01.11.2019

Seat Mii Electric -nyt on sähköautosta ennennäkemätön hinta tarjolla!

Osoite kopioitu

CO2-päästöt ovat paha asia ilmastonmuutoksen kannalta ja muut myrkylliset pakokaasut haitallisia vähintään kaupunkiliikenteessä. Liikenteen halutaan perustellusti puhdistuvan nopeasti ja sähköautot ovat siihen yksi hyvä keino muutamien muiden ohella. Sähköautoissa on ollut haasteena suppea ajoneuvojen valikoima, joka on aiemmin jakautunut kalliisiin ja tosi kalliisiin sähköautoihin. Viimeaikoina tähän on tullut jo hieman muutosta.

Nyt Seat löi kuitenkin ennennäkemättömän valttikortin liikenteen päästöjen puhdistamisen pelipöytään!

Uusi Seat Mii -täyssähköauto lähtee asiakkaalle alkaen 15 989 euron hinnalla

Epäilen vahvasti, ettei kovin montaa muuta autoa ilman kytkintä ja käsivaihteistoa vastaavilla varusteilla ole samaan hintaan tarjolla saati vielä halvemmalla. Löysin Autotalli.com -sivustolta yhden uuden automaattivaihteisen bensakäyttäisen Seat Miin, jonka hinta oli 14860 euroa, eli vain tuhat euroa sähkösisartaan halvempi. Tuossa Seatin sähkö-Miille ilmoittamassa hinnat -alkaen hinnassa on jo huomioitu 2000 euron sähköautojen hankintatuki sekä 2000 euron arvoinen Seatin oma tarjouskampanja, joka on osuvasti nimetty Seat tueksi.

Mii Electric on halpa myös kun verrataan kaikkiin muihin tarjolla oleviin lataus- ja kaasuautoihin. Sisarmerkin Skoda Citigo maksaa kaasukäyttöisenä viisiovisena noin satasen vähemmän, mutta on sitten varustettu 50 kW:n tehoisella manuaalivaihteisella voimansiirrolla. Toki Citigosta on viel edullisempi kolmiovinenkin versio noin 500 euroa sähkö-Miitä halvemmalla. Ei ympäristöarvoja kunnioittavan auton ostaminen välttämättä ole siis kohtuuttoman kallista.

Suuren suuresta autostahan ei ole kyse. Pituutta on 3,557 metriä ja leveyttä 1,645 metriä ja korkeutta 1,488 metriä akselivälin ollessa 2,420 metriä. Näihin mittoihin on saatu 250 litran tavaratila sekä matkustamoon riittävät tilat varmasti neljällekin aikuiselle, kunhan nämä eivät kaikki ole kovin isokokoisia. Painoa Miillä on sähköautoksi vähän, eli 1160 kiloa.  Jos  kattotaakasta esittämääni kysymykseen saamani vastaus pitää paikkaansa, niin tässä on erittäin varteenotettava vaihtoehto seuraavaksi omaksi autokseni. Nimittäin jos autolle on sallittu 50 kg kattotaakka, niin saisin meidän DH-pyörät kulkemaan sähkö-Seatin katolla, kuten ne nyt matkustelevat toistuvasti rinteisiin Leafini katolla.

Sähköauto, jota ajamalla voi säästää jopa kuukausilyhäriä enemmän!

Erityisen mielenkiintoisen sähkö-Seatista tekee Mii Electricin hinnoittelu suhteessa sähköautolla ajamisen edullisuuteen. Teen pienen laskelman:

Jos ajaa noin 50 000 kilometriä vuosittain, kuten minä niin omalla Leafillani ja ympärivuotisen kulutuksen seurannan toteutuma on noin 17 kWh/100km, niin sähköä kuluu vuodessa noin 8500 kWh. Jos tuon sähkön lataisin kotonani, niin ajaminen maksaisi noin 1275 euroa vuodessa.

Jos vertailukohdaksi otetaan joku vastaava bensa-automaatti, niin pidän uskottavana ympärivuotisena kulutuksena vähintään 5,5 l/100km, jolloin 1,5 euroa/litra hinnalla kuluisi polttonesteisiin 4 125 euroa vuodessa.

Sähköautolla siis säästäisi 2850 euroa vuodessa, eli 237 euroa kuukaudessa liikenne-energiassa. Pidän hyvin uskottavana, että tuon auton saa liikkeestä ulos helpostikin alle 200 euroa/kuukausi osamaksusopimuksella.

