja myös yhden Volvo-huollon miehen) arvio on, että liittyy moottorin kiinnikkeiden kumien tms. jäykistymiseen kovalla pakkasella. Kone kuulostaa kuitenkin käyvän aivan normaalin tasaisesti jos ottaa pellin auki ja kuuntelee. Nuo kiinnikkeethän ei esilämmityksessä tai edes pienellä ajamisella kovassa pakkasessa lämpiä juuri lainkaan. Volvon maahantuojan teknisen neuvonnan kaveri ei oikein kieltänyt muttei myöskään myöntänyt kun tiedustelin asiaa.

JuxPux
06.05.2016 15.56

Turbo ei kestanyt uudessa 1,6 dieselissä V70 vm 2010 kuin 140 000 een saakka. Pakosarjan tiiviste vaihdettiin samalla, ja nyt 160 000ssa pakosarjan tiiviste pitää taas vaihtaa. Ihme juttu? Muuten Volvo V70 on kyllä ollut toistaiseksi paras auto mitä on ollut. Mersumiehetkin noutuu omien mersujensa sähkövikoja, ei volvossa ole niitä vikoja ainakaan ollut, eikä paljon muutakaan. Toistaiseksi volvo on toiminut niin hyvin että annan pakosarja- ja turboviat anteeksi jos se palvelee jatkossa yhtä hyvin kuin tähän saakka muuten...

12345
30.05.2016 22.48

V70 D5 AWD -09 Uudesta asti ollut perheessä ja mitään isompia vikoja ei ole ollut. Ainoa mikä on hajonnut oli laturi joka meni noin 200tkm kohdalla, siitä vuosi tai pari jälkeenpäin katkesi apulaitehihna jota ei ollut laturin vaihdon yhteydessä vaihdettu. Auto vaihtui 2015 suunnilleen 250tkm rullattuna vuoden ikäiseen samanlaiseen joka myös pelittänyt moitteitta. Kyseistä autoa voin suositella, huoltokustannukset voi olla vähän kovemmat kun esim. japanilaisissa mutta kyyti on hyvää ja luotettavaa.

keke
10.07.2016 13.06

Ollut käytössä viitisen vuotta vm -05 bensa 140 hv. Ostin halvalla laturivikaisena, mutta tarvitsi lopulta vain lataussäätimen vaihdon, latur jaksanut hyvin kymmeniä tuhansia lisää. Xenon-polttimot saanut vaihtaa, on työläs homma kun pitää purkaa koteloita tieltä ja suositellaan ohjeissa volvohuollossa tehtäväksi. Joku pallonivel ja raidetangon pää vaihdettu ja käsijarrun palat vaihdatettu (itse osien hintaan nähden aika kallis työ korjaamolla). Valonperurin pumppu itse vaihdettu, kustannus jäi pariin kymppiin. Jotain pientä klonksahtelua välillä monttuun ajettaessa, mutta edelleen muuten tikissä vaikka 200tkm mittarissa.

samuli hirsikangas
23.07.2016 09.56

Minulla volvo v70-2001 2.5diesel,ajelin normaalisti lomalta kotiinpäin kun auto äkisti sammui,ja vaikka moottori pyöri kun en painanut kytkintä pohjaan,kaikki varoitusvalot syttyivät,sitten käytin äkkiä virran pois ja auto lähti käymään,ja matka jatkui vähän matkaa ja taas sama homma,sammui ja käytin virtaa pois,taas mentiin,samalla syttyi tietokoneeseen teksti,stc vika korjaa heti.Ajoin kuitenkin kotiin n 200 km aina kun sammui käytin virran pois ja pääsin kotiin.MISSÄHÄN VIKA?

Jukka. S
18.08.2016 21.51

Eiköhän kaikissa autoissa ole vikoja. Itellä v70 2005 tänään tuli täyteen 550000km startti, laturi ja pyöränlaakereita vaihdettu. Huonolla huollolla ja pesulla ollut työauto, ei ruostu eikä näköjään saa ajamalla loppuun et sais ostaa uuden volvon. Onhan näitä saksalais merkkejäkin tullu kokeilua. Eihän niitä korjata kun niitä vaan "huolletaan".

