09.12.2011
Paras häälahja ikinä!
Menimme rakkaan mieheni kanssa reilu kuukausi sitten naimisiin (111111!) ja pidimme ihan pikkuiset juhlat, joihin oli kutsuttu vain läheisimmät sukulaiset ja kaverit. Hyvä ystäväni niobe oli keksinyt meille niin hienon lahjan, että se peittosi muiden lahjukset sata-nolla!
Mitä paketista sitten paljastuikaan? Ei enempää eikä vähempää kuin krominen pakoputkenpää Poloon! Todellinen yllätyslahja, enkä voinut kuin nauraa kun avasin paketin! Ei ehkä ihan kenelle tahansa sopiva, mutta meille se tasan tarkkaan osui ja upposi. :DD
Hauskaa lahjassa oli myös se, miten niobe oli sen hankkinut. Hän oli soittanut Autotarvikkeelle ja kysynyt, muistaisiko joku sieltä taannoin mustan Polon ostanutta innostunutta pariskuntaa. Sattumoisin puhelimeen vastannut myyjä oli sama joka myi meille Polon, joten tärppäsi ensimmäisellä yrityksellä. Niobe oli sitten kysynyt myyjältä, että olisiko hänellä jotain ideaa, mitä Poloon liittyvää hän voisi ostaa meille häälahjaksi.
Sattumoisin olin juuri edellisellä viikolla käynyt tilaamassa samaisen pakoputkenpään Poloon, mistä oli ollut myyjän kanssa jo pidempään puhetta. Hetken emmittyään myyjä oli ehdottanut, että niobe voisi ostaa sen puolestani. Ja niinpä itse tilaamani pakoputkenpää päätyi meille kauniiseen kukkapaperiin käärittynä.
Kiitos niobe ja muut lahjaan osallistuneet! <3
Asensin pakoputkenpään Poloon häiden jälkeen olleella viimeisellä autonhuoltokurssikerralla. Putken kiinnitysruuvit oli piirretty asennusohjeeseen laitettavaksi putken yläpuolelle, mutta en saanut sitä millään tungettua paikalleen niin päin, kun ei se vain mahtunut menemään takapuskurin helman alle. Ähräsin siinä sitten aikani kunnes keksin painaa helmaa pikkuisen putken kohdalta ja niin sain sen ängettyä paikalleen kiinnitysruuveineen. Siitä jäi varmaan takapuskurin alaosaan pieni jälki, mutta sitä ei kukaan näe ellei auton alle mene, joten ei haittaa.
Saatuani pakoputken koristepään paikoilleen oli aika kiristää se pakoputken ympärille. Sain mutterin kiristystä varten käyttöön L:n muotoisen räikällä varustetun avaimen (viisaammat tietänevät sen nimen), mutta se ei mahtunut putkenpään ja helman väliin lainkaan. Onneksi löytyi lenkkiavain räikällä, sillä normaalilla lenkkiavaimella pyörittäisin mutteria varmaan vieläkin, sillä sen verran vähän avain mahtui kerralla kääntymään ahtaassa tilassa. Ohjeessa luki että mutteri pitäisi kiristää 25 Nm:iin, mutta minulla ei ole aavistusta mille kireydelle se meni. Tiukalta tuntui ja myös opettajalta tuli hyväksyntä. Vielä ei ainakaan ole tipahtanut putki matkalle, toivotaan ettei tipukaan.
Nyt kelpaa Polon takapuolta esitellä, sillä komealta näyttää! Ja kulkee ainakin tuhatta! Minun puolestani krominen pakoputkenpää voisi olla Polossa vaikka vakiovaruste ainakin Highline-mallissa, sillä sen verran luontevasti se siinä istuu.
Keskustelu
Juuri niin COOL kuin pitikin <3
Kyllä!! ^__^