Vaikka ajoa ei tulisi kuin puolet minun ajomääristäni, niin säästöä pelkästään liikenne-energiassa kertyy helposti yli sata euroa kuukaudessa. Ja silloinkin käsiinsä saa uuden auton uuden auton takuulla käytännössä modernin älypuhelimen kuukausilyhärillä :-)

Eihän tämä Seattikaan kaikille sopiva vastaus ole oman talouden liikennepäästöjen pienentämiseen ja nyt jo joku lukija nauraa, että ajapas sitten tuollaisella kippulalla 50 000 kilometriä vuodessa. Voin kyllä hyvinkin uskoa ajavani. Onhan autossa kuitenkin kaikkeen normaaliin ajoon riittävä 61 kW:n tehoinen ja 212 Nm vääntävä sähkömoottori sekä aivan riittävät varusteetkin.

Hinnat alkaen mallin varusteiksi listataan Seatin sivuilla mm:

  • Climatronic-automaatti-ilmastointi
  • Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä
  • Lane Assist -kaistanpitoavustin
  • 5” värinäytöllinen radiojärjestelmä, Bluetooth, USB ja SD-muistikorttipaikka
  • Älypuhelinliitäntä puhelinpidikkeellä ja SEAT DriveMii -sovelluksella
  • Hill Hold -mäkilähtöavustin
  • Rengaspaineen tarkkailujärjestelmä
  • Sähkötoimiset etusivuikkunat
  • ESC-ajonhallintajärjestelmä
  • Lämmitettävä tuulilasi

Akku on 36,8 kWh:n kokoinen ja siitä on käytettävissä 32,3 kWh ja sille on ilmoitettu 260 km WLTP toimintamatka. Akkua voi ladata 7,2 kW:n tehoisella sisäisellä AC-laturilla tai CCS-liittimen kautta DC-pikalatureista, joten matkan jatkaminen yli yhden akunkantamankin käy normaalin matkailun tauon aikana. Minun on helppo uskoa, että tämä Mii menee käytännössä matka-ajossakin jopa pidemmälle kuin nykyinen 40 kWh Leafini. Nimittäin e-Golf on suurempi ja painavampi auto ja se kuluttaa vähemmän kuin Leafini. LIsäksi 40 kWh Leafin akusta on uutenakin käytettävissä vain noin 36 kWh.

Pidän todennäköisenä, että tällä hintaa Mii Electric -sähköautosta tulee houkutteleva vaihtoehto useille perheille kakkosautoksi ja jopa ainoaksi autoksi. Uskon että täällä on paljon muitakin kaltaisiani, jolle auto ei ole statussymboli, eikä sen silloin tarvitse olla suuri kokoinen tai kallis.

Toivottavasti saan Seat Mii Electiricin pian vähän pidempään koeajoon, niin pääsen selvittämään millaiseen käyttöön se todellisuudessa soveltuu. 

Autoa on lupailtu Suomen toimituksiin keväälle 2020 ja toivon kovasti, että saatavuutta riittää halukkaille. Onnelliset Seat-sähköautoilijat tulevat nauttimaan pitkästä viiden vuoden ja 100 000 kilometrin ajonveuvotakuusta sekä kahdeksan vuoden ja 160 000 kilometrin akkutakuusta.

kuvat Seat Press -kitistä https://www.seat-mediacenter.com/modelspage/Mii-electric.html

 

Osoite kopioitu

Keskustelu

Järkiauto
01.11.2019 21.21

Tilaukseen menee aivan varmasti mikäli tavaraa tuolla hinnalla riittää. Harmi, että Seatin sivut ovat ko. auton kohdalla vielä hiukan kesken. Koeajoa ei voi varata, konfiguraattori ei toimi...

Hankala valinta
05.11.2019 03.38

Tuo kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta. Itsellä on sähköauton hankinta ajankohtainen juuri nyt, joten Mii tulee tarjolle valitettavasti itselle liian myöhään. Niinpä katse onkin suuntautunut 35,8 kwh e-Golfiin joita saa Saksasta jo 22 t€. Näissäkin varmaan tinkivaraa, koska VW pudotti sielläkin hetki sitten hintaa alaspäin ja uusia saa jo 25 t€:lla.

Marko
09.11.2019 11.37

On aivan mahtavaa, että nyt tulee saataville autoja kaikkiin koko- ja hintaluokkiin. Olen kuitenkin pessimistinen optimisti ja toivottavasti emme näe 2020 kommenttia ja sillä tarkoitan sitä, ettei kansaan uppoa tämäkään, koska kokonaisuuden hallinta on niin monelta hukassa.