pekka peloton
24.08.2016 11.19

oma kokemus ,volvo-v70 2001 . ohjaustehostimen letku kusi öljyt pihalle, no, korjaamolle,ja uusi letku, on sitten ääliösti suunniteltu muuten, moottori ylös,,jos ei halua väännellä letkua muotopuoleksi ja ostaa uutta hetken päästä taas. no,letku paikoilleen,500 euroa, ja kun valmis, niin eipä käynyt kuin noin 1 min ja sippas. sen jälkeen vaihdettu ilmamäärä-mittari, katsottu vika-koodit, nollattu ,ym. eikä pelaa kyllä vieläkään. eli ,,,huoltaminen jatkuu,,,kunnes rahat loppuu,,,,

Paras auto
29.08.2016 17.45

D5 2.4t automaatti AWD -03 mikä se nyt olikaan No nyt kyllä osunu huippu-yksilö kohdalle. Tuonti vehje hollannista. Ostettiin tammikuussa -15, kilometrejä 270000. Paperit kun saatiin kirjoitettua autokaupassa, kello juoksi, sähkövikoja, hullu ravistus (myyjän mukaan merkin ominaisuus). Mittaristo oli rikki, kaupan mukana tulleet vanteet kierot. Pyyhkijät menee vähän miten sattuu, tunnistin toimii välillä. Takalasin pyyhkijä toimii milloin haluaa edelleenkin.Pikkuvikoja... Helmikuu-16 virtalukko hajos. Hinaukseen. Tämän yhteydessä uusittiin airbagin kela, valo paloi eikä monitoimiratissa mitään eloa. Helmikuu-16 kas kummaa, ei käynnistynyt auto, moniurahihna poikki, hinaukseen. Uutta tavaraa pellin alle reilusti. Pajalla oli useampia viikkoja kun mikään ei sujunut ongelmitta. Huhtikuu-16 alatukivarsi poikki. Ja lokari lyttyyn. Eiku hinaukseen. Elokuu-16 välijäähdyttimessä reikä, öljyt pitkin kaikkia kennostoja. Epäiltiin ensin turbon leviämistä, pidempään jo savutti mustaa kunnes rupes hiipumaan voimat. Uusi väläri ruotsista. Tähän mennessä autoon uponnu tän vuoden aikana lähemmäs 8000e. Perushuolto, öljyjen vaihto, suodattimet, päätettiin tehdä viime viikolla ihan itse, yhtään ylimääräistä penniä ei oo kohta repiä mistään. Mut öljyproppu pyöristynyt niin, ettei varmasti vuosiin ole alakautta öljyjä vaihdettu. Hitsaushommia ja uus proppu. Miks ei voi vaan mennä putkeen. No. Nyt, elokuun loppua, vaihdelaatikko vetelee luultavasti viimeisiään, pakki hävinnyt melkein kokonaan muutaman päivän sisällä, mäessä ei toivoakaan. d:llä ajettaessa ravistaa ja rutisee, kun hiljentää jarrua painamatta. Kilometrejä 340000. Mitenkä tästä eteenpäin henkisesti, ei tietoa.

Jussi
30.08.2016 11.56

Vm 2000 V70 suorakylki, lokakuussa tulee 12 vuotta yhteiseloa, ostettaessa kilometrejä 265000, nyt 350000, ei mitään vikoja lukuun ottamatta normaalit kuluvien osien vaihdot, kaasuläppävikakin korjaantui päivityksellä. Mieli tehnyt vaihtaa uudempaan vaan enpä taida, on se niin hyvä.

lauri antero
06.09.2016 17.57

Talon auto ostettiin kilometrit 230 tkm ja vaihdettu alapalloa ja jarrulevyä iskaria katsastuksen aikoihin. Ilmastoinnin viskopyörän välistä otettiin prikka pois kun magneetti ei jaksanut vetää päälle ilmastointia (50e) Nyt kilometrit 446tkm aika pienillä huolloilla...eiliseen. Jakohihna hajos ennen aikaa 118 tuhannen kohdalla vaihdosta ilman syytä...? Vaihdettu satatkm sitten vesipumppu ja kaikki kiristimet ym. Kansi pa.kana ja vaihtokansi 600e !!!

