POLOinen

POLOinen on liikenne- ja autoblogi, jonka perustin kesällä 2008. Aiemmin autot eivät kiinnostaneet yhtään, mutta hankittuani auton olosuhteiden pakosta innostuinkin autoilusta oikein kunnolla. Liikenne on minulle peliä, jossa pyrin menestymään aina vain paremmin!

Kirjoittelen blogiin kaikenlaisista autoiluun liittyvistä asioista moottoripyöräilyä unohtamatta. Erityisesti sydäntäni lähellä ovat Volkswagen, liikenneturvallisuus ja taloudellinen ajaminen.

Ota yhteyttä: poloinenblogi(a)gmail.com

POLOinen kirjoitukset

Uusimmat kommentit

Huiska, kiitos ajatuksiesi ja Polestar-kokemuksiesi jakamisesta! Oli tosi mukava lukea niitä. :) Polestarin arvonlasku on kyllä ollut tosi kova, ollaan maksettu sitä sentään nopeammin pois niin että auton arvo on isompi kuin jäljellä oleva velka. Monilla on käynyt ymmärtääkseni toisin sähköautojen kanssa... Eipä ole tarvetta onneksi myöskään vaihtaa toiseen autoon. Hyvin on Polle pelittänyt ja nykyisin kun on kotilaturi, niin lataaminenkin on helppoa vaikka sähkösyöppö auto onkin. Ranskis, kiitos kiitoksista! Suosittelen kyllä lämpimästi Polestaria!
Suuri kiitos yhteenvedon tekemisestä! Täällä harkitaan haikeudella kaasuneste alustasta luopumista. Ranskiksen tekohengitys ei vaan enää lyö leiville koska ikää tulee kokoajan lisää. Uuden asunnon parkkiruudussa odotti alusta-alkaen lataustolppa ja ajatus täyssähköön siirtymisesti pikkuhiljaa kiinnostaa enemmän, kuin hybridi vaihtoehdot. Poloinen mallina herätti jo aikoinaan kiinnostusta ja tämä artikkelisi loi lisää uskoa autoon. Suuri kiitos vaivannäöstä artikkelia luodessa!
Tää keskustelu vaihtohinnoista ja hyvityksista on ihan sama, hinnat laskee kaikilla autoilla ja vähemmän tietysti polttiksilla, kun ne ovat tuttuja ja niihin on luotettu autoilun historian ajan ja kun muusta ei ole tiedetty, kaikki eivät vaan muista, että niillä maksut alkavat kertymään käyttökuluissa! Kantsii muistaa ettei noi s-autot tarvitse oikeasti huoltoa niin usein kuin poltin pelit, ei tarvi miettiä jakopää- ja öljynkulutus remontteja, puhumattakaan vaihteisto/kytkin remonteista. Samat jarrukorjaukset kummallakin ja pyöränlaakerien vaihdot jne..Muuten itsellä ei rengaskuluissa tule olemaan eroa sähkö vastaan polttis, ei ole kuluneet enempää kuin nelikko Audissa vastaavat km:t! Omat huollot Polle 2:lle 59000km mittarissa yht.0€! Polttoaineissa säästy bensa -> sähkö 4200€ eka vuodessa. Aiemmin meni bensaan 5300€ Audi A4 Quattro, nyt sähköön n.1100€ ja samat km:t! Viime vuonna ei tullu noin paljoa kilsoja. Helvetin hyvä autoksi tuo on, samaa tasoa Audin kanssa, joita ollut meillä 43 vuotta, ja on yksi vieläkin. Vikoja ei ole ollut, sähköä kuluu enempi kuin kilpailijoilla, ja lämmitys talvella horii kw:a. Sähköautoon täytyy suhtautua hieman erilailla kuin polttokoneisiin. Tunnustan, että itselläkin meni hieman aikaa sopeutua tuohon! No pakko myöntää yksi ominaisuus joka hiukan häiritsee, alusta vanhalle miehelle turhan tanakka, vaikka kovemmissa vauhdeissa se onkin ok! Muuten Tesla 3 , ainoa Tesla jota olen ajanut, on kivireki tähän verrattuna. Ja siellä frunkissa mulla on lasinpesunestekannu ja jatkojohdot ja matkamallin laturit 1x16 laturi ja 3x16 11kw laturi, lisäksi mukana aina autossa 20-30€ käteistä, pisemmillä matkoilla esim. itä-suomeen aina olen tuttavilla saanut ladata autoa, kun maksaa oikealla rahalla heti. Niin autoa hankkiessani ajoin 11 eri merkin sähköautoa ja kaikilla vähintäin 100km, 3 merkkiä sain yön yli käyttöön. Ensin ostin Volvon C40 nelikon se oli tiloiltaan hiukan suurempi kuin tämä, mutta siinä ilmeni ongelmia heti ekan 2kk aikana takajousituksessa, kolmannella kerralla ku vein takuukorjaukseen kyllästyin ja jätin sen sinne, 5000km olin ajanut.Samalla kerralla vaihdoin Polle 2 nelikkoon. Tähän olen ollut tyytyväinen!
Ippe, kiitos huomiosta! Teksiin on lipsahtanut väärä kulutus, sillä jakolaskun pitäisi olla taulukon mukainen 75/20,55=365. Korjaan sen kun pääsen kirjautumaan ylläpitoon.
Nyt laskit kyllä omiasi. 75/25.37×100=~295.
Hieno auto mutta harmi kuitenkin että arvo ei taida olla edes puolet enää jäljellä. Näitä kun tuodaan saksasta tänne paremmilla varusteilla niin esim. 2 vuotta vanha ja 30tkm ajettu saa hintaan ~33t€. Kesällä ehkä jo alle 30t€ kun varastot täyttyvät.
Moi Osaatko sanoa miksei Polestar 2 -23 Yle Areenasta voi katsoa suoria lähetyksiä tai ylipäätänsä videokuvaa? Löytyy vain audio.
Hieno auto, voisin käytettynä ostaa. Aika moni kaveri on meinannut saada sydärin kun on vienyt uudehkon sähköautonsa autokauppaan hyvityshintaa kysyäkseen…Varmaan leasing olisi järkevintä jos sähköauton haluaa?
Pistän paritonnin citikkaan 1400e.... äänieristykseen.... Ihanan kallista....
Miksi tämä vaimennusguru ei viitsi irroittaa etuistuimia jos kerran on tarkoitus tehdä kunnon äänenvaimennus? Käsittääkseni ne ovat nykyautoissakin vain muutamilla pulteilla kiinni, jotka yhdessä kuvassa näkyvätkin. Autosarjoissakin etuistuimet lentävät ensimmäisenä ulos kun sisustusta tuunataan.