Jarkko
10.11.2019 21.24

Suomeen luvattu kiintiö on jo myyty täyteen. Maahantuoja mankuu parhaillaan tehtaalta lisää autoja. Kuten arvata saattaa, tästä tuli kova suksee, onhan tuo ensimmäinen sähköauto, joka maksaa sen verran kuin samanlainen muulla voimanlähteellä toimiva, eikä sähköisestä voimalinjasta tarvitse maksaa järjetöntä preemiota.
Tästä se lähtee, muut valmistajat joutuvat vastaamaan haasteeseen. Eiköhän tässä itsekin pääse ostoksille 2-3 vuoden sisään, jos tämä linja jatkuu.

Jani Ikävalko
11.11.2019 15.13

Ilman tukia tämä on melkein 20 000€ auto, Skoda Citigo maksaa halvimmillaan 11 900€, eli melkein tuplahintanen tämä sähköautonne.

Seat- tuki loppuu Joulukuuhun, joten tämä linjahan tyystin loppu ennen kuin pääsi edes alkamaan.

Sähköautoileva motor
11.11.2019 17.51

Moro Jani jälleen,
hienoa että Mii Electric kiinnostaa sinuakin.
Skoda Citigo vastaavin varustein maksaisi kylläkin lähemmäs 20 000 euroa, mutta sellaista ei vain ole saatavilla ja kun tuo Mii Electric nyt vain kuitenkin oikeasti maksaa vain tuon noin 16 000 euroa, niin ei se siitä muuksi muutu vaikka haluaisitkin.

Jape
14.11.2019 07.39

Onko näitä tulossa maahantuojalle lisää samaan hintaan? Voisin harkita myydä bemarini pois tämän edessä.

Sähköautoileva motor
14.11.2019 09.16

Moi Jape,
vaikea sanoa. Joku kirjoitteli, että nyt myydään jo 2021-toimituksia.
Toivottavasti saavat tai sitten jos tulisi Skodalta vastine. Mielenkiintoista nähdä mitä kaikkea muutakin on tulossa.

Pekka
25.11.2019 12.41

Kovasti se Volkswagen konserni nyt hehkuttaa sähköautoja joita sillä ei kuitenkaan ole myydä. Tästä kyseisestä mallista esitän epäilyn että mahtaako sähköversion talvivarustelu olla riittävä, luulen että ei ilmalämpöpumppua eikä akkupaketin lämmitystä, jos näin niin ei sovellu Suomeen.

Sähköautoileva motor
25.11.2019 16.39

Moro Pekka,
kiitos kommentista. Itse en vetäisi yhäläisyysmerkkiä ilmalämpöpumpun puuttumisen ja Suomeen sopimattomuuden välille. Hyvin nuo Teslat ja useat muutkin sähköautot toimii ilmankin. En ehkä yllättyisi, vaikka Seat Mii Electricissä olisi akuston lämmänhallinta olemassa ja ilman sitäkin kyllä suurin osa suomalaisista pärjää erinomaisesti. Itselläni on noin kuuden vuoden aikana ehkä kaksi - kolme kertaa näkynyt Leafin akunlämmitystoiminto aktivoituneena ja autoni on aina taivasalla. Tosin autoni seikkaileekin HKI-TRE-JKL-Viitasaaari akselilla ja siitä 90% on TRE-seudulla. Pohjoisemmassa sitten jo onkin isompi tarve.

Autojen riittävyydestä olen itsekin pahoillani. Tosin nyt on onneksi jo lupailtu lisää e-Up ja Skoda Citogon sähköversioita ja e-Golfinkin hinta on jo alle 30 000 euroa.

Yhtäläisyysmerkki
27.11.2019 02.41

Youtubessa on video jossa e-Golfin omistaja kertoo talven vaikutuksesta sähköauton toimintasäteeseen seuraavasti
"aikaisemmin tänä vuonna tammikuussa eräänä viikonloppuna oli -27celciusta, auto oli täyteen ladattu, kun pistin autoon virrat toimintamatkaa oli 130kilometriä, kun väänsin lämmöt päälle toimintamatka tipahti, uskokaa tai älkää 89kilometriin"

Sähköautoileva motor
02.12.2019 17.07

Moro nimimerkki Yhtäläisysmerkki,
kuulostaa ihan uskottavalle toimintamatkan pienentymiselle noin reippaassa pakkasessa ja noi toimintamatkat viittaavat 24 kWh:n akulle ihan tyypillisiin toimintamatkoihin vähän vaativammissa olosuhteissa.