Saarrinen Aulis
08.09.2016 09.03

Kyseessä v 70 vm 99 93kv bensa,on palvellut hyvin nyt pientä sanomiista johtuu omistajadta,jätin viime lokakuussa seisontaan otin v2016 syyskuuta liikenteeseen,kaikki muuten hyvin tyhjäkäynti seilaa yläs ja alas korjaantui itsekseen ajamalla, tämä taitaa olla vielä Ruotsin rauta ei sekasiö Fordin tai Kiinalaisten.

Simo Mäkelä
18.09.2016 08.37

Minulla on v70 -2001 mallinen .On tuotu Saksasta,on suht mukavasti pelannu 11 vuotta,on vaihdettu alatukivarret,joka toinen vuosi koiranluut,kerran vesipumppu,jakohiihna 3 kertaa,etu-ja takaiskari , kerran pakoputkisto,öljyt vuosittain,että tähän saakka näin hyvin,mutta nyt loppu,kun sanoi automat.laatikko sopimuksen irti,ei toimi kuin 1 vaihde,eikä ole viellä ajettu kuin 300. tuh.muuten menisi viellä koneen puolesta kun huoltoja tekee.mutta kun korjaus tulee maksamaan muutaman tonnin,ei kannata enää riskeerat,eläkeläisen.Nyt kun joku veisi viellä pois,pientä korvausta vastaan.Rengaat on keväällä ostettu.vetokoukkukin on.Hyviä jatkoja volvolaisille.

Hemmo
01.10.2016 16.19

Volvo v70 2009 automaatti kiisseli 135tkm ajettu jossain 110tkm kohdalla apukuskin takaovi lopetti lukkoon menemisen, aukeaa kyllä mutta ei lukitu kun manuaalisesti. Vanhemmilla samanlainen mutta manuaali ja 2008 mallia ajettu 155tkm niin sama ovi meni vähän ennemmin täysin mykäksi lukon osalta.. Tiedä sitten onko sattumaa vai tyyppivikaa.. Sitten minun volvosta on saanut kiristellä moneen kertaan oikean etupyörän pultteja vaikka on laitettu aivan oikeaan momenttiin.

Justus
12.10.2016 12.24

Kaikkine suunnitteluvirheineen parhaita Volvojani ovat olleet Volvo Amazon B18 koneella ja Volvo 244DL. 244:n moottori oli kyllä päin persettä suunniteltu siinä mielessä, että kulutus oli suuri vaatimattomaan suorituskykyyn nähden (kyllä, säädöt oli viimeisenpäälle kohdillaan). Ehdottomasti huonoin on ollut Volvo 960 2.5 vm. 95. Tasonsäätöiskarit (tonnin paukku) muutamaan kertaan, ilmamäärämittari, syyläri, pari sytytyspuolaa, pyöränlaakereita, jäähdytyspuhallin, alustan niveliä, ohjaustehostimen pumppu ja paljon muuta mitä ei jaksa muistaa. Tämä kaikki 200 tkm:n molemmin puolin. Joku väitti, että Volvon osat on halpoja, mihin verraten? Nykyään on tapana sanoa, että alustan nivelet on kulutustavaraa, saanen olla eri mieltä. Amazonissa alkuperäiset nivelet lukuunottamatta raidetangon päitä. Ollut suvussa uudesta asti ja nähnyt paljon sorateitä. Nykyautoilla ajetaan asfaltilla ja silti saa vaihtaa niveliä joka vuosi, auton merkistä riippumatta.

Matti O
02.11.2016 16.18

Ostin vasta toisen Volvoni V70 tdi -00, joka on uudempikorinen ja Audin dieselillä. Volvollani on ajettu 462 000 km. Manuaali vaihteet. Auto on noin 65:s ja olen ollut melko tyytyväinen siihen, ehkä paras hankinta autorintamalla, joka on osunut kohdalleni. Ostin sen opetuslupa käyttöön, mutta en aiokaan vaihtaa sitä pois, koska hintalaatu suhde on luokkaa erinomainen. Ajoltaan korkeammilla valkosivurenkailla se on amerikkalaisen auton luokkaa, eikä polttoainekulutkaan päätä huimaa. Auto on rekisteröity pakettiautoksi. Vikoja on ollut vajaan 15 th/km aikana seuraavasti: - Etuiskareiden yläpään kumiholkit (13€kpl Biltema) - Vuotava syöttöpumppu (2x3€ tiivisteet dieselhuollosta ja tunnin oma-asennus päälle). - Nyt pitäisi vaihtaa oikea raidetangon pää (24€ Biltema). Suosittelen, varsinkin jos kaksipaikkainen dieselpakettiauto täyttää tarpeesi.