Arkisto

Blogin avainsanat

#onnellistenajokoulu (12) Ajoharjoittelu (4) Ajovarusteet (8) Akku (1) AL-Sport (6) Audi (13) Autokauppa (5) Autokoulu (32) Autoliitto (6) Autolla ulkomailla (10) Auton hankkiminen (7) Autonhuollon perusteet (11) Autoslalom (2) Bensan kulutus (13) Citroën (1) Crowdsorsa (1) Demo Tour (6) Driveco (6) Econen (2) Ecorun (45) EV Challenge (2) FLTP (2) Ford (5) Hakkapedia (3) Hakkapeliitta 8 (2) Honda (1) Huolto (43) Hybridiautot (6) Hyundai (6) Jarrut (9) Jenni (40) Joukkoliikenne (2) Jyväskylä (12) Jyväskyläläistä liikennekulttuuria (7) Kaasuauto (2) Katsastus (10) Kaupunkiajo (8) Kawasaki ER-5 (14) Kevytliikenne (8) Kia (4) Kilpailu (2) Kirja (1) Koeajo (54) Kojelautakamera (1) Kolarointi (12) Kolhut (5) Kuntotarkastus (2) Lainsäädäntö (5) Land Rover (1) Leonidas (58) Lexus (3) Liikennesäännöt (16) Liikenneturvallisuus (7) Lotus (3) Maalipinta (5) Maantiellä ajo (22) Maastoajo (4) Mazda (16) Mercedes-Benz (4) Moottori (4) Moottoripyöräily (30) MP-kurssi (9) Muiden käyttäytyminen (27) Muilla autoilla ajaminen (71) Navigointi (6) Nishiki Hybrid Comp (3) Nishiki Reno (7) Nissan (14) Ohittaminen (6) Omat mokat (11) Ongelmatilanteet (13) Opel (2) Opetuslupa (5) Pimeällä ajo (9) Pohdiskelu (30) Polestar (15) Poliisi (2) Polkupyöräily (14) Polo (69) Polo Junior (52) Polo Senior (47) Polttoaine (1) Puhtaanapito (14) Pysäköinti (14) Rata-ajo (17) Reissut (35) Renault (2) Renkaat (36) Ruuhka (7) Scirocco (7) Seat (45) Seat Leon (49) Skoda (8) Subaru (1) Sumu (2) Suzuki (1) Sähköauto (28) Sähköauton lataus (1) Takuu (4) Taloudellinen ajo (56) Talvi (40) Tampere (2) Tankkaus (3) Tapahtuma (38) Tesla (7) Toyota (9) Tuunaus (5) TV-ohjelmat (3) Törttöily (10) Unelmointi (14) Valot (9) Verotus (1) Video (9) Volkswagen (52) Volvo (1) Vuokraus (6) Yhteistyö (17) Yleinen (22) Yliteippaus (1) Äänentoisto (5) Äänieristys (3)
nwdb