Jos akku olisi esim 24 kWh ja auton infotainmentin laskurissa olisi noin 18 kWh / 100km keskikulutus, niin tuo 130 km käy järkeen. Ja tuollaisen kulutuksen e-Golfille saa helposti moottoritiellä tai sateella ajaessa.

Kun siinä sitten laittaa esim. 6 kW:n tehoisen lämmityslaitteen -27°C kelissä päälle, laskee se ajotietokone siihen 18 kWh:n päälle tuon lämmityksen täyden kulutuksen mukaan uudelleen. Ajotietokone kuvittelee sadalle kilometrille kuluvan esim. 80 kmh muistissa olevalla keskinopeudella (varsin tyypillinen moottoritiekeskinopeus talvella kun siinä aina mukana ajojen hitaat päät myös), noin 1h15 min. Sitten se laskee kulutuksen olevan 18 kWh ajoon +7,5 kWh / 100km lämmitykseen, eli 25,5 kWh/100 km, jolla sitten 24 kWh akulla se ei enää halua päästä kuin tuon noin 90 km.

Tosiasiallisesti tuo -27°C on jo sen verran kova pakkanen, että pahoin pelkään e-Golfin lähes tuon verran kuluttavankin tuon matkan aikana lämmittämiseen.

Eli kyllä on ihan realistista, että Golfin ja Leafin koko luokan sähköauto vie noilla keleille 25-30 kWh/100 km lämmityksineen, jolloin esim. oman 40 kWh Leafin toimintamatka tippuu jopa alle 180 kilometrin tasolle rauhallisessa maalaismaisemassa ajossakin.

Onhan tuota Norjassa ja Suomen Lapissakin käsittääkseni jotkut korjanneet asentamalla myös sähköautoihin Webastoja/Ebereitä. Itse korjaisin mieluummin asennuttamalla peräkontin alle, jossa Leafissa olisi hyvin tilaa, noin 6 kWh lisä akkuja ja niiden latauksen auton latauksen kautta. Sieltä sitten ottaisin lisävirtaa lisälämmittimelle tarpeen mukaan. 6 kWh:n lisälämmitysenergialla ajaisi helposti 200 - 300 km ilman auton ajoakun energian kulumista lämmittämiseen juurikaan. Toki tuollaiseen muutokseen itselläni ainakin pitäisi olla sitten auto, jossa takuu olisi jo ummessa.
http://blogi.autotie.fi/tien-sivusta/sahkoautoileva-motoristi/kulutustesti-nissan-leaf-40-kwh-sahkoautolla-28-kelissa

Wello
03.12.2019 14.19

Tilasin sähköMiin 11.11, jolloin tilauspapereihin kirjattiin toimitus 31.8.2020. Uskoo ken tahtoo, mutta alan kyllä hankalaksi asiakkaaksi jos se siitä kohtuuttomasti myöhästyy. Otin kaikki varusteet jotka siihen oli tarjolla, hinnaksi tuli muutaman kympin tarkkuudella 18k€.

Sen verran tietoa on tihkunut että lämmitys on vastuksilla, ei ilmalämpöpumpulla. Akuilla ei myöskään ole omaa lämmitystä. Eli kovissa pakkasissa range varmasti putoaa, mutta asun Etelä-Suomessa ja työmatkani on yhteensä 60km päivässä joten en näkisi että tulee tilanteita joissa en pääsisi lataamatta töihin ja takaisin. Ja perheessä on kuitenkin Prius varalla, Miistä tulee klassinen kakkosauto/kauppakassi/toisen vanhemman työmatka-ajokki.

Siitä tulee ensimmäinen sähköautoni, samoin ensimmäinen uutena ostamani auto. Kävin paremman puutteessa koeajamassa e-Upin ja tykkäsin kovasti. Kiihtyi reippaasti 70kmh saakka ja oli hyvä ja vakaa ajaa. Edessä tilaakin on enemmän kuin H-Astrassa eikä Priuskaan kovin paljoa tilavampi ole. Takana onkin sitten ahtaampaa, mutta harvoin siellä meillä kukaan aikuinen istuukaan.

Vähän tuo toimitusaika syö miestä, mutta mihinkäs tässä on kiire, valmiissa maailmassa...