ANNE73
19.11.2016 18.16

Volvo V70 2006 2,4 td 163 hv automaatti Webastolla. Vaihdettu jarrupaloja, jarrulevyjä, vaihdettu Jakopäähihna ajallaan aina, vaihdettu Laturin ja Tuulettimen hihna ajallaan, uusittu hehkuja, lisätty laturi, akku kesti noin 11 vuotta. Jouduttu uusimaan Huohottimen esilämmitin, kun Jäähdytinneste vuosi pihalle. Renkaat vaihdettu aina, kun on tarvittu samoin polttimoita. Vaihdettu kerta vuoteen Diesel-suodatin ja öljyt sekä öljyn suodatin, vaihdettu automaattivaihteiston öljy ajallaan. Jouduttu vaihtaan Solenoidi. Onko kellään kokemusta Huohottimen esilämmittimen vaihdosta Jäähdyttimen nesteet vuotamisesta pihalle?

JiiHoo
06.12.2016 11.42

Minulla on 620 000 km ajettu (450 000 km itse) Volvo V70 automaattidiesel 1996, jota sanomme "sähköautoksi", koska kaikki toimii sähköllä ja auto on täynnä "aivoboxeja". Harrastan muuten mieluummin nk. tee-se-itse -autoja. Niitä olen omistanut ja korjaillut lähes 100 erilaista laidasta laitaan. Nyt "sähköautomme" on alkanut temppuilla. Kysynkin, miksi se välillä lähtee hyvin käyntiiin ja välillä saa hinkata akun melkein tyhjäksi ennen kuin alkaa yrittämään ja vähitellen lähtee. Siis jos akussa vielä riittää potkua. Onko polttoainesuodattimen hatussa joku takaiskuventtiili vai onko paskaa tankissa, polttoainepumppuvaiva tmv. vian syynä? Jäki neuvoo, että täytyisi olla jokin vuoto takaisin tankkiin, koska vaikuttaa että polttoainelinja tyhjenee toisinaan, toisinaan ei? Suodattimen vaihdoin hiljattain eli n. 1000 km sitten. Muuten ei ole Volvossa ollut kuin kulumavaivoja. Sillä on voinut huoletta lähteä koska tahansa minne vain. Nyt vähän jännittää lähteä. Tielle Volvomme on jättänyt kaksi kertaa: Ensimmäisen kerran polttoaineen jäätymisen takia ja toisen, kun syöttöpumpun hihna hyppäsi hampaan verran vanhuuttaan ja venuttuaan tarpeeksi kauan..

MN
22.12.2016 02.42

V70 d5 2006 automaatti. 2013 alkaen alle 200tkm ajettuna tiputtanut ohituksessa vaihteen nostaen kiertokset tappiin. Hengenvaarallinen, esiintyy kesäisin moottorin ehdittyä lämmetä. Geartronicin manuaalipuolelle vaihtaminen näissä ratkaisuna. Kukaan ei oo keksiny muuta kuin vaihdelaatikon/venttiilikoneiston vaihdon ratkaisuna. Alle 200tkm eteen mol. Puolille "puslat" vaihdettu. 200 tkm jälkeen eteen mol. Puolille napasarjat/kuulalaakerit vaihdettu, piti ulinaa ja karkeaa melua toiseen suuntaan kääntäessä. Takalasin pyyhkimen moottori vaihdettu 2 kertaa, alkuperäinen varaosa kesti 2,5 v. 220tkm turbon ahdinputki halki Seisontajarrun kengät kahdesti vaihdettu murruttuaan. Takajarrulevyt ruostuvat nopeasti. Olen nyttemmin ymmärtänyt, että ko. automalli vaatisi kunnolla kenkää säännöllisesti ja riittävän pitkiä yhtäjaksoisia ajomatkoja pysyäkseen kunnossa. En ymmärtänyt tätä autoa ostaessani.

Toby
27.12.2016 22.22

Olen ajanut Volvollani 344 000 km, kuluvia osia vaihdettu, vasemman etuoven johtosarja vaihdettu kulumisen takia, samoin takaluukun sähköjohto. Jättnyt tielle kerran kun laturi kuoli, silloin 320 tkm mittarissa joten oli aikakin... Muuten toiminut kun kello. Paras autoni ikinä. Tämä onkin minun 11 auto.

Toby
27.12.2016 22.23

Olen ajanut Volvollani 344 000 km, kuluvia osia vaihdettu, vasemman etuoven johtosarja vaihdettu kulumisen takia, samoin takaluukun sähköjohto. Jättnyt tielle kerran kun laturi kuoli, silloin 320 tkm mittarissa joten oli aikakin... Muuten toiminut kun kello. Paras autoni ikinä. Tämä onkin minun 11 auto.

Toby
27.12.2016 22.23

Olen ajanut Volvollani 344 000 km, kuluvia osia vaihdettu, vasemman etuoven johtosarja vaihdettu kulumisen takia, samoin takaluukun sähköjohto. Jättnyt tielle kerran kun laturi kuoli, silloin 320 tkm mittarissa joten oli aikakin... Muuten toiminut kun kello. Paras autoni ikinä. Tämä onkin minun 11 auto.

Jonna Koo
29.12.2016 15.00

Volvo V70 2001 2.4 bensa automaatti Ostin auton 252tkm ajettuna,nyt mittarissa 345tkm ja murheet alkoi 320tkm kohdalla.Auto tekee mitä ihmeellisimpiä kikkailuja joista tavallisin on nykiminen tai pätkiminen josta ei tietoa että kumpaa.Vikakoodeja ei anna.Vaihdettu on jarrusatuloista 3 ja eiköhän tuo kohta mene neljäskin uusiin.Etupyöränlaakerit on kans vaihdettu,puhaltimen moottori vaihdettu,nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu,jakohihna,vesipumppu jne... vaihdettu,öljyt aina 10tkm välein,polttoainesuodatinta on vauhdettu 4 krt nyt vuoden sisään,tankki putsattu myös.On sit aito Svedutar mut ei silti perkelee lossi toimi.Mitä tolle vois tehdä?Joku vois pelastaa mut tolta kaaralta ennenkuin menee pään terveys tuon kanssa.

Körökyyti
05.01.2017 15.41

Volvo v70 d5 2005 aj.502000km. Käyty saksasta 2006 ajettu oli 52t,km,auto on toiminut erittäin hyvin ei ole tarvinnut tien päältä hinurilla hakea kuten entistä mb.Automaatin oljyt vaihdettu 100 ton välein tietysti laturi ja startti uusittiin 400 ton kohdalla ja pyöränlaakerit 450tonissa ja kuuluvia alustan osia on laitettu,hyvä ajaa tien päällä menee kuin juna.Nyt auto vaihdettu jälleen volvo v70 d5 2013 ajettu 49 tuhatta toivottavasti on yhtä huoleton kun entinen.

Kalle
22.02.2017 23.53

Jonna, EGR. Pakokaasunkierrätysjärjestelmän putsaus edessä. Se voidaan myös softaamalla (ja huoltamalla) kiertää kokonaan. Yleisin pätkimisongelma.

Heikki V
23.02.2017 09.48

Volvo V70 D5, 2006 ajettu 526300, ostettaessa 132000. Alkuun öljyn vaihdot 30000 km välein ACEA A5. Jakohihna, kiristimet ja apulaitehihna sekä vesipumppu 150000 välein. Kerran uusittu hiukkassuodatin ja toisella kertaa tyhjennetty pönttö ja vaihdettu ohjelma, katsastuksessa noki 1,45 ja läpäisy, tosin vaatii vartin ajon 3500 kierrosta/min. Puikkoluut kestävät toisin kuin 2001 mallin S 80:ssä. Hyvä ja pienikulutuksinen diesel eläkeläiselle.

Jaska Olenius
23.02.2017 18.50

Volvo V 70 D 4 kovassa ammattikäytössä vm. 2014 nyt ajettuna 326000 km. kohtuuton öljysyöppö, huoltoväli 30000 km, ja 00/20 öljyä menee vaatimattomat 6 litraa huoltovälin aikana, merkkihuolto levittelee käsiään tämän D 4 koneen kanssa, kopantiivisteitä vaihdellaan mutta ei elettäkään että tultaisiin vastaan öljylaskujen kanssa, no muutoin merkkihuolto toimii kohtuullisesti.