Te85ro
31.12.2019 09.51

Ensinnäkin kiitokset kirjoituksista täältä Hämeenkyröstä, sivusto on pysynyt puhelimen selaimessa auki yli vuoden verran.
Tuolloin reilu vuosi sitten tuli hankittua 2013 vuoden Leaf ja hankintapäätöstä miettiessä löysin blogisi.

Tähän aiheeseen. Tuli eilen tilattua Käyttöautolta musta Mii täydellä varustuksella, sain lopuksi varmistuksen tuon kattokuorman 50kg paikkansa pitävyyteen. Lisäksi selvisi että auton laturi käyttää kahta vaihetta. Myyjänkin ensimmäinen tieto oli että olisi yksivaiheinen, mutta varmisti maahantuojalta.

Auton toimitusaika tällä tietoa 1,5 vuotta, jännityksellä odotan mihin nyt 87tkm ajetun Leafini hinta kehittyy tuona aikana.

Sähköautoileva motoristi
31.12.2019 10.55

Moi Te85ro,
kiitos palautteesta. Aina se lämmittää yhtä hyvin mieltä. :-)

Onnea uudelle jo toiselle sähköautolle!

Tuleva Mii -kuski
18.03.2020 22.33

Moikka ja kiitos hyvästä blogista!
Oletko aikeissa käydä koeajolla Miin tai sen sisarusten kanssa? Olisi mukava lukea tyylilläsi tehty, hieman perusteellisempi koeajoraportti näistä pikkuautoista.

Sähköautoileva motoristi
19.03.2020 07.05

Moi,
Kiitos positiivisesta palautteesta.
Kyllä ehdottomasti on tarkoitus saada Mii koeajoon. Hyvä kun muistutit, täytyykin uudelleen lähestyä maahantuojia.

Mummi Espoosta
13.04.2020 10.30

Meidän iso Diesel-CC vaihtui pieneen sähköautoon. Mukavalta on Mii tuntunut ajella; viikon kokemuksen perusteella. Varalla pidempiin matkoihin vielä hyvin sisään ajettu Golf.

Sähköautoileva motoristi
13.04.2020 12.32

Moi,
Hienoa lukea, että Mii on ollut hyvä auto. Hyviä kilometrejä ??