Markku Saali
22.03.2017 23.00

Volvo XC70 D5 vm 2003. Itse ostin vuonna 2005 jolloin mittarissa oli 94000km. Nyt mittarissa vähän yli miljoona km. Konetta eikä vaihdelaatikkoa ei ole koskaan tarvinnut aukaista. Vaihteistoöljyn vaihto 80tuh.km välein ja normihuollot 20 tuh.välein. Viikko sitten meni perä, mutta onneksi niitä löytyy hajoittamoilta hyvin tuon ikäiseen autoon.

Tomppa
10.04.2017 16.03

No nyt teki volvo v70 -02 jotai omituista. Auto lähtee käyntiin. Sisätilan valot palaa ja radio toimii. Mittaristossa taas ei tapahdu yhtään mitään. Keskuslukitus ei toimi. Vilkut, lähi/kaukovalot ei toimi. Takavalot ei toimi. Sumarit ei toimi. Missähän mahtais vika olla. Sulakkeet ehjät

ISI
30.04.2017 13.37

Mulla on Volvo V70 D5 vm 2002. Nyt ajettu 508 tkm, josta itse ajanut n. 200tkm. Kaikissa autoissa on vikoja, mutta ei ole volle jättänyt koskaan tielle. Alustan osia saa uusia usein, jos ostaa Motonetlaatua.. Kantapään kautta olen oppinut, etteivät maksa paljoa, mutteivat kestä mitään. Koiranluut kestivät 2kk/vajaan 10tkm. Eurolla saa euron tavaran jne. Auto on hyvä ajaa, ripeä, taloudellinen ja turvallinen. Mitä muuta voi vaatia, kun on muitakin kokeiltu. Kakkosauto -06 Tdci Mondeo on maannut korjaamolla kohta 2kk. Sillä on ajettu 300tkm ja konevika iski. Jakoketju venynyt, muttei kuitenkaan motti kilahtanut. Seuraavakin auto on Volvo ja D5!

mko
12.05.2017 22.47

v70 vm.2001 140 hv bensa. Ok auto kaikin puolin. mutta ihme vika ilmenny. Starttauttaa kauan kun seisonut hetken, tai vähän kauemmin. Mutta kun käyttää virrat päällä muutaman kerran virtalukosta niin lähtee samantien käyntiin. Käsitykseni mukaan polttoainelinja tyhjenee mutta miksi ja mistä?? Normaali ajossa ei mitään vikaa. polttoaine linja on kuitenkin suht. pitkä.

Tajo
19.07.2017 08.29

v70 2.5 tdi vm.- 99, manuaali, suorakylki. Italian tuonti, lastutettu. Auto ollut omistuksessani 11 vuotta, omaa ajoa 330 tkm, mittarissa 613 tkm varmasti ajettua matkaa. Alatukivarsia on mennyt kymmeniä, jarrupaloja ja laikkoja, lämppärinpuhallin ja -kenno, ajovalojen laseja, jakopään ja ja ruiskupään vaihtosarjoja, öljypumpun ja -pohjan tiivisteet, syyläri, 2 laturia, alipainepumppu korjattu, mutta alkuperäinen, hehkuja, vesi- ja ahtoletkujen vaihtoja ja turbo (matkan perusteella varuiksi) sekä takaluukun uudelleen maalaus. Kone (kansi, kellari ja syöttöpumppu) edelleen täysin avaamattomat. Toki nyt havaittavissa, että venttiilinvarsien kumit laskevat yön aikana rasvaa männille (käynnistäessä hienoinen sininen enkelinpöly). Ei ruostu edes suhteellisen välinpitämättömällä pidolla. Jättänyt vain kerran tielle, kun ahtopaineen tunnistimen letku nokeentui tukkoon, rautalangalla letku auki ja matka jatkuu. Keskikulutus koko 330 tkm matkalta on 6.2 l/100km. Käsittämätön ikiliikkuja, kytkin ja laatikko alkuperäisiä, ei edes vetoniveliä ole tarvinnut aukoa. 16 tuuman pyörillä suuntavakaampi ja hiljaisempi matka-auto kuin uudempi korinen. Näitä jos vielä valmistettaisiin - ostaisin heti- laatua, jos jossain. Volle jatkaa matkaa edelleen paketoituna. Uudemmista v70 II-koppaisesta (2.4 D vm. 2007), yhdestä kappaleesta, kokemukset surkuhupaiset ja kalliit, mutta sitähän nykyvolvoilu pitkälti on.

Klasu
07.08.2017 19.57

Ostin elämäni ensimmäisen Volvon ( Volvo V70 2.4D Classic sportwagon 2006 ) ja nyt sitte eläkeläis- papparainen pyytää teiltä puoliammattilaisilta neuvoja mitä pitäis huollattaa. Autolla on mittarissa 290tkm. Jalopää on rempattu kohdassa 170tkm, mutta kun luki teidän kommentteja, niin ainakin kiristin tulisi tsekata. Mitä muuta? Onko Huoltorex oikea paikka? Kaikki vinkit ovat tervetulleita Kiitos!!! Aikanaan kun siirryi Mersu mieheksi sain rahanarvoisia vinkkejä käyttäjiltä. Tuli isot säästöt.

Klaus Sula
19.09.2017 00.21

Kyllä huomaa miten hyvä on Volvo V70 A D4 ajaa verrattuna Volkkariin ja Fordiin kun palasin taas Volvoilijaksi 15 vuoden harharetken jälkeen, Volvo on parempi kuin Mercedes , Audi,BMW, ei kuulu samaan luokkaan, vaan on parempi kuin nuo tiellä öykkääjät. Volvon kun huollattaa kerran vuodessa merkkiliiikkeessä ei tarvitse istuskella hinureita odottamassa tienposkessa.

Mikko
01.10.2017 18.50

V70 2.4d 120kw -06. Tuli meille -09 92tkm mittarissa. Nyt 247tkm. Vaihdettu webaston puhallinmoottori kerran, hehkut, alapallonivelet, raidetangonpäät, vilkunviiksi ja 20tkm välein öljyt ja suodatin, vaihteistoöljyt kerran jakopää 4v välein eikä oo ollut kuin pitää ja päästää. Paras auto mitä on koskaan ollut eikä varmaan samanlaista tai parempaa ainakaan saa.

Timo
09.10.2017 07.54

370 tuhatta km ajettu. V70 2001. Normaalit kuluvat osat vaudettu. Turvatyynyjen ohjausyksikkö resetoitiin ja softat laitettiin uudestaan. Maksoi 180€. Huollot yleensä paikallisella ammattikoululla. Maksaa muutaman kympin. Nyt pitäisi kaukovalojen merkkivalo vaihtaa. Ja akku. Olemme autoon tyytyväisiä.

Mikko
14.10.2017 22.21

Volvo V70 2003 infonäyttö sekoilee. Vilisee. Onko iso homma??

ANNE73
18.11.2017 22.10

Volvo V70 automaattivaihteinen 2,4D turbokoneella. Autolla ajettu vähä vaille 300000 kilometriä. Vaihdelaatikko mykistyi lopulta vinkumisen jälkeen ja auto ei liikkunut mihinkään. Sitten piti hankkia uusi kyseiseen autoon sopiva laatikko. Lopulta laatikko tuli Huittisiin ja sieltä tänne. Sitten asennus ja jonkinlainen vaihdelaatikon totutus. Sitten alkoi omalla ajamisella vaihdelaatikon totutus. Vei ensimmäisellä tankillisella 7,5 L/100 km. Pidin tuota olennaista keskikulutuksen nousua uuden vaihdelaatikon syynä. Sitten tajusin soittaa vaihdelaatikon toimittajalle, joka kertoi vian olevan Moottorin ohjausjärjestelmä vian. Mitähän tämä tuo sitten eteen? Mikään varoitusmerkkivalo ei pala mittaristossa. Mutta tein totutusajoa ja kävin matka-ajolla Jyväskylässä. Auto oli ihmeen tehoton välillä. Huomautin tästä vaihdelaatikon asennuksen tehneelle yritykselle. Huomio oli Kick Down:ssa kokonaan.