Aiheeseen liittyvää

Uusimmat kirjoitukset

Kirjoituksen avainsanat

sähköauto

Arkisto

Blogin avainsanat

#evvintertour2020 (7) #evwintertour2021 (4) #rapdigate (3) 100 000 km (1) 3.2 (1) A4 avant (1) ABB FIA Formula E (3) ABC-lataus (1) AIWAYS (1) Ajo-opetus (4) Ajo-opetus sähköautolla (4) ajotietokone (1) Akku (28) akkuruohonleikkuri (1) akkutakuu (1) Akun kesto (2) akun koko (13) Akuston lämmitys (1) alustan äänet (1) Ampera-e (2) Ariya (2) Audi (6) Aurinkosähkö (1) Autonäyttely (17) Autotalo Ampeeri (1) Barentsinmeri (1) BEV (205) Blåisvatnet (1) BMW (7) Borgward (1) Born (1) Bridgestone (1) BYD (1) bZ4X (1) Canyon (1) Charlie (1) Chery (1) Citroen (2) Cooper SE (3) Cupra (2) Cybertruck (1) DAF (1) Daimler (1) DS3 (1) e-208 (15) e-3008 (1) e-5008 (1) EcoFlow (1) e-Corsa (1) e-Expert (2) Ego (4) Ego Power + (1) eGolf (2) e-Golf (2) E-Mehari (1) Endurance:ON7 (1) Energiankulutus (28) Energica (3) e-Niro (3) ENYAQ (2) enyaq coupe (1) enyaq coupe rs (1) EQC400 (1) EQE (1) E-Tech (1) E-Tense (1) E-Transit (1) e-tron (1) eTROPHY (1) e-Up (1) EV Challenge 2020 (1) EV3 (2) EV6 (1) EV9 (1) Eva (1) evlapland (1) evwintertour (2) evxstore (1) EX30 (1) Explorer (1) Fazua (2) Ford (2) Formula E (6) frunk (1) Groupe PSA (1) hakkapeliitta R3 (1) Hakkapeliitta R3 (1) Hankook (3) hiihtoloma (1) historia (1) Honda (1) hybridipyörä (1) Hyundai (17) Hyötysuhde (2) i3 (4) i4 (2) i4 eDrive40 (1) i6 (1) IAA2017 (14) ID.4 (31) ID.7 (2) ID.Buzz (2) ID.Cargo (1) ID3 (2) ilmansaaste (2) ilmastonmuutos (2) Infotainment (1) Innohome (1) Ioniq Electric (7) ioniq5 (3) Ioniq6 (1) I-PACE (3) Jaguar (2) joululiikenne (3) Juhannusliikenne (1) kaasuauto (4) kallistuksen vakaajan pystytanko (1) kattoboksi (1) kattotaakka (5) Kattoteline (1) Kempower (3) Kenworth (1) kesärengas (2) kesärenkaat (2) KGM (1) Kia (8) kitkarengas (1) koeajoraportti (42) Kona (8) korjaus (1) korkeajänniteakusto (1) kululaskelma (1) Kulutusvertailu (3) kW (1) kWh (1) kWh/100 km (1) Kymiring (1) Käytetty sähköauto (14) lappi (1) Lappi (1) Latauksen hyötysuhde (1) lataushäviö (3) Latauslaite (5) latausluukku (1) latausluukun lukko (1) latauspaikkaruuhka (5) Leaf (38) Leaf+ (1) Leaf40kWh (27) Leaf62kWh (2) legoland (1) Liikennemyymälä (1) Lion Electric (1) liukkaan kelin ajo (2) Lofootit (3) Lyngen (1) maailmanennätysyritys (1) Mach-E (1) MAN (1) McDonalds (1) Megane (1) Mercedes Benz (3) Mercedes-Benz (1) MG (1) MG4 (1) Mini (3) Model 3 (6) model s (2) Model S (3) model x (1) Model X (2) Model Y (2) Moottoripyöränäyttely (1) moottoritiekulutus (2) moottoriurheilu (4) motopark (1) MP 2017 (1) Mustang (1) Muuntuva Oy (1) Navigointi (1) Nexo (1) Nissan (43) Nopeusvalvontakamera (1) Norja (4) Norkapp (1) nuorgam (1) Ohelmistopäivitys (1) omapaino (1) Opel (2) Opetuslupa (2) ostajan opas (2) Peugeot (12) Pikalataus (6) Polestar (2) Polestar 2 (2) polestar 3 (1) polestar 4 (1) porsche (1) päivitys (1) pääsiäisliikenne (1) Q6 (1) range (3) rata-ajo (7) Recharge infra (1) Rekisteröintitilasto (84) Renault (9) renkaiden kestävyys (2) Roadlite (1) Roadster (3) ruskaretki (1) satelliittilatausjärjestelmä (1) Scania (2) Scenic (2) Seal (1) Skoda (3) Smart (1) softabugi (1) SOH (1) Soul EV (2) Stellantis (1) sähköauto (246) sähköauto 50 000 euroa (1) sähköauto konversio (2) Sähköauto talvella (38) sähköautokokemus (24) Sähköautolla euroopassa (2) sähköautolla via baltica (2) Sähköautolla Virossa (1) sähköautomatkailu (60) sähköauton kulutus (3) Sähköauton lataaminen (34) Sähköauton lataaminen taloyhtiössä (2) sähköauton ostaminen (1) sähköautosanasto (1) Sähköautot -Nyt! (1) Sähköautot Suomessa 2024 (1) sähköautotradalla (1) sähköbussi (1) Sähkökelkka (1) Sähkökuorma-auto (2) sähkölinja-auto (2) Sähkömoottoripyörä (6) Sähkönysse (1) sähköpakettiauto (3) sähköpolkupyörä (1) sähköpyörä (8) sähköruohonleikkuri (1) Sähköskootteri (1) sähkötaksi (1) taksi (1) Talvi (3) talvirengas (2) Tampere (2) Tavascan (1) Taycan (2) TEM-tuki (1) tesla (7) Tesla (19) Tesla Light Show (1) Thule (1) Thunder (1) tietopankki (1) Toimintamatka (9) Torres EVX (1) Toyota (1) Tulossa olevia sähköautoja (1) Turanza (1) tuulilasi (1) utsjoki (1) WALLe (3) Varangin vuono (1) Vetyauto (1) video (1) vika (1) village valle (1) virta-asema (1) WLTP (1) WLTP-kulutus (1) WLTP-toimintamatka (2) Volkswagen (19) Volvo (2) vuotuinen ajomäärä (1) VW (9) Yykeänvuono (1) Zoe (10)
nwdb