Pirkko Thurman
25.11.2017 19.58

Volvo V70 automaatti, -03, ajettu n. 270t km. Sähkövika?? Oireet: tavallisessa maantieajossa kova nykäys, kuin pöllin yli ajaisi, kaikki mittarit 0:lle, kojelauta pimeäksi, teksti: tarkista turvatyyny, moottorin kuva, ja huomiokolmio. Ajovalot ja takavalot toimivat, kaikki muut toiminnot pois. Ollut viikkoja Volvo-autolla merkkikorjaamossa, vikakoodia ei ole, joka osoittaisia missä vika on. Pystyn ajamaan "pimeenä" ja muutaman päivän huilimisen jälkeen toimii ok, olen huomannut, että n. 350 km ajon jälkeen tekee ko. tempun uudelleen. Eilen n. 10 min. kotiintulon jälkeen, kun olin lukinnut ovet, valot välähtivät palamaan ihan hetkeksi. Osaisiko joku auttaa/antaa vihjeen mistä vika löytyisi. Muuten 10-auto!

Konemies
13.02.2018 21.48

Itellä toisena käyttiksenä bensa 740 ja mittarissa jo yli 700tkm ilman suurempia rassuita.. Hyvin käy ja kukkuu, sekä lähtee käyntiin ku palmun alta kovemmillaki pakkasilla. Edelliselle leimalle joutu lambdan vaihtaan, ei muuta huomautettavaa.. ;) Emännän toitsin nyt lauetessa sillekkin volvoo hommaamassa tilalle, ehkä v70 d5 motilla...

Volvon omistaja
07.05.2018 15.17

Volvossa ne viat vasta tulee, kun autolla on ajettu 300000-500000 tuhatta km, jolloin heikoimmat automerkit on jo paalattu metallikiertoon.

volvo v70 vw
26.07.2018 08.48

itellä volvo v70 2.5 D5 koneella, jakohihna katkes ku meni se kuuluisa kiristimen pultti poikki.. venttiilit kierossa ja kannentiiviste vaatis vaihtoa

V70 2007
29.07.2018 20.53

Laturinhihna meni poikki, hihna hyppäsi jakopään väliin ja kansi ainakin entinen. Täytyy alkaa etsiä uutta konetta... Hihnan poikkimenemiselle ei löytynyt syytä, liekkö ilmastoinnin kompura jumiutunut helteillä?

Eero
12.08.2018 01.49

V70 2.4l -04 Bensa ajettu 83,5 tkm, ostin ensimmäiseltä omistajalta pari kuukautta sitten ja ongelmia on ollut vähän. Ainoa asia joka on pitänyt korjata on ollut moottorin ylätuen kumi. Kulutuskin on tippunut viime omistajalta 12l:sta 8,5l/100km. Tulevat korjaukset/muokkaukset: Takalasin uudelleentummennus Stereoiden vaihto kun ei hu-603 soitin tyydytä Ehkä jonkinlainen optimointi Uudet renkaat+vanteet ensi kesäksi Xenonit keulalle Kattokaiteiden maalaus/pinnoitus

Antti
18.08.2018 21.04

2014 mallin D3 S80 oli lohko halennut. Ilmeni n. 190tkm ajettua kun alkoi painetta pukkaamaan jäähdytysnesteeseen. Volvo vaihto moottorin takuuseen vaikka oli jo takuun ulkopuolella.

jarmo
09.09.2018 20.19

volvon ohjaus puoltaa vaikka nelipyörä suuntaus tehty oikealle mikä vikana oisko alatukivarren puslat väljät v70 vm 2000 bensa 2.4

Olli
01.10.2018 16.57

Omaan v 70 d 5 v.2004 tuli yllättäen vika matkamittariin. Pysähtyi 999999. Muutoin mittari toimii mutta on hieman vaikea arvioida öljynvaihtoja kun vaihtelen 20 000 välein ja tarvitsen myös trippi mittaria mitä muutoin voisi käyttää ajamalla 9999 ja sitten toisen kerran. Onko kellään tietoa miten digitaali mittarin saisi toimimaan. Volvolla tarjottiin ratkaisuksi yli 1000€ maksavaa uutta mittaria. Pelottaa vaihtaa myös uudenpaan kun lukee näitä tämän palstan kirjoituksia. Edellisellä v 70 n.550 000 ja tällä nyt vähän yli milli ilman mitään isompaa ongelmaa. Onko uudemmissa laatu huonontunut ?

volvo käyttäjä
28.10.2018 20.29

Tuolla kohtuuhintainen huolto mittarille. http://www.janilehto.com/product/440/volvo-mittaristohuolto

volvo käyttäjä
28.10.2018 20.29

Tuolla kohtuuhintainen huolto mittarille. http://www.janilehto.com/product/440/volvo-mittaristohuolto

nwdb